Vastaus: Diablo 3
Selkeä tarina, jossa on alku ja loppu. Sen sijaan loputon lootin perässä juokseminen on asia joka vähiten voisi kiinnostaa. Rinnastan sen trophy-horotukseen, johon tulee langettua vain heikkoina hetkinä. Molemmat ovat suorittamista jota en peleistä hae vaikka se sitä osin on aina ollutkin. Kunhan pysyy taka-alalla ja huomion vie upea tarina yksin ja yhdessä.
Ainoa asia jota Destinyn kohdalla pelkään on sen sortuminen johonkin muuhun kuin tarinan kokemiseen. Tässä Diablon tapauksessa koko tarinan olemassaolo on jo näin pelisarjaan juuri tutustumattoman mielessä vielä suurempi kysymysmerkki.
Lootin perässä juoksemisesta ei kannata murehtia oikeastaan, vaan se tulee itsellään kun pelailee peliä. Peli antaa taisesti sitä kampetta, toki siinä on pieni random-tekijä mukana että mitä sieltä tippuu, mutta kertaakaan ei tarvitse erikseen lähteä tekemään mitään loottijuoksua, eikä pelistä nauttiminen ole mitenkään sidottu tiettyyn varusteeseen. Lootissa yleissääntö on että mitä kovempi monsteri (siis joku spesiaalimonsu esim. jonkun ryhmän pomo, tai isompi bossi) tiputtaa luonnollisesti parempaa roipetta kuin ns. tavismonsteri.
Pelissä on tietysti tarina jota on ihan mukava seurata alusta loppuun, ja lisäri jatkaa tarinaa siitä mihin se jäi solmii muutamat auki jääneet juonenpätkät yhteen, uskon että pidät siitä
Diablot on ihan ensimmäisestä Diablosta lähtien asti rakennettu niin, että kun pelin vetää läpi normaalilla, niin aukeaa seuraava vaikeusaste joka lisää erikoisvihuja, avaa paremmat lootit, ja lisää mm. noita salaisia tasoja joista mainitsin. Tän voi rinnastaa useissa peleissä olevaan New Game+ moodiin, aloitat alusta sun olemassaolevalla hahmolla ja otat vastaan kovempia haasteita. Sitten kun New Game+ on läpi aukeaa New Game++, käytän noita termejä koska sen ehkä käsittää paremmin, pelissä niillä vaikeusasteilla on omat nimet, oisko ollut Normal, Nightmare, Hell ja Inferno joka on vaikein. Ne on rakennettu niin että niitä jatketaan samalla hahmolla vaikeusasteesta toiseen.
Täytyy toki mainita tämä koska se voi vaikuttaa sun ostopäätökseen, sillä kun pelaat pääpelin läpi normal-vaikeusasteella, sä saat sun hahmon tasolle 25 suurinpiirtein (maks taso on vissiin 70 lisärin myötä), peliaikaa sulla on mennyt ehkä joku 15-20 tuntia riippuen siitä miten vauhdilla oot mennyt. Nyt sulle aukeais sitten seuraava vaikeusaste ja aloitat sen tolla sun tason 25 hahmolla (leikitään että se on sillä tasolla), hahmonkehitys jatkuu, sulla on vielä taitoja ja riimuja avattavana. Kysymys on, kun sä oot jo sen tarinan pelannut, niin haluatko enää jatkaa? Tarina ei muutu, mutta pelimaailmassa on uusia vihuju ja taas peliä pelaamalla saa parempia tavaroita joilla päästä tulevien haasteiden yli.
Lisäriin sä pääset tietääkseni käsiksi heti kun oot pääpelin läpi vetänyt edes kerran. Tai voi olla että pääsee jo aiemminkin mutta juonen takia kannattaa peli vetää alusta asti läpi.
Itse kyllä pidän Diabloista, ihan ekasta pelistä lähtien pelattu kolmoseen saakka ja nyt pääsee lisärin kimppuun. Yhteistunteja koko trilogian osalta varmaan useampia tuhansia

Uskon että jos vaikka pelaisit pelin kerran läpi, niin saat siitä viihdykettä niin yksinpelin kuin coopin muodossa ja se jaksaa kannatella Destinyn julkaisuun saakka hyvin
