Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo 4

Todellakin kuulostaa. Mulla on peli myynnissä ja 2 tyyppiä laittanut viestiä että noin olisi. Googlellakaan ei löydy aiheeseen liittyen mitään.
Itse asiassa löysin tuohon liittyvän artikkelin. Kuulostaa pahaenteiseltä. Toivottavasti tämä tauti ei enemmälti leviä pelien levyversioihin.
 
Itse asiassa löysin tuohon liittyvän artikkelin. Kuulostaa pahaenteiseltä. Toivottavasti tämä tauti ei enemmälti leviä pelien levyversioihin.


En usko että tuo koskee konsoleita. Ei siihen tietääkseni vaadita mitään koodia että se aktivoidaan ? Sun konsolin käyttäjä vaan sidotaan sun battlenet tunnukseen mutta ei se estä sitä myymästä eteenpäin.
 
Eniten ihmettelen sitä, että tästä ei ole enempää ollut porua missään tai yhtäkään suomenkielistä artikkelia. Lisäksi on noita ollut Torissa ja Huutiksessa myynnissä useita muitakin. Tuli mieleen olisiko täällä foorumilla ketään käytetyn ostanutta tai omansa myynyttä joka voisi vahvistaa. Tuntuisi että tuon tunnuksen linkityksen voisi poistaa, vähän samaan tyyliin kuin iPhoneja eteenpäin myytäessä.

Kuten HideoMiyamoto sanoi niin voisin kuvitella PC:llä näin olevankin, mutta tosi absurdilta tuntuu että konsolilla olisi sama.
 
En usko että tuo koskee konsoleita. Ei siihen tietääkseni vaadita mitään koodia että se aktivoidaan ? Sun konsolin käyttäjä vaan sidotaan sun battlenet tunnukseen mutta ei se estä sitä myymästä eteenpäin.
Itse asiassa niin tuolla lukee, että se on sidottu yhteen tiliin, mutta ei konsoliin. Huh.
 
Jos mukana ei tule mitään cdkey läpyskää niin totta kait sen pystyy myymään eteen päin, ei semmoista tekniikka ole olemassakaan että pelkän pelilevyn pystyisi jotenkin lukitsemaan.
 
Jos mukana ei tule mitään cdkey läpyskää niin totta kait sen pystyy myymään eteen päin, ei semmoista tekniikka ole olemassakaan että pelkän pelilevyn pystyisi jotenkin lukitsemaan.
Jonkin PS3-pelilevyn mukana tuli kertakäyttöinen mahdollisuus avata saman pelin Vita-versio tms. Ihmettelin jo silloin, miten ihmeessä se on mahdollista, mutta ilmeisesti BD-levyissä oli itsessään jonkinlainen uniikki tunniste, jonka perusteella lunastuksen pystyi tekemään vain kerran. Eli kyllä sellaista teknologiaa on olemassa, jolla pelkän pelilevyn voi parittaa tiettyyn tunnukseen, ja sitä myöten estää käytön toisella tunnuksella. Mutta tekeekö Diablo IV:n konsoliversiot niin, sitä en osaa sanoa.
 
ei pysty myymään eteenpäin tai samalla pitää myydä myös se oma Battle.net account, ja jos vaihdat battle.net accounttia pelin välillä tulee 1 vuoden battle.net account vaihto penalty, eli et saa peliä enää takaisin sille main accountille kun vasta vuoden päästä, joten ei kannata kokeilla sitä vaihtaa, itse opin tämän pelin kanssa kantapään kautta asioita, ja peli vähä maksoi huomattavasti enemmän kun se deluxe edition.
 
Kävin nyt kaverin PS5:lla testaamassa. Kun pelin on asentanut ja käynnistää, niin ruudulle lävähtää kirjautumispakko. Kuten DestiZ mainitsee niin voisin ilmeisesti irroittaa oman tunnukseni pelistä kaverille, jolloin ehkä hän voisi sitä pelata? Mutta 365 päivän karenssi tulee siitä. Eihän tämmöistä voi tai kehtaa myydä eteenpäin kun ei ole varmuutta.

Melko apinaakoijataan-fiilis jäi tästä pelistä. Tämähän on nyt itselle 75 euron muoviroskaa, kun enää ei kiinnosta itse pelata ja jos Plus-jäsenyyttä ei uusi sen vanhetessa, niin tätä ei edes pystyisi pelaamaan - eikä nyt siis myöskään myymään. Nice.
 
Kävin nyt kaverin PS5:lla testaamassa. Kun pelin on asentanut ja käynnistää, niin ruudulle lävähtää kirjautumispakko. Kuten DestiZ mainitsee niin voisin ilmeisesti irroittaa oman tunnukseni pelistä kaverille, jolloin ehkä hän voisi sitä pelata? Mutta 365 päivän karenssi tulee siitä. Eihän tämmöistä voi tai kehtaa myydä eteenpäin kun ei ole varmuutta.

Melko apinaakoijataan-fiilis jäi tästä pelistä. Tämähän on nyt itselle 75 euron muoviroskaa, kun enää ei kiinnosta itse pelata ja jos Plus-jäsenyyttä ei uusi sen vanhetessa, niin tätä ei edes pystyisi pelaamaan - eikä nyt siis myöskään myymään. Nice.
Oliko sillä kaverilla psn tunnus linkitetty battlenettii vai miten sitä testasitte ? Ainakin vpd myy käyttettyä PS5 diablo 4
Ei kait nyt sitä levyyn ole laitettu. PC:llä nyt ollu noi cd key jutut jo ainakin Quake 3 arenasta asti.
 
ei pysty myymään eteenpäin tai samalla pitää myydä myös se oma Battle.net account, ja jos vaihdat battle.net accounttia pelin välillä tulee 1 vuoden battle.net account vaihto penalty, eli et saa peliä enää takaisin sille main accountille kun vasta vuoden päästä, joten ei kannata kokeilla sitä vaihtaa, itse opin tämän pelin kanssa kantapään kautta asioita, ja peli vähä maksoi huomattavasti enemmän kun se deluxe edition.
Jos tämä tosiaankin näin toimii, niin kuinkahan moni menee tähän retkuun ja ostaa vahingossa tietämättömänä käytetyn verision. Luulisin, että aikasta moni. :mad: Onneksi ei sellaista vielä kerennyt omalle kohdalle osumaan.:)
 
Ei ole kaverilla minkäänlaista tunnusta mihinkään Blizzardiin tai Diabloon liittyvään. Kun peli käynnistyi, niin tuli kirjautumisruutu jossa ei edes mainittu Battlenetiä tai muuta nimeltä mihin oltaisiin kirjautumassa. Vain että "Log in" QR-koodilla tai näppäilemällä ruudun antama koodi selaimeen. Ei ainakaan tämä insinööri osannut tuossa edetä tai purkaa tuota linkitystä.

Hyvä mainita täällä muillekin että älkää ostako tätä mistään käytettynä - itse en olisi ostanut uutenakaan jos olisin tiennyt tämän mutta eipä juolahtanut pieneen mieleenkään.
 
Ei ole kaverilla minkäänlaista tunnusta mihinkään Blizzardiin tai Diabloon liittyvään. Kun peli käynnistyi, niin tuli kirjautumisruutu jossa ei edes mainittu Battlenetiä tai muuta nimeltä mihin oltaisiin kirjautumassa. Vain että "Log in" QR-koodilla tai näppäilemällä ruudun antama koodi selaimeen. Ei ainakaan tämä insinööri osannut tuossa edetä tai purkaa tuota linkitystä.

Hyvä mainita täällä muillekin että älkää ostako tätä mistään käytettynä - itse en olisi ostanut uutenakaan jos olisin tiennyt tämän mutta eipä juolahtanut pieneen mieleenkään.
Täytyy odotella tuntuvaa hinnanlaskua uudelle fyysiselle tai digiversiolle.
 
Kävin nyt kaverin PS5:lla testaamassa. Kun pelin on asentanut ja käynnistää, niin ruudulle lävähtää kirjautumispakko. Kuten DestiZ mainitsee niin voisin ilmeisesti irroittaa oman tunnukseni pelistä kaverille, jolloin ehkä hän voisi sitä pelata? Mutta 365 päivän karenssi tulee siitä. Eihän tämmöistä voi tai kehtaa myydä eteenpäin kun ei ole varmuutta.

Melko apinaakoijataan-fiilis jäi tästä pelistä. Tämähän on nyt itselle 75 euron muoviroskaa, kun enää ei kiinnosta itse pelata ja jos Plus-jäsenyyttä ei uusi sen vanhetessa, niin tätä ei edes pystyisi pelaamaan - eikä nyt siis myöskään myymään. Nice.
Mitä silloin tulee ruudulle kun uuden pelin asentaa, en jotenkin jaksa uskoa että olisi pelilevyyn laitettu esto. Jos tuossa vaiheessa olisi ollut kaverilla omat battlenet tunnukset linkitettynä psn profiiliin niin olisiko päässyt sisään.
 
Mitä silloin tulee ruudulle kun uuden pelin asentaa, en jotenkin jaksa uskoa että olisi pelilevyyn laitettu esto. Jos tuossa vaiheessa olisi ollut kaverilla omat battlenet tunnukset niin olisiko niillä päässyt sisään.

Tätä mietin itsekkin. Jotenkin vaikaa kuvitella että ei voisi toisilla tunnuksilla kirjautua.

Jos näin on ettei pystyisi pelaamaan niin jonkun varmaan kannattaa olla yhteydessä VPD:hen ja muihin alan liikkeisiin etteivät myy roskaa.
 
Jos siel on joku samanlainen systeemi mitä FF14:ssa oli muistaakseni? Eikös siinäki talletu squaren tietokantaan pelin lisenssi ja se on linkattu sun psn tunnukseen.
 
Mitä silloin tulee ruudulle kun uuden pelin asentaa, en jotenkin jaksa uskoa että olisi pelilevyyn laitettu esto. Jos tuossa vaiheessa olisi ollut kaverilla omat battlenet tunnukset linkitettynä psn profiiliin niin olisiko päässyt sisään.
Tämä on hyvä pointti, mitä ei hoksannut eikä viitsinyt siinä hötäkässä kokeilla. Olen silti vähän skeptinen että toimisi. Olisi mielenkiintoista kuulla jotakuta joks ehkä ostanut käytettynä tai testannut muuten vain tuolla yo. tekniikalla.
Tällaisen postasi yksi minua "huomauttanut" kaveri myynti-ilmoitukseen, en tiedä mistä on irroitettu:
 
Ylös Bottom