Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo 4

Onkos noi kaikki hyvät uudistukset kans siel Eternalin puolella vai onko ne vaa season-hyvyyksiä? Ei siel eternalis tietty niitä seasonin asioita ole mut noi xp boostit sun muut? Jos jatkais necrolla viel joku päivä. Mites muute onko necro kokenut jotain muutoksia, yks syy miksi mun pelaaminen aikanaa jäi oli se ku ne nerffas ihan saatanasti niitä skillejä niin enpä saanukkaa enää mitää hengiltä ku buildi meni rikki.

Seasoniin en halua sitoutua kun Eternalin puolellaki viel juttuja tekemät ja ei kiinnosta nuohota tota maailmaa uudelleen ja uudelleen. Tällanen season rakenne ei sovi avoimeen maailmaan mielestäni.
 
Käsittääkseni QoL parannukset on myös eternalissa.

Necro on tällä hetkellä Roguen kanssa paras luokka Diablo 4:ssä. Sille löytyy buildi joka tekemiseen. Heikoimmillaan Necro on bosseja vastaan. Miinusta tulee hitaudesta.

Mitä seasoneihin tulee, niin ei siellä tarvitse tehdä samoja asioita uudelleen sen enempää kuin eternalissakaan. Kampanjan voi skipata ja kun reowni ja Lilithin patsaat on kertaalleen kerätty, ei niitäkään tarvitse uudestaan tehdä. Uutta on seasonin sisältö, joten tekemistä on jopa enemmän. Itse olen aloittanut seasonin uudella hahmolla, millä en ole aiemmin pelannut. Kun saan hahmon 100 tasolle, siirryn muihin peleihin ja palaan kun seuraava season alkaa.

Jos on alleginen toistolle, ei Diablon tyylinen peli sovi ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän hitaasti edennyt tämä season, kun innostuinkin Batman peleistä aivan hullusti.

Nyt eilen sain World Tier 3:lle ja kävin vetämässä samantien yhden world bossin. Jotenkin huvittavaa kuinka paljon helpompia nuo ovat WT3:lla kuin WT2:lla. Kuolevat 10 kertaa nopeammin vaikka porukka olisikin vain n. 50 levusia.

Battlepassin ja levujen eteneminen on nyt mielestäni paljon sopusuhtaisempaa sillä Season 1:llä olin jo varmaan 20 battlepass tasoa yli Smoldering Ashes levurajoista. Tuntui jotenkin tyhmältä että ne on jo normaalipelaamisella unlockattu, mutta sitten pitää vielä levuja kerryttää. Nyt olen aina ollut joko juuri sillä battlepass tasolla kun sopiva levu iskee tai sitten erittäin lähellä. Pieni juttu, mutta tuntuu heti paremmalta.

Vaikka tämä Season 2 on oikein hyvä ja peli on mielestäni ollut hyvä jo julkaisusta asti niin kyllä alkaa ähky selkeästi näkymään. Vaikkei olisi Batmanejä viemässä kiinnostusta niin ei jaksa enää ihan samalla tavalla pelata kuin aiemmin, mutta kyllähän tässä aika paljon on tullut pelattu sillä pelikello näyttää jo yhteensä 220h. Vähän veikkaan että tulee kyllä Seasonal Journey ja battlepass vedettyä läpi, mutta sitten Season 3 ja ehkä 4 saa jäädä väliin. Sinänsä jos vuosittaiset lisärit pitää paikkaansa, Season 5:n kanssa voisi olla lisärikin jo pelattavissa niin eiköhän siihen sitten viimeistään palaa.
 
Battlepassin ja levujen eteneminen on nyt mielestäni paljon sopusuhtaisempaa sillä Season 1:llä olin jo varmaan 20 battlepass tasoa yli Smoldering Ashes levurajoista. Tuntui jotenkin tyhmältä että ne on jo normaalipelaamisella unlockattu, mutta sitten pitää vielä levuja kerryttää. Nyt olen aina ollut joko juuri sillä battlepass tasolla kun sopiva levu iskee tai sitten erittäin lähellä. Pieni juttu, mutta tuntuu heti paremmalta.
Tämä tuntui todella ärsyttävältä viime seasonilla, kun sait ne Ashesit avattua, mutta sitten hahmon levelit ei riittänyt niihin.. Tuntuu 10x paremmalta nyt.

Itsellänikin hieman kiinnostus alkanut kääntyä laskusuuntaan, kun alkuinnostus alkanut hiipumaan. Eihän tässä lopulta hirveästi mitään uutta pelattavaa ole. Uudet vampyyriskillit ja Blood Harvest eivät kuitenkaan kovin pitkään jaksa ylläpitää innostusta. Varmasti tulen aina silloin tällöin pelailemaan, mutta varmaan tämän seasonin jälkeen jään reilusti odottelemaan uutta lisäosaa, jossa todennäköisesti tulee enemmän lisäsisältöä. Siitä puheen ollen ensi viikonloppunahan on BlizzCon, jossa suurella todennäköisyydellä lisäosasta saadaan tietoa.
 
Meikälle vielä maistuu season 2. Tosiaan Blizzcon järjestetään 3-4 marraskuuta eli tuleva viikonloppu siellä varmaankin julkistetaan eka lisäri ja muuta Diablo 4 liittyvää. Kannattaa seuraa twitchiä saa varmaan ensi käden tietoa sitä kautta. Eiköhän nuo suuret twitch streemaajat tapahtumaa seuraa ja onhan sie paikanpäälläkin streamaajia jotka kanssa lähettää juttua suorana.


1698762049335.png1698762049335.png
 
Nyt on vähän enemmän ehtinyt pelaamaan ja ei hitto että hahmo voikin olla vahva jo tässä vaiheessa. Taitaa olla yleinen powercreep iskenyt ja siihen päälle vampyyrivoimat niin kyllä tapetaan porukkaa vauhdilla. Ehkä paras vertailukohta on tuo WT4 avaamisen dungeon ja pre-seasonissa vedin sen muistaakseni ~65 levusena just ja just. Season 1:ssä vedin sen läpi 60 levulla, mutta se oli työn ja tuskan takana. Kuolin erittäin monta kertaa Eliasta vastaan kunnes opin väistämään kaikki iskut. Nyt Season 2:ssa sitten levulla 58 ja ei yhtään mitään ongelmia.

Voihan se olla että sattuu olemaan vaan erittäin kova buildi (ihan perus chain lightning Sorc), mutta aika paljon on mennyt helpompaan suuntaan eteneminen. Sama jatkui sitten WT4:lla nimittäin pre-seasonissa jouduin pari kertaa pudottamaan takaisin WT3:lle kun ei vaan yksinkertaisesti pärjännyt. Season 1:ssä pärjäsi jotenkuten, mutta monen levelin ajan oli vaikeaa. Season 2:ssa taas tappaminen jatkui aivan normaalisti WT4:lla ja leveleitä sekä gearia satoi taivaalta.
 
Käsittääkseni QoL parannukset on myös eternalissa.

Necro on tällä hetkellä Roguen kanssa paras luokka Diablo 4:ssä. Sille löytyy buildi joka tekemiseen. Heikoimmillaan Necro on bosseja vastaan. Miinusta tulee hitaudesta.

Mitä seasoneihin tulee, niin ei siellä tarvitse tehdä samoja asioita uudelleen sen enempää kuin eternalissakaan. Kampanjan voi skipata ja kun reowni ja Lilithin patsaat on kertaalleen kerätty, ei niitäkään tarvitse uudestaan tehdä. Uutta on seasonin sisältö, joten tekemistä on jopa enemmän. Itse olen aloittanut seasonin uudella hahmolla, millä en ole aiemmin pelannut. Kun saan hahmon 100 tasolle, siirryn muihin peleihin ja palaan kun seuraava season alkaa.

Jos on alleginen toistolle, ei Diablon tyylinen peli sovi ollenkaan.
Tottakai Diablo itsessään sopii sellaisellekin, joka ei pidä toistosta (jollainen itse olen tiettyjen asioiden suhteen). Peli pelataan kampanjan loppuun ja se jää siihen, kunnes mahdollisesti jotain lisätarina-DLC:tä tulee pelattavaksi. Ihan hyvä peli Diablo IV oli niin pelaten, vaikka hiukan hyydyin lupaavan alun jälkeen tuon kampanjan osalta. Ihan ok sitten kuitenkin sain sen pelattua loppuun.

Hetken kokeilin ns. endgame-sisältöäkin pelata, mutta sille en sitten löytänyt enää pidemmälle kantavaa pointtia, joten homma jäi johonkin pariin tuntiin. Ei vaan nappaa tarinavetoisissa peleissä mikään toistoon perustuva tarinan jälkeinen pelaaminen. Jotenkin se selkeä päämäärä jää tuossa vaiheessa itselleni puuttumaan. En saa sisältöä sitten kuitenkaan tarpeeksi loottaamisesta ja hahmon kehittämisestä, jos tarinavetoiset päämäärät, ympäristöjen ja hahmojen muuttuminen sekä juonenkuljetus käänteineen puuttuu.

Mielestäni lauseesi on sitten oikein, jos korjataan tähän muotoon: ”Jos on allerginen toistolle, ei season- / endgame-tyylinen pelaaminen sovi ollenkaan”.
 
Saadaan ensiviikolla nuo season 1 sormuksetkin käyttöön lisää säädettävää buildeihin. Tulee lisää endgamea ja joulukuussa alkaa eventti. Myös leaderboardit saapuu joita voi verrata vaikka guildin tai frendilistalla olevien kanssa. Niin ja viikkottaiset eventit leaderboardseinee, Kohta ei tarvii muita pelejä pelata :) kun rupee oleen pelissä contettia.

Alla tuo alku seremonia Diablo 4 osalta.

 
Vielä maistuu. Kohta hahmo lvl 63 ja se on maksimi mihin on jaksanut kertaakaan päästä. Mutta tällä kertaa endgamessa on sen verran imua ja tekemistä että vielä ei tunnu ainakaan siltä että tekisi mieli jättää kesken. Ei tätä nyt joka päivä jaksa pelata mutta tunti siellä ja toinen täällä. Vaikkakin pakko myöntää että tuo 50-70 vaihe tuntuu aivan jäätävän välivaiheelta kun parempaa loottia ei juuri saa ja siinä lähinnä vaan odotetaan että pääsee world tier 4 dunkkua tekeen. Iso osa legeistäkin mitä saa jostain arkuista tai puusta on jotain 600 tason kamaa ja ei niillä tee mitä Lähetä vaän. No vielä on muutama leveli jäljellä ennenko sitä tier 4 dunkkua vois mennä testaamaan. Pari tasoa taitaa olla niitä season paketteja sieltä taululta avaamatta joten muutama vampyyri vielä lahtaamatta. :D Mihinkään ei ole kiire, aikaa on.
 
Klo 21 jatkuu BlizzCon jossa Diablo 4 campfire chat

Alla olevasta linkistä voi tuota seurata livenä

 
Jaa no pitääks tätä tulla viel sit testaamaan. Jos ne on korjannu ne nerfit jotka aikoinas hajotti mun necrobuildin ni vois eternalis jatkas JOS siel saa ekspaa nykyää ok. Toi grindi sillo alkuu oli hirvee ja osaks jäi senki takia keske, ei tullu järkevää loottia eikä myöskää leveleitä jotta ois alkanu saamaa järkevää loottia.

Seasonia en ymmärrä miks ois edes tarve pelata.
 
Yhteenveto leiritulesta. Uusi classi laajennuksessa on jotain uutta joten mielenkiinnolla odotan mitä ovat keksineet. Itse olisin toivonut jotain paladin tyylistä mutta katsotaan.

 
Juu ei tää enää sytytä sillä lailla. Lv20 jaksoin pelata season2:sta, sitte tuli fiilis.. "miksi?"

Tää D4 jotenki kuitenki epäonnistu jos vertaa vaikka D3:een. Sitä jaksaa edellee pelata kaikkie näiden vuosien jälkee.
 
Juu ei tää enää sytytä sillä lailla. Lv20 jaksoin pelata season2:sta, sitte tuli fiilis.. "miksi?"

Tää D4 jotenki kuitenki epäonnistu jos vertaa vaikka D3:een. Sitä jaksaa edellee pelata kaikkie näiden vuosien jälkee.
Hyvä ottaa kuitenkin huomioon se, että D3 on pumpattu lisäsisältöä jo vuosia. Ei sekään ymmärtääkseni heti julkaisussa ollut mikään menestys.
 
Hyvä ottaa kuitenkin huomioon se, että D3 on pumpattu lisäsisältöä jo vuosia. Ei sekään ymmärtääkseni heti julkaisussa ollut mikään menestys.
No ei tietenkään, ja varmasti d4 tulee olemaan kans vaikka parin vuoden päästä ihan erilainen peli. Tossa nyt vaan jotenkin ärsytti niin paljon pelata vaikka sitä levuä ja kamaa tulikin ihan ok tahtia. Joku vaan pisti vituttamaan, vaikea sanoa mikä.
 
Tässä videolla hyvin niputettu tuo suosittu sorsan ball lightning buildi. Meinaan 5 .12 tulee tuo lisä endgame niin on hyvä buildien olla iskussa ;)



Kertauksena vie tuo 5.12 tuleva endgame event.

 
Ylös Bottom