Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Jos kampanja ja sen tarina pysyvät samana, ja pelimaailma käytännössä samana, niin tuollaiset jutut ovat vain saman pelin sisäisiä viilauksia. Itse en ainakaan koe tuollaisia sellaisina muutoksina, jotka tekisivät pelistä melkein uuteen peliin verrattavan. Toki itselläni on se, etten näitä tarinavetoisia pelejä jaksa muutenkaan jatkaa enää sen jälkeen kun tarina on vedetty läpi. Seasonit ja muut vastaavat keinotekoiset sisällöt eivät kiinnosta ollenkaan, joten niistä en saa itselleni yhtään mitään. Toki lisäri kiinnostaa ja sen pelaan läpi lisätarinansa osalta, kun se ilmestyy. Ja kun lisärin tarina on pelattu läpi, jää Diablo taas kohdallani tauolle - kunnes jossain vaiheessa tulee taas tarinallista lisäsisältöä tai maailmaan jotain uusia aivan omanlaisiaan ennennäkemättömiä alueita. Muuten ei ole mitään motivaatiota jatkaa samoissa ympäristöissä hahmon kehityksen hinkkaamista.Tulee sitten niin paljon muutoksia lisäriin. Hahmojen progressio muuttuu ihan täysin, vaikeustasoja tulee lisää, koko homma menee ihan uusiksi.
Melkolailla eri peliä tullaa Vessel of Hatredissa pelaan kuin aikaisemmin. Hyvä näin, uutta on aina mukavempi lähtee pelaa kuin jo valmiiksi lämmitettyä. Aikalailla yhtä isot muutokset kuin Diablo 3 Reaper of Soul toi aikoinaan Diablo 3.