Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo 4

Season 9 alkaa tiistaina 1.7. klo 19. Druidilla aloitellaan saa meinaan hyviä buffeja tähän seasoniin. Yleensä vähintään 2 classia levelöiny per season.
Aina sen parisen viikkoa saa hyvin kuluun uuden seasonin parissa.

Tiistaina tulee PS+, voisi kai sitä taas tykittää Diabloa.

Tullut pelattua kaksi betaa ja kaksi ilmaista viikonloppua aikaisemmin. Hauska ja koukuttava casuaal ARPG, mutta ehkä ihan hyvä ettei sen enempää ole käyttänyt siihen aikaa. Jäänyt aikaa muuhun.

Druidilla itsekin taidan tämän seasonin alottaa ja hydra sorc on toinen minkä ajattelin että voisin gearata. 2 edellistä seasonia ww/earthquake summon barbilla menny niin nyt hieman vaihtelua kaipaa.

Ei ole ikinä tullut konsolilla Diabloa pelattua, mitään niistä, mutta nyt onkin hyvä hetki aloittaa lasten kanssa cooppaamaan. Pari seasonia ollut taukoa niin voisi muutenkin taas riittävästi löytyä intoa.

Tulipa palattua tämän pelin pariin kun kesän helteiden takia ei jaksanut pelata mitään todella tarinapitoista. Päätin mennä koko tarinan uudestaan läpi virkistääkseni muistia ja sen jälkeen DLC ensimmäistä kertaa.

D4 tarinankerronta on edelleen kyllä niin kovaa tasoa että ei muilla genren peleillä ole jakoa, ja Lilith on edelleen paras pahis mitä Diablo peleissä on ollut mitä tulee itse hahmoon, ei jaksa aina sitä örinää ja mörinää mitä joka pelissä ollut niin Lilithin vihkeä viettelevä tyyli toimii.

DLC itsessään oli hyvä mutta koska tämä on vain alku isommlale tarinalle ei se iske ihan samanlailla kuin pääpeli, silti mielenkiintoista lorea ja hyviä hahmoja. DLC teemana on fantastinen ja kurast on mieleniiintoinen paikka. Uusia vihuja samaa mätkettä.

Mitä tulee itse endgameen niin se on parantunut valtavasti alkuajoista ja tekemistä on ihan tuhottoman paljon. Uutena Pit, joka on kuin kolmosen riftit, Infernal Horde jonka nimi kertoo kaiken ja Undercity joka on ajastettu dungeon mistä saa targeted loottia. Sitten on vielä vanhat world bossit, nightmare dungeonit ja muut.

Tarinan jälkeen avautuu vielä lisä objektiiveja mitä opastaa endgame aktivoteettien pariin. Ei ole enää niitä typeriä dunkkuja millä avattiin seuraava world tier vaan vaikeustasot on korvattu kokonaan uusilla joista osan saa auki kun vaan pelaa ja etenee pelissä. Sitten on vielä torment tasot jotka aukee pelaamalla tuota uutta Pit modea. Kun pääset 10 tasolle avaat ensimmäisen torment tason, levelillä 25 seuravaan torment tason jne.

Kaikkia näitä aktiviteetteja yhdistää yksi asia ja se on monstereiden lahtaus, ei mitään turhia kikkailuja vain kymmeniä ja satoja monsuja kaatuu ihan hetkessä. Vihollesten määrä dunkuissa on kasvanut huikeasti sitten kun viimeksi kunnolla pelasin joten aikaa jonka vietät tekemällä jotain muuta kuin tappamalla monsuja on hyvin vähäinen. Myös open worldissä on vihujen määrää kasvatettu tuhottomasti.

Itse olen vasta torment 1 tasolla kun pelissä on niin paljon tekemistä ettei ole ehtinyt edes kaikkea vielä kunnolla kokeilla.

Verrattuna julkaisuun endgame on nyt niin hyvä että suosittelen kyllä ostamista kaikille jotka haluaa loistavan casual ARPG pelin, jos kaipaat haastetta sitä ei täältä löydy. Tämä on vain hauskanpitoa varten ja tämän hahmon levelityksestä olen nauttinut enemmän kuin koskaan ennen. En itseasissa meinaa malttaa pelin pelaamista koska se on niin hyvä.

Pitää vielä jossain välissä kokeilla sitä uutta hahmoluokkaa kun nyt on menty perus hydra sorsalla joka on todella tehokas, tulee kyllä saamaan kovia nerffejä season 10.

Tämä on ihan 10/10 peli nyt.

Just tänään mietin mitä Diablolle kuuluu, tän vois laittaa lataukseen. Season 9:ä varmaan ehteis pelaa jonnekin syyskuun loppuun. Borderlands 4 tulee toki et siihen asti ainaki jos päätyy ostamaan sen.

Ylös Bottom