Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Digikamera opiskelijalle

Vastaus: Digikamera opiskelijalle

Mä kattelin sitä www.technikdirekt.de -kaupassa. Siellä on ihan älyttömän halvat hinnat ja visa käy maksuvälineenä. Harmi, ettei sitä 400-mallia ole siellä tarjolla.
 
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

Vieläkin tässä pohdin tätä kamera-asiaa (ei ole kiire). Mieleen tuli sellainen, että mahtaisikohan löytyä suht edullista DV-kameraa, jossa olis kohtuullinen still-kuvanlaatu ja DV in/out -liitäntä?
 
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

Canon Powershot S1 IS:ää olen nyt ostamassa. Toinen vaihtoehto oli Fuji S7000, jolle hintaa tulisi vajaa satanen enemmän. Canoniin päädyin lähinnä tutun kameramyyjän ansiosta, joka vakuutti minut lähinnä siitä että Canoneissa arvo säilyy paremmin (vrt. BMW:n ja Skodan jälleenmyyntiarvoja). S1 IS:n videokuvausmahdollisuutta on myös paljon kehuttu, mikä vaikuttaa omaan ostopäätökseeni kohtuu paljon, koska tällöin ei tarvitsisi niin useasti lainata videokameraa. Fujissa olis enemmän megapikseleitä, mutta en oikein keksi mitään käyttöä 4000x2000 kokoisille kuville, kun läppärillänikin on jo sen verran ikää, että niiden katselu olis tuskaista.

Onko mitään muita ehdotuksia tuohon n.500e:n pitkäzoomisten digikameroiden hintaluokkaan tai käyttäjien kommentteja edellämainituista kameroista? Nämä kaksi kameraahan pärjäsivät parhaiten Mikrobitin 6-7/2004 testissä (Canon 8,9 ja Fuji 9,2).
 
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

remform sanoi:
Onko mitään muita ehdotuksia tuohon n.500e:n pitkäzoomisten digikameroiden hintaluokkaan tai käyttäjien kommentteja edellämainituista kameroista? Nämä kaksi kameraahan pärjäsivät parhaiten Mikrobitin 6-7/2004 testissä (Canon 8,9 ja Fuji 9,2).

Oletko tutustunut Konica Minolta DiMAGE Z3 -vaihtoehtoon?
 
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

Minä tässä pohdin että voisin hommata halvan digikameran. 100e alkaisi olemaan maksimi, joten ei laadunkaan mikään huikea tarvitsisi olla. Tosin jos joku hyperhyvä hinta-laatusuhteeltaan oleva kamera olisi siihen 200e niin kyllä sitä voisi jo miettiä. Olisikos vinkkejä?
 
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

Prisoner sanoi:
Oletko tutustunut Konica Minolta DiMAGE Z3 -vaihtoehtoon?

No en muuten kuin että tuossa testissä ei ainakaan kovinkaan hyvin ainakaan pisteiden valossa pärjännyt. Muutenkin taitaa hieman merkkiuskollisuus painaa vaa'assa sen verran että tuon vois laskea pois.
 
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

Paavi^ sanoi:
Minä tässä pohdin että voisin hommata halvan digikameran. 100e alkaisi olemaan maksimi, joten ei laadunkaan mikään huikea tarvitsisi olla. Tosin jos joku hyperhyvä hinta-laatusuhteeltaan oleva kamera olisi siihen 200e niin kyllä sitä voisi jo miettiä. Olisikos vinkkejä?

Kohtuu hyvä kamera olisi HP PhotoSmart 735 (itsellä ollut käytössä jo lähes kaksi vuotta, muistaakseni :rolleyes: ). Satasella ei paljoa saa, mutta NetAnttilasta ainakin tuommoisen köppäisen HP:n Photosmart 433:n saa siihen hintaan. Myös muut HP:n mallit ovat aika halpoja tuolta hankittuna. Muualla on varmaan myös halpoja.. tai halvempia(kin).

Konika Minolta DiMage x21 lienee myös mukava vaihtoehto ainakin koonsa puolesta ja lähtee samasta lafkasta hintaan 129.90 :cool:
 
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

Paavi^ sanoi:
Minä tässä pohdin että voisin hommata halvan digikameran. 100e alkaisi olemaan maksimi, joten ei laadunkaan mikään huikea tarvitsisi olla. Tosin jos joku hyperhyvä hinta-laatusuhteeltaan oleva kamera olisi siihen 200e niin kyllä sitä voisi jo miettiä. Olisikos vinkkejä?
Esim. Merocomp:sta sais tuota Canonin PowerShot A400 159e hintaan. A400 on varsin hyvä kamera, tavallisen pokkarin korvaajaks. Itse ainakin kuukauden käytön jälkeen olen todella tyytyväinen.
 
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

Mjoo, ovathan nuo hinnat laskeneet näissäkin huomattavasti. Pitänee kenties katsoa vasta joulun jälkeen, jos vaikka saisi rahnaa vähäsen. Pitää kyllä tarkastella jo nyt tosin vähän tarkemmin, jotta tietää mitä ostaa.
 
Lukekaa ja antakaan vastauksii!!!

Joo olen pahoillani kun tein uud topicin mutta asia koskee digikameraa. Tällä hetkellä minulla on trust digikamera joka oli 3.3 megapixeli:nen.... Mutta olen päättänyt vaihtaa kameraa ja nyt en oikein tiedä että mistä kannattaisi ostaa sillä tarvitsisin sellasen kameran missä on: Hyvä kuva, ei tuu koko liian pimeitä tai liian valosia kuvia, äänen videoihin... sellasen digikameran missä ei olisi mitään hämminkiä!!! Ei mitään kovin kallista kameraa. Teen sellasta parkour, kelkkailu ym videoo niin siksi tarvisisin hyvän kuvan, äänet videoihin, ja sellsen että voi kuvata joskus illalla 10 kin vielä vaikka onki hämärää/pimeää.....
Joten antakaa nyt jotain vastauksii mulle!!! :(
 
Vastaus: Lukekaa ja antakaan vastauksii!!!

Kröhöm... Eiköhän tämänkin viestin olisi voinut tunkea tuohon Digikamera-ketjun jatkeeksi? Kohta varmaan joku kiltti moderaattori tekee jotain hassua tälle viestille nimittäin =)
 
Vastaus: Lukekaa ja antakaan vastauksii!!!

Voisit muutenkin vähän korjata kirjotustyyliä. Rasittava lukea, kun kaikki on kirjoitettu putkeen ilman mitään jaoittelua. Myöskään huutomerkkejä ei tarvitse pistää enempää kuin yksi (ja usein ei ollenkaan) per lause. Myös otsikko oli aikasta kuvaava.
 
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

Pääsin kokeilemaan Minolta Dimage Xg -kameraa. Todella pieni ja toimii myös web-kamerana. Onko kellään kokemuksia? Mistä saisi halvimmalla?

edit: Myös Canon on julkaissut uuden Ixus 30 -kameran. Se kiinnostaisi myös...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

En jaksanut perustaa uutta threadia, joten jatketaan vanhaa ketjua. Elikäs, hakusessa olisi digikameran päivitys Canonin Ixus 3:sta PoweShot S2- tai EOS 300D -malleihin. Muutkin vastaavat ovat toki harkinnan arvoisia. Onko kellään käyttökokemuksia tai foorumeilta kerättyä infoa edellä mainituista? Ovatko väliinputoajamalleja tms?

Ajattelin tuota EOS 300D:tä tai 350D:tä lähinnä sen takia, että niillä pärjäisi varmasti pidempään. Powershotin etu on 12x zoomi ja EOS:in objektiivi.

Hinnat näyttävät olevan Akiballa ja Verkkokauppa.comilla aika lailla Saksan luokkaa? Vieläkö Canon antaa takuun Suomessa muualta EU:sta ostetuille laitteille?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

Verkkokaupasta sai tuttuun tapaan hyvää palvelua ja toimivan kameran (Digital Ixus 40). Ne vakiopaikat mistä kameratestejä olen katsellut, ovat: Steven Digikamerat, Digikamera review, imaging-resource ja tietysti supisuomalainen digicamera.net. Varmaan ovat tuttuja linkkejä, mutta postasin nyt ihan varmuuden vuoksi. Henkilökohtaisesti en tajua miksi kukaan luopuisi Ixustaan, ellei kyseessä sitten ole vaihto digijärkkäriin.

Ja nyt terassille työviikon päätteeksi ---> *lompsis*
 
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

feldon sanoi:
Henkilökohtaisesti en tajua miksi kukaan luopuisi Ixustaan, ellei kyseessä sitten ole vaihto digijärkkäriin.

Voisko yksi syy olla se, että kyseiseen malliin on aika vaikea saada lisäputkea.. ;)

PS. Terassikausi on nyt avattu myös täällä päässä. Onneksi elämässä on vielä asioita, joista voi nauttia joka vuosi ja järjestäen.
 
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

Noissa uusissa pikku Ixuksissa on aika heikot ne näytöt. Monilla näytöt on poksahdelleet ihan taskussa ollessaan. Kannattaa siis hommata joku kotelo. Mulla hajos Ixus 30.

kuva
 
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

Ostin tässä tänään uuden digikameran korvaamaan tuota HP:n PhotoSmart 735:stani ja budjetille sopivaksi "paljastui" Canonin Powershot A510. Vaasan Anttilasta hommasin ja hintaa tuli noin. 230 ja mukaan sai vielä 128mb SD-muistikortin.
 
Vastaus: Digikamera opiskelijalle

Paavi sanoi:
Minä tässä pohdin että voisin hommata halvan digikameran. 100e alkaisi olemaan maksimi, joten ei laadunkaan mikään huikea tarvitsisi olla. Tosin jos joku hyperhyvä hinta-laatusuhteeltaan oleva kamera olisi siihen 200e niin kyllä sitä voisi jo miettiä. Olisikos vinkkejä?
Samoilla linjoilla olen.

Onko jossain hyvässä mallissa hinta tippunut paljon muutamassa kuukaudessa tai onko tullut jotain uutta edullista mallia myyntiin?
 
Ylös Bottom