Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DIRT 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Barca11910
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: DIRT 4

Eilen meni hermot tohon ajamiseen, kun neliveto Evo6 pelkästään puski Australian soralla ja perää ei saanut millään irti. Omilla säädöillä sain vähän perää irti, mutta etupää puski silti väkisin. Netistä löytyi kuitenkin video jonka säädöillä sai ainakin jonkilaisen isomman muutoksen autoon, pitää vielä hienosätää paremmaksi.

https://youtu.be/d9f7Ney_PuM

Tässä puolestaan toinen setuppi, joka näyttäisi videon perusteella saavan takavedot paremmaksi. En ole vielä ehtinyt itse kokeilemaan.

https://youtu.be/vfXwdWlF22Y

Kivasti tuli muuten eilen xp:tä 6 kierroksen kisan voitosta stadion buggyilla moninpelissä. 60 000 xp ja nousin 7 leveliä ylemmäs, vaikka mielestäni joku 3 000- 5 000 xp olisi jotenkin fiksumpaa.
 
Vastaus: DIRT 4

Onko muilla ongelmia saada soft lockia toimimaan tässä? Olen tehnyt kalibroinnin, mutta silti herjaa, että calibration needed. Kaikissa autoissa on nyt 1080 kääntösäde, mikä on aika hanurista.

E. No nyt onnistui. Omituista..
 
Vastaus: DIRT 4

Miten tässä tehdään nettiliiga? Pelkkä jam sessio löytyy nettipeli valikon alta.
Ilmeisesti liigat vielä työn alla. • NEXT GENERATION OF RACENET – Live ladder, leagues and tournaments, cross-platform leaderboards, enhanced CREST telemetry system
 
Vastaus: DIRT 4

Mistä saan käyttöön ton mukana tulleen hyndai auton, ku ei näy tallissa, koodin olen jo käyttäny?
 
Vastaus: DIRT 4

Onko sponsoreilla hirveesti merkitystä uramodissa? Meinaan että kannattaako noi parhaat staffit sun muut olla mukana omassa tiimissä, hyödynkö niistä jotenki erityisesti? Vielä niin että, onko väliä mitä niille maksaa kun ne on sun tiimissä:D En oo kauheesti tälläsiä pelannut niin en tiedä.
 
Vastaus: DIRT 4

Onko sponsoreilla hirveesti merkitystä uramodissa? Meinaan että kannattaako noi parhaat staffit sun muut olla mukana omassa tiimissä, hyödynkö niistä jotenki erityisesti? Vielä niin että, onko väliä mitä niille maksaa kun ne on sun tiimissä:D En oo kauheesti tälläsiä pelannut niin en tiedä.
Hyvillä sponsoreilla voi saada jos onnistuu tavoitteita täyttämään 25k enemmän rahaa :) Ja hyvä Staffi huoltaa sun autot nopeammin jos ajat sen monta kertaa puuhun :)

Eli kyllä hyödyt niistä :D
 
Vastaus: DIRT 4

Kyllä tää suoranainen mahalasku on Dirt Rallysta. EK:t on puuduttavia, koska mutkat ja maisemat ovat samanlaisia. Mieluummin ajaisin Paskuria 40 kertaa päivässä kuin tämän yhtäkään EK:ta. Autojen käyttäytymistä on osaltaan parannettu ja osaltaan huononnettu. Nyt auton massan tuntee ja jarrutukset ovat realistisemmat, mutta mutkassa ajaminen. Tässä nelivedolla kaasua painaessa mutkassa auto vain pyrkii menemään suoraan ja kun nostat kaasun perä heittää ja ollaan melkeinpä ojassa. En ole ralliautoa ajanut, mutta kyydissä olen ollut ja nelaria viedään juuri kaasun avulla mutkan läpi. Jos tämän pelin logiikkaa yrittäisi toteuttaa tosielämässä, oltaisiin pöpelikössä heti ensimmäisessä mutkassa. Takavetoja ei saa pyörähtämään millään. Ihan sama vaikka autot ovat defaultteina säädetty vähän aliohjaaviksi ja passiiviksi, niin se ei ole rallia. Tai suurin ongelma tässä pelissä on edelleen pito. Kuten edeltäjässään. Nyt tilanne on vielä pahempi. Tuntuu kuin takapää olisi liimattu kiinni tiehen. Ylipäätänsä ajaminen tuntuu kuin rata-ajolta. Pitoa kyllä löytyy. Jos menee katsomaan viedoita kun noilla autoilla ajetaan oikeassa elämässä on tilanne kyllä eri. Dirt Rallyssa autoja pystyi ajamaan realistisesti ja se oli haastavaa niinkuin se on oikeastikin. En käytä mitään ajoapuja, koska koen sen olevan aivan turhaa. Dirt 4 on vain suurelle yleisölle suunnattu peli, kun DR ei ollut kovin suosittu tavallisten tallaajien keskuudessa. Nyt piti saada myynti luvut kohdilleen.
 
Vastaus: DIRT 4

Kyl maistuu hyvältä, DR pelasin aikoinaan, mutta kyllästyin ku oli jotenki aivan liian vaikea mulle. Tämä taas tuntuu aivan erilaiselta, mielestäni olen jollain tapaa kova rallikuski tässä kuin DR mentiin koko ajan pöpelikköön :D En ite tykkää liian realisesta niin tällänen arcade ralli sopii mulle, ajoavut on kyllä pois päältä muuten olisi liian helppoa..
 
Vastaus: DIRT 4

Kyllä tää suoranainen mahalasku on Dirt Rallysta. EK:t on puuduttavia, koska mutkat ja maisemat ovat samanlaisia.

Ei kyllä kuulosta, että olisi tarpeeksi parannuksia Dirt Rallyyn verrattuna, että erityisesti kiinnostaisi tämä peli. VR puutteen takia en edes harkitse hankkimista, mutta vaikka tähän tulisi VR-tuki niin ei tämä oikein olisi sellainen vuosisadan odotus vaikka tottakai kaikki VR ajopelit pitäisi hankkia. Rataeditori on ihan loistava lisä, mutta mitä tubestakin katsellut niin vähän simppeliä ja toistavaa menoa. Suomen rallin puuttuminen pitkä miinus. Ehkä sitten Dirt Rally II räjäyttää potin
 
Vastaus: DIRT 4

Itseäkin ärsyttää ajomallinnus nimenomaan rallin puolella. Edes australian irtosoralla ei saa kunnolla vietyä autoa asianmukaisesaa luistossa, vaan auto pyrkii koko ajan menemään keulan osoittamaan suuntaan. Sitten kun pito lähtee, tai osuu vähän pientareeseen, niin auto käyttäytyy tosi arvaamattomasti. Pätkien ulkoasu on tosiaan melko masentava, maisemat tosi mitäänsanomattomia ja sitä samaa koko ajan.

Urassa nyppii myös edelleen se, että pitää kisata jollain nuhaisilla paskoilla. Olisivat nyt edes jättäneet tuon osien päivittämisen pois, niin kulkisivat johonkin, mutta kun Evo kymppikin on kuin mikäkin kauppakassi kaupan pihasta ajettuna.

Landrush on paskaa, en vain tykkää. Kolareista kärsii aina vain itse ja yliagressiivisen AI:n kanssa tuosta menee ilo hyvin nopeasti.

Vaikeustaso heittelee ihan miten sattuu. Ralli on toiseksi vaikeimmalla pääasiassa liian helppo, landrush helvetin vaikea.

Rallikrossi vaikuttaa sentään paremmalta ja hauskemmalta kuin Dirt Rallyssa.

Onko tässä muuten sama vammainen systeemi kuin edellisessä, että autot pitää urassa päivittää muitakin pelimuotoja varten eikä alitehoisella laina-autolla ole mitään järkeä lähteä kisaamaan viikkohaasteisiin ym.?

Lopuksi vielä mainittakoon, että etuvetoiset pitäisi kieltää autourheilusta kokonaan.
 
Vastaus: DIRT 4

Auton päivitykset ei suoraan vaikuta tehoihin eikä ajettavuuteen. Ne vaikuttaa pelkästään osien kestoon, korjausaikaan ja korjaushintaan. Toki sitten, kun osat alkaa kulumaan ja hajoamaan niin sillä on vaikutusta tehoihin sekä ajettavuuteen.

Rallicrossi on todella hauskaa ja vielä pieni parannus Dirt Rallyyn verrattuna. Sielläkin vaan se vaikeustaso vaihtelee jonkun verran ihan riippuen radasta, luokasta sekä olosuhteista. Vielä, kun olisi kolme maata enemmän (8 yhteensä), yleisö pitäisi meteliä ja kuuluisi kuuluuttajan älämölöä eli niinsanotusti olisi kunnon kisaviikonlopun tunnelma.

Dirt 4 on itsessään todellinen jekyll and hide, toivottavasti tulisi parannuksia. Perä pitäisi saada kunnolla irti ja massanheittely tarpeelliseksi. Auton säätäminen on pakollista, mutta onneksi sitä alkaa pikkuhiljaa meikäläinenkin osata säätää autoja fiksusti.
 
Vastaus: DIRT 4

Kertokaahan jos törmäätte hyvään ohjeeseen tuon säädön suhteen. Teksti tai video. Teksti aina parempi.
 
Vastaus: DIRT 4

Lopuksi vielä mainittakoon, että etuvetoiset pitäisi kieltää autourheilusta kokonaan.
Niin no melko suuri osa suomen maakuntaralleissa käytettävistä ralliautoista on etuvetosia, mutta jostain syystä peleissä etuvetosista on tehty aivan liian helppoja ajaa. Jos olis kunnon rallisimu, niin kyllä etuvetosillakin rallia voi ajaa. Ilmeisesti kuitenkin tässä pelissä nelikotkin kustu kun ei sora lennä kunnolla. Ei oikeasti vaadi kuin 200 heppaa nelivedolta, niin pelkällä kaasulla pääsee sladiin ja nauttiin menosta, ei vissiin kuitenkaan tässä pelissä.

Dirt Rallyssakin vähän häiritsi kun A-ryhmäläiset ei meinannu mennä sladiin ollenkaan ja sitten kun vähänkin oli damagejen myötä tehoja lähteny pois, niin ei ajamisesta tule enää mitään, kun ei kaasulla tee mitään.

Täytyy katsella sitten kun hintaa on tällä pelillä 20e, että jaksaisko ostaa.
 
Vastaus: DIRT 4

Ajan tätä tänään vielä kunnolla ja päätän sen jälkeen, lähteekö kiertoon. Täyden hinnan peliksi tuntuu nyt pettymykseltä ja voisi ehkä ostella joskus alesta, jos mieli tekee. Olisi vaan niin paljon muutakin pelattavaa ja Dirt Rally edelleen hauska ajaa, niin en oikein näe paikkaa tälle. Uramoodistakaan en heti innostunut, vähän sekava sillisalaatti. Katsotaan nyt..
 
Vastaus: DIRT 4

Ajan tätä tänään vielä kunnolla ja päätän sen jälkeen, lähteekö kiertoon. Täyden hinnan peliksi tuntuu nyt pettymykseltä ja voisi ehkä ostella joskus alesta, jos mieli tekee. Olisi vaan niin paljon muutakin pelattavaa ja Dirt Rally edelleen hauska ajaa, niin en oikein näe paikkaa tälle. Uramoodistakaan en heti innostunut, vähän sekava sillisalaatti. Katsotaan nyt..

Pistin eilen kiertoon,vaik oli ihan mukavaa ajella. Mut liika pito sai ajohalut lopahtamaan täysin. En yleensä jaksa kauan rallipelejä ajella.
 
Vastaus: DIRT 4

Kyllä tää on loistava peli. Omaan makuun jopa parempi kuin Dirt Rally. Rata editori on iso mullistus rallipeleihin. Onhan siinä puutteensa vielä mutta kun tuota vähän kehittävät seuraaviin peleihin niin ei oo paluuta vanhaan.
Nettipeleissä hyvää vääntöö rallin ja rallicrossin merkeissä kaveriporukassa
 
Vastaus: DIRT 4

Pistin eilen kiertoon,vaik oli ihan mukavaa ajella. Mut liika pito sai ajohalut lopahtamaan täysin. En yleensä jaksa kauan rallipelejä ajella.
Meikäläinen muuten osti :D Itsekin pelaan pääasiassa Assetto Corsaa nyt mutta tuo sinun myyntihintasi oli oikein kohtuullinen satunnaiseen ralleiluun. Kaverin kanssa innostuttiin vähän tuosta Rallycrossista niin se tuo nyt lisäarvoa tuohon PS4-versioon.

Nimenomaan "ihan mukava ajella", ei sen kummempia fiiliksiä nostata nyt kun enempi tunteja takana PC:llä.

Vieläkin toivon että tähän tulisi joku isompi päivitys.

E: ja kiitos nopeasta toimituksesta, kävin äsken postilaatikosta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: DIRT 4

Meikäläinen muuten osti :D Itsekin pelaan pääasiassa Assetto Corsaa nyt mutta tuo sinun myyntihintasi oli oikein kohtuullinen satunnaiseen ralleiluun. Kaverin kanssa innostuttiin vähän tuosta Rallycrossista niin se tuo nyt lisäarvoa tuohon PS4-versioon.

Nimenomaan "ihan mukava ajella", ei sen kummempia fiiliksiä nostata nyt kun enempi tunteja takana PC:llä.

Vieläkin toivon että tähän tulisi joku isompi päivitys.

E: ja kiitos nopeasta toimituksesta, kävin äsken postilaatikosta.

Kiitos itelles nopeasta maksusta ja ilman turhia tinkimisiä..en ois kyl myynykkään halvemmalla.Joku tarjos 20€ posteineen.:D
 
Vastaus: DIRT 4

Joo, vaihtoon lähtee. Ajoin Huyndailla pari pätkää ruotsia ja pari pätkää walesia, sitten vaihdoin Dirt Rallyyn ja ero on ihan järkyttävä. En pääse tässä mitenkään sinuiksi fysiikoiden kanssa, auto menee ihan liikaa kiskoilla ja törmäyksissä sekä muissa pidon menetyksissä käyttäytyy tosi oudosti. Rallyssa on vauhdin tuntua ja autoa pystyy viemään limitillä tosi nautittavasti. Pystyy heittämään nyppyjen yli kurveihin, hallitsemaan pitkät luistot kaasulla jne. Tämä Dirt 4 on rallin osalta kustu jotenkin ihan käsittämättömällä tavalla ja ihmettelen syvästi niitä arvosteluita, missä kehutaan fysiikoiden menneen selvästi eteenpäin. Forcetkin ovat selvästi huonommat ainakin T300 ratilla.

Rallikrossi on tässä hauskempaa, mutta liian helppoa.

Tosi iso sääli, odotin peliltä paljon.
 
Ylös Bottom