Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

Sehän se suola näissä pitkissä kisoissa on että virheet tasaantuu matkalla jos on tasaantuakseen.

Näissä liigoissa puolitusinaa suht varmaa ja järkyttävän nopeaa kuskia joista yleensä 4/6 pääsee kisan läpi suht varmasti kärkisijoilla vaihtelevassa järjestyksessä.

Sitten on muutama jotka selkeästi yrittää hampaat irveessä voittaa jokaisen EK:n vähintään minuutin erolla ja sitä kestää 2-3 pätkää ennen kun leppä kutsuu.

Itse en kuulu nopeaan enkä edes kovin varmasti suorittavaan porukkaan. Kisat pyritään tulla tasaisen varmasti läpi ilman viimeistä rutistusta.

Kyllä se leppä kutsuu lähinnä itselläni silloin kun yritän pysyä muiden kyydissä
Silloin kun oma vauhti riittää hyvin muiden kyydissä, niin ajaminen on paljon varmempaa, kun ei tarvitse ottaa niin paljon riskejä.
Mulla vauhti tuntuu vaihtelevan paljon eri autoilla. Jotkut vaan istuu hyvin käteen ja toiset ei niinkään :)
 
Tämä Uuno kävi aamulla Kfin1 Epsanjassa. Ihan lähdin soitellen sotaan, suoraan Lancialla moottoritielle ja oli kyllä nihkeetä.

Sitten kun pikku hiljaa alkoi vauhtiakin löytyä ja näkyi jopa vihreitä palkkeja, niin vitospätkän lopussa piti surauttaa kielekkeeltä alas. Siinä oli ihan tuttu tiukahko kakkosen vasuri, jossa on pieni hiekkainen levike ennen kielekkeen reunaa. Nyt olin ihan pikkaisen jarrutuksesta myöhässä. Näytti, että saan kuitenkin käännettyä mutkaan.. mut mut eihän se taittunut vaan valuin hiekalta hitaasti reunan yli ja jäin mahasta kiinni, oikean puoleiset renkaat ilmassa. Siinä aikani hinkattua sain biilin liikenteeseen, mutta vain rinnettä alaspäin. On siinä katsojilla ollu hikinen urakka työntää auto takas montun pohjalta tielle :)

Seuraavalla pätkällä kartturi ilmeisesti luopui lopullisesti toivosta ja yritti murha-itsemurhaa kertomalla aivan käsittämättömän nuotin. Siihen loppui se urakka. Mut ei se mitään, kyllä se tuokin ralli vielä joskus onnistuu.
 
Jos joku jaksaa helteistä huolimatta ajaa, niin...
2h:ssa illaksi tyrkyllä Puolaa 2000cc luokalla, täydet 12EK:ta.
Ajoaika klo 18-23.
HC-damage, vapaa kuvakulma, ei ajoapuja.

Tuohon ajovarmuuteen liittyen, niin 12EK:ta putkeen ajettuna eli noin tunti ratin takana ei aina ole niin helppoa.
Itsekin yrittänyt ajaa niin että pääsisi aina maaliin ilman suurempia kolhuja oli se aika ja sijoitus sitten mitä tahansa. Joskus se onnistuu paremmin ja joskus vähän huonommin.
Aamupäivä olisi itselle ehkä se optimaalisin virkeyden kannalta, illalla ysin jälkeen on jo silmät ja aivot niin jumissa ettei ole parasta terää ja vahinkoja sattuu.

Ps. Mitäs Raidmanille sattui HC Australian viimeisellä EK:lla?

Otin pikku herneet nenään kun ei vauhti riittänyt mihinkään ja päätin vikalla pätkällä ainakin yhden vihreän palkin saada aikaiseksi. Kyllä siihen kolmanteen palkkiin tuli vihreä mutta sen jälkeen lähti kyllä autokin maata kiertävälle radalle. Pitää kohta vaihtaa Clubia kun ei vauhti riitä tai voihan se olla että täällä mökillä on liian pieni telkkari.

Meikäläisellä kyllä kanssa vaikeuksia pitää keskittyminen kasassa 12 ek:ta, sen verran adhd että alkaa ajatukset aina jossain vaiheessa harhailemaan ihan muualle nuottien kuuntelusta.
 
Pitää kohta vaihtaa Clubia kun ei vauhti riitä tai voihan se olla että täällä mökillä on liian pieni telkkari.
Ei kait kaikkien tarvitse olla siellä saman sekunnin sisällä?
Itellä ei mitään jakoa nopeimpien kuskien joukkoon, mutta ei kyllä häiritse yhtään.
Ehkä toisilla se kilpailuvietti on sitten korkeammalla ja jotain sapettaa jos ei näissä virtuaaliralleissa pärjää, mutta meitä on moneen junaan...onneksi ;)
Tylsää tämä on jos kaikki kuuden kärkikaverin alapuolelta lopettaa, mutta voidaan toki perustaa "mutasarja" jonne ei pääse alienit ja muut mielenpahoittajat ;):D

Pitää vähän tuunailla telkkua kun on mittari viritetty, mutta Puolaa olis tarkoitus tässä alkuillasta ajella...vaikkei sinne kärjen kahinoihin olekaan asiaa.

Rispektit minulta kaikille jotka jaksavat kisailla sillä omalla tasollaan, vaikka olisi aina viimeisenä :cool:
 
Ei kait kaikkien tarvitse olla siellä saman sekunnin sisällä?
Itellä ei mitään jakoa nopeimpien kuskien joukkoon, mutta ei kyllä häiritse yhtään.
Ehkä toisilla se kilpailuvietti on sitten korkeammalla ja jotain sapettaa jos ei näissä virtuaaliralleissa pärjää, mutta meitä on moneen junaan...onneksi ;)
Tylsää tämä on jos kaikki kuuden kärkikaverin alapuolelta lopettaa, mutta voidaan toki perustaa "mutasarja" jonne ei pääse alienit ja muut mielenpahoittajat ;):D

Pitää vähän tuunailla telkkua kun on mittari viritetty, mutta Puolaa olis tarkoitus tässä alkuillasta ajella...vaikkei sinne kärjen kahinoihin olekaan asiaa.

Rispektit minulta kaikille jotka jaksavat kisailla sillä omalla tasollaan, vaikka olisi aina viimeisenä :cool:

Joo ei näitä meiläläisen juttuja niin vakavasti kannata ottaa;), mutta kyllä aina kun "kypärän laittaa päähän" niin jonkinlainen kyy tulee otsaan ja sitten on pakko yrittää painaa vaikka ei taidot riitäkkään:). Se hyvä puoli tässä virtuali hommassa on, että kulut pysyy kurissa vaikka lepiko välillä kutsuu.
 
Ei kait kaikkien tarvitse olla siellä saman sekunnin sisällä?
Itellä ei mitään jakoa nopeimpien kuskien joukkoon, mutta ei kyllä häiritse yhtään.
Ehkä toisilla se kilpailuvietti on sitten korkeammalla ja jotain sapettaa jos ei näissä virtuaaliralleissa pärjää, mutta meitä on moneen junaan...onneksi ;)
Tylsää tämä on jos kaikki kuuden kärkikaverin alapuolelta lopettaa, mutta voidaan toki perustaa "mutasarja" jonne ei pääse alienit ja muut mielenpahoittajat ;):D

Pitää vähän tuunailla telkkua kun on mittari viritetty, mutta Puolaa olis tarkoitus tässä alkuillasta ajella...vaikkei sinne kärjen kahinoihin olekaan asiaa.

Rispektit minulta kaikille jotka jaksavat kisailla sillä omalla tasollaan, vaikka olisi aina viimeisenä :cool:

Ompahan kehityksen varaa. Mulle riittää, että jonkun kanssa pääsee kisaamaan, vaikka vauhti ei tahdo vielä siihenkään riittää. Huomaa, että muut lähestyy sitä mukaan kun autot ja rallit tulee vähän tutummaksi. Puoli hauskuutta on ajaa nuotista, kun ei vielä muista pätkiä. Tottakai aina kun lähtee EK:lle painetaan täysillä. Su iltana pääsee takas rallin ääreen.
 
2h Puola.
Ei näytä olevan ruuhkaa näin lauantai iltana, liekö liian kuuma vai voiko olla parempaakin tekemistä ;)
Varmaankin vähäisestä osallistujamäärästä johtuen oli tienpinta tässä kisassa oikein hyvä, nopea ralli.
On siellä sentään joku toinenkin rallipolulla.
 
Tänään ei kyllä jaksanut enää lähteä Puolaan hikoilemaan 2H-kisaan mutta huomenna olisi tarjolla jäähdyttelyä Ruotsissa kuten tuli luvattua.

2H-kisa huomenna klo.19.00 alakaen Ruotsi, 10 EK:ta kalusto 2000cc 4wd, kakki helteestä ja krapulasta selvineet sinne kisaamaan ;).
 
Kyllä tässä pitää lähteä vähän oikeaa rallia kahtelemaan kun testaavat R5 autoja Neste rallya varten lähellä ja sen jälkeen tosissaan lähteä koittamaan ja katsomaan mihin vauhti riittää ruotsissa. Useampi kisa lähiaikoina mennyt juuri siten että ekalla ek:lla yritys ollut päällä ja joku rengas kolahtanut vauhdikkaassa mutkassa kiveen ja kiinnostus lopahtanut heti ja merkattu itsensä keskeyttäneeksi. Nyt alusta rauhassa ja loppua kohden kovempaa. Toivotaan runsasta osallistujakuntaa illaksi 2h kisaan
 
Ei paljon viilentänyt Ruotsin maisemat, kabiinissa 31 lämmintä ja hiki valuu :)
Kiva oli ajella vaikkei vauhti kärjen tahtiin tänään(kään) riitä. edit: Näemmä FINGTR:n kanssa oli tiukkaa kilvanajoa :cool:
Kerran katolleen ja pari kertaa hangessa, muuten sukkuloitiin penkan reunoja pitkin mahdollisimman kovaa enkä juuri tän kovempaa olisi päässyt.
Nyt suihkuun!
 
Viimeksi muokattu:
2H Ruotsi

Tuskanhiki :rolleyes: valuen yritettiin tulla, mutta kyllähän oli palikat sekaisin parilla ekalla pätkällä varsinkin ja penkkoja pitkin nuohottiin ja ylipäänsä melkoista tökkimistä oli ajo.
EK3:lla rupes vähä löytyyn rytmi ja siittä tultiin maaliin oikeastaan ilman mitään tapahtumia.

Ei hyvä ajo mutta ihan OK kuitenkin.

EDIT: kello näytti kuitenkin tykkäävän vaikka ajo ei kaikilta osin tuntunut hyvältä.
 
Viimeksi muokattu:
Juu itellä alkuun näytti että vauhti riittää hyvin ja aloin vähän himmailemaan ja siitä ongelmat alko ja pari kertaa kävin katollaan ja penkassa pienten lapsuksien takia joten EK 6 vedettiin sitten taas lappu lattiassa ja saatiin eroa. 2 vikaa pätkää huollon jälkee aattelin ekalla taas lähteä varmasti ja sielläkin sitten kuulin nuotin väärin ja katolleen. Vikalle lähdin aitten ajamaan taas lujaa niin ihan alussa loiva vasuri niin jossain kohtaa auto yhtäkkiä tökkää johonkin (kiveen?) ja jäähdytin sekä rengas rikki. Siinä sitten kituuteltiin maaliin renkaanvaihdon jälkeen hävinneenä. Ei tullut vieläkään ehjää kisaa. Harmittaa mutta mukava kisa oli. Seuraavalla kerralla sitten kokeillaan uusikis jos onnistaisi
 
Kerkesin mökiltä kotiin ja eikun Ruotsia ajamaan. Nyt oli mukavan tiukkaa kisailu useammankin kuskin kanssa vaikka lopussa jouduin kyllä antautumaan. Kaluston olin vaihtanut citikkaan ja se tuntui ihan mukavalta. Itse kisa meni ilman isompia virheitä pari risteystä pitkäksi ja vähän peruuttelua. Koitin vähän harjoitella tuota vasemman jalan jarrutusta mutta ei se kyllä vielä selkäytimestä tule. Sillä sain kyllä autoa vähän rauhoitettua etenkin noilla nopeilla osuuksilla.

Huomenna taas 2H kisa 6 EK:tä kalusto ja kohde maa vielä auki.
 
Kerkesin mökiltä kotiin ja eikun Ruotsia ajamaan. Nyt oli mukavan tiukkaa kisailu useammankin kuskin kanssa vaikka lopussa jouduin kyllä antautumaan. Kaluston olin vaihtanut citikkaan ja se tuntui ihan mukavalta. Itse kisa meni ilman isompia virheitä pari risteystä pitkäksi ja vähän peruuttelua. Koitin vähän harjoitella tuota vasemman jalan jarrutusta mutta ei se kyllä vielä selkäytimestä tule. Sillä sain kyllä autoa vähän rauhoitettua etenkin noilla nopeilla osuuksilla.

Huomenna taas 2H kisa 6 EK:tä kalusto ja kohde maa vielä auki.

Itte kanssa heti kotiuduttua ajaa rallia ja vauhti näytti alussa ihan ok, vaikka tuntui, että ei meinaa mennä penkkojen välissä nätisti. Se kostautui sitten EK3:lla, rengas sököks ja ripustukset solmuun, lopulta keskeytys. Olikohan EK2:lla lumipyry, huh että oli haastavaa nähdä eteensä. Kisan jälkeen poistin HUD:sta näkyvistä ajat, että keskityn paremmin omaan ajoon.

Mites muut pitää HUD:n asetuksia?
 
Mites muut pitää HUD:n asetuksia?
Ite pitänyt ruutua puhtaana jo DiRT Rally 1:ssä, siis ei mitään hudeja.
Aidomman oloista ja OLED-TV:n takia en viitsi pitää staattisia kuvakkeita samassa kohdassa.

En tiedä sitten onko tuo lumipyry erilaista HDR:nä, kun ei se mun mielestä juuri näkyvyyttä haittaa, lähinnä kevyttä lumisadetta.
Oikeasti talvella tulee joskus lunta niin ettei eteensä tahdo nähdä.

Jostain syystä olkapää aivan hiton kipeä, että en varmaan pysty ajamaan muutamaan päivään.

Teetkö Raidman tuonne HC:lle myös jotain kisaa?
 
Ite pitänyt ruutua puhtaana jo DiRT Rally 1:ssä, siis ei mitään hudeja.
Aidomman oloista ja OLED-TV:n takia en viitsi pitää staattisia kuvakkeita samassa kohdassa.

En tiedä sitten onko tuo lumipyry erilaista HDR:nä, kun ei se mun mielestä juuri näkyvyyttä haittaa, lähinnä kevyttä lumisadetta.
Oikeasti talvella tulee joskus lunta niin ettei eteensä tahdo nähdä.

Jostain syystä olkapää aivan hiton kipeä, että en varmaan pysty ajamaan muutamaan päivään.

Teetkö Raidman tuonne HC:lle myös jotain kisaa?

Oli tarkoitus tehdä sinne tänään vaikka kolmen kisan mittainen sarja. Kisojen kesto 4-päivää. Onko toivomuksia/kommentteja kisojen suhteen?

Torstaina lähtö rallia katsomaan ja paluu sunnuntaina, joten ajot jää tauolle loppuviikoksi. Voin tehdä vielä tuon keskiviikon 2H kisan mutta sen jälkeen MJV voisi tehdä lopppuviikolle 2H kisat?
 
2H USA Rapsaa

Totaalisen vihkoon koko kisa EK3:lla pahimmat rypemiset ja siinä lähti lisävalopatteri keuliltaheti 4:ssä oikeesa (mutta siitä ei kyllä kovin merkittävää haittaa koitunu)+ pyörähdys ennen sitä pitkää nopeaa osuutta ja siinä meni näköjään tolkuttomasti aikaa.
Finaalina EK6 tultiin 1 silmäisellä autolla hissutellen läpi.
 
Viimeksi muokattu:
2H USA Rapsaa

Totaalisen vihkoon koko kisa. Finaalina EK6 tultiin 1 silmäisellä autolla hissutellen läpi.


Ilmankos meinasin pysyä edes vähän teikäläisen vaudissa;). Hyvin rupee olee pätkät muistissa sulla kun 1 silmäselläkin oli pohjat EK6:lla siinä vaiheessa kun neljä autoa oli tullu sen läpi. Itse en meinannut nähdä mitään kutosella vaikka oli valot nokalla:). Pari pikku suistumista mahtu reitille kakosella ja nelosella.
 
Ylös Bottom