Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

HC USA

Just tuossa rykäisin kisan alta poijes. Alkuun näytti, että vaikeeta on eikä oikein löytynyt S4:ään luottoa. Aika paljon oli läheltä piti -tilanteita ja kärki näytti menevän menojaan. Kuitenkin siinä muutaman pätkän jälkeen löytyi jonkin sortin tuntuma ja näkyi vihreetäkin valoa sen ainaisen punaisen sijasta.

Kärkimies taisi jo varmistella loppua kohden mennessä ja ennen viimeistä ek:ta olin vain reilut pari sekkaa JiiVeen takana. Yritin hyökätä viimeisellä pätkällä vaikka mediumit suli totaalisesti alle. Yhden railakkaamman pusikkoreissun jälkeen homma oli selvä ja piti vaan selviytyä maaliin. Oli kyl helskutin hauskaa kisailua jälleen kerran :)

Itseasiassa ek9 tuli vähän osumaa kallioihin ja en tiedä rikkoiko se autosta jotain vai suliko renkaat vain alle. Pari viimeistä pätkää oli oudon hankalaa ajaa ja rauhoitin kyllä menoa, että pysyisi ladulla :)
Tiukille näemmä meni ja hienoa jos se toi hyvän fiiliksen viimeisille pätkille tiukassa taistossa.
 
Testi kisa mokineen ja rakenteellisesti todella paljon jäljessä esim tämän päivän MJV:n tekemää H2:sta. Odotellaan kun "pääoperaattori" saapuu lomaltaan josko jotain keksisi. Takavetokalusto mahdollisesti pääluokkana jatkossakin.
Kovin on vaan näköjään merkkiluokaksi muodostumassa ainakin B-ryhmän nelikot.
Tarkoittaa mitä?
KonsoliFin kisoja tässä on järjestetty yhtä kauan, JiiVee pistänyt yhden pystyyn ja minä aika monta.
Tunteja selvitin EK:n järjestyksiä ja yrittänyt mahdollisimman monipuolisia kisoja järjestää niin erikoiskokeiden vaihtelun kun kelien ja tienpinnankin suhteen.
Apua ja mielipiteitä olen pyytänyt vaan yksikään ei ole ilmoittautunut.
-----------------
Pidän pienen tauon, kattellaan myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko luetun ymmärryksessä vaikeuksia vai ilmaisinko itseni epäselvästi.
Kehuin että sinun tämänpäiväinen H2 oli rakenteellisesti viimeisen päälle tehty.. Oliko pahasti sanottu :eek:

EDIT: OK ymmärsis varmaan väärin. "Pääoperaattorilla" tarkoitan tätä oman clubin Flying Finn poppoota, ei liity mitenkään sinuun.
Hienoja skaboja olet tehnyt. Älänyt viitsi, aikuinen mies:p
 
Viimeksi muokattu:
Joo tuli vähän yllätyksenä ne etuvedot kun en hirveesti niistä perusta mutta kävin kisan pyyhkäsemässä läpi. Vauhdista ei kyllä mitään käsitystä, aika paljon sai vetää kaasupohjassa kun ei ne nyt hirveitä tykkejä ole. Muutamia pikku kohelluksia matkalla mutta maaliin pääsin. Käykää nyt jotain ajamassa niin saa vähän vertailuaikoja.
Huomen taas pääsee ajaa nyt viel viihteel:cool:mut sit taas mennää täysil
 
Onko luetun ymmärryksessä vaikeuksia vai ilmaisinko itseni epäselvästi.
Kehuin että sinun tämänpäiväinen H2 oli rakenteellisesti viimeisen päälle tehty.. Oliko pahasti sanottu :eek:
No joo, itse asiassa tajusin vasta että tarkoititkin tuota FlyingFinn:n HenkkaT Oivosta ja sen clubin takavetoisia.

Vetäydyn silti hetkeksi näiden tekemisestä, nyt on ainakin seuraavat 2vko:a muuta puuhaa.
Joku halukas jatkamaan ni nostan modeksi?
 
Viimeksi muokattu:
HC ja 2h on ja näillä näkymin pysyy ilman ajoapuja.
Äkkiä siihen manuaaliin tottuu kuin myös sisäkuvakulmaan ;)
Vähemmän ralliautoissa taitaa olla automaatteja.

KonsoliFin_1:sen ohella ainakin Codemastersin Official DiRT on ajoavuille sallittu.

2h Ruotsi lyhykäisyydessään:
Näytä liitetiedosto 2072

2EK maaliin, mutta tuli DNF tuon pleikan kaatumisen takia.

Hirmuista vauhtia ajatte näitä takatuuppareita!
Kertokas nyt vähän vinkkejä ;)
Hauskaahan tuo sladittelu on ja rattia saa pyöritellä hullun lailla, mutta eteneminen on kovin hidasta :)
Huomenna Australiaa nelikoilla :p

No en minäkään ole vielä keksinyt millä tuohon kärjen vauhtiin pääsee. Aikamoista kiemurtelua se eteneminen välillä on. Iskareiden säätämisellä yrittänyt saada pitoja taakse mutta aikamoista sudittelua se on edelleen. Ehk
HC ja 2h on ja näillä näkymin pysyy ilman ajoapuja.
Äkkiä siihen manuaaliin tottuu kuin myös sisäkuvakulmaan ;)
Vähemmän ralliautoissa taitaa olla automaatteja.

KonsoliFin_1:sen ohella ainakin Codemastersin Official DiRT on ajoavuille sallittu.

2h Ruotsi lyhykäisyydessään:
Näytä liitetiedosto 2072

2EK maaliin, mutta tuli DNF tuon pleikan kaatumisen takia.

Hirmuista vauhtia ajatte näitä takatuuppareita!
Kertokas nyt vähän vinkkejä ;)
Hauskaahan tuo sladittelu on ja rattia saa pyöritellä hullun lailla, mutta eteneminen on kovin hidasta :)
Huomenna Australiaa nelikoilla :p

No ei kyllä meikäläiselläkään mitään asiaa kärkivauhtiin ja meno välillä aikamoista kiemurtelua. Iskareiden säätämisellä yrittänyt saada pitoja taakse mutta aika sudittelua se on edelleen.
 
No joo, itse asiassa tajusin vasta että tarkoititkin tuota FlyingFinn:n HenkkaT Oivosta ja sen clubin takavetoisia.

Vetäydyn silti hetkeksi näiden tekemisestä, nyt on ainakin seuraavat 2vko:a muuta puuhaa.
Joku halukas jatkamaan ni nostan modeksi?

No laita mut modeksi voisin harjoitella sinne jotain kisoja, eli olen nimellä takavanne racenetissä.
 
Kun Konsolifin_1 loppuu Espanjan jälkeen, niin onko toiveita vielä jatkolle vai kuopataanko tuo pois?
 
Etuveto on siinä loistava että jos tykkää tuntea etupään niin siinä sen tuntee 100%.
Ite oon aina tykännyt siitä tunteesta minkä etuvedolla saa kun pelaa kaasulla, omasta mielestä se on hieno tunne.

Jos haluaa että kello tykkää niin pitää olla todella herkkä kaasulla, jos niitä ajaa yli niin kello ei tykkää.
 
Kun Konsolifin_1 loppuu Espanjan jälkeen, niin onko toiveita vielä jatkolle vai kuopataanko tuo pois?

Pidä pystyssä, mukava ajaa välillä vähän HC:ta lepposampi kisa, joustavalla aikataululla Suomalaisia vastaan, enemmän fiilistä kuin dirtin virallisissa. Itte en useinkaan ehdi noihin ilta kisoihin.
 
Etuveto on siinä loistava että jos tykkää tuntea etupään niin siinä sen tuntee 100%.
Ite oon aina tykännyt siitä tunteesta minkä etuvedolla saa kun pelaa kaasulla, omasta mielestä se on hieno tunne.

Jos haluaa että kello tykkää niin pitää olla todella herkkä kaasulla, jos niitä ajaa yli niin kello ei tykkää.

Eikös ne joskus voittanut Montessa yleisluokan etuvedolla? Ainakin Pösön ja Sitikan kit carit oli todella nopeita asfaltilla.
 
Terve,

nyt on eka kisa räpelletty sinne Konsolifin 2H osioon. Kisana tänään Australia ja kalustona H2 takavedot 8 EK:ta. Koska ajettavaa on niin paljon ja aikaa kaikilla rajallisesti laitoin kisapäiviksi su. ma. ke. ja pe. Pelipäiviä voidaan muuttaa toiveiden mukaan mutta määrä voisi olla 3-4 iltaa viikossa jos osallistujia riittää. Toiveita kisoista ja kalustosta otetaan vastaan kuin myös muuta palautetta kisoista, olosuhteista, huolloista yms. Laittakaa palautetta ja toiveita rohkeasti siis myös negatiivista jos kisa on luotu ihan onnettomasti niin saadaan jotain kehitystä tähän hommaan aikaiseksi "ehkä".

Näissä 2H kisoissa oli kästykseni mukaan tarkoistus hakea ns. realismia kilpailuun eli mahdollisiman moni pyrkiin viivalle silloin klo. 19.00 ja taktikointia vältetään ns. herrasmies-sopimuksella eli ajat katsotaan racenetistä vasta kisan jälkeen, jolloin ei pysty taktikoimaan esim. muille sattuneiden kohellusten avulla vaan joutuu kokoajan ajamaan tosissaan. Toki myöhemmin starttaavat saavat väliaikaikoja jos ko. asetus on päällä ja tämän on jokaisen oma valinta eli se on sallittu.
KOROSTAN NYT VIELÄ, ETTÄ TÄHÄN TOIVOTAAN JA SAA OSALLISTUA ILMAN HUONOA OMAATUNTOA MYÖS MYÖHEMMIN KOSKA MUUTEN TUO ALOITUSAIKA KARSII LIIKAA OSALLITUJIA JA SEMMOISTA AIKAA EI KUITENKAAN LÖYDY JOKA SOPISI KAIKILLE (aloitusaikaa voidaan kyllä muuttaa tarvittaessa).

Kyllä ne suurimat erot joka tapauksessa taitaa lyötyä sieltä ratin ja penkin välistä:)

Kaikki kisaamaan torviauki, pitkää puuta pesään ja happea koneeseen...
 
Hieno koppi :cool:

Muistaakseni huomenna klo 9 loppuu HC eli suunnittele sinnekin kisat omilla mausteilla. Senhän voi tehdä jo vaikka nyt, yhden championshipin ollessa aktiivinen voi tehdä seuraavan odottamaan.
Ei varmaan kannata tehdä montaa kisaa peräkkäin niin että kestää viikkoja, Wales luultavasti tulossa valikoimiin ensi viikolla kunhan saavat nettisivunsa kuntoon. Sitä kuitenkin varmaan moni haluaisi myös näihin clubeihin.

Toivottavaa tosiaan olisi että täällä aktiivisen raportoinnin lisäksi porukka laittaisi mielipiteitä ja pyyntöjä kisoista ettei se jää vai yhden harteille.
Näin saadaan hyvät kisat aikaan ja jokaiselle jotain.
 
KonsoliFin 1 Espanja rapsaa

Autoksi valitsin tällä kertaa Escort RS Cosworthin ihan jo pelkästään sen kunniaksi että ko automalli siviiliversiona kuului omaan harrastekalustoon vielä muutama vuosi sitten, muuten kyllä melkoinen altavastaaja tässä pelissä.

Tapahtumaa. EK1 spinni ja EK3: maalipäässä rysäytin talonseinään. Huollon jälkeen EK7:n liukkaus pääsi yllättämään jossa 2 spinniä todella hitaissa paikoissa mutta kyllä niihinkin se 15-20sek ehkä suli. EK11 rysähti maalipäässä kunnolla ja siinä hajosi myös vasen eturengas. Ajoin tyhjällä maaliin.

Paljon pikkuvirheitä ja jos lopussa TOP6 joukossa niin täytyy olla tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:
KonsoliFin 1 Espanja rapsaa

Autoksi valitsin tällä kertaa Escort RS Cosworthin ihan jo pelkästään sen kunniaksi että ko automalli siviiliversiona kuului omaan harrastekalustoon vielä muutama vuosi sitten, muuten kyllä melkoinen altavastaaja tässä pelissä.

Tapahtumaa. EK1 spinni ja EK3: maalipäässä rysäytin talonseinään. Huollon jälkeen EK7:n liukkaus pääsi yllättämään jossa 2 spinniä todella hitaissa paikoissa mutta kyllä niihinkin se 15-20sek ehkä suli. EK11 rysähti maalipäässä kunnolla ja siinä hajosi myös vasen eturengas. Ajoin tyhjällä maaliin.

Paljon pikkuvirheitä ja jos lopussa TOP6 joukossa niin täytyy olla tyytyväinen.

Juu ei huonosti tuolla ohjelma määrällä, kuitenkin pohjat tässä vaiheessa kaikille muille pätkille paitsi ykköselle :)
 
Flying Finn/Usa/H2 fwd: Valkkasin autoksi Pösön ja ekalle huoltovälille medium kumit. Ajattelin, että nyt pääsee haastaa ehkä jopa kärkee, mitä vielä. Eroa alkoi tulemaan heti ekasta pätkästä lähtien helposti 10-20s per ek, vaikka miten koitti polettaa rakkinetta, Pitäisi varmaan ottaa väliajat pois käytöstä, sillä oma hitaus kostautui jo 2ek:lla yliyrittämisenä, tuli parit tilanteet ja yleisö joutui nostamaan auton radalle. Onneksi vasta 4ek lopussa meni rengas, joten pääsi kitkuttelemaan siirtymälle ja ehjällä kumilla 5ek:lle.

Huolossa aika riitti korjauksiin ja ajattelin piruuttani laittaa softit alle, jos edes niillä pääsisi vauhtiin ja kappas, sehän se oli. 6-10ek meni ilman isompia kohelluksia, ekat pohjatkin tuli tässä vaiheessa 8&9ek:lle. Alussa syntynyttä reilu 2min eroo en tietysti ehtinyt kuroo kuin muutaman sekunnin, mutta tulipahan roppakaupalla oppia renkaan kulutuksesta ja valoa tunnelin päähän.
 
Viimeksi muokattu:
Se hyvä puoli noissa etuveto sutuuttajissa on näköjään että hyvin tasaisia aikoja pätkillä. Noinkin pienellä kuski otannalla sekunttipeliä liki joka EK

Hitsi kun en muista 100 varmasti millä renkailla ajoin, mutta tapana on ollu mediumit laittaa jos yli 3:n pätkän vetoja.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom