Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

JiiVee-

Well-Known Member
Perjantai-ilta ja oli tarkoitus ajaa Flying Finn kisa ruotsin maalla mutta ekan pätkän jälkeen polkimet sanoivat sopimuksen irti. Ruvettiin kartturin kanssa sitten remontti hommiin. Katsotaan saadaanko polkimet toimimaan ja päästäisiin jatkamaan kisaa :)
Siellähän on asennusjuomatkin mukana! :D
Jos asennuksessa menee pidempään ja saat polkimet kuntoon, niin kuinkas korjataan sitten epäkuntoon saatettu kuljettaja...?
 

pete94

Active Member
4WD Suomi-sarja Ruotsi

Ei jäänyt pahemmin jälkipolville kerrottavaa... Aloitin eilen, ykkönen meni puolivälin paikkeille asti ihan hyvin, mutta 200km/h vauhdista tuli vähän liikaa korjattua linjaa ennen nyppyä niin lähti auto käsistä. Puskaan mentiin, eturengas rikki ja aikasakon kanssa takaisin tielle. Vähän matkaa meni ilman eturengasta, kunnes meinasi lähteä auto käsistä ja ohjaamo täyttyi sen verran käsistä, että ratti irtosi pöydästä ja putosi syliin. Tuli vähän kiire etsiä esciä näppiksestä pelin pysäyttämiseksi. Vähän liian myöhään, auto kerkesi mennä penkkaan ja jatkettaessa törmäsi lumihangessa odottaneeseen autoon. Syyläri hajosi ja tehoja hävisi. Sitten pätkän maaliin ja eroa kärkeen kalenterilla mitattava aika. Siirtymällä sitten vararengas alle ja kakkoselle, missä sitten syttyi moottorin merkkivalokin ja kone alkoi pätkiä. Sillä sitten mentiin mitä auto kulki, ei kovin lujaa. EK3 tuli ajeltua vähän puolivillaisesti ja lipesi pari kertaa puskaan, EK4 ihan rauhallisesti maaliin.
Tänään sitten jatkoin, huollossa saatiin tekniikka nipin napin quick fixillä kasaan, 15s tuli aikasakkoa. EK5 sitten ihan alussa peli pätkäisi (varmaan koneesta johtuva, selkeä tauko) ja meni pasmat sen verran sekaisin, että osuttiin penkkaan ja auto lähti siitä pyörimään katon kautta ympäri osuen ilmeisesti puuhun ja terminal damage. Noh seuraavaan ralliin sitten...
 

Stux61

Well-Known Member
Siellähän on asennusjuomatkin mukana! :D
Jos asennuksessa menee pidempään ja saat polkimet kuntoon, niin kuinkas korjataan sitten epäkuntoon saatettu kuljettaja...?
Kartturi oli sitä mieltä että jatketaan huomenna remonttia. Jospa saadaan nuo huomenna kasaan :)
 

pete94

Active Member
SLR Rally Champ

Kävin nyt sitten tämän ajamassa, kun tuo SS meni niin reisille. Sama auto, eri maa. Pyörähdyksiä ja roikkumisia, vikalla pätkällä kaato ja rengasrikko... No kärkipaikka vielä tällä hetkellä.
 

B Kröönholmi

Well-Known Member
Flying Finn Ruotsi/ Fiat 131

Muutaman päivän ajotauon jälkeen taas ajeleen ja vähän oli tuntuma hukassa ja ajo tökkivää ja kulmikasta.
Aika tuskin tällä kertaa riittää top5 mutta Ruotsissa on aina mukava kisailla.

Täytyy pitkästä aikaa yrittää latailla tähän postaukseen videoa jonkun pätkän räpellyksestä.

900-asteen kääntösäde (soft lock on) ja H-kaavio ilman kytkintä käytössä joten veivata saa ihan riittävästi.

EK3

EK6 Incar
 
Viimeksi muokattu:

Juzatus

Member
Jahas ensimmäinen takavetoisten Flying Finn kisa takana ja seuraavaksi siirrytään Ruotsin hyytäville talvipätkille.
Tallipisteet ensimmäisen kisan jälkeen:

Fiat 53
Opel 42
Ford 36
Renault 10

Ollut viime viikko hirveää härdelliä, eikä viikonloppu vaikuta sen paremmalta. Toivottavasti ehtii ruotsin ajelemaan jossain välissä.

 
Viimeksi muokattu:

Stux61

Well-Known Member
Flying Finn H2 RWD Ruotsi

Ek1 jälkeen alkaneet poljin ongelmat saatiin lauantai aamuna korjattua ja päästiin jatkamaan kisaa. Ek2 - 3 tuli ilman pahoja virheitä, mutta todella varovaisesti tulee ajettua että ei satu mitään. Huollossa ei mitään korjattavaa, mutta Ek4:llä valot pätki koko ajan ja se vaikeutti ajamista. Paskat huoltomiehet kun eivat saaneet sähköjä huollossa kuntoon. Ek5 sattui ainut isompi moka ja pätkän alussa mentiin pitkään kahdella renkaalla mutta kaadolta vältyttiin. EK6 sitten vaan rauhassa maaliin.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Jahas ensimmäinen takavetoisten Flying Finn kisa takana ja seuraavaksi siirrytään Ruotsin hyytäville talvipätkille.
Tallipisteet ensimmäisen kisan jälkeen:

Fiat 53
Opel 42
Ford 36
Renault 10

Ollut viime viikko hirveää härdelliä, eikä viikonloppu vaikuta sen paremmalta. Toivottavasti ehtii ruotsin ajelemaan jossain välissä.
Jos viitit laittaa tähän vielä linkin klubin sivulle, niin bueno. Pääsee puhelimella helposti tsekkaa loput tulokset, kun muuten sieltä hieman epäkäytännöllistö ettiä tietty sivu, thanks :)

Pitää kanssa käydä ajaa Ruottin kisa, katsotaan pysyykö Escortti tällä kertaa näpissä.

Edit. Ei pysynyt Ekkeri näpissä, loppu kisa ekan kerran rage quitilla, välillä jarru laahas ja välillä taas ei antanut kaasua kunnolla :D Pakko se on purkaa polkimien potikat ja korjata se vika kunnolla, ennen seuraavaa käynnistystä.
 
Viimeksi muokattu:

pete94

Active Member
Flying Finn Ruotsi

Muuten ihan ok ajoa, mutt EK5 meni aivan perseelleen. Heti alussa kaatui ja auto jäi katolleen, katsojat pääs nostohommiin. Lopussa vielä lähti vähän yllättäen hallinnasta ja toiset voltit, tällä kertaa päädyttiin pyörilleen, mutta auto sammui. Vielä maalin jälkeen tuli kaadettua ja rikottua jäädytin. Onneksi oli vain EK6 jäljellä, joka meni rikkinäisen jäähdyttimen kanssa ihan hyvin.
 

veltsu73

Member
0
Jos viitit laittaa tähän vielä linkin klubin sivulle, niin bueno. Pääsee puhelimella helposti tsekkaa loput tulokset, kun muuten sieltä hieman epäkäytännöllistö ettiä tietty sivu, thanks :)

Pitää kanssa käydä ajaa Ruottin kisa, katsotaan pysyykö Escortti tällä kertaa näpissä.

Edit. Ei pysynyt Ekkeri näpissä, loppu kisa ekan kerran rage quitilla, välillä jarru laahas ja välillä taas ei antanut kaasua kunnolla :D Pakko se on purkaa polkimien potikat ja korjata se vika kunnolla, ennen seuraavaa käynnistystä.
Joko ne kannattais vaihtaa?
Eihä ne ikuisuuksia kestä rumpata
 

B Kröönholmi

Well-Known Member
Group B 4WD HC/ Audi Sport quattro S1

Wales

Tietäpitkin aina viimeisen EK:n 3.viimeiseen mutkaan josta tippui syvälle metsään. Tielle pääsy kesti jostain syystä yli minuutin.
"Nostoporukkaa" lue nappia ei ilmaantunut niin piti lähteä syvemmälle metsään puikkelehtiin niin sitten vasta auto resetoitui takasin tielle.

Ruotsi

Heti EK1:llä nurin ja välillä pari spinniä kunnes EK9 kaatui kunnolla täydestä vauhdista 5-6 krt voltit + rengasrikko. Huonoin suoritus Ruotsissa ikinä.

Espanja

Yhteensä 4 kertaa spinnaus koko kisassa. Varovasti tultiin jotta ei kolise+että renkaat ei lopu. Silti renkaat (mediumit) olivat splittien viimeisillä pätkillä siinä kunnossa että Audi suti kaasusta 4-vaihteella kuivalla assulla.
 
Viimeksi muokattu:

Gunslinger

Well-Known Member
0
Joko ne kannattais vaihtaa?
Eihä ne ikuisuuksia kestä rumpata
Ei kai nyt heti, sen verta simppeliä tekniikkaa. Viimeksi aukaisin laiskuuttani vaan polkimet ja koitin putsata kaikki liat ulkoisesti. Nyt vasta aukaisin ekan kerran kunnolla, JiiVeen ohjeen mukaisesti, kaasun ja jarrun potikat, näytti olevan muuten ihan hyvässä kunnossa, mutta likaiset pinnat kosketuslevyissä. Putsailin ne crc:llä ja nyt tunnin ajamisella, vika näyttää korjaantuneen täysin. 10 EK:ta ajoin, eikä kertaakaa ongelmaa :) Katsotaan jatkossa, milloin tarvii vaihtaa, milloin saa itse fixattua.

Ehkä Ekkerikin rupee pysymään paremmin näpissä.
 
Viimeksi muokattu:

JiiVee-

Well-Known Member
4WD Suomi-Sarja@Sweden

Lukuisten kaatojen jälkeen oli voitto päästä yleensäkin maaliin. Viides sija tuolla ajolla kertoo siitä, että on ollut muillakin ohjelmaa normaalia enemmänKun se ralli lähtee huonosti liikkeelle heti ekasta pätkästä alkaen, niin hyvää rytmiä on enää vaikea saada muilla pätkillä. Ja ei se homma ainakaan helpotu rikotulla autolla :)
Kovaa on mennyt Vauhtiripa ja yleensäkin kaikki. Ruotsi on hauska ajettava, mutta niin pirun petollinen pienen pienille virheille.

Seuraavasta Kreikan rallista tulee mulle varmasti hankala, sillä sitä ei ole tullut koitettua kuin pari pätkää ihan pikaisesti.

Ruotsin rallin kaatojen kavalkadi löytyy tuolta. Joillakin pätkillä jopa kaksi kaatoa per pätkä :)

 

veltsu73

Member
Flying finn ruotsi
Taas hävisi minun viimesen pätkän aika!
Mikä piru siinä mättää20190929_191442.jpg
Siis jos käy tuloksia kahtomassa pelin sivuilta ..ni tuota aikaa ei näy
 

Juzatus

Member
Flying Finn H2 RWD Ruotsi

Enpä ollut ennättänyt konsoliin koskea sitten Monte Carlon keskeytyksen ja nytkin oli n. tunti aikaa saada ajettua edes joku clubikisoista. Kun nyt kerrankin pääsee takavetoisella ajamaan ja kuus pätkää nyt varmasti ehtii tossa ajassa kurvailemaan läpi, niin ei muuta kun villapaita päälle ja Ruotsin teille.
Pätkät 1-3 oli melko koomailua, kun toi Kadett + Ruotsi combo ei ole mitenkään tuttu. Tuli sitten spinnailtua ja sammuteltua autoa muutamaan otteeseen. Huollon jälkeen alkoi omasta mielestä vähän pääsemään rytmistä kiinni, mutta kello ei ollut samaa mieltä. 20 sekkaa/ek kärjelle turpaan joka pätkällä ja käytiinhän siellä 5eklla kerran katollaankin. 6ek luulin tulleeni ihan hyvin, niin silti 17 sekuntia kuokkaan. Ei voi muuta kuin hattu päästä, kyllä menee kärjessä pojjaat kovaa.

Positiivista oli se, että auto säily lähes 100% kunnossa koko rallin.
 

B Kröönholmi

Well-Known Member
4WD Suomi-sarja Kreikka/ Lancia Delta

On tää Kreikka vaan...
DR1:kään en oikeen ikinä saanut tähän mitään tuntumaa vaan aina tuli 3sek/km pataan vaikka ajo tuntui hyvältä..

EK:t1-4 Otettiin tuntumaa ja paljon tuntui linjavikaisia paikkoja olevan reitillä, osan muisti osaa ei. Huollon jälkeen piti lähtee yrittään mutta hetihän se nutulleen meni ja täällä kun menee niin menee yleensä muutakin samalla. EK6:lla rengasjumppa, auto huonolle hapelle ja loppukisa terveisiä :)
 

pete94

Active Member
Group B 4WD HC Espanja

Tulipahan ajettua, EK1 liukasteltiin mediumeilla läpi, yksi pyörähdys mahtui pätkälle. EK2-4 ilman ongelmia, EK5 taas pyörähdys, muttei kummempaa. Huollossa ei tarvinnut hirveästi korjata.
EK7 ja 8 menivät ihan ok, EK9 liian innokkaasta kaasun painamisesta lähti perä alta hitaahkossa paikassa ja haukkasi sisäkurvin puolelle rinteeseen sen verran, että 8s tuli aikasakkoa. EK10 lähti vitosvaihteen kyydistä perä alta mutkassa ja korjausliike päätti keulan kaiteen päähän, mistä pomppasikin aikamoiset voltit ja pusikkoon. Molemmat eturenkaat ja syyläri rikki. Sain möngittyä takaisin tielle, ja muistelin, että taitaa tulla terminal damage jos molemmat renkaat hajoavat. Köröttelin hitaasti pätkän maaliin, kun ei ollut enää hirveän pitkä matka. Siirtymällä molemmat vararenkaat käyttöön. EK11 alkoi moottori yskiä, mutta läpi tultiin, EK12 yski vähän pahemmin ja kerran pyörähtikin. Maaliin päästiin.
 
Ylös Bottom