Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

Gunslinger

Well-Known Member
Flying Finn/Uusi-Seelanti/Ford Escort MK II

Kärki menee hurjaa vauhtia edellä, mutta ihan tyytyväinen omaan ajoon. Poljin huollon jälkeen ja dash cam kuvakulmalla, Ekkeri alkaa pikkuhiljaa pysymään näpissä, eikä ajaminen ole enää niin arpapeliä.

Suhkot varovasti ajelin silti kisan, ettei tule Ruotsin uusintaa ja EK1-3 tulikin ilman isompia tilanteita, huollossa tarvitsi oikoa vain vähän peltiä. Ennakkoon ajattelin jääväni märällä, kuin tikku köntsään, mutta EK4 tuli yllättävän hyvin, suhteessa muihin. Sitten EK5, vauhtiosuuden lopuksi lähti auto lapasesta ja meni katon kautta ympäri. Syyläri otti siinä rytäkässä hittiä, mutta renkaat säilyi ehjänä. EK6 lähti ihan hyvin, sitten kone rupes hyytyilemään ja pätkän loppupuolella oli yksi tilanne aidan kanssa. Aita kaatu 10-0, Ekkeri pysy pystyssä. FINGTR kanssa oli hyvää kisaa, mutta 5 pätkän kohelluksessa pääsi ohi, enkä rikkonaisella koneella saanut yhtään kiinni. Tällä hetkellä maalissa neljäntenä.
 
Viimeksi muokattu:

B Kröönholmi

Well-Known Member
dash cam kuvakulmalla
Oma mielipide näistä kuvakulma yms kikkailuista on, että on suoraan rinnastettavissa ajo-apuihin jotka vakavasti otettavista clubeista tulisi kieltää. Eihän autoja normaalistikaan ajeta konepellillä istuen;)
(Joo joo, pelit on pelejä).

Pistähän Raidman 2H kisoja tulille. Ajot jäänyt käytännössä Flying Finniin ja Suomi-sarjaan ja pikakisat olisi ok lisä "välipäiville":)
 
Viimeksi muokattu:

Gunslinger

Well-Known Member
Oma mielipide näistä kuvakulma yms kikkailuista on, että on suoraan rinnastettavissa ajo-apuihin jotka vakavasti otettavista clubeista tulisi kieltää. Eihän autoja normaalistiknaan ajeta konepellillä istuen;)
(Joo joo, pelit on pelejä).

Pistähän Raidman 2H kisoja tulille. Ajot jäänyt käytännössä Flying Finniin ja Suomi-sarjaan ja pikakisat olisi ok lisä "välipäiville":)
Häh, kojelaudallahan toi dash cam on, eli ihan ohjaamonäkymä, mutta ilman turhaa roinaa. Mulla ainakin näyttöön yli metri matkaa, niin pelin kamera voi olla aika tuulilasissa kiinni. Dash cam oli jo RBR:ssa aikoinaan ja DR1:ssä, saatiin nyt vihdoin ja viimein tähänkin.
 
Viimeksi muokattu:

Gunslinger

Well-Known Member
Ok, ei ole tullu testattua:D
Sit on hyvä huudella :D

Mut joo, ainakin konsolilla hyvä että on useempi etäisyys käytössä ohjaamossa, niin pystyy tekee suhkot realistisen näkymän. Pleikkari versiossa ei ole edes fov säätöä, niin on äkki kuin takapenkillä. Periaatteessa ei tarvittais kuin yks sisäkamera, jos sitä saisi liikuttaa penkin ja tuulilasin välissä miten tarvii.
 

B Kröönholmi

Well-Known Member
Sit on hyvä huudella :D
Aina pitää olla kanta asiaan kuin asiaan vaikka ei faktatietoa olisikaan, ja kun se on niin siitä ei ole juurikaan tapana joustaa mihinkään suuntaan:D

Eikö konsoleilla ole etäisyyssäätöjä ohjaamonäkymissä?o_O

Itse roiskinu meneen sillä näkymällä missä näkyy rattikin. Etäisyys säädettynä mahdollisimman eteen. Siihen kun on tottunut niin ei kyllä henk.koht paluuta ole muihin koska tosiaan autentinen fiilis ajaa nykyään kirkkaasti menestyminen edelle (tuskin suurta vaikutusta kuitenkaan siihen pl ehkä juuri sade ja yö-ajot joissa tuppaa tuleen järkyttävästi pataan).

Makuasioita sanoi koira kun muniaan nuoli:)
 

Gunslinger

Well-Known Member
Aina pitää olla kanta asiaan kuin asiaan vaikka ei faktatietoa olisikaan, ja kun se on niin siitä ei ole juurikaan tapana joustaa mihinkään suuntaan:D

Eikö konsoleilla ole etäisyyssäätöjä ohjaamonäkymissä?o_O

Itse roiskinu meneen sillä näkymällä missä näkyy rattikin. Etäisyys säädettynä mahdollisimman eteen. Siihen kun on tottunut niin ei kyllä henk.koht paluuta ole muihin koska tosiaan autentinen fiilis ajaa nykyään kirkkaasti menestyminen edelle (tuskin suurta vaikutusta kuitenkaan siihen pl ehkä juuri sade ja yö-ajot joissa tuppaa tuleen järkyttävästi pataan).

Makuasioita sanoi koira kun muniaan nuoli:)
Näinhän se on :D On siinä head camissä, vähän säätövaraa, mutta tuppaa jäämään turhan kauas, riippuu paljon autosta.

Mulla tosiaan penkistä, ruutuun sama matka, kun henkilöautossa, niin loogisesti kamera saa olla melkein tuulilasissa kiinni, tai muuten fiilis ”kuin takapenkillä istuisi”.

Tilan takia, ruutu tosi matalalla, mutta ihan ok noin, tarvittaessa ajokamat taittuu kaappiin.
E903115E-3A53-4CF0-9DB0-CD9CE3ECCC84.jpeg

2B90EB2C-9705-473A-955B-E0498FC6BB22.jpeg
Ja suunnilleen tältä näyttää ajaessa.
 
Viimeksi muokattu:

B Kröönholmi

Well-Known Member
Kuva omasta kabiinista + naurettavan pienestä 24" näytöstä.

Toi on käytännössä leffahuone joten jonkunlaisen simukopin pystyis helpohkosti rakentamaan. Tykillä sais "tuulilasiinkin" kokoa mutta on ollu harkinnan asteella jo 14-vuotta joten näillä mennään:rolleyes: (suurin syy on se että huoneen "infra" menisi pilalle).

IMG_20191004_125843.jpgIMG_20191004_125843.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Raidman

Active Member
Pistähän Raidman 2H kisoja tulille. Ajot jäänyt käytännössä Flying Finniin ja Suomi-sarjaan ja pikakisat olisi ok lisä "välipäiville":)
[/QUOTE]

Joo täytyy laittaa vaikka tälle illalle joku pikakisa. Tuli aloitettua tässä sadevesi/salaojaremontti ja ei hommat ole edennyt ihan suunnitellusti niin on aika ollut vähän kortilla. Päätin meinaan säästää ja tehdä itse kun oli ne tarjoukset ihan levottomissa hinnoissa. Tietäähän sen miten siinä käy, onneksi ei ole vielä tarvinut sentään pyytää jotain urakoitsijaa jatkamaan hommaa:)
 

Raidman

Active Member
2H kisa poikkeuksellisesti tänään, paikkana USA, 5 EK:tä ja kalustona GT eli pääsee uutta BMW:tä laulattamaan.

Ei yö pätkiä, yksi huolto, parilla pätkällä kevyttä sadetta, EK-kilometrejä noin 51
 

Rein8684

Member
Pienen hiljais elon jälkee paluu palstalle ku työt on verottanu aikaa ni ei oo jaksanu raporttei kirjottaa ku just ja just on jaksanu ajaa kisoja

2h

Pari pyörähdystä osu matkalle ja muutaman kerran oli katastrofi lähel ku lähti enemmin ja vähemmin lapasest kuiteskii maalii päästii se riittää

4wd

Yritän ajaa tänää tai viimeistää huomen ja ottaa siit jotai liikkuvaa kuvaa
 

Stux61

Well-Known Member
Flying Finn H2 RWD Argentiina

Ek1-3 läpi ilman ongelmia. Ek4 hävisi äänet ja meni täysin pasmat sekaisin ja ajoin auton sillankaiteeseen ja siitä rotkoon. Terminal damage.
 

B Kröönholmi

Well-Known Member
Flying Finn Argentiina/ Fiat 131

Varsinaista via dolorosaa oli täälläkin, ei vaan sovi ajotyylille yhtään noi Argentiinan louhikot Kreikan ohella.

Siellä on tosiaan muutama mukava reikä reitillä, ja olisiko ollu EK4 missä yhteen meinasin vetäistä. Liinat kiinni ja hartialukko ja auto onneksi pysähtyi juuri ennen pudotusta.

Liikkuvaa kuvaa EK6:lta joka taisi olla ainoa missä ei pahemmin osumaa/ tai pakittelua.



EDIT:

Group B 4WD Monte /Audi Sport quattro S1

Montte käytiin taas lipsutteleen perinteiseen tapaan kömpelöllä ja hieman ylipainoisella Audilla.

Liikkuvaa kuvaa parilta pätkältä jossa selvinnee syy miksi kello ei tykkää. Incar viimeiseltä eli EK12.


 
Viimeksi muokattu:

Gunslinger

Well-Known Member
Flying Finn /Argentiina /Ford Escort MK II

Escortti toimi yllättävän hyvin mutkaisilla vuoristoteillä ja ihan tyytyväinen oon suoritukseen. Koitin ajella varman päälle ja EK2-4 menikin ilman isompia mokia. EK1, 5 ja 6 oli muutamia tilanteita, mutta niistä selvisi pakilla, auto kesti hyvin koko rallin. EK1 töksähti kerran kallioon ja joutui pakkia käyttämään, mutta eipä ollut vielä muutkaan selvinneet ekaa pätkää ihan puhtaasti. EK5 oli vähän kankeeta ajoa ja tuli pyörähdettyä. Vika pätkä lähti hyvin, mutta sitten pyörähdyksessä hujahti varmaan sen 7s, loppu pätkällä jäin kärkeä vielä lisää 2s, maalissa sain jännittää menikö Jcarelian ohi, onneksi ei. Katsotaan mihin lopulta riittää, ainakaan Pete ei ollut vielä tehnyt omaa vetoaan. Tavallaan tykkäsin Argentiinasta, kun sai heitellä autoa vastaheitolla jyrkempiin mutkiin.

Meikäläisen EK2, meni ihan kohtuulisesti
 
Viimeksi muokattu:

JiiVee-

Well-Known Member
4WD SS/Kreikka

Täysin odotuksien mukainen tulos. Kreikka ei vaan istu meikäläiselle ja yhtään ei tunnu muistavan pätkiä. Niinpä niitä ulosajoja tulikin jokunen ja eteneminen oli melkoista pumppailua. Autokin oli aika vaikea ajettava, kun sitä romutti tuohon tahtiin :) Loppusijoitus 12.
Silti en voi ihailematta kuinka kovaa kärki menee tuolla. Vaikka omasta mielestäni ajoin välillä ihan ok, niin joka väliajalla tuli useampi sekunti eroa.

Jos on Saksa p*ska maa, niin Kreikka on vielä enemmän :D
 

pete94

Active Member
4WD Suomi-sarja Kreikka

Tykkäsin Kreikasta ykkösversiossa, joten pätkät on tuttuja, mikä aiheutti myös ongelmia. Olisi pitänyt ajaa enemmän treeniä, jotta olisi tullut parempi tatsi touhuun. Nyt jarrutuspaikat tuli DR1 ajoilta ulkomuistista, eikä se auto pysynyt tiellä sitten ollenkaan. Heti ykköspätkästä lähtien helppoja virheitä, joista monesta ihan hilkulla pudottiin rotkoon ja kovan aikasakon kanssa takaisin tielle. EK4 tuli sitten rikottua syyläri ja huollossa loppui aika kesken. Rikkinäisellä autolla tuli kolaroitua uudestaan ja autohan hajosi pahemman kerran, loppupätkät tuli pätkivällä autolla vain ajettua maaliin...

Flying Finn Argentiina

Tämä tuli paljon paremmin. EK1 time trialissa treenivedoksi ja eikun ajamaan. EK1-4 ilman isompia kommelluksia, vitosella piti kerran pakittaa, kun tuli keula tökättyä kallioon neulansilmässä. Kutosella meni jarrutus pitkäksi ja auto jäi penkan päälle, joten piti yleisön avittaa jatkamaan, 8s aikasakon kanssa.
 

JCarelian

Active Member
4WD Suomi-sarja, Kreikka

Kreikkaan lähdin vaihtelun vuoksi Mitsulla ja ihan hyvältä tuntuikin. Ajatuksena oli ajella varovaisesti ainakin alussa, mutta silti heti ekalla valutin yhden nopean vasurin leveeksi ja eikuin aitoja kolistelemaan. Sen jälkeen pätkät meni ok hitaasti kiiruhtaen oliko kutospätkälle asti, jossa ajettiin vanha kunnon persvako platani. Muistin kyllä, että se pitää ajaa varovasti, mutta silti hipsautin nopeassa kohdassa reunakiviin ja eikun pomppu toiselle puolelle tien reunan yli keula edellä isoon kiveen = Terminal damage.

Flying Finn, Argentiina

Otin Fiuden alle ja olipahan mukavan tuntoinen kärry. Yllättyin kun oli niin helpon tuntuista touhua. Pätkät menikin ok viimeiselle asti. Siellä sitten piti hitaassa vauhdissa ihan pikkuisen hipaista kalliota ja eiköhän tuo kammennut pirssin poikittain tielle. Aattelin, ettö nou hätä, pienet veivailut ja homma jatkuu. Kuitenkin sitten ilmeisesti unohdin, ettei ole neliveto alla, peruutin takapyörät tien reunan yli ja siinä sitten hätäpäissäni koitin suditella itteeni liikenteeseen. Pakko se oli pyytää yleisö apuun. Loppupätkällä koitin kuroa menetettyä aikaa riehumalla ja sehän toimii aina, spinni nelosvaihteen mutkassa ja eikun taas peruuttelemaan.

Eipä ole viimeaikoina kerennyt ajelemaan niin paljon kun haluisi ja nekin vähät ajut on menny aikalailla häneks. Mut eipä haittaa, mukavaa hommaa silti vaikka ihan satunnaisina sunnuntai-ajeluina :)
 
Ylös Bottom