Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

JiiVee-

Well-Known Member
Tuli eilen illalla otettua pitkästä aikaan tuntumaa ja aloin opettelemaan H-vaihteita. Olihan muuten hauska ajella shifterillä ja tänään tulen rykäisemään Australian ekaa kertaa shifteriä käyttäen. Eli mun jälkeeni ajavat, varokaa jossain tienposkessa tai keskellä tietä katollaan makaavaa Rellua ;)
 

Stux61

Well-Known Member
Tuli eilen illalla otettua pitkästä aikaan tuntumaa ja aloin opettelemaan H-vaihteita. Olihan muuten hauska ajella shifterillä ja tänään tulen rykäisemään Australian ekaa kertaa shifteriä käyttäen. Eli mun jälkeeni ajavat, varokaa jossain tienposkessa tai keskellä tietä katollaan makaavaa Rellua ;)
Oon itekki välillä testaillut tuota H kaaviota, mutta pitäs hommata uudet polkimet niin saisi kytkimen mukaan. Ilman kytkintä vähän hölmöä ajaa.
 

JCarelian

Active Member
Suomi-sarja, Australia ja BMW

Lähdin aika kylmiltään ajelemaan bemulla ja polleena poekana jätin vararenkaan talliin. Alku tuntui hyvältä, mutta vähän ennen puolta väliä pieni ”nojailu” kallionseinään rikkoi takarenkaan. Sittenpä se meni vanteelle ja ilman varapyörää oli sama keskeyttää. Harmi homma kun Australiasta kuitenkin tykkään ja ois ollut kiva ajella.

Flying Finn, USA ja Fiat

Australian pettymyksen jälkeen lähdin suoraan jenkkeihin. Vähän säätelin vaan fiuden välityksiä ja eikun baanalle. Ajo tuntui kyllä hyvältä, mutta taas sai ihmetellä kovempien vauhtia. Ek5:lla osui takakulma kallioon ja siitä heitti nopean spinnin, mutta muita tilanteita ei oikeestaan ollut. Maaliin tulin kuitenkin kolmantena, niin kait se huonomminkin ois voinut mennä :)
 

B Kröönholmi

Well-Known Member
Group B 4WD HC, Monte/ Audi Sport quattro S1

Mukavaa vaihtelua tälläinen 2:n pätkän sprintti sarja.

Mitä ajoon tulee niin pieniä kolautteluja siellä täällä muutama mutta lienee noissa olosuhteissa normi meininki. Ei vaan kerkiä tuolla, pakko myöntää. Pienikin yrityksen nosto niin luultavasti pihalle tai renkaat rikki yms.

Pitkäsen kanssa taas yllättäen tiukka vääntö mutta Ingolsadilaisella joutui marginaalisella erolla taipumaan.

Ajoaika noin 15min ja huolto pätkien välissä eli kaikki ajamaan tehopeleillä! ;)
 

JiiVee-

Well-Known Member
Oon itekki välillä testaillut tuota H kaaviota, mutta pitäs hommata uudet polkimet niin saisi kytkimen mukaan. Ilman kytkintä vähän hölmöä ajaa.
tulen ajamaan tuon kytkimen kanssa ja laitan livenä tulemaan,niin saatte hupia :D

Eka testi kytkimen kanssa Chandlers Creek ja ensimmäinen ”onnistunut” veto meni jopa 07:11,933. Huh, tässä tulee ihan hiki näin ja keskittymistä vaatii taas pykälän lisää.

testit meneillään livenä vielä



edit: Varmuutta tarvitaan lisää ja vielä treeniä.
Nyt meni jo 7:09 ja siihen mahtui spinnaus ja vaihteiden kanssa sekoilua. Tuo kytkin on siitä hyvä, että sillä saa liipattua kierrokset nopeasti ylös Rellulla, jos meinaa puutua.
Halvatun hauskaa tää on näin!

 
Viimeksi muokattu:

MUchamp20ns

New Member
Suomi Sarja Kardaanikunkku/ BMW M3

Alkuun taas nihkeätä mutta meno parani ensimmäisen pätkän jälkeen.
Vikalla meinsi käydä kylmät lievän ulosajon muodossa, pakittelua ja vekslailua hieman vaati että oikea kulkusuunta taas löytyi.

EDIT: Ja mitä tohon Ouninpohjaan tulee niin mielestäni "Amatzon paikkaa" ei ole peliin mallinnettu vai onkohan se tasotettu realimaailmassakin?
Amazon-hyppyri on tuossa mun videolla 2.22 kohdassa, onhan se vähän kömpelösti mallinnettu mutta tunnistaa jotenkuten kuitenkin
 

JiiVee-

Well-Known Member
SS/Australia

Tuli lähdettyä ekaa kertaa kytkimen ja shifterin voimin. Voi luoja kuinka hauskaa se onkaan. Ekalla pätkällä tuli kämmäiltyä ja seuraavat meni ihan ok. Vikalle pätkälle lähtiessä eroa taisi olla 9sek kärkeen, joten päätin kokeilla riskillä ilman vararengasta. Toki se just silloin kostautuu :)
Maaliin nilkuteltiin kuitenkin yhtä kokemusta rikkaampana.
Kokonaisuutena olen tyytyväinen tuohon kokeiluun. Yllättävänkin hyvin pysyi vauhdissa. Vaihtamisvirheitä tuli aina silloin tällöin, eikä vaihde mennyt aina sisään huolimattoman kytkimen painamisen takia.

 
Viimeksi muokattu:
SS/Australia

Tuli lähdettyä ekaa kertaa kytkimen ja shifterin voimin. Voi luoja kuinka hauskaa se onkaan. Ekalla pätkällä tuli kämmäiltyä ja seuraavat meni ihan ok. Vikalle pätkälle lähtiessä eroa taisi olla 9sek kärkeen, joten päätin kokeilla riskillä ilman vararengasta. Toki se just silloin kostautuu :)
Maaliin nilkuteltiin kuitenkin yhtä kokemusta rikkaampana.
Kokonaisuutena olen tyytyväinen tuohon kokeiluun. Yllättävänkin hyvin pysyi vauhdissa. Vaihtamisvirheitä tuli aina silloin tällöin, eikä vaihde mennyt aina sisään huolimattoman kytkimen painamisen takia.

Käytätkö 100% clutch saturationia? Tuo voi aiheuttaa niitä vaihtovirheitä, sen takia itsellä on siinä 80% ja sen ansiosta vaihtovirheet vähenee huomattavasti ja lisäksi heel&toe-tekniikkakin auttaa ehkäisemään niitä.
 

JiiVee-

Well-Known Member
Käytätkö 100% clutch saturationia? Tuo voi aiheuttaa niitä vaihtovirheitä, sen takia itsellä on siinä 80% ja sen ansiosta vaihtovirheet vähenee huomattavasti ja lisäksi heel&toe-tekniikkakin auttaa ehkäisemään niitä.
Jos se on defaulttina 100%, niin sitten mulla varmaan oli se. Pitänee seuraavalla kerralla tarkistaa tuo. Kiitos vinkistä.
Lisäksi pitää jarrupoljinta ja kaasupoljinta siirtää vähän lähemmäs toisiaan, että se heel&toe opettelu edes onnistuisi. Nyt polkimet ovat ehkä turhan kaukana toisistaan.
 

kalakanto

Member
Loistavaa testausta videoineen & taulukoineen päivineen!

Jos vielä medium kestää paremmin osumaa puhkeamatta niin yli kahden ek:n huoltovälille valittavat renkaat pistää mietteliääksi. Kulutukseen vaikuttaa ehkä myös soran (lokaalion) karkeus tai jos on asfalttiralli, muuttujia on ehkä montaki?

No, parasta ois silti pysyä ens tiellä niin sama mitkä renkaat alla. Ja osallistua clubiralleihin, parhautta!
 

JiiVee-

Well-Known Member
Ompa vähän ihan yleensä aktiivisia mestaruuskilpailuja käynnissä. Porukka varmaan jo kyllästynyt ?
Totta.Itsekin pidin useamman viikon taukoa, kun tuli ehkä vähän kyllästyttyä, eikä oikein ollut muutoinkaan aikaa. Lisäksi sattui omalle kohdalleni osumaan useampi kerta ongelmia RaceNetin kanssa ja muita päivityksen mukanaan tuomia bugeja, niin meni vähän maku. Viime viikonloppuna innostuin kokeilemaan takatuuppareita kytkimellä ja shifterillä, niin taas on hetken aikaa into piukeana :)
Mulla on ollut niitä Konsolifin clubeja myös, mutta niiden ylläpito jäi tauolle kun täällä oli silloin niin montaa eri sarjaa jo muutenkin pystyssä.
Admin oikeuksia tosin on niissä muillakin ja jos intoa riittää, niin omasta puolestani niitä saa muutkin laittaa uudelleen pystyyn, jos vain on ajohaluista porukkaa.
Konsolifin_1 on ollut clubi jossa avut ja eri kuvakulmat ovat olleet sallittuja.
 

DarkSide

Well-Known Member
4WD Suomi-Sarja /SS KARDAANIKUNKKU USA
Intoa puhkuen USA:n hiekalle vetämään Bemmiä lintassa. Säädöt hatusta,kuten mulla on tapana. Shakedownille pariin otteeseen testaamaan ja tuntu että kaipa sitä pärjää..
EK1 ei suurta ongelmaa ollu,mutta EK2 isoa kovaa siihen yhteen hyppyyn ja pikkusen vinossa alas,sehän ei sitten ladulla enää pysynytkään ja lepikkoon. Kori otti kipeetä etukulmaan,mutta muuten pysyi jopa ehjänä. Jokunen mutka myöhemmin ja leikkasin vähän liikaa,siitä 3 volttia katonkautta ympäri.
Eka huolto ja auton sain jopa kuosiin. Säätöjen palautus tehdas asetuksiin,paitsi välitys ja lukko.
EK3&4 Bemmi tuntui vähän paremmalta,mutta edelleen tuli kynnettyä jonkun verran.
Vikalle pätkälle sitten lukon säätökin tehdas asetuksiin ja justiinsa,nythän se sitten tuntu ihan hyvältä ajaa. :D

Taidan seuraavaan kisaan lähtä ihan vakio asetuksilla kokeilemaan. :)
 

B Kröönholmi

Well-Known Member
SS Kardaanikunkku, USA/ BMW

Ei mennyt hyvin, ykkösellä taas nukuttiin ja kun jo siellä järkyttäväksi revennyttä eroa rupesi väkisin kuromaan kiinni niin se kostautui pahoina virheinä mm kunnon spinnit EK4. Myös EK5 liikaa ohjelmaa. Top15 jos edes sitä.

Group B 4WD HC, USA/ Audi

Samat tunnelma. EK2:lla pyörähdys ja sitä kautta Pitkänen pääsi taas niukasti ohi.

Flying Finn jätettävä huomiseen:)
 

HenkkaT Oivonen

Well-Known Member
SS Kardaanikunkku USA/ Ford Sierra Cosworth

Jos ei ole ajo fiiliksiä, älä aja!:D
Ajatukset harhailee jossain muualla ja nuotit kuuroille korville! Hektisen päivän jälkeen pitäis hiukan rauhoittua, ennen kun tarttuu rattiin.

Kaikilla pätkillä virheitä siellä täällä ja kellohan ei siitä tykännyt.
Maalissa kuitenkin ja jotain pisteitä tiedossa.:)
 

Gunslinger

Well-Known Member
Group B 4WD HC /USA - Lancia
Kävin eka ajamassa tämän, kun nopea 2 EK pyrähdys. Eka pätkä oli vähän hakemista ja tulin ehkäpä turhankin varovasti. EK2 sain ihan hyvin jo juonesta kiinni, perus ajovirheitä mahtui toki mukaan, muuten meni ilman kummempia tilanteita.

SS Kardaanikunkku /USA - BMW

Kisa lähti ihan hyvin liikkeelle, eka pätkä puhtaasti läpi. Pätkän jälkeen sain myös todeta kärjen menevän ihan omia menojaan. EK2 onnistuin vetäsee katon kautta ympäri katsomoon, aikaa paloi, mutta onneksi mitään ei hajonnut. EK3 vetäisin ison kivikkoon, maavaraa oli riittävästi ja pomppas siitä ryminällä yli. Joukkoon mahtui vielä yksi kattokerhoilu. Vika EK5 meni ihan hyvin, ilman tilanteita. Kuin ihmeen kaupalla, autosta ei varsinaisesti hajonnut koko rallissa mitään.

USA on kuin tehty näille autoille, saa vetää just sopivasti luisussa :)
 
Viimeksi muokattu:

Stux61

Well-Known Member
Group B 4WD HC Monte

Ekalla pätkällä auto rotkoon ja keskeytys

Usa

Ek1 kolisteltiin kallioita. Ek2 meni hyvin melkein loppuun asti, mutta sitten auto katolleen ja liusuttiin katollaan pitkin tietä. Yleisö käänsi kärryn ja ajelttiin maaliin.

Se täytyy vielä mainita, että on tuo Audi kyllä brutaali vehje ajaa. Aivan erilainen kun muut B-ryhmän autot.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom