Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

kalakanto

Member
Flying Finn Spain/Ooppelilla

Kaunista oli katsella Kadettin virheetöntä leikkailua & seikkailua asfaalttirallin kuumottavissa mutkissa ja flattiosuuksilla, mutta niin vain eka kertaa tultiin kampiakseleineen päivineen maalilipulle asti ja tunnelma oli katossa!

Samaa ei voi sanoa takavetoisten H3:ten kisoista joissa USAn vattupuskista löyty yllättävänkin paljon isoja kiviä ja sitä myöten keskeytystä keskeytyksen perään. Ei vaan onnistu millään vaikka vauhtia on maltilla niin tuntuu ettei kädet riitä korjailemaan kun auto lähtee mudan mukana vetelemään mihin sattuu. Säätämälläkään en ole setuppia pilannu, vielä haha! Pitää tiputtaa vauhtia entisestään. Ratti, fanatec, on kuten omaan makuun rallissa aina, säädetty todella kevyeksi joten ei ole siitä kiinni.

Liityin minäkin tuohon Expert Dirt clubiin, 1300 jäsentä ja viime Championshipiin osallistu vissiin alle sata... No suomisarjat on mukavimmat ja eiköhän me jonkulainen porukka säilytetä jatkossakin. Ja uusiakin tulee sillon tällön kuten minä.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Flying Finn /Espanja - Escort MKII

EK1 spinnasin kerran, kallion ja kaiteen välissä joutui vähän vekslaa. EK2-5 kulki ihan hyvin ilman tilanteita. Lopulta, EK6 liukkaalla hommat meni reisille, 3 spinnausta ja kerran katsomoon. Niistä tuli reilu 20s tappioo ja Kröönholmi meni ohitte. Escortti toimi kuitenkin Espanjassa ihan hyvin, jäykennetyllä alustalla ja löysällä lukolla.

Tuossa ajo kolmos pätkältä, meni ihan nätisti
 
Viimeksi muokattu:

Stux61

Well-Known Member
Kardaanikunkku SS Usa

Ek1 ja 2 ihan hyvin. Sitten huollossa ei antanut jostain syystä vaihtaa renkaita, joten ajettiin kuluneilla softilla sitten seuraavat kaksi pätkää. Meni muutaman kerran metsikköön ihan kunnolla. Viimeinen pätkä meni sitten ihan hyvin. Jotain pisteitä sentään tulee kun päästiin maaliin.
 

B Kröönholmi

Well-Known Member
Group B 4WD HC, Ruotsi/Audi

Kovalla yrkällä lähdettiin sprinttiin ja se kostaantui molemmilla pätkillä spinnauksiin ykkösellä vikan risteyksen jälkeen ja tokalla hypyn jälkeisessä vasuri 90:ssä ennen risteystä, aikahukka yhteensä ainakin 10sek.

EK2 ajosuritus tulossa missä muutakin läheltä piti tapahtumaa riittävästi.
 
Viimeksi muokattu:

Gunslinger

Well-Known Member
Group B 4WD HC /Ruotsi - Lancia

Ei meinaa Lancian alusta oikeen toimia Ruotsin röykyissä, iskarisäädöillä sain onneksi vähän parannusta asiaan ja rengas pysyi jotenkuten tiessä. Koitin ajaa suhkot nätisti, EK1 tuli yksi spinnaus ja EK2 meni ilman isompia tilanteita pumppaillessa. Lopputulos ihan ok.

Siinä koko ajo lyhykäisyydessään.
 
Viimeksi muokattu:

JiiVee-

Well-Known Member
Kardaanikunkku@USA

Tuli vähän kiire ja jäi ihan viime tippaan ajot, kun kävin laitattamassa suojateippauksia uuteen pirssiin.
Eka pätkä tuntui tosi liukkaalta ja kun käytössä oli nyt toista kertaa kytkin ja shifteri,niin kyllä siinä tekemistä riitti pitääkseen auton ladulla. Nyt en muista että olisi tullut yhtään vaihtamisvirhettä, mutta muutoin ajo oli aika varovaista, kun ei tuo motoriikka pelaa ihan vielä täysin tällä kombinaatiolla. Yksi spinnikin mahtui matkaan.
Kärjessä poijjaat menneet kyllä aika haipakkaa! :)
Maalissa kuitenkin sijalla kuusi ja siihen olen tyytyväinen kytkimen ja H-vaihteiston kokoonpanolla. On se vaan pirun siistiä ajella noin, vaikka onkin vielä hieman opettelua. Vahva suositus muillekin kokeilemaan!

Ajo löytyy kokonaisuudessaan täältä:

 

HenkkaT Oivonen

Active Member
On se vaan pirun siistiä ajella noin, vaikka onkin vielä hieman opettelua. Vahva suositus muillekin kokeilemaan!
Itse ajelen takapotku autot sekventaalivaihteistolla, ja nelivedot ratti läpysköillä ja käsijarruna sekventaali.
Kun vaan saisi aikaiseksi tilata tämän:

Tämän jälkeen ei tarvisisi säädellä kokoonpanoa.:)

Edit. Nyt kun istuin konelle, panin tilaukseen:D
Samalla otin tämän:
 
Viimeksi muokattu:

HenkkaT Oivonen

Active Member
SS Kardaanikunkku Ruotsi/ Ford Sierra Cosworth

Ek:t 1-3 varmaa perus ajoa. Ek 4 spinnit ja peruuttelut.
Ek 5 kaato ja oikea eturengas puhki, eikä varapyörää matkassa, joten aika häviöö tuli reilusti.

Maalissa kuitenkin! :)
Edit.
Niin ja kisa putkeen, ettei tullut hinkattua pätkä kerrallaan, niinkuin moni tuntuu tekevän!!!
 
Viimeksi muokattu:

JiiVee-

Well-Known Member
Itse ajelen takapotku autot sekventaalivaihteistolla, ja nelivedot ratti läpysköillä ja käsijarruna sekventaali.
Kun vaan saisi aikaiseksi tilata tämän:

Tämän jälkeen ei tarvisisi säädellä kokoonpanoa.:)

Edit. Nyt kun istuin konelle, panin tilaukseen:D
Samalla otin tämän:
Onko sulla ollut kytkin myös käytössä sekventaalilla ajaessasi?
Harmi kun PS4 Pro ja G29 ei taida saada erillistä käsijarrua vielä lisäksi. Nyt kun olen ajellut noilla takavetoisilla kytkimellä ja shifterillä, niin ratin oikea läpyskä on ollut käsijarruna. Tosin käsijarrua en ole tarvinnut muualla kuin startissa. Tiukat mutkat USA meni ilman käkkäriäkin ja jos ei muuta, niin pientä vastaheittoa kehiin.

Tekisi mieli investoida Fanatecin rattiin ja polkimiin, mutta taidan mennä näillä niin kauan kun vain kestävät menossa mukana.
 

HenkkaT Oivonen

Active Member
Onko sulla ollut kytkin myös käytössä sekventaalilla ajaessasi?
Ei ole ollut.
IRL on tullut kokeiltua sekventaalia, ja on mahtava käyttää!!
Itse muuten ajellut suorakytky H-vaihteistolla, niin siinä yleensä kytkintä käyttänyt lähdössä ja
ylöspäin vaihtaessa. Välillä ylös menty kans ilman kytkintä.
Alas aina ilman.
 

B Kröönholmi

Well-Known Member
Tänään oli hyvää aikaa ajaa Flying Finn ja Suomi Sarja kardaanikunkku pakettiin + vielä Group B 4WD sprinttikisa.

Suomi-Sarja kardaanikunkku Ruotsi/ BMW M3

Ensimmäinen pätkä taas nukuttiin perinteiseen tapaan mutta loput tuli varmanpäälle OK lukuun ottamatta EK5 jossa taas pimeys yllätti ja tuli pyörittyä sen verran että pelkäsin sen hetkisen noin 17sekunnin johdon sulavan siihen paikkaan, tuntuu meinaan sekunnit minuuteilta aina vekslaillessa :rolleyes: . Ilmeisesti ohjelmaa oli muillakin.

EK3 Suoritus.

Group B 4WD Wales /Audi

Ei mainittavampia tilanteita eli ei tarpeeksi yritystäkään.

Flying Finn Australia/ Fiat 131

Ei mainittavampia tilanteita eli ei tarpeeksi yritystäkään, no, tuulilasi särkyi ykkösellä lievän puu kosketuksen johdosta.

SS ja FF-sarjat mielestäni tälläsenään erittäin onnistunut konsepti ja B-ryhmäläisiin ei ajajaryntäystä näytä olevan niin tälläiset pika pyrähdykset on myös mukavaa vaihtelua.

Kisoista ja kisojen pituuksista riippumatta samat ukot siella näyttää keikkuvan samoilla sijoituksilla:)

EDIT: Ja Group B 4WD HC, Kreikka/ Audi

Ei sovi reuhaava "kahva edellä-tyyli" ja Kreikka yhteen. Ei mitään saumoja lähellekkään kärkeä Argentiinan ohella.
 
Viimeksi muokattu:

DarkSide

Well-Known Member
Suomi-Sarja kardaanikunkku Ruotsi

Ruottissa käyty kyntämässä,eiku tällä kertaa meni muuten aika siististi jopa. EK1&2 meni harjotellessa ja rengaskin hajos kakkosella,mutta oli niin lähellä loppua ettei varmaan ihan ihmeitä sen takia takkiin tullu. Loput pätkät tultiin sitten aika hyvin taas omaan tasoon nähden ja maalissa oli eroa kärkeen vaan 2:06,joten tässähän on vähän tainnu taidot parantua,kun ei tule joka EK:lla minuutti tolkulla tattiin. :)
 

kalakanto

Member
Osuma joka autoa hajottaa näkyy kai tuollasena vaaleana 'iskuna' koko näyttöön. Mikä mietityttää niin omaan makuun on mukava leikkoa katkoen muutamia valkoisia tienreunamerkkejä ja se tuntuu olevan yhtä vahingollista kuin liikennemerkin/mainostelineisiin ajaminen joka vähän tuntuu kovalta 'rangaistukselta'. Vahinkojen esiintymiseen vaikuttaa varmasti myös tuo HC-vahinkojen päälläolo jota ei careerissa eikä daily-haasteissa päällä taida olla..? Noh, noista ongelmistahan pääsee ajelemalla nätimmin ilman kosketuksia tienvarsilla oleviin pienempiin ja suurempiin esteisiin.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Osuma joka autoa hajottaa näkyy kai tuollasena vaaleana 'iskuna' koko näyttöön. Mikä mietityttää niin omaan makuun on mukava leikkoa katkoen muutamia valkoisia tienreunamerkkejä ja se tuntuu olevan yhtä vahingollista kuin liikennemerkin/mainostelineisiin ajaminen joka vähän tuntuu kovalta 'rangaistukselta'. Vahinkojen esiintymiseen vaikuttaa varmasti myös tuo HC-vahinkojen päälläolo jota ei careerissa eikä daily-haasteissa päällä taida olla..? Noh, noista ongelmistahan pääsee ajelemalla nätimmin ilman kosketuksia tienvarsilla oleviin pienempiin ja suurempiin esteisiin.
Juu, välähdyksestä tietää. Ne Australian valkoiset pikku tolpat sen verran paksuja, joten vauriot ehkäpä realistista. Joissakin tolpissa on enemmän punaista ja ne on vahvempia, tulee varmemmin vaurioo, kun sellaisen niittää.

Group B 4WD /Wales - Lancia

Viikonlopun reissusta kotiuduttua, rallit tulille. Odotukset ei ollut korkeella, Walesissa tulee tehtyä helposti ajovirheitä. EK1 meni ilman tilanteita, ihan ok rytmillä. EK2 rytmi oli hukassa ja tuli luisuteltua liikaa, kerran meinasi luiskahtaa metsäänkin, mutta petäjä pelasti ja matka jatkui. Maalissa kolmantena ja 5s eroa kärkeen, meni vähän odotettua paremmin.

4WD Suomi-Sarja /KK /Ruotsi - BMW

Aamutuimaan kävin eka yhdellä pätkällä säädättämässä auton ja sitten ajelin kisan. Neljä ekaa EKoota ihmettelin Bemarin nuhaisuutta. Vikassa huolossa ajattelin säätää välitystä pienemmälle ja huomasin samalla syyn, final drive oli jäänyt oletus asetukselle ja 6-vaihde tietysti pisimmällä. Muuten ajo meni semi hyvin, penkat pöllysi vähän turhan paljon ja kerran pyöri katon kautta. Jcarelian kanssa oli onneksi hyvää vääntöä, niin ei käynyt kisa tylsäksi.

Edit. Tolppa-asiaa
 
Viimeksi muokattu:

Stux61

Well-Known Member
SS Kardaanikunkku Ruotsi

Lauantai aamuna oli tarkoitus lähteä ajamaan kisa läpi. Olo tosi huono ja Ek1 meni ihan päin persettä auto katolleen ja kerran yleisön joukkoon. Ek:n jälkeen kuumeen mittaus ja 38.9 selittää huonoa oloa. La ja Su lepoa ja nyt maanantai aamuna kuumetta enää 37.8 joten ei muutakin baanalle. Ek2 ja 3 läpi ilman isompia ongelmia. Ek4 auto katolleen ja siitä hieman aika tappiota. Ek5 sitten varmasti läpi että pääsee maaliin. Loppusijoitus tulee olemaan jossain Top20:ssä.
 
Ylös Bottom