Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

2H USA
Homma lähti oikein mallikkaasti liikkeelle, kun heti ekoissa mutkissa lähti ihan ihmeellisesti perä alta ja pusikkoon mentiin. Takarengas rikki ja renkaanvaihtohommiin jouduttiin. Sitten vielä EK3 lähdössä onnistuin möhläisemään varaslähdöksi. Muutoin pätkät tulivat suht siististi läpi.
 
2H/USA/H2/Escort MK2

En vieläkään oo ihan sinut tämän takapotkusen kanssa, mutta harjoittelemaan lähdin kaasunköyttöä.

EK1 meni ilman suurempia töpeksimisiä. Sen jälkeen Escortti pääsi yllättämään harvase pätkä, perä irtoo herkästi väärällä kaasun käytöllä näyttävien piruettien saattelemana.

Yhdessä nopeessa oikeessa uskoin kartturia ja leikkasin mutkasta vähän, siitähän puskasta se kärry pomppas, korjausliikkeen jälkeen löysin itseni tien toiselta puolelta tolpasta. Syyläri ja rengas rikki.

EK6 Kirsikkana kakun päälle, ihan vähän ennen maaliviivaa täräytin huolettomana johonkin esteeseen terminal damangen, auto luisui kuitenkikn maalilinjan yli, mutta pelihän ei sitä enää laskenut, keskeytys o_O

Taas tuli kovaa oppia, maalisuorallakaan ei kannata vielä lopettaa keskittymistä, tai koko ajo voi jäädä laskematta.
 
2H/USA/H2/Escort MK2

En vieläkään oo ihan sinut tämän takapotkusen kanssa, mutta harjoittelemaan lähdin kaasunköyttöä.

EK1 meni ilman suurempia töpeksimisiä. Sen jälkeen Escortti pääsi yllättämään harvase pätkä, perä irtoo herkästi väärällä kaasun käytöllä näyttävien piruettien saattelemana.

Yhdessä nopeessa oikeessa uskoin kartturia ja leikkasin mutkasta vähän, siitähän puskasta se kärry pomppas, korjausliikkeen jälkeen löysin itseni tien toiselta puolelta tolpasta. Syyläri ja rengas rikki.

EK6 Kirsikkana kakun päälle, ihan vähän ennen maaliviivaa täräytin huolettomana johonkin esteeseen terminal damangen, auto luisui kuitenkikn maalilinjan yli, mutta pelihän ei sitä enää laskenut, keskeytys o_O

Taas tuli kovaa oppia, maalisuorallakaan ei kannata vielä lopettaa keskittymistä, tai koko ajo voi jäädä laskematta.

On muuten paha se 6 EK:n maaliin tulo, rikoin siihen jo tänään toisen kerran autoni mutta ei tullut keskeytystä. Nyt törmäsin siihen punaiseen pömpeliin, jossain aikaisemmassa rallissa osuin kallioon maaliin tulon jälkeen ja siitä keskeytys.
 
KonsoliFin_1 Australia

Pitkästä aikaa pääsi sentään maaliin! :D

Ajollisesti meni ihan ok, ja otin varman päälle tavoitteena maali. Tavoite täytyi!

Pitkästä aikaa iski kisan aikana pari kertaa ääni bugi. Peli pauselle ja äänilähtö töllölle ja takas kaiuttimille, niin
sen jälkeen äänet takas.

Pete oli taas tähän mennessä ajaneista pitänyt hurjaa kyytiä! Hieno suoritus!:)
 
Näyttäisi suurin osa porukasta valinneen VW Golfin Australiaan. Taidanpa poiketa massasta ja ajaa tänään illalla Pösöllä, ihan vain tasapainon vuoksi :)

H2 FWD autot tuli valittua oikeastaan ajatuksella, että josko niillä olisi saanut tiukkaa sekuntitaistelua enemmän, mutta näemmä kyllä niitä eroja tulee niilläkin.
Hetken jopa harkitsin H1 autoja :D
 
Viimeksi muokattu:
HC USA

Kävin lomapäivän kunniaksi ulkoiluttamassa Lanciaa jenkkilässä. Aamulla ajelin 4 pätkää, sitten piti tehdä välissä tosimaailman touhuja ja nyt illasta ajelin loput 6 pätkää.

Ihan hauskasti oli huoltotauot sijoitettu niin piti jo vähän funtsia rengastaktiikkaa. Renkaat riitti kyllä, mutta saapi nähdä oliko vauhti mistään kotoisin jahka enemmän jengiä käy ajelemassa.

Isompia töppäyksiä ei tullut tehtyä, mitä nyt nelospätkällä spinnasin nopsasti. Myös ysipätkän maaliintulossa rikoin autoa ajamalla ensin punaiseen kylttiin ja siitä tien toiselle puolelle kallioon. Moottori alkoikin pätkimään vika pätkän puolessa välissä ja tehot laski, mutta olipahan toisaalta helpompi ajaa maaliin kun ei kulkenut niin kovaa :)
 
Näyttäisi suurin osa porukasta valinneen VW Golfin Australiaan. Taidanpa poiketa massasta ja ajaa tänään illalla Pösöllä, ihan vain tasapainon vuoksi :)

H2 FWD autot tuli valittua oikeastaan ajatuksella, että josko niillä olisi saanut tiukkaa sekuntitaistelua enemmän, mutta näemmä kyllä niitä eroja tulee niilläkin.
Hetken jopa harkitsin H1 autoja :D

Ittelle helpompi hallita H3:sen Bemmi, kuin H2:sen Fordi. H1::llä tulee varmaan tasasinta, kun etuvetosia. Btw tullut tänään näköjään päivitys, ainakin Pleikkarilla lataa nyt 1.12 versioo. Mitähän kaikkee fixaa?

Edit. Aa tää on se 1.7 päivitys, vr-tuki pc-jannuille, testialue ja jotain pientä viilausta sieltä täältä.
 
Viimeksi muokattu:
KFin Australia:

Pösöllä iskettiin kärkeen. Ek4 tuli melkonen ylläri, kun olin unohtanut AppleTV:n päälle ja se pirulainen alkoi jotain päivitystä tekemään ja sammuttelemaan itseään. Töllön ruutuun AppleTV valinta yhtäkkiä ja meni pasmat sekaisin. Törmäsin siltaan siinä hämmästyksessä ja kiireellä peli pauselle, että sain kuitattua ruudulta ikkunat pois edestä.
Tuon episodin jälkeen Pete pääsi jo lähemmäs ja kun tuo oli vetänyt useamman pätkän aika pirun hyvin, niin ero kapeni jo loppua kohden neljään sekuntiin. Pitkällä pätkällä sain eron kasvatettua taas 9sekkaan ja oli vähän helpompi hengittää. Tiukkaa oli ja virheille ei ollut paljon varaa. Viimeinenkin pätkä tuli ajettua ihan tosissaan ja lopulta kärkipaikka tuli 12sek erolla. Tää on just hienoa, kun on oikein kunnon sekuntitaistelua. Mii laik! :)
 
HC USA

Tuli valittua vaihtelun vuoksi autoksi Pösö, mutta ei olisi ehkä pitänyt. Ei oikein koko rallin aikana sopinut hanskaan, perä lähti välillä ihan yllättäen alta, hyppyjen alastuloissa lähti ihan mihin sattuu ja turboviive häiritsi risteyksissä.

Eka pätkällä heti katsojien päälle ja kerran metsään niin, että joutui peruuttamaan tielle. Eikä sen jälkeenkään tainnut tulla yksikään pätkä puhtaasti, aina jotain pientä. Vikan huollon jälkeen sain vähän juonesta kiinni ja nousin JCarelianin ohi.

KFin Australia:

Pösöllä iskettiin kärkeen. Ek4 tuli melkonen ylläri, kun olin unohtanut AppleTV:n päälle ja se pirulainen alkoi jotain päivitystä tekemään ja sammuttelemaan itseään. Töllön ruutuun AppleTV valinta yhtäkkiä ja meni pasmat sekaisin. Törmäsin siltaan siinä hämmästyksessä ja kiireellä peli pauselle, että sain kuitattua ruudulta ikkunat pois edestä.
Tuon episodin jälkeen Pete pääsi jo lähemmäs ja kun tuo oli vetänyt useamman pätkän aika pirun hyvin, niin ero kapeni jo loppua kohden neljään sekuntiin. Pitkällä pätkällä sain eron kasvatettua taas 9sekkaan ja oli vähän helpompi hengittää. Tiukkaa oli ja virheille ei ollut paljon varaa. Viimeinenkin pätkä tuli ajettua ihan tosissaan ja lopulta kärkipaikka tuli 12sek erolla. Tää on just hienoa, kun on oikein kunnon sekuntitaistelua. Mii laik! :)
Hienoa taistelua kyllä tuli, itseä pistää korpeamaan, kun oman virheen takia tuli annettua vähän liikaa siimaa... :mad:
 
Konsolifin HC USA B-ryhmän kisa

Ihan ekaksi hattu päästä Petelle ja JC:lle. Jätkät painaa ihan käsittämätöntä vauhtia. On siellä muutama muukin hullu kuski joka pystyy näiden kavereiden kanssa kisaamaan.
Mutta sitten omaan suoritukseen. Eka pätkällä se perinteinen kaato joka kuuluu joka ralliin. 2-3 tultiin ihan ok nelosella pari spinnausta. 5-9 ilman mitään isompia, mitä nyt muutama risteys pitkäksi. Viimeisellä sitte kolisi ihan huolella ja käytiin metsikössä useaan otteeseen. Maalissa vajaa 2min kärkeä perässä. Ei taida tästä konttorista löytyä enää hirveesti lisää vauhtia, mutta jatketaan pumppailua.
 
Hienoa taistelua kyllä tuli, itseä pistää korpeamaan, kun oman virheen takia tuli annettua vähän liikaa siimaa... :mad:

Nämä etuvetoiset oli yllättävän hauskoja pelejä ajaa tuolla! Aika paljon sai vetää lappu lattiassa ja tällä kertaa lähdin ihan default setupeilla.
Monella pätkällä väliajat mitattiin tuhannes- ja sadasosien välillä. Pienen pieni virhe tai leveäksi ajo, niin ero muuttui sekunniksi tai pariksi. :)
 
HC/USA/A-ryhmä

EK1 Lancialla liikkeelle, eka kunnon mutka, 4:sen oikee ja pihalle kyntää. Liukas yllätyi autoilijan. EK2 rupes jo vähän kulkee, tuttu hyppysuora, hiukan liikaa oikeessa reunassa ja pam löysin sen puskan suojissa olevan kiviröykkiön, terminal damange 189,5km/h. Se siitä rallista. Pitäneen joko vähän treenata, tai rauhoittaa omaa ajoa, että saa kesketysputken katkeamaan.
 
Expert Dirt USA

Ekalla pätkällä spinni, mutta loput pätkät meni suunnitelman mukaan eli lähes omaa maksimivauhtia ja pysyen pois puskista. Siellä joku britti veti kovempaa vaikka mulla oli Lancia ja sillä Subaru. Käykäähän joku meidän kovemmista ratinvääntäjistä pistämässä sinivalkoiset värit tuloslistalla ylimmäksi ;)
 
Expert Dirt USA

Ekalla pätkällä spinni, mutta loput pätkät meni suunnitelman mukaan eli lähes omaa maksimivauhtia ja pysyen pois puskista. Siellä joku britti veti kovempaa vaikka mulla oli Lancia ja sillä Subaru. Käykäähän joku meidän kovemmista ratinvääntäjistä pistämässä sinivalkoiset värit tuloslistalla ylimmäksi ;)

Siellähän taisi olla A-ryhmän peleillä se ralli? Vois kattoo löytyykö aikaa joko tänään tai huomenna huitaista tuo yhdellä suosikkiautoistani (Lancia Delta). :)
 
KonsoliFin_1 USA

Ajohuumoria taas koeteltiin heti 1EK:lla kuperkeikkojen muodossa :rolleyes:
2-6EK:t tuli ihan perus ok, mutta seiskan puolivälissä täysin mitättömässä penkkakosketuksessa oikea takarengas antautui. Kokeilin kuitenkin raahautua maaliin mutta sen verran oli kiikkerää menoa että spinnasi aitaan ja myös oikea eturengas päästi ilmat pihalle.
No, EK8 ja EK9 tultiinkin läpi kolmipyöräisellä autolla koska matkassa oli vain 1kpl vararengas:D

EK9:n aikana S14 rupesi saamaan rääkistä tarpeekseen ja kävi todella huonosti pätkien viimeiset kilometrit. Huoltoon kuitenkin päästiin mutta aika ei riittänyt kuin moottorin ja syylärin ja jonkun kolmannenkin pikafiksiin joten auto jäi todella klesaksi.

Mieli teki kuitenkin ajaa USA maaliin. EK11:lla vielä kuperkeikat mutta muuten viimeinen splitti kohtuullisesti läpi, toki auto oli todella arvaamaton ja huono ajaa koska huolto jäi pahasti vajaaksi.

Semmosta tänään! Ei pitäisi väsyneenä ajaa näköjään, mutta tasoitusta on ainakin annettu riittävästi:p

Kai se on pakko avata pari loiventavaa..:cool:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom