Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

Huomenna 2H kisana Wales, 6 EK:ta kalusto H3 RW

Pistä alkamaan 18:00, niin ehdin myös ajamaan, tankke!

Perään vielä lyhyt rapsa:
KFin FWD/Montte/H1

Minillä meni kaks ekaa ek:ta ilman tilanteita. EK3 ajoin keula edellä kivikaiteeseen, syyläri rikki ja takarengas tyhjeni, nilkutin maaliin. suraavat pätkät kulkikin hitaammin ja ennen huoltoo oli konekin jo sökönä. Maalin ajattelin silti ajaa. EK7 meni aluks hyvin mutta onnistuin rikkomaan eturenkaan ja sillä olikin vaikeempi ajaa.

Vikaa pätkää en ehtinyt ajaa samalta istumalta. Äsken palasin ajaa vikan pätkän, mutta auto ei tuntunut kääntyvän enää mihinkään ja romutin Minin, about kilsan jälkeen lähdöstä. Pikkasen oilisi tarvinnut ottaa rauhallisemmin.
 
Viimeksi muokattu:
FWD Monte

Eka pätkä mentiin Peten kanssa ihan tasatahtiin aina jäiselle osuudelle asti. Eroa oli käytännössä maksimissaan 0,7sek mun hyväksi. Kun sitten alkoi se jäinen loppuosuus, niin sen Pete osasi tulla sellaiset runsaat 2sek nopeammin.
Paikat missä jäin aina selkeästi, niin oli ne jäiset rännit.
Ek7 lähdin vielä jotain 8sek johtoasemassa, mutta alun jäisellä osuudella jäin jo sellaiset 6sekkaa. Sitä yritin lähteä ajamaan kiinni lopun osuuksilla ja sitten alkoi muurit kutsumaan. Kärkipaikka vaihtui siis Petelle ja vikalla ei ollut enää vauhtia haastaa Peteä. Kakkoseksi 5sek perässä.

Yllättävän hauskoja pelejä ajaa tuollakin!
 
KFin 2H/Wales/H3

Kävin auraa Walesin tiet puhtaaks Bemarilla. EK1 pariin otteeseen olin pöpelikössä, männyn alla istumassa, mutta pääsin omin avuin takaisin tielle. EK2 suteria vaan löi, en saanut juonesta kiinni. EK3-5 ilman turhia riskejä, meni omalla mittapuulla ihan hyvin. EK6 löysin rantein leveetä luisua, kello tuskin tykkäs. Maaliin kuitenkin kunjalla, ilman nostoja, tai auton rikkomista.
 
2H Wales

Ei pysty ajaan sateella pimeessä, niin lopetin kakkoselle

Edit. Nykyaikana ei ajeta kesä kisoja pimeellä! Pimeet pätkät ajottuu talveen!
Realismia nyt peliin kisoissa!!!!
 
Viimeksi muokattu:
2H Wales
EK1 meni ihan ok, kakkonen todella huonosti, ojassa käytiin x3 joista vikalla piti yleisön työntää takaisin tielle. EK3 alussa karkasi keula edellä puuta päin ja yleisö palautti kysymättä tielle. Jäähdytin hajosi, ja lopussa moottorin merkkivalokin syttyi, muttei pahemmin vaikuttanut koneen toimintaan. Huollossa joutui pähkäilemää, että mitä jätetään korjaamatta.

EK4, 5 tuli pyörähdettyä ja käytyä ojassa, kutonen sitten pumppailemalla läpi.

Edit. Vaikeita ajaa nämä Walesin pätkät, kun muistaa ykkösosasta, mutta joutuu ajamaan erilailla, kun tässä joutuu nostamaan paljon sellaisissa paikoissa, jotka DR1 menivät surutta täysiä.
 
Viimeksi muokattu:
2h wales

Yhtä kärsimystä...maa jota ei oo vaan osaa ja alla auto jota ei osaa, niin eihän siitä hommasta nauti pätkääkään, kun ei ole mitään luottamusta.
Ajoittain hyvin lyhyitä hetkiä meni ihan ok, mutta pääsääntöisesti kuitenkin ihan päin sitä ihteään :D
Ai että mä inhoan noita halvatun Walesin tienreunojen ”muureja” ja niitä penteleen puita ja rotkoja...
Pete veteli ihan omassa sarjassaan ja ei voi kuin hämmästellä miten noilla voi roikottaa tuolla tuollaista vauhtia. Rispektit!

Ennen starttia otin shake downit ekalla pätkällä ja en tiedä mitä ihmettä tapahtui, kun tuntui kuin olisin ajanut täysin eri autolla. Shake downissa ek1 meni aikaan 3:19 helposti ja sitten itse kisassa auto tuntui toooosi oudolta ja jäin lähes 10sek hetki sitten ajamaani aikaan.
Ihan kuin olisi joku bugi (ei sinänsä yllätä), sillä ei se auton ajettavuus vaan voi muuttua hetkessä noin dramaattisesti?
 
2H Wales Ilman isompia kohelluksia nelosen maaliin asti, olin jo pääsyt yllättäen JiiVeen edelle parilla sekunnilla, joten vitosella tuli heti pari pöyrähdystä yli yrityksestä johtuen. Kutonen tuli ihan ok.

Expert Puola meni muuten ihan hyvin mutta olisko 4 kertaa auto lähtenyt pöyrimään voltteja ihan olemattomasta penkkakosketuksesta, onneksi ei osunut mihinkään. Lopulta taisin olla kolmantena tällä hetkellä vaikka kärkivauhtiin ei ollut mitään asiaa ja eroa kärkeen tuli aika reilusti.
 
Ennen starttia otin shake downit ekalla pätkällä ja en tiedä mitä ihmettä tapahtui, kun tuntui kuin olisin ajanut täysin eri autolla. Shake downissa ek1 meni aikaan 3:19 helposti ja sitten itse kisassa auto tuntui toooosi oudolta ja jäin lähes 10sek hetki sitten ajamaani aikaan.
Ihan kuin olisi joku bugi (ei sinänsä yllätä), sillä ei se auton ajettavuus vaan voi muuttua hetkessä noin dramaattisesti

Voisko joutua vaan siitä radan kulumasta, jos ajelit shake downit aika-ajossa niin siellä taitaa olla rata ilman kulumista. Vaikuttaa aika paljon vauhtiin jos radalla on kuluma high tai max.

Ootko muuten kokeillu H3 luokassa tuota BMW:tä ajaa sen saa säädettyä mielestäni paljon rauhallisemmaksi kun tuon Fordin. Kokeilin tuota Fordia ja se mielestäni paljon vaikeampi ajettava, perä lähtee alta todella yllättäen ja tiukoissa mutkissa tahtoo ahtopaineet hävitä.
 
Kfin1 USA ja 2H Wales

Takapotkujen opettelu jatkui Bemsulla kummassakin rallissa. USA:ssa tuli kakkospätkällä spinni ja kaato kun perä karkasi taas nopeammin kuin kerkesi korjata. Muutama tilanne oli lopussakin, mutta muuten meni kyllä omaan tasoon nähden hyvin.

Walesin ajelin äsken ja tosiaan tiet oli pahassa kunnossa. Raidman puhuikin just asiaa eli time trialissa ei oikein tommosta pysty reenaamaan. Pari kertaa nakkasi urista perän irti ja sitten oltiin poikittain tiellä. Metsään ei kuitenkaan menny kertaakaan, niin olin ihan tyytyväinen.
 
2H Wales

Ei pysty ajaan sateella pimeessä, niin lopetin kakkoselle

Edit. Nykyaikana ei ajeta kesä kisoja pimeellä! Pimeet pätkät ajottuu talveen!
Realismia nyt peliin kisoissa!!!!
 
Kfin1 Wales
Tulikin yllättäen herättyä aikaisin näin lauantaina ja ajattelin sitten ajaa kisan alta pois. Ykköspätkä tuli ihan hyvin, mutta kakkosella nypyn yli tolppien väliin oikeassa lähtikin Fiesta keikkaamaan ja kaatui kylki edellä tolppaan, terminal damage vauhdilla 123km/h... No se kisa olikin sitten siinä.
 
Groub B 4WD HC. Tein tommosen b-ryhmäläisten kauden. Kymmenen kisaa jokaisessa se 12 ek:ta. 7 päivää aikaa ajaa yksi kilpailu. Kisat alkaa aamusta ja päättyy illalla huoltoon. Sitten taas jatketaan seuraavana päivänä kun aurinko nousee. Kuvakulma sisältä ajoavut pois käytöstä ja hc damage. Yö pätkiä en laittanu yhtään. Jos nyt joku innostuu mun kanssa lähtee tonne pumppailee. Tänään kello 12 pääsee jo aloittamaan kisan.
 
2H Wales

Ei pysty ajaan sateella pimeessä, niin lopetin kakkoselle

Edit. Nykyaikana ei ajeta kesä kisoja pimeellä! Pimeet pätkät ajottuu talveen!
Realismia nyt peliin kisoissa!!!!

En tiedä onko tämä kommentti miten tosissaan kirjoitettu mutta yritetään huomioida.

Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä:) muistini mukaan näihin kisoihin toivottiin myös yö pätkiä, sadetta yms.
Syksy tulee kovaa vauhtia ja illat pimenee. Pyrin jatkossa ottamaan pois jos kone heittää sadetatta yöpätkille. En hirveästi ole jaksanut joka kisaa säätää, joten osa on suunnilleen koneen antamilla oletuksilla kuten tämäkin kyseinen erikoiskoe.

Tuota pyytämääsi realismia en nyt sen kummemmin osaa kyllä kisoihin tuoda lisää, että niitä kisoja pitää sitten vaan järkätä jonkun muun johonkin sopivaan clubiin.
 
En tiedä onko tämä kommentti miten tosissaan kirjoitettu mutta yritetään huomioida.

Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä:) muistini mukaan näihin kisoihin toivottiin myös yö pätkiä, sadetta yms.
Syksy tulee kovaa vauhtia ja illat pimenee. Pyrin jatkossa ottamaan pois jos kone heittää sadetatta yöpätkille. En hirveästi ole jaksanut joka kisaa säätää, joten osa on suunnilleen koneen antamilla oletuksilla kuten tämäkin kyseinen erikoiskoe.

Tuota pyytämääsi realismia en nyt sen kummemmin osaa kyllä kisoihin tuoda lisää, että niitä kisoja pitää sitten vaan järkätä jonkun muun johonkin sopivaan clubiin.
Kiva kun laitat kisoja, ei siinä mitään. :)

Noista maista mitkä on mukana tässä, ajetaan vain Montessa pimeellä. Ja ehkä Ruotsissa hämärässä.
Eli jos on kisana Monte Carlo, en lähde ajamaan, kun oletuksena että mennään pimeässä. Ei muutenkaan mun suosikki.
Tämä sitä oikeasta elämästä.

Ja niinkuin sanoit toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Mulle käy kyllä molemmat!:D
Leikki sikseen!
Toinen vaihto ehto ainakin mulle olisi, että kisa infossa täällä mainittaisiin vähän kelistä.
Elämä näin arkena sen verran kiireistä, et joutuu oikein sovitteleen milloin kerkii ajaan.
Ja mielellään ajelen kyllä näitä!
 
Voisko joutua vaan siitä radan kulumasta, jos ajelit shake downit aika-ajossa niin siellä taitaa olla rata ilman kulumista. Vaikuttaa aika paljon vauhtiin jos radalla on kuluma high tai max.

Ootko muuten kokeillu H3 luokassa tuota BMW:tä ajaa sen saa säädettyä mielestäni paljon rauhallisemmaksi kun tuon Fordin. Kokeilin tuota Fordia ja se mielestäni paljon vaikeampi ajettava, perä lähtee alta todella yllättäen ja tiukoissa mutkissa tahtoo ahtopaineet hävitä.

Varmaan johtuu myös radan kulumisesta, mutta noin järkyttävää eroa ei ole ollut vielä koskaan auton ajettavuudessa, vaikka tie olisikin ollut urilla. Siksi sitä hämmästelin suuresti.
Olen kokeillut BMW ja onhan se paljon vakaampi, mutta itse haluan kokeilla näitä menopelejä välillä vähän monipuolisemmin.

Ehkä myös tuo oma vire oli eilen poikkeuksellisen heikko todella kiireisen työpäivän jälkeen, sillä Walesin jälkeen lähdin ajamaan suosikkiautollani suosikkimaata Puolaa Dirt Expertissä. Keskeytykseen päätin sen rallin tuhottuani auton lopulta tarkoituksellisesti ja kolmannelta pätkältä pääsin juuri ja juuri edes maaliin moottorin ollessa lähes täysin kuollut. Siihen oli hyvä lopettaa ja keskittyä muihin askareisiin.
Ekalla pätkällä möhlin jo totaalisesti ja toisella heti perään :D
Vauhtia näemmä olisi ollut vaikka muille jakaa, sillä Kopinassa tuli pohjat, vaikka heitin auton katolleen ja oikein huolella.
Kolmannelle lähdin sitten asenteella, että kokeillaan max attack ja ihan sama jos kolahtaa. Ja kolisihan se sillä all in asenteella :D
Groub B 4WD HC. Tein tommosen b-ryhmäläisten kauden. Kymmenen kisaa jokaisessa se 12 ek:ta. 7 päivää aikaa ajaa yksi kilpailu. Kisat alkaa aamusta ja päättyy illalla huoltoon. Sitten taas jatketaan seuraavana päivänä kun aurinko nousee. Kuvakulma sisältä ajoavut pois käytöstä ja hc damage. Yö pätkiä en laittanu yhtään. Jos nyt joku innostuu mun kanssa lähtee tonne pumppailee. Tänään kello 12 pääsee jo aloittamaan kisan.

Olisikohan tilausta just tälle systeemille, että yksi sarja aina yhdellä autoluokalla?
Niitä clubeja voisi olla näin ollen useampi ja jokaiselle löytyisi siitä omansa.
Esim. yksi club, jossa vain FWD, toinen jossa aina vain RWD, yksi 4WD ja yksi B.

Oma ehdotukseni:

FWD
RWD
4WD
B
Historic
 
Ylös Bottom