Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

.


Pitää kokeilla tätä, kun ollut soft lock päällä ja osassa autoissa on ohjaus tuntuu liian hitaalta omaan näppiin. Eikös tuolleen oo, sitten sama kääntösäde kaikissa autoissa?

Tuolla 70-75 säädöllä auton ratti pelissä kääntyy mulla suhteessa ihan saman kuin mitä oma ohjauspyörä.
Ja kyllä, tuolla soft lockin poistolla kaikissa autoissa sama kääntösäde. Toimii omasta mielestäni kaikilla autoilla hyvin.
 
4WD Suomi-Sarja USA /Audi Sport quattro S1

Ykkösellä pyörittiin kolmeen otteeseen aikahukkaa arviolta 20-25sek (jostain syystä ensimmäinen EK menee aina ihan vihkoon).

EK6:lla kellahti pikaseen nurin ja hieman sai vekslailla ja hakea suuntaa.

EK7:lla liki täydestä laukasta 360 -> 3:n pesään, silmat kiinni, kaasu pohjaan ja tähtäys kulkusuuntaan. Ei merkittävää aikahukkaa.

Renkaat pysyivät ehjänä mutta olivat jo melko liposassa kunnossa 2:n ajetun pätkän jälkeen.

Tuollainen suoritus riittänee lopussa sijoille 5-8. riippuen muiden rypemisistä:)
 
Aa tämä seuraava Suomi-Sarja ajellaankin B-ryhmän vehkeillä. Kokemusta 0, joten maaliin pääsy vois riittää tavoitteeksi.

Joo, aattelin B-ryhmän hirmujen tuovan jenkkilään sopivasti haastetta. Puolaa mietin kanssa, mut siellä mennään A-ryhmällä.
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja Usa

B-ryhmän 205 alle ja kokeilemaan päästäänkö maaliin asti. Ek 1 liukasta, mutta aika puhtaasti maaliin. Ek:t 2 ja 3 molemmilla spinnaus ja sen kautta ajorytmi hukkui. Ek 4 renkaat täysin loppu joten varovaisesti pätkä läpi, että pääse huoltoon. 5-7 ilman mitään isompia ongelmia. Ennen viimeistä pätkää oli eroa Kröönholmiin 7s ja ajattelin, että riittääköhän etumatka ja riittihän se kun ajettiin melkein sama aika pätkälle. Takaa tullaan vielä ohi että heilahtaa. Varmaan nämä kärkipään kaverit niistää tuosta ajasta ainakin sen pari minuuttia pois.
 
4WD Suomi-sarja USA

Eka pätkällä lähti alkupäässä perä aivan ihmeellisesti alta ja auto pyörähti. Yksi risteys meni pitkäksi, kun muistin paikan väärin. Vielä toinenkin pyörähdys osui matkalle. EK2 heti ekassa jarrutuksessa karkasi perä ja tien penkan kautta kellahti kevyesti katolleen tielle. Siitä nostot ja jonkin aikaa meni ihan ok, kunnes hypystä alastulo suoraan tien reunan kivikkoon, syyläri ja rengas rikki. Sitten raahauduttiin vain pätkän maaliin, siirtymällä uus rengas alle ja kolmoselle. Tällä kertaa ei sitten hypättykään kivikkoon vaan hypyn jälkeen kylki edellä puuta päin ja taas rengasrikko. Enempää vararenkaita ei ollut, joten loppupätkä ja vielä EK4 tuli raahauduttua vain läpi kolmella renkaalla. Huollossa joutui ottamaan lähes 2 minuuttia sakkoa, että autosta sai quick fixillä parsittua jotain kasaan. Vitoselle sitte lähdettiin vähän hälläväliä asenteella, kun mahdollisuudet minkäänlaisiin sijoituksiin olivat menneet. Nypyn ylittävässä oikeassa hipaistiin ulkomutkan kiveen ja taas meni rengas, ja samalla huumori koko touhuun, keskeytys.

Näin jälkiviisaana olisi ehkä voinut ajaa testipätkän myös niillä vakiosäädöillä niin ei yllättänyt kakkosella niin pahasti. :)

Konsolifin 1 Puola

Kävin tätä yrittämässä ennen 4wd ajamista, mutta meni jo ykköspätkällä rengas, ja kakkosella sitten terminal damagen arvoisesti puuta päin.

Eipä kovin putkeen menneet tällä kertaa ajelut.
 
Flying Finn torstaina 29.8.2019 Startti 19.30 H2 RWD luokka. Maa Ruotsi. Huom! Ajoaika 1 tunti ja 30 minuuttia.

"Kilpailu alkaa perjantaina nuotituksen jälkeen :D kahdella illalla ajettavalla erikoiskokeella.
Lauantai aamuna kisa starttaa auringon noustessa kahdella erikoiskokella, jonka jälkeen huolto.
Huollon jälkeen ajetaan samat erikoiskokeet uudestaan ja päivä etenee samaan malliin.
Eli aina 2 erikoiskoetta ja huollot niiden jälkeen ja pätkät uusintana.
Viimeiset 2 erikoiskoetta ajetaan auringon laskiessa."

Kisapäivälle sää tiedotus on luvannut kirpeää pakkas säätä ja lumisadetta ei ole luvassa.

Nyt taasen kaikki kynnelle kykenevät ajamaan!
Lappu lattiaan ja nimi lehteen!:)
 
2H kisat jatkuu ensiviikolla. Jatkossa kisat on tiistai- ja torstai-iltaisin. Laittelen kisoja mikäli niihin kuskeja riittää ja omilta kiireiltäni ehdin, noita clubeja/sarjoja rupeaa vaan olemaan niin paljon, ettei aika tahdo riittää kaikkiin.
 
2H kisat jatkuu ensiviikolla. Jatkossa kisat on tiistai- ja torstai-iltaisin. Laittelen kisoja mikäli niihin kuskeja riittää ja omilta kiireiltäni ehdin, noita clubeja/sarjoja rupeaa vaan olemaan niin paljon, ettei aika tahdo riittää kaikkiin.

2H ollut hyvä, kun vähän lyhempi ja tulokset tiedossa suhkot nopeesti.

Itte kävin ajamassa eilen vaihteeks, 2H Australian maaliin, Bemarilla. Kisaan vaihdoin ohjauksen JiiVeen ohjeella, Saturation 75 ja Soft lock, Off. Ai että, muuttui ohjattavuus paljon luonnollisemmaksi :) Kisa meni enimmäkseen totutellessa uuteen ohjaukseen, välillä spinnaillessa, kun ei uskaltanu kääntää luisuissa vielä tarpeeksi vastaan. Kaiken huipuksi, ajoin luurit päässä, vaimoke tuli iltalenkiltä ek6:sen aikaan ja säykäitti meikäläisen pöpelikköön :D maaliin sentään pääsin neljäntenä.
 
Oli ihan mukavan vaihteleva tuo 4WD 2000cc kuukausihaaste. 4 rallia järjestyksessä USA, Ruotsi, Monte ja Puola ja 6-9 pätkää per ralli. Imprezaan tuli noin 250 ek-kilometriä ja mukavan vaihtelevaa oli meno, kun puolinopeilta jenkkien metsäteiltä siirryttiin lumisateiseen Ruotsiin, sieltä vaihtelevaan ja syheröiseen Monteen ja lopuksi painettiin urku auki pitkin Puolan peltoja. Pääsi vähän muistelemaan, kuinka eri olosuhteissa tuolla autolla ajeltiinkaan.

Ajoin eilen kaksi ekaa rallia ja tänään jälkimmäiset. Loppuiltapäivästä maaliin tullessani oli sijoitus 25. ja suomalaisista paras. Kolme ekaa rallia menivät aika kivasti, eikä tullut oikeastaan virheitä lainkaan. Ruotsissa vaan kello ei meinaa aina tykätä menosta, mutta sekin meni aika okei. Montessa tultiin asenteella, että varovasti lumiset osuudet ja kuivalla sitten painettiin limitillä. Sijoitus nousikin siellä melkein joka pätkän jälkeen. Puolassa pari pätkää meni vähän heikommin ja tuli jokunen virhe, joiden takia joutui huoltotauolla peltiä oikomaan, mutta ilmeisesti muillakin oli ollut siellä ohjelmaa, koska Puolan jälkeenkin sijoitus nousi Montesta muutamalla pykälällä.
 
4wd sarja ja usa
Kova oli yritys ajaa ehjänä maaliin mutta se ei vaan tunnu olevan mahdollista meikälle. Parit pikku mokat ja pyörähdykset ensimmäisellä kuudella ek:lla mut ei mitään katastrofaalista. 7 pätkällä haukkas sitten ulompi takarengas kiveen helpossa mutkassa ja sit köröteltiin maaliin rampana.
Sen hetkinen kakkossija vaihtui johonkin ihan muuhun. Kyllä meni taas tunteisiin
 
4WD Suomi-sarja

Ihan meinas hikkee pukata. Eka pätkä lähti ihan ok käyntiin ja otin paikoitellen melko varovasti riskejä vältellen. Kakkonen liian varovasti ja kolmannella muistaakseni lähti perä alta yllättäen ja keula puuhun. Siinä puun kanssa tuttavuutta tehdessä jäähdytin meni tietenkin rikki ja moottori alkoi pätkimään. Seuraavat kaksi pätkää tuli siis ajettua pätkivällä autolla sen minkä pääsi. En jäänyt mahdottomasti kärjelle silti.
Loput pätkät yritin vain pitää auton tiellä ja viimeiselle pätkälle lähdin kakkosena. Tiukille meni toinen paikka ja kärkeen tuli eroa sellaiset 20sek.
Pirun kovaa nuo VPG:n miehet myrkyttää menemään ja en usko, että olisin ihan VPGScrewin vauhtiin ehtinyt ehjälläkään autolla.
 
Flying Finn Ruotsi/ Fiat 131 abarth

Voisi luonnehtia että puhdas ajo.

Oliko nyt EK6:lla kun hälppän ladon/ tai navetan seinää, siinä meni vähän aikaa.

Pelkään pahoin että että Fiiun teho paino suhteella tappio tulee ja johtuu siis siitä ;)

Kuskistahan se ei tietenkään johdu, eihän?:eek:

...;)

Mutta joo, mielekäs kisa ja hyvää vääntöä T Oivosen kanssa ainakin EK8:lle asti mikä vertailukohta tätä kirjoittaessa:)

EDIT: JES! Tyrmäys "jäsenten välisissä" 5,3s:lla:cool:
 
Flying Finn Ruotsi/ Ford Escort

Tiukkaa kisaa oli kyllä, ja paita märkä. :D
Aika puhdasta suorittamista alusta loppuun. Kärki miehelle en pystynyt vastaamaan.

Kilpailijoita oli kisaan harmittavan vähän! Kiitokset kuitenkin kisaan osallistuneille!

Flying Finn vetäytyy taka alalle kisojen järkkäämisissä. Onhan näitä Konsolipuolen Clubeja
reippaasti, joten ajettavaa riittää.:)
 
4wd sarja ja usa
Kova oli yritys ajaa ehjänä maaliin mutta se ei vaan tunnu olevan mahdollista meikälle. Parit pikku mokat ja pyörähdykset ensimmäisellä kuudella ek:lla mut ei mitään katastrofaalista. 7 pätkällä haukkas sitten ulompi takarengas kiveen helpossa mutkassa ja sit köröteltiin maaliin rampana.
Sen hetkinen kakkossija vaihtui johonkin ihan muuhun. Kyllä meni taas tunteisiin

4wd Suomi-Sarja/USA

Melkein samat voisin laittaa omasta ajosta. Varmaa ajoa lähdin tekemään Lancialla. EK1-6 Pääasiasa kulki ihan hyvin, spinnit ja lipsahdukset siellä-täällä söi aikaa, mutta auto pysyi ehjänä. 7EK:lla isompi tälli, rengas rikki, mutta maaliin kuitenkin ajamalla. EK8 yhden mainittavan virheen kautta maaliin. Loppupeleissä tämä B-ryhmän ralli meni mulla, EK7:n isompaa tälliä lukuunottamatta lähes odotetusti.
 
Flying Finn Ruotsi/ Ford Escort

Tiukkaa kisaa oli kyllä, ja paita märkä. :D
Aika puhdasta suorittamista alusta loppuun. Kärki miehelle en pystynyt vastaamaan.

Kilpailijoita oli kisaan harmittavan vähän! Kiitokset kuitenkin kisaan osallistuneille!

Flying Finn vetäytyy taka alalle kisojen järkkäämisissä. Onhan näitä Konsolipuolen Clubeja
reippaasti, joten ajettavaa riittää.:)

Sarjoja on tosiaankin itsellänikin niin paljon, että kaikkea ei ole ehtinyt edes ajamaan.
Konsolifin FWD Australia jäi ajamatta tällä kertaa ajan puutteen takia ja usein myös nuo 2h kisat jääneet.
Sarjoja joita itse tulee ajeltua:

4WD Suomi-Sarja
Konsolifin_1
Crap Dirt Club
Dirt Rally 2 SWE (Ruotsalaisia on aina kiva haastaa ;))
Expert Dirt (tässäkään en ehtinyt viimeisintä ajamaan)
Official Dirt (Satunnaisesti)
 
Ylös Bottom