Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

4WD Suomi-Sarja Puola, Subaru Impreza

Erikoiskokeet 1-3 hyvää suorittamista ilman ongelmia.
Ek neljä liityttiin kattokerhoon ja aika menetystä tuli jonkin verran.

Huollossa auto kuntoon ja vitos pätkä tuli vielä hyvin.

Kutosella sateessa tuli rävellettyä auto romuksi ja rikkinäisellä pätkivällä
moottorilla tultiin tämä kutonen ja seiska. Moottori sammuili jo seiskan loppupäässä
ja keskeytys näytti toden näköiseltä.

Huoltoon kuitenkin selvittiin ja moottori oli ainut mitä kerkis quick fixillä kunnostamaan.
Siitä tuli vielä 5 sekunttia aikapenalttia.

8 pätkä ajeltiin sit terveisiä, kun auto kirjoitti pahasti.
Maalissa kuitenkin ja tällä hetkellä ero kakkoseen on sen 30 sekunttia allekirjoittaneen hyväksi. :cool:
 
Maalissa kuitenkin ja tällä hetkellä ero kakkoseen on sen 30 sekunttia allekirjoittaneen hyväksi. :cool:

Rupesi jo melkein hymyilyttämään kunnes pääsin tähän asti:D

(Tulokset tsekkasin vasta rapsan lukemisen jälkeen):p


EDIT: Group B 4wd HC USA/ Audi Sport quattro S1

Läpi ajettiin kisan luonteen vaatimalla tavalla. Huoltoon asti todella siisti ajo minimaalisin vaurioin. Huollon jälkeen jotain tapahtimaakin oli mutta ei dramaattista eikä liiemmin aikaa vievää.

USA:ssa on hieno laskea menemään, lempi kisa Ruotsin ohella.
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja /Puola/Lancia

Haha, kävinpä sitten pyörimässä Puolassa. Ei voi kun nauraa omalle hölmöydelle, 110% lasissa kun painaa, niin napsahtaa jossain kohti varmasti :D

EK1 oli mulla testi-pätkänä ja se menikin kisassa ihan hyvin, ilman isompia tilanteita. Tästä intoutuneena aloitin katsojille show. EK2:lla pari kunnon kuperkeikkasarjaa, rengasrikko ja auton vikalista kuntoon. Sen jälkeen ajelin sukkasillaan, rusinalla EK3-4, että huoltoon selvisi. Huollossa aika ei tietenkään riittänyt, kuin syylärin ja koneen purkkakorjaukseen. EK5-7 jatkoin, sukkasillaan ajamista rusinalla. Tosin vitosella, aamuaurinko teki tepposet ja vedin yhden mutkan todella pitkäksi, sekä 6 pätkän sateessa keilasin jonkun katsojan. Lyhyessä huollossa sain lopulta quick fixillä ohjauksen ja korin kuntoon, joten EK8:n uskalsin päästellä, sillä turbo-vikaisella kotterolla, niin kovaa kun pystyin.

Onneks kisaajia on mukana hyvin, joten löytyi omat sekuntti-taistelut kärjen takana.
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-sarja, Puola ja Lancia

Vaikee se tuo Puola vaan edelleenkin on. Ei riitä kantti painaa lappu lattiassa niillä nopeilla osuuksilla kun ei muista joka notkelmaa.

Pari ekaa pätkää tuli ok, hitaasti mutta varmasti. Kolmosella meni hypyn jälkeen aivan aavistuksen leveeksi, perä hipaisi pengertä ja spinnasin kukkaniitylle. Pyöräyttelin vauhdista takaisin oikein päin, aattelin jotta tästähän tämä matka jatkuu kun ollaan lähellä tietä. Mut ei, polakkikatsojat oli sitä mieltä, että apuahan tuo tarttee, löi recoveryn päälle ja plussaa aika rankat 31 sek.

Siitä eteenpäin loput pätkät selvisin pikku könyämisillä ja ihme kyllä ilman rengasrikkoja. Kahdella viimesellä pätkällä oli tiukka taisto HenkkaT Oivosen kans, mutta viimeisen pätkän alussa homma ratkesi spinnaukseen ja hävisin kolmella sekunnilla. Mut mukavaa oli anyways ja hyvää reeniä :)
 
4WD Suomi-sarja Puola

Eka ja vika EK oli ok, muuten koko kisa pähkinänkuoressa lappu lattiassa aliohjausta ja muutenkin vaikea auto kädessä joka toinen mutka päin peetä.
Tällä hetkellä 3. sijalla mutta porukkaa tulee varmasti ohi elleivät koe samaa kohtaloa.
 
4WD Suomi-sarja Puola

Eka ja vika EK oli ok, muuten koko kisa pähkinänkuoressa lappu lattiassa aliohjausta ja muutenkin vaikea auto kädessä joka toinen mutka päin peetä.
Tällä hetkellä 3. sijalla mutta porukkaa tulee varmasti ohi elleivät koe samaa kohtaloa.

Millä autolla ajoit? Lancialla?
 
Kyllä viime viikkoina kisat on enemmän tai vähemmän mennyt täysin penkinalle. Jos ei pientä virhettä satu ekassa mutkassa niin sitten ekalla pätkällä ja joku rengas hajoaa ja kisa pilalle siitä ja eikun motivaatio ajamiseen 0 ja keskeytystä. Monesti spliteissä näkyy kun vihreetä paukuttaa mutta sitten tapahtuu joku hämminki ja ollaan taas pöpelikössä miettimässä syntejä syviä. Koukuttavaa touhua silti ajaa kisaa joten eiköhän jossain vaiheessa suonenvedon saattelemana nousta podiumillekkin
 
4WD suomi-sarja Puola

No perinteisesti taas ykkösellä pahin alkurynnistys laantu pariin rengasrikkoon. Siten maltettiin ajella ihan omaa vauhtia maaliin tosin parit spinnaukset ja yksi peltovietailu sen verran pitkälle että tuli palautus tielle.
 
4WD Suomi-Sarja/Puolan-ralli: Tilanne, nyt.



Perään vielä oma ajo toisaalta.
KFin FWD/USA/Ford

Kävin ajamassa illalla vielä toisen kisan, kun oli sopivasti aikaa. Hauskaa välillä ajaa etuvetoisilla, vähän lepposampaa. Kokeeksi jätin mediumit, kun oli 6 ek:ta ennen huoltoa ja kaks vikaa pitkiä. Ei olis kannattanut, luistellessa tuli pikkuhiljaa sekuntteja takkiin ja tein 3 hölmöä kaatoa, yksi erityisen näyttävä karuselli lähti talla tiskissä, hypystä. Huoltoon tullessa eroa kärkeen oli jo noin 1min. Auto kuntoon ja softit alle, johan rupesi kulkemaan. Kärki oli tehnyt vielä ison virheen EK8:lla ja löysinkin itseni paalulta reilun 10s erolla. Loppu ralli kulki hyvin ja nakutettiin kakkosen kanssa tasaisia aikoja. Kolme vikaa pätkää oli fwd-kisaamista parhaimmillaan, kun ajat meni sekunnin sisään. Tässä vaiheessa kärkipaikalla maaliin. Siellä on vielä päivä ajoaikaa, katsotaan, moniko tulee ohi.
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja Puola

Ek1 ja auto katolleen pellolle. Vasemman puolen renkaat rikki ja sitten vaan köröteltiin maaliin. Ek2 läpi ihan ok. Ek3:lla ajoin lanssikuskin yli. Ek4 ja auto puuhun sillä seurauksella, että eturengas ja syyläri paskaksi. Taas köröteltiin loppu pätkä varovasti maalin. Ek5 moottorinvalo syttyi ja tehot alkoi hiipumaan. EK6 ja 7 rikkinäisellä autolla siististi maaliin. Huollossa sai vain moottorin nopeesti korjattua ja viimeinen pätkä sitten varovasti ajellen, että pääsee maaliin. Vaikea ralli mutta maaliin päästiin ja sijoitus ihan tyydyttävä ottaen huomioon kuinka paljon oli ongelmia.
 
4WD Suomi-Sarja Puola

Puola kuuluu omiin suosikkeihin ja odotin sen sujuvan hyvin, MUTTA...
Alkuun lähtikin ihan jees, mutta ek5 tein taas tosi idioottimaisen maalintulon. :D
Auto törmäsi vauhdilla niihin aitoihin maalin jälkeen ja auto sai isot vauriot.
Seuraava ek6 sujui sillä vielä joten kuten, mutta pitkillä pätkillä moottori alkoi pätkimään todella pahasti ja tehot hävisi. Viimeistä pätkää ennen olleessa huollossa ei aika riittänyt ilman at-sakkoja moottorin korjaukseen. Joten lähdin riskillä vikalle ja toivoin vaan moottorin kestävän loppuun asti. Ja kestihän se!
Voitto käytännössä suli siihen ek5 maalintulon hölmöilyyn, mutta tällä hetkellä kakkossija tuntuu voitolta tuolla autolla.
Videota luvassa rallista ;)

Tuossa koko ralli, kunhan vaan saanut upittua kokonaan:

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom