Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

Suomi-sarja Argentiina/ Ford Focus

Äkkiä alta pois ja meni täysin ennakkoodotusten mukaisesti.

EK1:lla spinni ja keula kalliota vasten->peruuttelua.
EK2:lla taisi olla 3. mutka kun auto karkasi rotkon pohjalle ja sieltä ei reittiä meinannut ylös löytää. Hetki tästä niin meni vielä vasen eturengas ja kolmella nilkuttaen maaliin :D

Argentiinan pätkät yksiä lemppareita:rolleyes:
 
4WD Suomi-Sarja Argentiina

Yksi shakedown ja matkaan. Nyt muistin jättää vararenkaat pois.

Ek1 täysin vieras pätkä ja tuli aika varovaisesti ajettua. Silti kolahti persus kallioon pari kertaa.
EK2 Ajelin ilman riskejä maaliin. Argentiina on kyllä mielenkiintoinen maa ajaa. Täytyy testailla lisää.
 
4WD Suomi-sarja Argentiina

Ykkösellä lähti perä alta ja pyörähdin suht nopeassa paikassa, niin aikaa hukkui aika paljon. Muutenkin vähän liian kulmikasta menoa.
 
Pitäkää sprinttikisat mukana jos mahdollista senkin jälkeen kun nämä kisat päättyy. Mukavaa välillä ajaa nopeita kisoja eikä monen ek:n tunnin kisoja. Ja jos on kiireinen päivä niin kerkeää silti ajamaan spritit.
 
4WD Suomi-Sarja @ Argentiina

Mikä lie virus iski Argentiinan matkalla, kun kuumeen nosti...
Ekan pätkän lopussa pienet virheet, mutta muuten Ok.
Toka pätkä sitten onnistui hyvin ja tuli melko puhtaasti, jollei lasketa lievästi leveitä linjoja tiukoissa käännöksissä.
On muuten sellainen pätkä tuo, että joutuu tekemään oikein töitä muullakin kuin ratilla!
Käsijarrua tuli käytettyä enemmän kuin yleensä, että sai auton kääntymään tiukoissa paikoissa.
Tällä hetkellä kärkipaikka, mutta en usko sen pitävän loppuun asti.

Helikopterista kuvattuna ek2 ja turhan leveät linjat:

 
2H Australia

Ei ollut tullut A-ryhmäläisellä ajettua pitkään aikaan, ja aika pitkä tauko oli kun viimeksi olin Australiassa ajanut. Tuli kuitenkin kylmiltään lähdettyä työntämään. EK1 parit roikkumiset, turhaa pumppailua kun auto+pätkä olivat molemmat vähän huonommin muistissa. Kakkosella sitten 5-6 vaihteen vauhdista irtoaa ratti pöydästä ja tippuu syliin, vähän tekemistä piisasi, eikä se auto pysynyt tiellä, vaan puun kautta rotkon pohjalle´. Rengas suorilta vanteelle, syyläri rikki ja 20s aikasakkoa. Loppupätkä raahauduttiin maaliin. Kolmosen alkajaisiksi tunnen, ettei kaikki ole ihan kohdillaan ja siellä olikin myös takarengas puhjennut samassa rytäkässä, ja edessä olleen vanteen tilalle oli vaihdettu se ainoa vararengas. Takarengas sitten hajoaa vanteelle ja perä irtoaa ja pusikkoon mennään. Myös toinenkin takarengas hajoaa. Sen verran jaksoin raahautua, kunnes myös se hajosi vanteelle, eikä tuolla autolla enää oikein pystynyt ajamaan, niin piti keskeyttää.

Pitänee uusi pöytä hommata, kun tuo ikealainen ei kestä ratin kiinnittämistä ja välillä vaivaa tuo ratin syliin tippuilu...
 
Pitäkää sprinttikisat mukana jos mahdollista senkin jälkeen kun nämä kisat päättyy. Mukavaa välillä ajaa nopeita kisoja eikä monen ek:n tunnin kisoja. Ja jos on kiireinen päivä niin kerkeää silti ajamaan spritit.
Komppaan tätä täysin, lisäksi tämä tuottaa mun tyyppiselle vakuutusyhtiöiden hyljeksimälle kolariherkälle amatöörille jopa niitä onnistumisia, kun saa lopputuloksiinkin useimmiten nimen. :D

Argentina meni ihan kohtalaisesti. Tosi varovaista, kun ei vieläkään osaa pätkiä ja totta kai molemmilla pätkillä yhdet peruuttelut.

Kunhan toi Suomen ralli tuolta julkaistaan, niin pistän takavetosille sarjaa pystyyn. Oon nyt jonkin verran ajellut niillä ja ne on vaan hiton hauskoja vehkeitä ajaa.
 
On näköjään ollu eilisessä 2H kisassa porukalla ohjelmaa kun kymmenestä startanneesta vain FINGTR päässy ajamalla maaliin, itse olin mökillä joten en kisaan päässyt osallistumaan.
 
4WD Suomi-Sarja@Australia

Kävin huitaisemassa pois tuon viimeisenkin kisan.
Ajelut meinasi päättyä jo heti ensimmäisiin portteihin...:D
Vähän perä hipaisi ja sitten mentiin. Pääsin kuitenkin jatkamaan. Toinen pätkä meni jo paremmin, vaikka auto tuntuikin pätkivän.
Lopun otin varman päälle ja maaliin pääsy oli ainoa tavoite ekan pätkän pahan virheen takia.

Kiitos järjestäjälle mukavista sprinttiralleista! Hauskaa ja tiukkaa kisaa oli läpi sarjan :)
 
4WD Suomi-Sarja@Australia

Kävin huitaisemassa pois tuon viimeisenkin kisan.
Ajelut meinasi päättyä jo heti ensimmäisiin portteihin...:D
Vähän perä hipaisi ja sitten mentiin. Pääsin kuitenkin jatkamaan. Toinen pätkä meni jo paremmin, vaikka auto tuntuikin pätkivän.
Lopun otin varman päälle ja maaliin pääsy oli ainoa tavoite ekan pätkän pahan virheen takia.

Kiitos järjestäjälle mukavista sprinttiralleista! Hauskaa ja tiukkaa kisaa oli läpi sarjan :)
Onnee mestarille :)
 
4WD Suomi-Sarja@Australia

Kävin huitaisemassa pois tuon viimeisenkin kisan.
Ajelut meinasi päättyä jo heti ensimmäisiin portteihin...:D
Vähän perä hipaisi ja sitten mentiin. Pääsin kuitenkin jatkamaan. Toinen pätkä meni jo paremmin, vaikka auto tuntuikin pätkivän.
Lopun otin varman päälle ja maaliin pääsy oli ainoa tavoite ekan pätkän pahan virheen takia.

Kiitos järjestäjälle mukavista sprinttiralleista! Hauskaa ja tiukkaa kisaa oli läpi sarjan :)
Onnittelut sarjan Mestarille! :)
 
4WD Suomi-Sarja Australia

Spritti kauden viimeinen kisa ajettu. Molemmilla Ek:lla kolisteltiin aitoja, mutta ajoista päätellen siellä on muillakin ollu hytti täynnä käsiä. Kiitoksia sarjan järjestäjälle. Oli hienoo että mukana oli ihan suomen huippukuskeja.
 
4WD Suomi-Sarja Australia

Hieno setti kyllä ja pari pvä/ maa mielestäni sopiva tahti.

Muutama kisa meni ohan OK mutta loppua kohden hieman mollivoittoisesti, toki peiliin saa katsoa kun ei viitsisi vähääkään lämmitellä (kun tässä sarjassa lupa oli).

Uusiksi, mutta pieni breikki?
 
Ylös Bottom