Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

Flying Finn H2 RWD Montte

Kausi käyntiin aina niin mukavilla Monten serpentiineillä!:eek:
Ei vaan osu nämä Monten pätkät mulle. Ainut tavoite oli maaliin pääsy ja jos muutaman sarjapisteen sais.

Ek 5 tuli peruuteltua useamman kerran, mutta rengas rikoilta vältyttiin.
Kaikki muut pätkät tuli sitten ajettua varman päälle. Huollossakin riitti 31 sekunnin korikorjaus.

Maalissa kuitenkin!:)

Kiitokset Juzatukselle sarjan luonnista!:)
Eipä kestä, kiva päästä kisaamaan takavedoilla vaihteeksi. Itse aloitan ajelut huomenna jossain kohtaa, ei oo ennen tullut takavetosilla juurikaan ajettua Montessa, joten katsotaan mitä tulee. Luultavasti spinnailen useampaan otteeseen kisan aikana ja kärki karkaa, jos vanhat merkit vähääkään pitää paikkaansa. :D

Tosiaan koitin noudattaa nykyisen ralliohjelman runkoa:

Monte Carlo
Ruotsi
Meksiko
Korsika
Argentina
Chile
Portugali
Sardinia
Suomi
Saksa
Turkki
Wales
Espanja
Australia

Mikä ilman Suomea muotoutui nyt tähän järjestykseen:

Monte Carlo (Monaco)
Ruotsi (Värmland)
Uusi-Seelanti (Hawkes bay)
Argentina (Catamarca Province)
Puola (Łęczna County)
Suomi (Jämsä)
Saksa (Baumholder)
Kreikka (Argolis)
Wales (Powys)
USA (New England)
Espanja (Ribadelles)
Australia (Monaro)

USAn sijoitin tuohon syksyn kisaksi, kun maisema on melko syksyinen. Tuonne kun saadaan Suomi ennen Saksaa, niin alkaa kalenteri olla melko mukavaa katsottavaa. :)
 
Meinasin eilen ajaa jonkun klubikisan, mutta kaasupoljin tarvii näköjään huoltaa. Jää nyt välillä 10-20% päälle ja välillä maximit vain 70-80%. Onneks pelissä pystyi katsomaan inputit. Käytössä G29, kolmen polkimen setillä. Toivottavasti korjaantuu avaamisella ja potikan putsauksella.

mulla ollut sama ongelma G29 ja korjaantui kun potentiometristä putsasi hiilipölyt pois brake cleanerilla.
Kannattaa tehdä samalla avauksella myös jarrun potikalle.
 
mulla ollut sama ongelma G29 ja korjaantui kun potentiometristä putsasi hiilipölyt pois brake cleanerilla.
Kannattaa tehdä samalla avauksella myös jarrun potikalle.

Kiitti vinkistä, pitää tehdä vielä toi.

Äsken vaan avasin ja putsailin imurin kanssa. Korjaantui suurimmaksi osaksi, mutta vielä jää välillä arpomaan muutaman prossan max tehojen kanssa. Pika fixinä, kalibroin kaasun 5% alle maximin, niin ei oo niin herkkänä vialle.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti vinkistä, pitää tehdä vielä toi.

Äsken vaan avasin ja putsailin imurin kanssa. Korjaantui suurimmaksi osaksi, mutta vielä jää välillä arpomaan muutaman prossan max tehojen kanssa. Pika fixinä, kalibroin kaasun 5% alle maximin, niin ei oo niin herkkänä vialle.

Joo se potikka pitää ihan avata ja purkaa. Sen jälkeen paperilla ja cleanerilla putsaat ne kosketuspinnat/levyt.
 
Joo se potikka pitää ihan avata ja purkaa. Sen jälkeen paperilla ja cleanerilla putsaat ne kosketuspinnat/levyt.

Onkohan koko kytkinpoljin identtinen, kaasun kanssa? Vai onko niissä erilaiset vastukset, jotain muuta eroa? Mietin jos vaihtais päikseen. Kytkimessä antaa virheetöntä signaalia, DR2:n mukaan.
 
Onkohan koko kytkinpoljin identtinen, kaasun kanssa? Vai onko niissä erilaiset vastukset, jotain muuta eroa? Mietin jos vaihtais päikseen. Kytkimessä antaa virheetöntä signaalia, DR2:n mukaan.

En ole ihan varma, mutta suurella todennäköisyydellä ovat samoja kaikki. Ainakin jarrun ja kaasun potikat olivat samanlaisia. Kytkimen potikkaan en koskenut, kun se on ollut niin vähällä käytöllä.
 
Pistetään väliin rapsa, 4WD Suomi-Sarja/Ruotsi/Lancia:

Kovaa on kärki painellut! Omassa kisassa ei paljon juhlimista, liian usein tuli pyörittyä, välillä myös katon kautta. Kaks ekaa pätkää jäin tasaisesti, mutta ei isompia tilanteita, EK3:lla vaihdevirheen seurauksena spinnaus ja EK4:llä sitten haukkas penkasta, katon kautta kunnolla ympäri, 2 rengasta rikki ja raahauduin maaliin. Huollossa selvis, että meni muutenkin auto tuusannuuskaksi. Loppu kisa tuli ajeltua terveisiä. Ruutulipulle pääsin sentään ajamalla.

Pitää käydä vielä ajaa, Flying Finn kisa heti perään.

Edit. Kylmiltään lähdin varovasti ajelee ja enpä osannut viedä Escorttia, Montessa kummasesti, muihin nähden :D Parit spinnit tuli vielä tehtyä ja 4 tai 5 EK:lla yks rengasrikko kaiteen päähän.
 
Viimeksi muokattu:
Pitihän se nuubina lähtä kokeilemaan tota 4WD Suomi-Sarjaa ja kylhän sielä näyttää aika haipakkaa porukka vetävän.
Mutta yllättävän hyvin meni omalla kohalla,vaikka en tolla ohjaamo näkymällä oo paljoa pelannut(yleensä konepelliltä tulee ajettua) ja abs tullu pidettyä vähäsen päällä. Sitten 7 pätkällä katon kautta ympäri kertaalleen ja 9 pätkällä otin varaslähdön. :D
 
Flying Finn H2 RWD Monte Carlo

Eipä alkanut tämäkään kausi kummoisesti. Neljännellä yöpätkällä onnistuin pätkän alussa puhkaisemaan molemmat(!) oikean puolen renkaat samassa törmäyksessä valliin. Eipä ollut järkeä jatkaa kisaa, vaikkei vauhti päätä huimannut ekoilla kolmellakaan pätkällä. Tarkoitus oli tuoda Raketti vaan ehjänä maaliin, mutta näin vaan meikäläisen törttöilyt jatkuu.
 
Nyt iski tännekin, se ärsyttävä rengas-bugi. Maaliintulon jälkeen luisuin kylki edellä tolppaan ja takarengas meni. Mukana oli yksi vararengas, mutta ei vaihtanut sitä pätkän vaihtuessa, eikä tietenkään antanut manuaalisestikkaan vaihtaa, lähdön jälkeen. Kaksi vikaa pätkää jäi ajamatta tuon takia, Group B 4WD HC / Ruotsin kisasta. Kisan alussa auton säädön oli mennyt poskelleen ja pyörähteli todella herkästi. Seuraavassa huollossa tein korjauksia säätöihin ja alkoi kulkemaan huomattavasti paremmin. Parille pätkälle ehdin saamaan pohjatkin, mutta sitten iski tuo rengas-bugi ja ajelut loppui siihen
: /
 
Nyt iski tännekin, se ärsyttävä rengas-bugi. Maaliintulon jälkeen luisuin kylki edellä tolppaan ja takarengas meni. Mukana oli yksi vararengas, mutta ei vaihtanut sitä pätkän vaihtuessa, eikä tietenkään antanut manuaalisestikkaan vaihtaa,
Olen huomannut, miten toi vararenkaan puuttuminen tapahtuu. Ennen kisaa huollossa, kun valitset rengas seoksen ja vararenkaan/t,
ja sen jälkeen lataat tallennetun säädön autoon, niin vararenkaat menee nollille. Eli säätöjen latauksen jälkeen kannattaa katsoa renkaat uudestaan.
 
Olen huomannut, miten toi vararenkaan puuttuminen tapahtuu. Ennen kisaa huollossa, kun valitset rengas seoksen ja vararenkaan/t,
ja sen jälkeen lataat tallennetun säädön autoon, niin vararenkaat menee nollille. Eli säätöjen latauksen jälkeen kannattaa katsoa renkaat uudestaan.

Toi kuulostaa järkeen käyvälle, nimittäin korjausten ja renkaanvaihdon jälkeen latasin autoon setupin uudestaan ja säätelin sitä vähän, enkä tietenkään tuon jälkeen mennyt enää katsomaan vararengasta. Piitää, pitää tämä jatkossa mielessä, thanks!
 
Toi kuulostaa järkeen käyvälle, nimittäin korjausten ja renkaanvaihdon jälkeen latasin autoon setupin uudestaan ja säätelin sitä vähän, enkä tietenkään tuon jälkeen mennyt enää katsomaan vararengasta. Piitää, pitää tämä jatkossa mielessä, thanks!
Seuraavan kerran kun ajat, niin testaa.
Kävi mulla pari kertaa, kun meni rengas ja ei pätkällä pystynyt vaihtamaan. Myöskään seuraavalle pätkälle ei vaihtunut.
Ja varmasti oli vararengas otettu. Rupesin sit testaamaan mistä johtuu ja huomasin tämän.
 
4WD Suomi-sarja Ruotsi

Ek1 auto yleisön joukkoon siitä penaltia. Pätkän lopussa sitten vielä katon kautta ympäri ja takarengas irti. Kisa pilalla heti alusta ja loppu pätkät tuli vaan ajeltua läpi. Monta spinnausta sattui matkan varrella kun ei oikein enää jaksanut innostua ekan pätkän sähläyksen takia. Kärjessä on menty kyllä aika lujaa :)
 
4wd suomi-sarja sweden
5-sija tällä hetkellä maalissa. Tilanteita riitti rallin aikana, kerran heitin auto katon kautta ympäri ja 3 kertaa vedin 360 pyörähdyksen kun lumi hanki lähti viemään. Onneks näissä ei mennyt kumminkaan mitään isompaa rikki ja ajo jatkui normaalisti.

Tässä kuvaa vikalta pätkältä jossa myös meinas lähtee muutaman kerran metsän puolelle mutta selvisin maaliin kunnialla ja ihan kohtuu aikakin sieltä tuli.
 
4WD Suomi sarja Sweden
Muuten ihan ok ajoa sen mitä Fordilla pääsee, parilla ek:lla tuli ulosajoja ja vähintään yht. 32sekuntia takkiin niistä (ek3 +9s ja ek7 +23s)

ek6 Norraskoga ajoa Fordilla (ratin asteet 720, H-kaavio ilman kytkintä mutta clutch override on päällä eli vähän dogbox simulointia. Tuo on hitain tapa vaihtaa pelissä, mutta nyt voi käyttää vasenta jalkaa jarruttamiseen ja ei tule vaihtovirheitä. Auton säädöt löytyy videon tiedoista.
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi sarja Sweden
Muuten ihan ok ajoa sen mitä Fordilla pääsee, parilla ek:lla tuli ulosajoja ja vähintään yht. 32sekuntia takkiin niistä (ek3 +9s ja ek7 +23s)

ek6 Norraskoga ajoa Fordilla (ratin asteet 720, H-kaavio ilman kytkintä mutta clutch override on päällä eli vähän dogbox simulointia. Tuo on hitain tapa vaihtaa pelissä, mutta nyt voi käyttää vasenta jalkaa jarruttamiseen ja ei tule vaihtovirheitä. Auton säädöt löytyy videon tiedoista.


Tää onkin paljon parempi systeemi, kun viimeks. Ihan mukava katsoo, kun näkee samalla pelikuvaa ja miten oot ajanut irl.

Pistäkin sun ja @antimikael :in, videot jakoon myös sarjan fb-sivulle, niin pääsee muutkin ihmettelemään.
 
Perjantai-ilta ja oli tarkoitus ajaa Flying Finn kisa ruotsin maalla mutta ekan pätkän jälkeen polkimet sanoivat sopimuksen irti. Ruvettiin kartturin kanssa sitten remontti hommiin. Katsotaan saadaanko polkimet toimimaan ja päästäisiin jatkamaan kisaa :)
 

Liitetiedostot

  • IMG_20190927_183322.jpg
    IMG_20190927_183322.jpg
    2,9 MB · Lukukerrat: 15
Ylös Bottom