Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

4WD Suomi-sarja, Kreikka

Kreikkaan lähdin vaihtelun vuoksi Mitsulla ja ihan hyvältä tuntuikin. Ajatuksena oli ajella varovaisesti ainakin alussa, mutta silti heti ekalla valutin yhden nopean vasurin leveeksi ja eikuin aitoja kolistelemaan. Sen jälkeen pätkät meni ok hitaasti kiiruhtaen oliko kutospätkälle asti, jossa ajettiin vanha kunnon persvako platani. Muistin kyllä, että se pitää ajaa varovasti, mutta silti hipsautin nopeassa kohdassa reunakiviin ja eikun pomppu toiselle puolelle tien reunan yli keula edellä isoon kiveen = Terminal damage.

Flying Finn, Argentiina

Otin Fiuden alle ja olipahan mukavan tuntoinen kärry. Yllättyin kun oli niin helpon tuntuista touhua. Pätkät menikin ok viimeiselle asti. Siellä sitten piti hitaassa vauhdissa ihan pikkuisen hipaista kalliota ja eiköhän tuo kammennut pirssin poikittain tielle. Aattelin, ettö nou hätä, pienet veivailut ja homma jatkuu. Kuitenkin sitten ilmeisesti unohdin, ettei ole neliveto alla, peruutin takapyörät tien reunan yli ja siinä sitten hätäpäissäni koitin suditella itteeni liikenteeseen. Pakko se oli pyytää yleisö apuun. Loppupätkällä koitin kuroa menetettyä aikaa riehumalla ja sehän toimii aina, spinni nelosvaihteen mutkassa ja eikun taas peruuttelemaan.

Eipä ole viimeaikoina kerennyt ajelemaan niin paljon kun haluisi ja nekin vähät ajut on menny aikalailla häneks. Mut eipä haittaa, mukavaa hommaa silti vaikka ihan satunnaisina sunnuntai-ajeluina :)

Meillä oli suhkot tasaista kisaa, vikalle pätkälle lähtiessä. Itte jännitin maaliin tullessa, että tulitko ohi. Hauska tietää nyt, mitä ukolle sattu siellä.
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-sarja, Saksa

Käyty latua avaamassa ja olipas kivaa kun pelkkää pohja-aikaa sai tehtyä,saattaa johtua tosin siitä kun kukaan muu ei vielä ole käynyt ajamassa. :D
Ei hirveesti ollu ongelmia ennen kun tuli eka märkä pätkä,nappasin huollosta ajatuksissani softit alle,niin eipä se kovin hyvin taipunu märällä. Ensin meni rengas,sitten lipes sen verta kiveen että jäähdytin otti itteensä ja seuraavalla pätkällä sytty moottorinvikavalo. Loppu pätkät aika varovasti tultiin kruisaillen. Maaliin asti sentään pääsin. :)
 
4WD Suomi-sarja, Saksa ja Lancia

En ihan päässy avaamaan reittiä kun DarkSide kerkes eka :) Tavoite oli tällä kertaa tuoda Lancia maaliin ilman kolhuja ja nyt se jopa onnistui! Vauhti ei välttämättä korkealle riitä tulostaululla, mutta tähän kohtaan piti vaan saada ehjä ajo aikaiseksi.

Rengasvalinnoista en ole varma, että meniköhän ihan nappiin. Ysipätkällä koin kauhunhetkiä kun kaatosateessa pyyhkijät lopetti toimintansa. En tiiä hipaisinko ratista pyyhkijöiden nappia. Painelin sitten paniikissa kaikkia ratin nappeja, kuvakulmat vaihteli ja kaikkee muuta hauskaa :D kunnes lopulta pyyhkijät heräsi takas henkiin. Siinä paloi aikaa, mut pysyttiin sentäs tiellä :)
 
4WD Suomi-sarja, Saksa/ Lancia Delta

Suhteellisen tyytyväinen omaan suoritukseen.
Mitä ny Saksassa oppinu että risteyksiin jarrulle seisoon jo hyvissä ajoin ja keskellä tietä pitää pyrkiä pysyyn. Muutamassa risteyksessä meinasin pyrkiä väärään suuntaan ja sadepätkät tultiin aivan liian hiljaa mutta ihan OK suoritus kokonaisuutena silti koska suhteellisen ehjä ajo.

Jos riitää TOP10 niin pakko olla tyytyväinen.

Liikkuvaa kuvaa EK10:ltä joka pikkuvirheineen ehkä onnistunein suoritus.

 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja, Saksa/ Lancia Delta

Ralli lähti ihan hyvin liikkeelle, avauspätkällä ei tilanteita. EK2:lla oli yks läheltäpiti tilanne, mutta sain auton haltuun, nurtsin kautta. Myöhemmin samalla pätkällä täräytin ekan kerran kivipaasiin, onneks meni vaan aikaa, eikä auto hajonnut. Rauhoitin ajoa ja EK3-4 meni ilman tilanteita. Huollossa sain korjattua kaikki pikkuviat autosta. EK5: Otin varovasti ja meni yllättävän hyvin. EK6 Täräytin toisen kerran kivipaasiin, tällä kertaa hajosi suoraan syyläri. Koitin ajaa matalilla kierroksilla puhtaasti huoltoon asti, mutta EK7: turbosta laski heti paineet ja loppupätkällä konekkin alkoi piiputtaa. EK8 meni vaan ajellessa ja morjestellessa. EK9: huollossa sain pika fixattua tärkeimmät, mitä nyt vaihdelaatikkoon jäi jotain. Pätkä meni varovasti liukastellessa ilman sen kummempia. EK10: eteen oli 10s ero, joten ajattelin vetää kevyellä riskillä, kyllä sen tietää miten siinä käy :D Sukelsin yhdestä risteyksestä vähän pitkäksi ja peli heitti aikosakon kanssa takaisin tielle, se siitä. Loppu pätkä tuli ajettua sentään ihan ok. Maalissa olin kaikkiaan 1:10 kärkeä jäljessä ja sijoitus vielä 5.

Kisa ei mennyt putkeen, mutta selvisin sentään totaaliselta katastrofilta. Todella paljon näyttää taas tulevan keskeyttäneitä, joten eiköhän tästä jokunen piste tule plakkariin.
 
Viimeksi muokattu:
Group B 4WD HC Monte

Lähdettiin kokeilemaan miten taipuu monten syheröt. Ek1 meni siihen asti hyvin kunnes siinä samassa missä kohdassa missä aina napsahtaa niin auto kaiteeseen ja yleisön joukkoon. Ek2 kolisteltiin kaiteita ja kallioita mutta rengasrikoilta vältyttiin. Ek3 ja 4 hyvin läpi. Ek5:llä sattui ja tapahtui kaiken näköistä. Heti alussa tuli spinnaus ja lopussa kartturi työnsi porkkanan suuhun mutta siitä ei koitunut aika tappioo. EK6 puhtaasti läpi. Ek7 äänet hävisi ja lopetin kisan siihen. Ei vaan osaa ajaa ilman ääniä :(
 
4WD Suomi-Sarja: Germany

Muuten meni puhtaasti paitsi viimeisellä ek:lla saderenkailla kuivalla tuli törmäiltyä 3 otteeseen ja ainakin 25s tappiota. Ekan huollon jälkeen valitsin softit niille välipätkille vaikka eka ek (6km) niistä oli märällä ja siinä tuli tuplasti tappiota verrattuna normiin jos olisin ottanut sadekelin renkaat, mutta ehkä oli silti paras valinta mulle kun ei oikein osaa ajaa noilla sadekelin renkailla kuivalla asfaltilla ja ehkä auton brake balance 66% edessä oli liikaa niille kun sen viimeisen ek:n törmäyksissä meni juurikin mutkat leveäksi eturenkaiden lukkiutuessa herkemmin.

H2 rwd Flying Finn: Argentina

2. ek:lla tuli vähän ohjelmaa, 1 mutka leveäksi ja piti ottaa reset n. +10sekuntia ja sitten vähän myöhemmin osuin pimeän mutkan sisällä olevaan matalan kivimuuriin kun yritin ajaa mahdollisimman sisälinjaa (en tiedä varoittiko kartturikaan siitä Don't Cutilla?) ja ahtaassa tilassa kun piti saada auto käännettyä takaisin oikeaan menosuuntaan tuhrautu n. 17sekuntia.
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja: Germany

Muuten meni puhtaasti paitsi viimeisellä ek:lla saderenkailla kuivalla tuli törmäiltyä 3 otteeseen ja ainakin 25s tappiota. Ekan huollon jälkeen valitsin softit niille välipätkille vaikka eka ek (6km) niistä oli märällä ja siinä tuli tuplasti tappiota verrattuna normiin jos olisin ottanut sadekelin renkaat, mutta ehkä oli silti paras valinta mulle kun ei oikein osaa ajaa noilla sadekelin renkailla kuivalla asfaltilla ja ehkä auton brake balance 66% edessä oli liikaa niille kun sen viimeisen ek:n törmäyksissä meni juurikin mutkat leveäksi eturenkaiden lukkiutuessa herkemmin.

H2 rwd Flying Finn: Argentina

2. ek:lla tuli vähän ohjelmaa, 1 mutka leveäksi ja piti ottaa reset n. +10sekuntia ja sitten vähän myöhemmin osuin pimeän mutkan sisällä olevaan matalan kivimuuriin kun yritin ajaa mahdollisimman sisälinjaa (en tiedä varoittiko kartturikaan siitä Don't Cutilla?) ja ahtaassa tilassa kun piti saada auto käännettyä takaisin oikeaan menosuuntaan tuhrautu n. 17sekuntia.

Itte ajoin tuon takia vaan softeilla. Testasin yhden pätkän märillä, ennen kisaa, enkä osannut niillä yhtään luistella. Ihan sukkasillaan sai kyllä tulla märät pätkät.
 
KonsoliFin 2H Aussit/ Peugeot 306 Maxi

On kyllä melkoisia sutuuttajia :rolleyes:

EK1-2 OK, mutta EK3:lla tööttäs aitaan ja lisävalot lähti keulilta joka haittasi EK4:lla sen verran että pimeässä nopean osuuden jälkeinen oikea tuli sen verran silmille että auto nurin keskelle tietä.

Edit: Sen verran noita aikaisemmin kokeilin että kylmiltään voitin näköjään vahingossa Dirt Expertin viimeisen osakilpailun Ruotsin Seat Ibiza KitCarillao_O
 
Viimeksi muokattu:
KonsoliFin 2H Australia

EK1 puolivälin paikkeille asti ok, kunnes auto kaatui. Auto ei hajonnut, eikä siinä mitään. Vähän myöhemmin kovasta vauhdista lähti perä jarrutuksessa alta ja osui kallioon sillä seurauksella, että pyörittiin katon kautta ympäri uudelleen, takarengas ja syyläri hajalle. Kakkospätkällä alkoi jossain kohtaa kone pätkimään. Huollossa quick fixilla osa autosta kasaan, 25s aikasakkoa ja pätkälle. EK3 tuli ihan ok, nelosen alussa tuli pyörähdettyä ja pakiteltua. EK5 ihan hyvin.

KonsoliFin 2H Aussit/ Peugeot 306 Maxi

On kyllä melkoisia sutuuttajia :rolleyes:

EK1-2 OK, mutta EK3:lla tööttäs aitaan ja lisävalot lähti keulilta joka haittasi EK5:lla sen verran että pimeässä nopean osuuden jälkeinen oikea tuli sen verran silmille että auto nurin keskelle tietä.

Edit: Sen verran noita aikaisemmin kokeilin että kylmiltään voitin näköjään vahingossa Dirt Expertin viimeisen osakilpailun Ruotsin Seat Ibiza KitCarillao_O

Mäkin kävin ajamassa tuon Dirt Expertin, ja tuli kyllä itse rungittua ulos voittokamppailusta heti ykköspätkällä... EK3 hankikosketuksesta auto lähti pahemman luokan karuselliin vaakatasossa ja molemmat takarenkaat menee rikki. En tiedä oliko tuossakin joku bugi, tuli videolle otettua replaysta:

 
KFIN 2H /Aussit /Pökö 306 KitKat

Sehän meni putkeen. Shakedownissa säädin auton ottamaan röykkyjä paremmin vastaan ja kisaan lähtiessä nappasin vahingossa alle mediumit. Ei kääntynyt mihinkään. Huollossa softit ja uuteen iskuun. Nyt käänty, mutta olimpa laittanut alustan ihan liian veteläksi, ihan karsee oli ajaa, kun rupes pitoa löytymään. Yö-pätkällä mälläsin auton ja kitkuttelin vanteella maaliin. Vika pätkä oli suhkot helpoo ajaa alitehoisena maaliin.
 
Viimeksi muokattu:
Flying finn

Pari pyörähdystä sattu matkalle muuten pääs yllätävän puhtaast läpi eikä tullu ees rengasrikkoo täl kertaa

2H

Ekalla pätkäl pikku poistuminen metsä hallituksen puolelle mis menetti pikkasen aikaa ja sit viel ennen maalia kaato missä tarvi sit yleisön apua lopuilla 4ek ei sit ollukkaa mitää ihmeempää ehkä vähä leveit linjoi
 
Flying Finn H2 RWD Puola

Tarkoitus oli päästä maaliin, koska viime aikoina on tullut paljon keskeytyksiä. Ensimmäinen virhe oli valita pehmeät kummit alle. Ek1 tuli hyvin. Ek2 pientä kyntämistä pellolla. Ek3 renkaat aivan loppu ja yksi spinnaus ja muutenkin liukastelua. Ek4 äänet hävisi ja ajaminen meni vaikeeksi. Ek5 tultiin sateessa varmistellen, että pääsee maaliin. EK6 sitten vaan rauhassa maaliin. Olis pitäny painaa riskillä vika pätkä, koska Pitkäsellä oli ollut ohjelmaa ja maalissa oli eroa alle sekunti. Maaliin päästiin ja se oli tarkoitus :)
 
4WD Suomi-sarja Saksa

EK1-4 ihan hyvin, vitosella tuli liukasteltua softeilla kertaalleen katsomoon, pari pyörähdystä vielä päälle. EK6 ihan ok, EK7 tuli rikottua takarengas. EK8 ihan okei. EK9 lähdin sadekelin renkailla ajamaan muita kiinni, mutta kovasta vauhdista perä karkasi ja kolahti kiveen ja taas meni rengas. Siirtymällä uusi rengas alle, EK10 tuli helpossa paikassa mokattua ja kolautettua etunurkka kiveen ja rengasrikko jälleen...

Juuh olisi pitänyt treenata jokunen veto myös märällä...
 
Flying Finn Puola/ Fiat 131

Aina minulle niin hankala Puola..
EK1:llä hieman kynnettiin peltoja mutta muuten tuli melkein tietä pitkin.
Vaatii kyllä ihan eri luokan lentorata harjotteluita että Puolassa pärjää. Jotenkin tuolla tuskastuttaa kun kartturi hokee 6 left..6 right ja 3 tai 4 pykälä silmässä ja joka mutkaa pitää vielä ajaa silti kurkkien. Ei hyvä (tämäkään :p) minulle.

Liikkuvaa kuvaa EK6 räpellyksestä tulee tähän kunhan lataa. Läheltä piti tilanteita oli "riittävästi":rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Flying Finn Puola

Ollut vähän taukoa Puolasta, ja eihän niitä pätkiä enää oikein muistanut. Ekalla pätkällä pyörähdettiin pari kertaa, sitten muutama pätkä meni ihan ok, vähän huonoja linjoja jne... Märkä keli sitten aiheutti harmaita hiuksia. EK5 meni ihan ok, vikalla sitten auto kaatui 3 kertaa pienten ajovirheiden seurauksena. :oops: Maaliin selvittiin muutama sekunti Kröönholmin edellä.
 
Ylös Bottom