Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

Flying finn puola
Enpä ymmärrä miksi vararengas edes kannattaa pitää mukana ..ku ei anna vaihtaa sitä!
Ykkös ek:n lopussa ajoin katon kautta kolme kertaa ympäri..
oli niin lyhyt matka maaliin .et en kerenny tajuta et takanen puhki!
Kakkos ek:n alussa sitä sitte ei voinu vaihtaa..
Perseestä tämmönen homma!
 
Konsolifin 2H Kreikka/ Mitsu

Lähdin kokeilemaan ajaa läpi vanhaan kunnon kahva edellä tyyliin joka te todellakaan ole nopein, mutta kuin ihmeen kaupalla ruutulippu nähtiin ja käytännössä minimi vaurioin :eek:

Ihmeen hyvin Mitsu tekee-/menee sinne minne halutaan. Kerrankin hauska Kreikka vaikka tukkaan tulee kliinisemmin ajaville minuutti kaupalla.
 
Flying finn puola
Enpä ymmärrä miksi vararengas edes kannattaa pitää mukana ..ku ei anna vaihtaa sitä!
Ykkös ek:n lopussa ajoin katon kautta kolme kertaa ympäri..
oli niin lyhyt matka maaliin .et en kerenny tajuta et takanen puhki!
Kakkos ek:n alussa sitä sitte ei voinu vaihtaa..
Perseestä tämmönen homma!
Jos teet muutoksia auton setuppiin (tai lataat setupin) niin vararengas valinta voi mennä 0:aan, joku bugi tuokin on. Tarkista aina huollossa juuri ennen ek:lle menoa että vararengas on mukana.
 
Å
Jos teet muutoksia auton setuppiin (tai lataat setupin) niin vararengas valinta voi mennä 0:aan, joku bugi tuokin on. Tarkista aina huollossa juuri ennen ek:lle menoa että vararengas on mukana.
no hitoksii!
Olen kyllä konttiin vilkuillu..mut on tainnu nyt jäädä katottua..
Näin se opettaa..
 
Flying Finn Poland, Fiat

EK1 spinnaus josta n. +6sekuntia
EK2 yksi mutka vähän leveäksi, +1sekunti
EK6 spinnaus n. +3sekuntia (laitan videon tästä ek:sta)

Vajaalla sekunnilla johtopaikalla

auton setuppi videon tiedoissa
 
Viimeksi muokattu:
Group B 4WD HC, Saksa/ Audi Sport quattro S1

Ensimmäisen splitin sadepätkillä tuli vähän pyörittyä ja nojailtua reunakiviin, huollossa kuitenkin auto 100% tikkiin.

Huollon jälkeen EK10:llä loppupäässä osui taas pahasti kiveen ja vedet pihalle->konevaurio. Vikalla koneen pätkiminen oli jo todella pahaa ja kone sammui pari kolme kertaa, vaivalloisesti ruutulippu kuitenkin tuli vastaan.

Päivän muu ohjelma hieman sekoitti kuvioita, eli aivan putkeen ei tätä kyennyt ajamaan.

Ajokuvaa sisältä ja ulkoa EK6 loppuun kuluneilla renkailla.



 
Pitäis varmaan itsekin alkaa jossain vaiheessa ajamaan, mietityttää vaan se että kuin paljon tässä pitää treenata että on edes kohtalaiset ajat.
Jos se menee siihen että ajetaan käytännössä rata-ajoa eikä kartturista tarvi välittää niin ei se oikein rallia enää ole.

Kyse alkaa olemaan siitä että kuka hinkkaa pätkiä eniten ennen varsinaista vetoa, ei se oikein rallia enää ole, sama kuin ajais radalla.
 
Pitäis varmaan itsekin alkaa jossain vaiheessa ajamaan, mietityttää vaan se että kuin paljon tässä pitää treenata että on edes kohtalaiset ajat.
Jos se menee siihen että ajetaan käytännössä rata-ajoa eikä kartturista tarvi välittää niin ei se oikein rallia enää ole.

Kyse alkaa olemaan siitä että kuka hinkkaa pätkiä eniten ennen varsinaista vetoa, ei se oikein rallia enää ole, sama kuin ajais radalla.

Ei kannata ottaa liian tosissaan, rohkeesti vaan kisoihin ja koittaa ajaa puhtaan rallin, niin hyvä tulee. Klubeja on moneen lähtöön ja esim 4WD Suomi-Sarjasta löytyy kaikille sopivaa vastusta.

Itte muistan suurinpiirtein rallien pahimmat romutuspaikat ja kohokohdat, mutta nuottien varassa ne tulee ajettua. Tosin on siitä hyötyä, kun paljon ajotunteja jo takana.
 
Group B 4WD HC Saksa

Joka pätkällä jotain ongelmia. Kerran vaihdettiin rengasta. Vaikeaa on ajaminen tällä hetkellä.
 
Kyse alkaa olemaan siitä että kuka hinkkaa pätkiä eniten ennen varsinaista vetoa, ei se oikein rallia enää ole, sama kuin ajais radalla.

Näin, yksittäisellä pätkällä saa ison edun.
Joskus T.Oivosen kanssa skapattiin jotain USA pätkää niin kyllä 6km pätkästäkin sai suht kivuttomasti 18-20sek höylättyä pois kun ajolinjat ja leikkaukset sai jotenkin edes optimoitua.
Taisi olla Leaderboardilla sijat 2 ja 3. ja kärkiukkoon taisi jäädä vielä 12-13sek ero :rolleyes:

Kyseisestä ajosta oli myös video tuubissa ja ihan kun olisi ollut toverilla eri fysiikat pelissä mutta tuskin kuitenkaan.

Mitä taas autojen säätämiseen tulee niin itse aika hukassa niiden suhteen. Monet ilmeisesti käyttää GTR technicalin säätöjä pohjana mutta itse todennut että ainakin soralla vakiosäädötkin osuu paremmin hanskaan. 4WD Suomi-sarjan Saksan vedin GTR säädöillä ja Lancia kyllä istui tiessä kun tauti.

Kohta starttaa Fiat Flying Finn RWD Saksaan;)
 
Viimeksi muokattu:
Mun viiminen viesti on jäänyt johonkin bittiavaruuteen. En oo ite juurikaan ehtinyt ajelemaan ja se mitä on ehtinyt on ollu kylmiltään ralliin, pari pätkää ja auto keskeytyskunnossa. Puolaan en ehtinyt Flying Finn -sarjaa ajamaan lainkaan, sillä työt haittaa harrastuksia ja sitä rataa.

Joka tapauksessa valmistajien pistetilanne näyttää Puolan rallin jälkeen seuraavalta: Fiat ja Ford tuntuvat taistelevan nyt kahdestaan valmistajien mestaruudesta, sillä Opel on jäänyt jo jonkin verran. Rellulla ei ole jokaisessa rallissa ollut edustusta paikalla ollenkaan.

TeamMonte CarloSwedenNew ZealandArgentinaPolandGermanyGreeceWalesUSASpainAustralia
Ford
36​
31​
33​
31​
20​
0​
0​
0​
0​
0​
0​
151​
Fiat
53​
25​
25​
29​
30​
0​
0​
0​
0​
0​
0​
162​
Opel
42​
19​
19​
18​
13​
0​
0​
0​
0​
0​
0​
111​
Renault
10​
0​
0​
0​
9​
0​
0​
0​
0​
0​
0​
19​

Henkilökohtaiset pisteet löytyvät alla olevasta linkistä


Ps. edelleen ärsyttää se, että pistetilastoissa näkyy osalla kuskeista eri nimiä, kuin mitä rallien tuloksissa. Vaikeuttaa melkoisesti tämän listan tekemistä. Onneksi päätin ottaa vain jokaisen tiimin kolmen parhaan pisteet huomioon.
 
Viimeksi muokattu:
Flying Finn Saksa

EK1 lähdössä tuli sössittyä käkkärin kanssa ja auto nytkähti sen verran, että varaslähtö tuli. Yhdessä alkupään neulansilmässä tuli vielä pyörähdettyä. Muuten loppurallin aikana ei tullut kuin muutama vähän leveäksi mennyt mutka.
 
Flying Finn Saksa/ Fiat 131

Kisa meni pilalle EK2:n tapahtumiin jossa fiiu pyrki kahdelle pyörälle pariinkin otteeseen. Ensimmäisellä kerralla kaadon estämiseksi piti hieman oikaista linjaa ja se johti siihen että auto karkasi yleisöön->penaltia. Sama kuvio pari mutkaa myöhemmin joka johti nyt spinnaukseen. Loppu kisa tuli sitten liikaa varottua tiukkoja oikealle kääntyviä mutkia.

Ei sillä että BDA:ille olisi muutenkaan näin pitävällä alustalla kerinnyt huomattavasti heikomman teho/painosuhteen johdosta, mutta luultavasti 3-4 sijaa taas takapakkia tosta johtuen :D

EK2 tapahtumat
 
Viimeksi muokattu:
Flying Finn, Saksa ja Fiat

hyvä kelihän tuo oli nyt Saksan maalla ja Fiude tuntui hyvältä pikasäätöjen jälkeen. Eka ek meni arkaillessa. Toiselle löytyi jo vähän vauhtia, mutta ikävä spinni viimeisessä neulansilmässä söi aikaa. Seuraavat kolme ek:ta taisi mennä ihan jees, mutta viimeisellä oli taas vähän ylimääräisiä piruetteja:

 
RaceNet pätkii nyt, ei kannata mennä ajaa klubi-kisoja.

Flying Finn /Saksa /Escort

Shakedownissa sain autoon tehtyä ihan hyvät säädöt, mutta kisaan startatessa RaceNet heitti yhteys-erroria. Boottasin varoiks reitittimen ja takaisin yrittämään, heitti suoraan EK2:lle, se siitä rallista :mad: Lähdin ajelee terveisiä. Kulku oli ihan ok, jotkut pohjat tuli tehtyä. Vikalle pätkälle lähtiessä RaceNet pätkäs taas. Pääsin hetken päästä takaisin kisaan. Vikalla pätkällä tuli, sitten yksi turha ulkoilu ja spinnaus, muuten ok.
 
Viimeksi muokattu:
Taisi jäädä 4WD-SS/Saksa ajamatta, kun RaceNet ei toimi.
viimeksi ajanut viikko sitten Kreikan ja otin nyt ennen online menoa vähän tuntumaa ja piti ajaa tämä pois alta, mutta eipä näytä onnistuvan. Kohta on kello niin paljon, etten lähde edes enää yrittämään.

Ehdin ajamaan ekan pätkän, mutta en usko tuloksen siitä tulleen, kun heitti pätkän jälkeen ettei olisi yhteyttä RaceNet.
Olisikohan ongelmaa myös psn, kun YouTube pelaamisen lähettäminenkään ei onnistunut. Oli tullut näemmä joku päivitys peliinkin ja olisihan se pitänyt siitä jo arvata, että mikään ei taas sen jälkeen toimi.
Nyt tuntuu vähän siltä, että pidän taukoa vähän enemmän, kun ei ole muutenkaan ehtinyt ajelemaan ja niillä harvoilla kerroilla kun ehtii, niin homma lätistyy jatkuviin bugeihin.
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja /SS EURO CUP /Saksa tulokset! Sitten onkin vuorossa kauden viimeinen koitos, vauhdikas Puolan soraralli :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom