Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

Piti jo pitää taas breikkiä ajamisesta jonkun viikon mutta pakkohan se on takatuuppareilla (Bemarilla) lähteä pitkästä aikaa naatiskelemaan..:)

Flying Finn Wales/ Fiat 131

Liikaa tuli taas kynnettyä penkkoja jotta top5 mahdollinen mutta yhtä kaikki, aina se yhtä hauskaa noilla on pyöritellä.
 
Meinasin ensin että en lähe takavetosella sutimaan,mutta pitihän se käydä latu avaamassa. EK 1&2 meni niinkun yleensä,siis omat kädet ja Vatasen jalat. :D Oli siis enempi ja vähempi kyntämistä ja muutama pyörähdyskin mahtui sinne. Loppu pätkät sain sitten vähän rauhotettua menoa,niin suht ilman draamaa maaliin.
 
SS Kardanikunkku Wales

Kävin ulkoiluttamassa M3:sta
Ek1 meni vähän fiilistä hakien ja siinä sattui pari läheltä piti tilannetta. Ek2 alun 90 onnistuin kääntämään keulan siihen puuhun ja sitten peruuteltiin kiltisti. Ek3-4 liukasta, mutta ei mitään isompia ongelmia. EK5 osuma aitaan ja seinämään ja pitkään mentiin kahdella renkaalla mutta auto säilyi ehjänä. Näillä H3 autoilla vois ajaa vaikka jonkun pidemmänkin kauden :)
 
Viimeksi muokattu:
Tullu pelattua kaikki maholliset rallipelit ja nyt lukenu tätä teidän ketjua. Pakko tulla mukaan kisailemaan! Liittyminen siis PCllä ja sielä vissiin loput ohjeet esim noista säädöistä, itellä ollu automaatilla pyyhkijät, muut avut off.

Hauskaa, että järjestätte näitä. Aina se on mukavampi ajaa toisia vastaan ku careereita. No tästä se lähtee nyt mullakin, kunhan ei lepikko heti kutsuis! 80-luvun kartaaneilla vissi kutsumus sinne pellon puolelle omissa käsissä haha!
 
Tullu pelattua kaikki maholliset rallipelit ja nyt lukenu tätä teidän ketjua. Pakko tulla mukaan kisailemaan! Liittyminen siis PCllä ja sielä vissiin loput ohjeet esim noista säädöistä, itellä ollu automaatilla pyyhkijät, muut avut off.

Hauskaa, että järjestätte näitä. Aina se on mukavampi ajaa toisia vastaan ku careereita. No tästä se lähtee nyt mullakin, kunhan ei lepikko heti kutsuis! 80-luvun kartaaneilla vissi kutsumus sinne pellon puolelle omissa käsissä haha!
Tervetuloa mukaan. Se lepikko on tullut ainakin itselle todella tutuksi :)
 
.
Tullu pelattua kaikki maholliset rallipelit ja nyt lukenu tätä teidän ketjua. Pakko tulla mukaan kisailemaan! Liittyminen siis PCllä ja sielä vissiin loput ohjeet esim noista säädöistä, itellä ollu automaatilla pyyhkijät, muut avut off.

Hauskaa, että järjestätte näitä. Aina se on mukavampi ajaa toisia vastaan ku careereita. No tästä se lähtee nyt mullakin, kunhan ei lepikko heti kutsuis! 80-luvun kartaaneilla vissi kutsumus sinne pellon puolelle omissa käsissä haha!

Tervetuloo kisomaan, pyyhkijät saa ollakkin automaatilla. Klubi-kisoissa avut ja näkymät yms. lähtee automaattisesti pois, jos kielletty, joten niistä ei tarvii murehtia.
 
Viimeksi muokattu:
SS Kardanikunkku Wales/BMW M3

Lähdettiin nautiskelemaan läpi ilman turhaa puristusta ja tulostavoitetta.
Pikku virheitä siellä täällä mutta kokonaisuutena tyytyväinen. Ajo riittänee just 10 sakkiin.

Videota en muistanut ottaa ajaessa, mutta viimeisen pätkän replay latautumassa.
 
Suomi Sarja Kardaanikunkku

Kolmen viikon ajotauon, keittiö rempan ja keuhkokuumeen jälkeen tuntumaa ajamiseen.
Kisaan lähdettiin ei niin suositulla Ford Sierra Cosworthilla->ei siis tulos paineita:)
Pätkät vähän hakusessa ja nuotti ei osu, mutta tietä pitkin ilman mitään ongelmia.
Sade ja pimeä pätkä tultiin tosi maltilla, kun ei vaan enää näe tietä kunnolla.
Fiiliksen kannalta taas mukavaa!:)
 
Näitä clubeja nyt laittelen PCllä, mitkä suomiporukat on aktiivisia?

Teidän 4WD SS ja Flying Finn on jo mukana, onko muita?

Edit juu Stuxxin Group B 4WD HC löyty myös!

Kohta on teillä uusi mestari pojat kunhan pääsen ajelemaan! Puunkatkontamestari nimittäin!
 
Viimeksi muokattu:
Flying Finn Wales

EK1 ihan ok, vähän meinasi liukkaus yllättää. EK2 sattuikin sitten ikävämpi homma. Auto meni pusikkoon ja syyläri hajosi kyllä, mutta sitä taisi edeltää ratin hajoaminen! Yhtäkkiä ff muuttuu paljon löysemmäksi ja "ratasmaiseksi". Homma yllättää sen verran, että auto karkaakin ojaan ja osuu puuhun. Peli pauselle hetkeksi ja sitten jatkan, vähän aikaa tuo ratasmaisuus häiritsee, mutta sitten ajo helpottuu. Pääsin maaliin ja kävin ajamassa time trialissa yhden pätkän, jotta tottuu tuohon rattiin. Vasemmalle kääntäminen vaatii vähemmän voimaa kuin oikealle :confused:...

Loput pätkät ilman isoja virheitä sitten maaliin.

Olisin ajanut tuon Suomi sarjan ehkä myös tänään, mutta en tiedä tuosta ratista nyt enää. Pitänee hommata uusi. Niin ja tuo nykyinen on G27.
 
Kokeilin itsekin luoda clubin. Löytyy nimellä Club Suomi. Alkaa kahden maan versio tänään klo 18.00 ja loppuu 27.10.2019 klo 18.00.

Kokeilin tuota 4wd suomi sarjaa mutta eihän siitä mitään tule kun pakko ajaa manuaalilla... Hiukan sekava tuo kisojen luominen kun ei kerrota edes maata luettelossa mistä kyse, eikä näytetä autoja mitä mihinkä kategoriaan kuuluu. Onkohan siinä automaatti aina mukana vai mistä niitä oikein pystyy säätämään...
 
Kokeilin itsekin luoda clubin. Löytyy nimellä Club Suomi. Alkaa kahden maan versio tänään klo 18.00 ja loppuu 27.10.2019 klo 18.00.

Kokeilin tuota 4wd suomi sarjaa mutta eihän siitä mitään tule kun pakko ajaa manuaalilla... Hiukan sekava tuo kisojen luominen kun ei kerrota edes maata luettelossa mistä kyse, eikä näytetä autoja mitä mihinkä kategoriaan kuuluu. Onkohan siinä automaatti aina mukana vai mistä niitä oikein pystyy säätämään...

Siinä toisessa vaiheessa, alhaalta löytyy ”Advance +” palkki. Klikkaat sitä, niin saat valita onko apuja vai ei.
 
Siinä toisessa vaiheessa, alhaalta löytyy ”Advance +” palkki. Klikkaat sitä, niin saat valita onko apuja vai ei.

Eli, jos on avut päällä niin sillon on automaatti vai? Ainoa minkä pystyy valitsemaan on joko avut päällä tai ei. Ei mitään yksityiskohtia saa valita.
 
Kun noita clubikisoja alkaa ajelemaan niin onko autot kaikille viritystasoltaan samat? Eli ei ole merkitystä oletko omassa 'urassasi' viritellyt autoa vai ei. No tuohan on hyvä noin, kyllä ne erot tulee tuningissa ja viimeistään siellä ratin takana esiin ja näkyville. Samoin kuin ne ranteenvahvuset saunapuutkin siinä heti nypyn takana, vasemmalla ojanposkessa odottamassa, monta vuotta kasvannu vaan sua ja sun autotallivirityksiä varten.
 
Eli, jos on avut päällä niin sillon on automaatti vai? Ainoa minkä pystyy valitsemaan on joko avut päällä tai ei. Ei mitään yksityiskohtia saa valita.

Jep, ei saa erikseen valittua. Sitten on varmaankin automaatti sallittu.

Kun noita clubikisoja alkaa ajelemaan niin onko autot kaikille viritystasoltaan samat? Eli ei ole merkitystä oletko omassa 'urassasi' viritellyt autoa vai ei. No tuohan on hyvä noin, kyllä ne erot tulee tuningissa ja viimeistään siellä ratin takana esiin ja näkyville. Samoin kuin ne ranteenvahvuset saunapuutkin siinä heti nypyn takana, vasemmalla ojanposkessa odottamassa, monta vuotta kasvannu vaan sua ja sun autotallivirityksiä varten.

Juu, kaikilla samat. Ei tarvii ajaa uraa, klubi-kisojen takia metriäkään.
 
Kyllähän tämä kisailu jännitti niin, että 4WD Suomi H3.ssa Lancia meni Walesissa niistä kuuluisista karjaaidoista yli ja sinne jäin pyörittelemään ja DQ.han siitä tuli.

Flying Finn ja H2 ja eikun uudestaan Walesiin, vähän rauhallisempi ote ja niin vain maaliin päästiin, piiputtaen mutta silti, vesisateessa Opelin radiosta kuului Paula Koivuniemen "kuuleeko yö, kuuleeko taivas tähtivyö?" pyöritellessä Sweetlambia syylärivikaisella pirssillä, siinä herkistyi kovempiki puunkatkoja.

Tätä pitää saada lisää! Pari juttua vielä jos viitsitte... Nuo rengasvalinnat kun näissä omissa sarjoissa voi olla huoltoväli pitempikin kuin se kaksi EK:ta. Mikä on hyvä taktiikka niiden kanssa? Ja sitten nuo konevauriot, syyläri ym. vaikuttaako se miten vikojen ilmaannuttua ajaa noiden kestämiseen jos ja kun tänäänkin taisi aika tiukille mennä maaliinpääsy kun piti nuohota kaikki pylväät, tukkipinot, kaivinkoneet & toimitsijoiden autot. Kumma homma haha! Ja Kiitos!
 
Kyllähän tämä kisailu jännitti niin, että 4WD Suomi H3.ssa Lancia meni Walesissa niistä kuuluisista karjaaidoista yli ja sinne jäin pyörittelemään ja DQ.han siitä tuli.

Flying Finn ja H2 ja eikun uudestaan Walesiin, vähän rauhallisempi ote ja niin vain maaliin päästiin, piiputtaen mutta silti, vesisateessa Opelin radiosta kuului Paula Koivuniemen "kuuleeko yö, kuuleeko taivas tähtivyö?" pyöritellessä Sweetlambia syylärivikaisella pirssillä, siinä herkistyi kovempiki puunkatkoja.

Tätä pitää saada lisää! Pari juttua vielä jos viitsitte... Nuo rengasvalinnat kun näissä omissa sarjoissa voi olla huoltoväli pitempikin kuin se kaksi EK:ta. Mikä on hyvä taktiikka niiden kanssa? Ja sitten nuo konevauriot, syyläri ym. vaikuttaako se miten vikojen ilmaannuttua ajaa noiden kestämiseen jos ja kun tänäänkin taisi aika tiukille mennä maaliinpääsy kun piti nuohota kaikki pylväät, tukkipinot, kaivinkoneet & toimitsijoiden autot. Kumma homma haha! Ja Kiitos!
Omat kokemukset renkaista.
Soralla: Periaatteessa softit alle aina, jos huolto väli 1-4EK. Itte ajan softeilla yleensä kuusikin ekoota putkeen. Pidemmillä väleillä mediumit. Jotkut laittaa mediumit jo aikaisemmin. Softit on aluksi nopeammat, sitten kuluneina ei tietystä pisteestä pahene. Mediumit on aika paljon liukkaammat alussa, mutta kestää vähän pidempään ja kuluneina varmaankin yhtä liukkaat, kuin kuluneet softit. Hardit voikin jo päätellä, mulla ei niistä paljon kokemusta, kun softit ja mediumit on riittänyt. Märällä ainakin uuden softin ja mediumin ero alussa pienempi. Huom. Softit puhkee hieman helpommin.

Asfaltti: Kuivalla samalla tavalla, kuin soralla. Märällä, wetit. Jos sekoitus määrkää ja kuivaa, niin katsoo kumpaa pitempi matka ja sen mukaan, jos auto vaan pysyy näpissä softeilla märässä. Tässä varmasti paljon kuski kohtaisia eroja.

Ruotsi: Wintterit

Monte: Täällä paljon kuski kohtaisia eroja. Itte ajan winttereillä, ellei ajeta pelkästään niitä alaosan sulia pätkiä. Jotkut osaa ajaa softeilla vaikka koko rallin.

Vaurioista: Osumat, koneen kierokset, kaasun asento ja ainakin vauhti vaikuttaa vaurioiden pahenemiseen. Esim puhjennut rengas ei hajoa vanteelle, jos ei osu mihinkään ja vauhti pysyy alke 120km/h.
 
Viimeksi muokattu:
Aivan loistavat kommentit kaikesta! Kiitos!

Pitää yrittää muistaa pitää myös auto tiellä ja vauhti kohtuudessa ilman osumia niin sekin helpottaa kummasti rallitaivallusta. Tästä on hyvä jatkaa.
 
Ajelut on jäänyt viimeaikoina minimiin, mutta kävin tottakai suhaamassa pari klubi-kisaa läpi.

Flying Finn /Wales - Escort MKII

Olipas liukas rallin aloitus ja meni vihkoon, heti ekesta pätkästä lähtien. Kynsin ojissa ja rikoin syylärin portin pieleen. Huollossa quick fixillä kone kuntoon ja yksi eko ok, jonka jälkeen muutamat tilanteet. Terminal damange ja keskeytys vikalla pätkällä, jousitusrikon takia.

Suomi-Sarja /Wales - BMW

Otin ajan näytön vielä veks, että pääsee nauttimaan puhtaasti ajosta. Eka pätkä menikin ihan hyvin, omaan tasoon nähden. Tokalla ajo vähän tökki ja tuli kerran spinnattua. Kolmosen liukkaalla, perä karkasi ojaan, eikä noussut omin avuin enää takaisin tielle, joten yleisö jumppas ylös. Nelos ekoon liukastelin läpi kohtuullisesti. Vitosen lopussa luiskahti pahasti rinteeseen ja pitkään koitin suditella takaisin, mutta lopulta tarvittiin taas yleisön nostoapua. Bemarilla on kyllä hauska luisutella menemään, vaikka turpaan tuli, niin että tukka oli lähtee.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas! Onkohan tässä tullut pidettyä taukoa nyt jo runsaat kaksi viikkoa ajelusta?
Tänään sain miellyttäviä uutisia ja sen voimin vois vaikka kaivaa ratin esille.
Elokuussa tilaamani pirssin luovutus ensi viikolla :)
 
Ylös Bottom