Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Voivoi ei mennyt niin kun strömsössä. En vissiin eilen painanut quit to main menu kun läksin pelistä pois ja peli skippas mut sillain etten edes päässyt ek 2:sta ajamaan joten hyppäsin suoraan kolmos ek:lle jota en taaskaan tuntenut yhtään
No eipä siinä muuta kun hanaa ja yrittää selviytyä no eipä siinä taas menny kun muutama mutka kunnes koko pleikkari jämähti ja se pätkä loppu siihen.
No 20minuuttia aika-sakkoa kahden ek:n skippaamisesta, onneks saa sentään jatkaa kisaa.

4 ja 5 pätkät tuli läpi todella varovasti ilman mitään kauheeta äksöniä.

Tänään täytyy kyllä vähän reenailla noita jäljellä olevia pätkiä tai ainakin "tekemässä nuotit"että tietää edes suurinpiirtein mitä on edessä.

Koukuttavaa hommaa.
 
Mitä ihmettä...on kyllä aika arseesta tämä bugi :(
Aloin ajamaan Expert Dirt Puolaa ja ekalla pätkällä 11sek pohjat. Tokalla pätkällä yhtäkkiä auton setupit muuttuneet ja auto huusi rajoittimelle koko ajan ja olin vielä säätänyt vaihteet niin ettei mene niin herkästi.
Onko tämä ohjelmallista tasoitusta, että laitetaan vähän rajoittajaa heti jos jollain pätkällä ajaa kärkeen....:D
 
Nyt sitten heti toinen bugi perään...kele tana.
Kolme ekaa pätkää aika puhdasta ajoa ja ekassa huollossa lataa takaisin auton säädöt ja korjaan autoa. Autossa ei mitään isompia vaurioita!
Heti huollon jälkeinen pätkä, niin iskarit rikki heti alusta alkaen. Wtf! Auto pohjaili ja kolisi pienimmistäkin töyssystä ja oli tosi hankala ajettava.
Tää peli täynnä bugeja :(

Huoh...ja tämä vielä siihen päälle...

Pääsin kuitenkin jatkamaan, mutta se auto bugittaa yhä edelleen. Hieno kun ei ollut kolhinut mihinkään ja huollon jälkeen iskarit vaan hajoaa yhtäkkiä tasamaalla ja lähtökiihdytyksessä.
Meni kyllä maku koko club touhuun nyt. Toivon mukaan korjaavat nuo myös.

Nyt menee kone ja peli kiinni. Ei vaan toimi. Seuraavaksi tuo jäi lataamaan ikuisesti seuraavaa pätkää ja mitään ei tapahdu.
Eihän tää voi olla enää todellista? Mulla pirun hyvät säädöt Puolaan ja ajo maistuu, mutta peli pistää hanttiin pahemman kerran :D
 

Liitetiedostot

  • F624809E-8578-4DC5-BAC3-177266BD440C.jpeg
    F624809E-8578-4DC5-BAC3-177266BD440C.jpeg
    1,2 MB · Lukukerrat: 6
Viimeksi muokattu:
Näytä liitetiedosto 1953
Lienee samat fiilarit kuin Tänäkillä Sardinian maalissa :oops:

Harmillisesti kyllä tuntuu pelissä jopa bugit lisääntyvän päivitysten myötä.
Olisihan se pistelaskukin suotavaa toimia näissä clubeissa, tässä kuitenkin vähän niinku tarkoitus kilpailla ja saada niitä pisteitä ja pokaaleja.

Jotakuinkin! Puola on mun yksi lemppareita ja tiesin pystyväni laittamaan tiukasti kampoihin VPG-SCREW:lle. Peli oli sitten toista mieltä mun menohalujen kanssa :D
Tällaiseen bugien määrään yhdelle kertaa en ole vielä törmännyt, mutta tulipa nyt sekin koettua.
 
Mennyt simulaatio aika pitkälle, kun tämän helteen takia jousituskin hajosi pelissä :D

En jaksa uskoa tuohon lämpötilaan siinä sinisen ruudun kohdalla, sillä mulla ilppi puhaltelee niin että sisälämpötila on tälläkin hetkellä runsaat 22C.
 
Kokeilin toimiiko se vielä ja pääsenkö vielä mukaan. Pääsinhän minä!
Ei ollut oikein fiilistä enää vetää ja tulihan siellä lopuilla pätkillä pyörähdystä ja kertaalleen katon kautta ympärikin mentiin.
Näemmä ollut aika monella muullakin ”vähän” haastetta tuolla nyt, että sinänsä maaliin pääsy tuntui jo voitolta :D
 
Tuosta säätöjen resetoitumisests clubeissa.
En ollut aiemmin kiinnittänyt huomiota tuohon ja liekö tuo sitten satunnaista, eikä tapahdu aina? Nyt huomasin tuon ensimmäistä kertaa, kun ihmettelin toisella pätkällä yhtäkkiä aivan liian lyhyeksi muuttuneita välityksiä. Edellinen Expert Dirt ja Puolan osakilpailu, niin siinä ei käynyt näin.
Lisäksi se ”jousituksen hajoaminen”...
Ehkei se kuitenkaan hajonnut, vaan auton säädöt muuttuivat vaan yhtäkkiä täysin persiilleen = Auto liian matalaksi ja jousitus liian pehmeäksi. Oli nimittäin kohtuu hankalaa ajaa, kun röykyissä kävi kova kolaus aina ja selkeästi auto pohjasi. Tuon jälkeen auto lähti aina hyvin herkästi hanskasta ja vedin sen takia useita kertoja pihalle, pyörähtelin ja kerran katolleenkin.
Eli tällä hetkellä se rallin sujuminen ei olekaan enää itsestään kiinni, vaan tarvitaan tuuria myös ettei osu nuo bugit omalle kohdalle.

Itseasiassa mietin olisiko sama käynyt myös Australiassa, kun auto muuttui yhtäkkiä ihmeellisen vikuraksi. Ajattelin ensin sen johtuneen ulosajosta, jossa rengaskin meni. Renkaan korjaamisen jälkeen mentiin useampi pätkä kun auto ei totellut käskyttäjäänsä niin kuin sen kuuluisi totella :)
 
Joo huomasin että et sitten luovuttanutkaan tuon Expert DiRT:n suhteen :)
TechBBS:ltä karik134 kiilannut kärkikolmikkoon, hyvä että saa huippukuskienkin välille kunnon vääntöä.

Aika tyly tuo Puola ollut. Suurin osa keskeyttänyt ja vain viisi päässyt maaliin tähän mennessä.
 
Ajattelin että pitäskö DLC sisällöstä tehdä oma clubinsa nyt kun siellä on kaikki maat valittavana?
Ite kyllä tykkään eniten näistä sorapätkistä missä mennään kovaa ja kylki edellä (siksi en pärjää ;))
Jos jollain intoa, niin voisi sellaisen pykäistä. Kesällä voi tosin olla monella aika hiljaista pelirintamalla.

Oma clubinsa joo pystyyn, jossa myös Ruotsia, Montea jne.
Itsekin tykkään paljon enemmän soraralleista. Ne asfaltilla ajettavat ovat jääneet tooosi vähälle, kun alkuun niistä vaan ei saanut minkäänlaista tuntumaa ja fiilistä.
Nyt muuten noi forcet toimii ihan hemmetin hyvin ainakin soralla! Puolassakin sai koko ajan tosi hyvän tuntuman alustaan ja tiesi milloin ollaan rajoilla.
 
Oolrait, pitihän se rekisteröityä tällekin forumille :) Kävin tosiaan kurvaamassa HC clubin. Alun lähdin varovaisesti, mutta sittenhän sitä intoutui tietysti ottamaan riskejä ja se kostautui parilla rengasrikolla. Pikkaisen opetteletuttaa tuo ohjaamonäkymä kun olen tähän asti ajanut aina konepelliltä. Ei meinaa hahmottaa autoa ja tietä vielä, mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa. Mut anyways, hyvä kisa oli ja tykkään pitkistä huoltoväleistä ja hc-meiningistä, alkaa olla kunnolla rallin tuntua.
 
Vasta heinäkuussa olisi aikaa pelata:( Toivottavasti tässä aina välillä pistetään uusia liigoja pysyyn ja riittää osallistujiaa!
 
Jaahas...LETSDOANAL persiissä kiinni :D
Riittääkö loppuun vai ei? Taisin tokavikalla käydä vähän pusikoissa...
Näyttää tulevan virheitä tuolla yhdelle sun toiselle. Puhtaalla ajolla helposti tuolta noukittavissa kärkipaikka.

Edit Ei ihan riittänyt ja piru vie tulin tuon vikan hieman varmistellen, ettei kaikkien niiden bugien ja kohellusten jälkeen ralli pääty lopulta vikalle... :D
Tiukaksi meni.
 

Liitetiedostot

  • 239614B6-7BDB-4A08-98A5-DB93BB2AFA57.png
    239614B6-7BDB-4A08-98A5-DB93BB2AFA57.png
    460,2 KB · Lukukerrat: 26
  • 79831552-E1E4-4742-8DBE-45126E29999B.png
    79831552-E1E4-4742-8DBE-45126E29999B.png
    459,9 KB · Lukukerrat: 22
Viimeksi muokattu:
Outoa...olen 100 varma että anaali oli keskeyttäneiden listalla kun aamupäivällä katsoin :rolleyes:
Sehän oli edellisessäkin championshipissa pitkään ykkösenä kunnes hävisi sieltä kokonaan.

Edellisessä tuo taisi vetää pihalle vikalla ja mä katsoin myös tuossa aiemmin tänään, niin oli vaan jättänyt loput pätkät tälle illalle. Eli jatkoi tänään ek8 alkaen.
 
Ohjelmoinut pädiin painikkeet jolla saa säädettyä kuskin penkkiä, esim 2000cc Skodassa sen saa ihan eteen, melkeinpä DR1:sen dashboard kuvakulmaa vastaavaksi, kun taas joillain autoilla jää väkisin melko taakse.
Tässä tuntuu olevan eroa PC ja konsolien välillä, konsoleista puuttuu lisäksi FOV-säätö.

Esimerkiksi Opel Manta 400 kuskinpenkin saa ruuvattua näin eteen:

Mistä löytyy ps4:lla tuo penkin säätö vai onko sitä siinä ollenkaan?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Joo on, itellä PS4:nen ja otin tuon kuvan tänään.
Jos Sulla on ratti, niin sitten vaan määrität ne penkin siirtoon liittyvät painikeet pädille.
Löytyy siis sieltä input asetuksista.
Penkille löytyy 6kpl säätöjä, eteen/taakse, ylös/alas ja kallistus alaviistoon/yläviistoon.

Jos ei ole rattia ja kaikki painikkeet on muussa käytössä, niin en tiedä toimisko toisella ohjaimella tai sitten tekee niin että määrittää ne penkin painikeet tilapäisesti joillekin pädin painikkeille, siirtää penkin haluamaansa kohtaan ja sit määrittää ohjaimen painikkeet uudelleen. Penkin asento jää muistiin.

Näytä liitetiedosto 1959
Kiitos tiedosta, ratti kyllä löytyy. Täytyy kokeilla juhannuksen jälkeen kun palailen mökiltä ja pääse jatkamaan kisailua.
 
Tervehdys vaan kaikille!
Pitipä liittyä tänne ja samalla KonsoliFin HC liigaan.
Kuuttakymppiä käydään hyvää vauhtia iän puolesta ja perheellinen ollaan. Historiasta sen verran, että IRL rallia kuskina ja kartturina.
Jyskälä ja Tunturit kierretty kartturin tehtäviä hoitaen. Peli puolelta RBR ja Dirt Rallia ajettu. No se minun historiasta.

Aloitin tuon Australian kisan ja kärkeen ei ole asiaa! :) Ongelmaa tuotti kovat renkaat ja kuskin ranteet. Yllättävän liukasta!
Pari kertaa ulkoiltiin ja pelin ääni bugi myös häiritsi. Kolmannen pätkän jälkeen katselin hiukan tuloksia ja Dirt jäätyi, joten neloselle on merkattu keskeytys. Pääsisi jatkamaan huollosta vitoselle, mutta kisa jäisi kuitenkin kesken Juhannuksen takia.

Kiva kun joku jaksaa kisoja järjestellä! :) Toivomuksena, että olisi myös sellaisia 6-9 pätkän kisoja. Ajoaika itsellä kun rajoittuu yleensä iltoihin ja viikonloppuihin.

Oikein Hyvää Juhannusta kaikille!

Yt.
HenkkaT Oivonen

Edit. Kerkisin vielä vitosen, kutosen ja seiskan ajaan.:)
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys vaan kaikille!
Pitipä liittyä tänne ja samalla KonsoliFin HC liigaan.
Kuuttakymppiä käydään hyvää vauhtia iän puolesta ja perheellinen ollaan. Historiasta sen verran, että IRL rallia kuskina ja kartturina.
Jyskälä ja Tunturit kierretty kartturin tehtäviä hoitaen. Peli puolelta RBR ja Dirt Rallia ajettu. No se minun historiasta.

Aloitin tuon Australian kisan ja kärkeen ei ole asiaa! :) Ongelmaa tuotti kovat renkaat ja kuskin ranteet. Yllättävän liukasta!
Pari kertaa ulkoiltiin ja pelin ääni bugi myös häiritsi. Kolmannen pätkän jälkeen katselin hiukan tuloksia ja Dirt jäätyi, joten neloselle on merkattu keskeytys. Pääsisi jatkamaan huollosta vitoselle, mutta kisa jäisi kuitenkin kesken Juhannuksen takia.

Kiva kun joku jaksaa kisoja järjestellä! :) Toivomuksena, että olisi myös sellaisia 6-9 pätkän kisoja. Ajoaika itsellä kun rajoittuu yleensä iltoihin ja viikonloppuihin.

Oikein Hyvää Juhannusta kaikille!

Yt.
HenkkaT Oivonen

Edit. Kerkisin vielä vitosen, kutosen ja seiskan ajaan.:)

Tervetuloa mukaan!
On ollut hauska huomata, että tämä peli on ollut etenkin meidän jo vähän varttuneempien suosiossa. :)
RBR tuli itsekin aikoinaan tahkottua ja ratapeleistä Grand Prix Legends oli yksi koukuttava simulaatio.
Koskaan ei ole kiinnostanut kuitenkaan ne arcade hötöt, vaan pelin pitää olla aina haastava ja mahdollisimman hyvin simuloitu.
Onko Dirt nyt sellaista...? Noh, ehkä aika lähellä samassa sarjassa RBR kanssa, ellei jopa parempi. Tuntuma on melko realistinen, mutta kuten sanoit, niin peli on aina peli ja vaikea sitä on verrata oikeaan ajamiseen, kun puuttuu ne oikeat fysiikkaan liittyvät asiat.
 
Ylös Bottom