Dirt Rally 2.0

Vesgu

Member
Hmph..Täällä ajeltu nyt eka uran chämppäri läpi ja voitto nasahti.Samanen kisa muuttu nyt ”clubman” tasoksi,ostin Mini Cooperin alle ja aattelin et pelataanpa näillä hitaimmilla autoilla uusiks ny ku on vähä enemmän ratoja jne.Kaks pätkää ja häviöllä 52 sekuntia....Ajan selvästi paremmin ja tossa nyt tullu toki muutama isompiki virhe mutta vaikeusaste piikki vaikuttaa aika rajulta! En minä halua mitään customeita pelata vaan yrittää tota careeria mutta tähänkö se jo päättyy heti alkumetreille.Ottaa aivoon kun ajan selvästi nopeempaa ku on tullu vähä tatsia mutta mutta..Onko täälä muita rupukuskeja ku minä ja mahtollisia ensifiilareita jakamaan?
 

Omenanraato

Well-Known Member
Onko tässä vielä se, että autoa pitää kehittää? Eli jos sun minissä ei ole mitään kehitysosia niin on vain yksinkertaisesti hitaampi auto.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Täytyy kai sitä itekkin kirjoitella ensifiiliksiä vähän.
Alustana PS4 Pro ja valitettavasti nykyisin mennään pädillä.

Uraa en aloittanut (onneksi, kerron myöhemmin lisää), vaan vedin custom racesta jokaisen maan pisimmän EK:n R5 luokan Skodalla (paitsi viimeisen USA:n pätkän sitikalla). Uutta Seelantia lukuunottamatta kaikki kuivalla kelillä.
Mulla oli se tien kuluminen Full asetuksella, mutta mitä eroa on autenttiseen?

Tuo Custom Race on vähän typerä, jos siinä oikeasti täytyy jokainen EK joka rallista lisäillä erikseen ja joka kisan välissä päättää auto uusiksi.

No joo, mut sit itse kisailuun. Ajoin tänään Dirt Rallyssä saksaa, joten aloitin Espanjasta. Ekan sektorin jälkeen olin sulkemassa peliä, aivan kamala ajotuntuma. Menin kuitenkin asetuksiin ja senssi täysille. Parantui paljon, mutta edelleen kamala. Sit tajusin et siellä on deadzone täysin käsittämätön 20..vedin nolliin ja meno alkoi olemaan todella lähellä Dirt Rallyä ja myöhemmin soralla tietyissä tilanteissa paljon parempikin. Kaiken kaikkiaan pädiajelu on todella tyydyttävää ja kaikki virheet on omia, ei kontrollien vuoksi.

Espanjan pätkä oli juuri sen oloinen, kuin asfalttirallin kuvittelen olevankin, vaikkakin Saksan ralli oli ykkösen lempiralleja itellä, niin ei se perinteinen asfalttiralli ollut.
Argentiina taas on suoraan uusi kreikka.
Australia, uusi Seelantia ja USA oli kaikki mukavan erilaisia soraralleja ja hienosti season passin kautta tähän mahtuisi suomi ja Wales mukaan. Kreikka on sinällään turha nyt.
Puola taas oli mukavan monipuolinen ja alusta vaihtui kokoajan.
Joskin sitä en ymmärrä, että joka maassa tien vieressä on pieni pykälä ja penkka. Auto liukuu niihin herkästi ja töksähtää typerällä fysiikalla siihen, kun voisi olla ojaa mihin nojata, tai perä noista edes sit siihen penkkaan. Mut on kyllä aika rännissä ajelua kokoajan.
Ja sit se hardcore damage. Sais normi olla se ja HC sit ois HC. Varmaan 18 kertaa katon kautta ympäri eikä mitään vauriota. Toisinaan pieni hipaisu puuhun ja moottori rikki ja kaksi rengasta heti puhki. Se on kyllä siistiä miten jäähdyttäjän vuoto nostaa lämmöt ja hajottaa moottoria, mutta yleisesti damage on iso pettymys. Siinä ei ole mitään logiikkaa mistä tulee iso vaurio, tai ei tule mitään.

Jostain syystä tuntuu et autot liukuu todella paljon enemmän kuin ykkösessä, mutta johtuiko se tien kunnosta, vai onko pelin fysiikat noin erilaiset?

Sit miten noi väliajat menee? Saatoin olla puolet EK:sta johdossa, sit saattoi tulla punaista palkkia ja tipuin tulosluettelossa sijoille 2-4, mutta keskellä ruutua on vihreällä taustalla -2 sek tai jotain, samalla kun saatoin tulosluettelossa olla 6sek perässä edellisen sekunnin johdon sijasta.
Ja saatoin tulla maaliin sijoilla 1-4 ja kun lopputulokset lävähti ruudulle olin 19...miten se on mahdollista? Välillä mun lähtöpaikka saattoi olla esim 13:sta ja jos silloin tulen kärjessä maaliin, ei mun takaa tule 18 autoa silloin ohi. En käsitä tuota ajanottoa mitenkään.

Koitin myös B ryhmäläistä joka oli jollain tasolla pädillä ajettava, mutta Rally GT luokan autot oli täysin toivottomia..en tosin ymmärrä tälläisen autoluokan funktiota ollenkaan tässä pelissä??

No nyt päästään sit tähän uraan. Tarkoitus oli et huomenna vetäisin livenä tubeen, joten uraa en halunnut aloittaa. Huomasin kuitenkin autotallissa olevan useampia autoja valmiiksi, joten päätin mennä päivä haasteeseen USA:n pätkälle vanhalla takaveto Fordilla. Noh kahdelta yöllä pienillä yöunilla en meinannut enää nähdä tv ruutua, joten pöpelikössä oltiin jo shakedownilla. Oli todella hieno huomata miten shakedownilla hajoitettu auto on rikki jos ei sitä korjaa. Koska uraa en ollut ajanut, ei korjaukseen ollut myös rahaa. Rikkinäisellä autolla EK:lle ja ekalla sektorilla oikein sit vaan huolella pihalle. Quit to main menu.
Huomasin sit et auto jäi hajalle myös päävalikkoon. Tavallaan siisti juttu, mutta ei nyt. Äkkiä resettiä profiilille. Kaikki edistyminen nollattiin...PAITSI se perhanan Fordi on rusinana tällä mun uudella kuskillakin.. Kivasti sit ura meni jo siinä..

Grafiikat pelissä on erittäin nättiä ja valot heijastelee upeasti, sekä märkä tienpinta näyttää hyvältä. Myös toen muokkautuminen tuntui vaikuttavan, sillä Australiassa ainakin oli sen tason urat tiessä, että olik mennä niiden takia metsään. Toisaalta jossain muussa rallissa tie tuntui todella liukkaalta kun lähdin muistaakseni kolmantena EK:lle.
Toki näissä grafiikoista on se varjopuoli etten yksinkertaisesti välillä erottanut tietä laisinkaan.

Autoista jäi pieni pettymys, kun R5 luokan skodan ja C3 sitikan välillä en huomannut yhtään mitään eroa ajettavuudessa. Olisin kaivannut joitain eroja edes.

Kartturi on huonompi kuin ensimmäisessä osassa. Tai no paljon selkeämpi se on, mutta ei kuulosta yhtään rallilta, kun ykkösessä tuntui et mennään vähän kovempaakin. Lisäksi nyt ne nuotit ruudulla on todella paljon huonommat niin värien kuin kuvioinnin suhteen. Ei niistä erota onko mutka 4, vai 6.

Kaiken kaikkiaan peli on kuitenkin erittäin hyvän oloinen ja tämä on nimenomaan Dirt Rally 2.0 eli evoluutio edellisestä. Täysin samaa, mutta hienosäädettynä parempaan. Tähän vielä kaikki ykkösen maat niin kyllä mulle kelpaa. Huomenna avoimin ja virkein silmin uusiksi, niin varmasti osa miinuksista poistuu kun aivot toimii paremmin.
 

Vesgu

Member
Joo, josko täältäki vähä lyhyemmät fiilarit ku raadolta...=D! Tossa jo valittelinki vaikeusastepiikkiä ja kyllä se jollain tavalla todellinen on edelleen. Clubman tasolla nyt puolasta 10. sija ja Uus-Seelanti sitte paukuteltiinki kärkeen. Maat on mukavan erilaisia pinnoiltaan: Puola hirvittävän nopee, Argentiina pomppuinen syherö, jenkkiläs oli mutaa ja lätäköitä niin meno oli jokseenki jäykempää (alla toki pelin hepposimmat vehkeet niin ei niillä päästellä kahtasataa muutenkaa), Espanja asfalttia, Australias oli todella hankala ajaa urien ja rouheemman soran takia ja oli itelle selkeesti hankalin ralli ajaa, Uus-Seelanti sitten taas seminopee ja varsinkin aurinkoisella säällä oma lemppari. Vesisade vaikutti ajotuntumaan todella paljon ja oli huomattavasti hankalempi ajaa auton puskiessa pöpelikköön. Uramoodi itessään ei tuo sen ihmeempiä juttuja, sitä samaa insinöörien palkkailua ja kevyttä auton kehittämistä. Kehitysjutut vaan tuntuu painottuvan todella isosti eri osien korjausnopeuksiin jne. Enemmän olis kiva kehittää nimenomaan autonosia mutta liekö sitten ns isommilla autoilla enemmän...Graafisesti peli on kyllä nätti ja itellä alustana toimii Xbox One X. G920 rattina ja ihan muutaman pykälän ku laitto deadzonea ja vähä isommalla kädellä sääti herkkyyttä pienemmälle niin mukavalta tuntu tai ainaki sillä nyt "opin" ajamaan. Oletan että season kakkosessa saadaan sitten ne loputki ykkösen maat mukaan ja jos niin tapahtuu niin peli laajenee sisällöltäänki todella kattavaksi. Lopuksi vielä sanottava että itelle pelin vauhdintuntu on melkonen ja en voi kuvitellakkaan pelaavani millään b-ryhmän hirviöillä. Ei tee itseasias millään lailla mielikään kun Mini Cooperillakin on erittäin vaikee pitää laatta lattias Puolan nopeissa mutkissa. Kuten jo aikasemmin oon sanonu niin eiköhän tämä peli nautita noilla muutamilla hitaimmilla autoilla niinku ykkönenki. Muihin ei kädet riitä.
 

Ac3way

Well-Known Member
Kiva lukea ihmisten mielipiteitä pelistä. Toki kappalejako olisi kiva helpotus lukemiseen :)

Season 2:sta sen verran, että ihmiset epäilevät internetissä sen olevan Rallycross sisältöä. Itsekin kyllä ihmettelisin, jos eivät myös sitä puolta tuo lisää Season Passissa. Toiveissa toki myös itselläni mieluummin Suomi ja Wales.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Tuo always online uramoodi on osoittautunut aika typeräksi ideaksi, jos RaceNet ei ole toiminnassa et voi korjata edes autoasi. Toki ongelmat siitä ajanmyötä hupenevat (toivottavasti) mutta se ei poista sitä tosiasiaa että ne jotka osti deluxe version ennakkopelaamisen takia joutuvat nyt kärsimään näistä ongelmista.
 

Barca11910

Well-Known Member
Illala vähän kokeilin mut pädillä en pysyny tiellä juuri lainkaan. :D Pitää ottaa tänää tuolla T300RS llä tuntumaa.
 

nikob

Member
Kovalta peliltä vaikuttaa. Noin 3h takana, onneksi vapaa päivä. Uusi seelanti on nyt ainakin tällä hetkellä lemppari ja niin oli legendaarisessa Colin Mcrae rally 1:sessä :).
Haastetta tämä kyllä tarjoaa, toivottavasti urassa ei oo paljon yö pätkiä kun en niistä tykkää. Nykyään rallia muutenkin ajetaan vähän pimeällä.
Grafiikat ovat kyllä hienot ja ne autojen äänet, todella herkkua korvalle.

Täytyy kokeilla noita Ompun säätöjä pädille, jos paranisi entuudestaan.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Noniin sain vahvistuksen että pelissä ei ole PCllä HDRää, joten alelaari ostokseksi menee, elleivät laita sitä myöhemmin.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Noniin sain vahvistuksen että pelissä ei ole PCllä HDRää, joten alelaari ostokseksi menee, elleivät laita sitä myöhemmin.
Mikä ihmeen järki on jättää yhdeltä alustalta se pois? Ja nimenomaan Pc:ltä??

Aloittelin uraa aamulla Fulvialla.. ekan rallin jälkeen keskeytin kauden. Minuutin pätkävoittoja äärettömän hitaalla autolla millä ei todellakaan ollut kiva ajaa pädillä.

Aloitin sit vanhalla Ford Escortilla ja se olikin jo todella paljon hauskempaa. Pädillä kaikkea muuta kuin helppoa, mutta hauskaa. Tuo auton hajoaminen ja ettei se korjaannu ilmaiseksi kisojen välillä on todella hyvä systeemi, pistää varmaan ajoa.

Ura kuitenkin loppui Espanjaan, missä peli ehdotti alle medium renkaita. Toinen EK sateella ja toinen kuivalla. Autolla ei voinut ajaa. Se oli jotain niin kamalaa, että mun huumori loppui peliin ihan täysin.
Siinä sit ajelin muuta testiä välissä ja palasin ajamaan uusiksi saderenkailla ja 20sek pohjat. Sit oli ajaminen taas hauskaa.

Koitin myös rallycrossia jota ajoin eilen juuri pädillä ykkösessä. Todella paljon helpompaa ajaa ja sisältöä enempi. Varmasti tulee ajeltua tätä, sillä yksi suosikki lajeistani ja nyt ajomalli siihen on todella loistava.
 

nikob

Member
Jotain ongelmia tuon Racenetin kanssa, ei pääse uraa pelaan.Yhden kerran pääsin ura valikkoon, mutta silloin oli kesken oleva kausi hävinnyt. Tulin pois ja yritän uudelleen niin ei saa yhteyttä tuonne Racenettiin.
 

Omenanraato

Well-Known Member
No just näin...
Käynnistin pelin nyt uusiksi ja Racenet herjasi että mun ura on nollattu, koska codemasterin online ja pleikan save ei täsmää. Tämän jälkeen lataili ja lataili, mutta palautui sit päävalikkoon.
Yritin uusiksi ja lopulta pääsin. Auto oli hajonnut itsestään ja kaikki rahat meni korjaukseen, eikä edes riittänyt.
Sen lisäksi mun mestaruussarjan kolme kisaa oli nollautunut ja jouduin alottaa alusta..
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Tähän saatiin vastaus kehittäjiltä että uramodissa on online pakko huijareiden takia kun siitä jengi valitti kuulemma...Steam forumit täynnä ihmisiä jotka sanoo uran nollautuneen.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Tähän saatiin vastaus kehittäjiltä että uramodissa on online pakko huijareiden takia kun siitä jengi valitti kuulemma...Steam forumit täynnä ihmisiä jotka sanoo uran nollautuneen.
Jep, itse pääsin lopulta aloittamaan uuden mestaruuden..2ek jälkeen failed ja taas kaikki nollautuu. Auton vauriot kyllä jää talteen ja rahat loppu.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Tajusin just et kaikkein surkeinta tuossa on se, että autojen damage ja rahat on sidottu racenetin tunnukseen.
Eli mälläät auton EK:lla, serverit kusee ja rallin edistyminen nollautuu. Auton damage jää ja korjaus syö rahat nolliin.

Itsellä auto oli hajalla kun ei ollut rahaa korjata. Vedin kaksi EK:ta ja hieman hajosi lisää, mutta nyt joudun aloittaa taas alusta ilman rahaa ja korjausmahdollisuutta..
 

Aksu

Well-Known Member
Tähän saatiin vastaus kehittäjiltä että uramodissa on online pakko huijareiden takia kun siitä jengi valitti kuulemma...Steam forumit täynnä ihmisiä jotka sanoo uran nollautuneen.
Kiinnostaako muka porukkaa jos joku huijaa uramoodissa, eihän se pitäis olla kenenkään asia jos joku omassa yksinpelissä huijaa.
 

Aksu

Well-Known Member
Eli leaderboards aikojen takia laitettu tuo, oisivat nyt edes laittaneet mahdollisuuden pelata offlinessa. Ehkä se vielä tulee kun porukka valittaa tarpeeksi.
 
Ylös Bottom