Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Kiitoksia vielä kerran, ite säädin senssiä eilen pienemmäksi niin meni vähän jotenkin levottomaksi. Jos se rauhoittuisi nyt noilla säädöillä :)
Se deadzone on oletuksena niin iso et on kuin puurossa vetäis.
Senssi tekee kyllä herkästi levottomaksi myös, mutta pysyy hallussa paljon paremmin mutkissa.
 
Onko muut huomanneet PS4 Prolla että grafiikat on vähän sumeita, yksityiskohdat ei ole teräviä. Myös nuo replayt näyttää huonommalta kuin ykkösessä, jotenkin nykivää se kuva.
 
Se deadzone on oletuksena niin iso et on kuin puurossa vetäis.
Senssi tekee kyllä herkästi levottomaksi myös, mutta pysyy hallussa paljon paremmin mutkissa.
On kyllä vaan iha hiton hyvä peli, aina vaan ajopeliä hommattaessa jännittää että saako kaasun/jarrun vaihdettua tatille. Ei vaan pysty liipasimilla ajamaan :) wrc:t jäi ajamatta kyseisen ongelman takia.
 
Onko muut huomanneet PS4 Prolla että grafiikat on vähän sumeita, yksityiskohdat ei ole teräviä. Myös nuo replayt näyttää huonommalta kuin ykkösessä, jotenkin nykivää se kuva.
Ainakin Prolla 4k tv:llä hdr:llä näyttö aivan jumalattoman hienolta.
On kyllä vaan iha hiton hyvä peli, aina vaan ajopeliä hommattaessa jännittää että saako kaasun/jarrun vaihdettua tatille. Ei vaan pysty liipasimilla ajamaan :) wrc:t jäi ajamatta kyseisen ongelman takia.
Millä sidot jarrulla?
 
Ainakin Prolla 4k tv:llä hdr:llä näyttö aivan jumalattoman hienolta.

Onpa kummallista, itse pelaan 4k näytöllä ja mun silmään ykkösessä autot näyttää yksityskohtaisemmilta ja replayt paljon sulavemmilta ja paremmilta. HDR:ää tuossa näytössä ei ole.
 
Onpa kummallista, itse pelaan 4k näytöllä ja mun silmään ykkösessä autot näyttää yksityskohtaisemmilta ja replayt paljon sulavemmilta ja paremmilta. HDR:ää tuossa näytössä ei ole.

Varmaan johtuu siitä että ykkösessä tais replayt olla 60 FPS tässä 30 FPS, muusta en pysty sanomaan kun en peliä omista.
 
Ompun säädöt on kyllä hyvät. Itse otin eilen samat ja rupesi valtavasti ajat paranemaan.
Rupesi jopa peli helpolta tuntumaan, vakio säädöillä meno todella tahmeaa. Johtuen varmaan tuosta deadzonesta.
 
Ompun säädöt on kyllä hyvät. Itse otin eilen samat ja rupesi valtavasti ajat paranemaan.
Rupesi jopa peli helpolta tuntumaan, vakio säädöillä meno todella tahmeaa. Johtuen varmaan tuosta deadzonesta.
Minä olin lopettamassa koko pelin pelaamisen avaus pätkälle deadzonen vuoksi kun en tajunnut syyn olevan siinä.
Mut on se oletus herkkyys myös niin hidas, että ainakaan takaveto ei ole moninpaikoin hallittavissa.

Nyt sain vihdoin mestaruuden kaikkien careerin nollausten jälkeen ja ostin A-ryhmän mitsun, jolla lähden Tommi Mäkisen jalanjäljissä jahtaamaan clubman tason mestaruutta.
 
Pari päivää peliä nyt takana ja itselle kyllä peli maistuu. Asia mikä häiritsee ratilla ajaessa on tunnottomuus, jota en ole saanut säätämisestä huolimatta korjaantumaan. Tuntuu että auto olisi ilmassa koko ajan. Jos jollakin on vinkkejä ni otetaan vastaan ilomielin. Rattina Fanatec cls elite
 
Pari päivää peliä nyt takana ja itselle kyllä peli maistuu. Asia mikä häiritsee ratilla ajaessa on tunnottomuus, jota en ole saanut säätämisestä huolimatta korjaantumaan. Tuntuu että auto olisi ilmassa koko ajan. Jos jollakin on vinkkejä ni otetaan vastaan ilomielin. Rattina Fanatec cls elite
Tästä samasta valitellaan kaikkialla ja joka alustalla.
Sit taas kaikissa ennakkotesteissä juuri FFB:tä kehuttiin parhaaksi ikinä ja miten upeasti tuntee tien jne. Eli kehityksen loppuvaiheessa on pakosti käynyt jotain. Se on taas sikäli hyvä että silloin se on korjattavissa pätsillä.
 
Vähän kieltämättä ihmetyttää miksi ovat jättäneet tämän kuvakulman pois pelistä:



Nythän tuossa on käytännössä kaksi samaa kuvakulmaa sisältä, kun vaan toisesta ottaa ratin pois.
 
Juu saman tunnottomuuden huomasin heti kättelyssä itsekkin ja tästä syystä 1 osa on mielestäni edelleen parempi . Ratti jotenkin tahmean tuntuinen (G29 ) säätö yrityksistä huolimatta.
 
Omasta mielestä taas ei ole tämmöistä tunnottomuutta, tosin ratti ollut ennen tätä vuoden kaapissa niin huonot muistikuvat. PS4 ja T300rs käytössä, säädin steering linearityn -6 ja sensitivy vaihtelee vähän autosta, mutta noin 70. Ffbt kolme ylintä 75 ja loput defaulttia.

Etu- ja neliveto istuu käteen kuin hanska ja on todella mukava ajella, ainakin ekat 5h. Takavetoihin en kyllä päässyt yhtään sisään, kaasulla ohjautuvuus on tosi sulavaa. Mutkan sisään menossa vaan yhtäkkiä heittää spinnin jolle ei mahda mitään. Näillä vasta tosin muutama pätkä takana, että joutuu harjoittelemaan vähän erilaista ajotyyliä varmaankin.

Ajotuntuma on ehkä enemmän Dirt 4, mutta fysiikat on enemmän ykkösosaa. Asfalttituntuma on parantunut todella paljon ykkösosaan. Kokonaisuutena alkufiilisten perusteella itselle kyllä tuntuu sopivan tämä peli ja vauhtikin kai ihan kohdillaan kun eilen yöllä ajoin golfilla Espanjan, sillä pätkällä mikä siinä nyt ekana on tarjolla, maailman toisiksi parhaan ajan heti ekalla vedolla. Ei se siellä kyllä varmasti enää ole :D

E: niin joo, damaget on ihan vitsi tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Omasta mielestä taas ei ole tämmöistä tunnottomuutta, tosin ratti ollut ennen tätä vuoden kaapissa niin huonot muistikuvat. PS4 ja T300rs käytössä, säädin steering linearityn -6 ja sensitivy vaihtelee vähän autosta, mutta noin 70. Ffbt kolme ylintä 75 ja loput defaulttia.

Etu- ja neliveto istuu käteen kuin hanska ja on todella mukava ajella, ainakin ekat 5h. Takavetoihin en kyllä päässyt yhtään sisään, kaasulla ohjautuvuus on tosi sulavaa. Mutkan sisään menossa vaan yhtäkkiä heittää spinnin jolle ei mahda mitään. Näillä vasta tosin muutama pätkä takana, että joutuu harjoittelemaan vähän erilaista ajotyyliä varmaankin.

Ajotuntuma on ehkä enemmän Dirt 4, mutta fysiikat on enemmän ykkösosaa. Asfalttituntuma on parantunut todella paljon ykkösosaan. Kokonaisuutena alkufiilisten perusteella itselle kyllä tuntuu sopivan tämä peli ja vauhtikin kai ihan kohdillaan kun eilen yöllä ajoin golfilla Espanjan, sillä pätkällä mikä siinä nyt ekana on tarjolla, maailman toisiksi parhaan ajan heti ekalla vedolla. Ei se siellä kyllä varmasti enää ole :D

E: niin joo, damaget on ihan vitsi tällä hetkellä.
Itse alotellu ura moodia Escort mkII:lla ja itsestä tuntuu, että juuri näillä takavetoisilla tuo tunnottomuus korostuu vieläkin selvemmin. Kaasun käyttö vaatii vähän opettelua ja kun sen oppii niin ei tule enää spinnauksia.
 
Jos tunnottomuus vaivaa niin kokeilkaa laittaa wheel friction nollaan tai ainakin lähelle sitä. Itsellä se tuntui auttavan paljon. Arvot tällä hetkellä 70, 0, 50, 90, 80, 80, 70. Ei täydellinen, mutta paranemaan päin. Soralla ainakin Mk2 Escortin mieluisin etenemä kahva edellä, eikä yllättävät spinnaukset vaivaa. Pidon menetyksen tuntee samoin kuin tien kuluneisuuden. PS4 ja T150 käytössä.
 
Miten noi Championshipin palkintorahat menee?

Uran ekassa kisassa olin 12:ta, sain yli 40k.
Toisinaan olen saanut voitosta 20-27k, pariin kertaan olen jäänyt kokonaan ilman rahaa. Sit toisaalta taas viimeisimmästä kisastani sain nelossijalla 40k.

Ärsyttää kyllä jo nyt tuo ura, koska rengasvalinnoilla ei ole pienintäkään merkitystä ainakaan vielä kahdella ekalla kaudella, koska rallit on niin lyhyitä. Eli todennäköisesti mun päditaidoilla en tule koskaan näkemään rengastaktikointia.

Päditaidoista tuli mieleen. Vedin eilen randomilla jonkun päivähaasteen autolla millä en ollut ajanut koskaan ja tänään sain siitä rahat. Ihmettelin summaa ja olin sijalla 41. Miten on mahdollista? Vältän et yksistään Suomesta olisi tuo määrä rattikuskeja edellä. Ei meikä pädillä kykene tuollaisiin sijoituksiin mitenkään.

Edit:
Kyllä ne FFB:hen jotain aikoo tehdä:

00c5cd8a951f9c758b7a59c05e7f6694.jpg
 
Aloitin uran alusta racenetin takia, taas alle MK2 Esco ja komea tuolla on vetää :).
Voitto ekasta kisasta, toisessa kisassa keskeytys Espanjassa. Välillä tuolla Uuden Seelanin metsissä kuva menee todella tummaksi, onko muut huomannut?

Urassa on aika paljon mielestäni yö pätkiä mikä ärsyttää, itse tykkään ajella ihan päivän valossa. Tuo vaivasi myös Dirt 4:sessa.
 
Aloitin uran alusta racenetin takia, taas alle MK2 Esco ja komea tuolla on vetää :).
Voitto ekasta kisasta, toisessa kisassa keskeytys Espanjassa. Välillä tuolla Uuden Seelanin metsissä kuva menee todella tummaksi, onko muut huomannut?

Urassa on aika paljon mielestäni yö pätkiä mikä ärsyttää, itse tykkään ajella ihan päivän valossa. Tuo vaivasi myös Dirt 4:sessa.
Itse en näe varjoissa yhtään mitään ja sokkona mennään. Yöpätkiä joka rallissa 1-2 mikä on ihan liikaa.

Pädillä ja escortilla Puola on kyllä ihan hasardihommia, eikä kyllä mun kädet riitä yhtään ajaa niin kovaa.
Ja noista yöpätkistä vielä, niin valot hajoaa herkästi ja lopputulos on tämä:
 
Ylös Bottom