Omenanraato
Well-Known Member
Ite en koskaan päässyt ykkösessä siihen fiilikseen että kaikilla pätkillä pystyin ajamaan omien taitotasojen mukaisesti ”täysillä”, mutta varmasti. Joko olin hidas, tai metsässä.
Ajoin siis ratilla.
2-3 viikkoa ennen kakkosen julkaisua aloin opettelee pädillä ajoa. Se oli lopussa jo kivaa, mutta ei mitenkään varmaa, edes nelivedoilla. Takavedolla turha edes ajaa.
Mutta nyt tän kakkosen kohdalla kaikki on paremmin. Toki rattivertailua ei ole nyt enää antaa ja varmasti huono FFB vie pelistä ison osan pois.
Kakkosessa pädillä tuntuma on paljon parempi. Siis todella paljon parempi.
Peli on itsessään paljon armottomampi kuin ykkönen. HC Damage aiheuttaa paljon enemmän huolta auton kunnosta, vaikka se toimiikin hyvin randomisti. Lisäksi tiet on liukkaampia, etenkin sateella. Myös jarrutus matkat pidempiä.
Mutta kun ohjaustuntuma on paljon luonnollisempi ja auton tuntee todella hyvin, niin vaikka peli on periaatteessa paljonkin vaikeampi, on se samalla todella paljon helpompi.
Sen vuoksi pystyn nyt ajamaan esim tuon viikkohaasteen takaveto Escortilla ”täysillä”, vaikka mitään uusintamahdollisuuksia ei ole, eikä virheisiin ole varaa. Tähän en todellakaan olisi pystynyt ykkösessä..en edes ratilla.
Se on totta, että ykkösen EK:t ovat paljon parempia, mutta toisaalta tämä uusi systeemi on sen tasoinen, että en malta odottaa vanhoja pätkiä tähän.
Urat tiessä, kelien vaihtelut, uudet fysiikat, uusi valaistus. Ne vain toimii upeasti ja tuo todella hienoa fiilistä. Ei upea suomi tarjonnut samaa fiilistä kuin tässä esim Australia tai Argentiina. Mutta voi pojat kun saadaan Suomi tän pelin versiona...rakastan.
USA on mulle sellainen ettei se kuulu ralliin, joten ihan sama mitä tietä sieltä otetaan, en tykkää. Argentiina on mun makuun kyllä jopa parempi kuin kreikka. Australia olisi ollut hyvä lisä jo ykköseen.
Uusi Seelanti sama juttu, eli olisi kiva lisä ollut ykköseen. Kumpikaan näistä ei riitä kannattelemaan peliä yksin.
Puola ei ole mun suosikki kun mennään liian kovaa, mutta hienoja saksalaisia pätkiä muistuttavia kohtia joukossa. Espanja taas olisi saanut olla ykkösessä, hieno pätkä.
Sanoisin, että näilläkin pätkillä Dirt Rally on pädi kuskille ihan selvä valinta ja vieläpä deluxena, jotta saadaan mieletön kokemus kun vanhat pätkät tulee tähän lisäksi.
Toivottavasti vain ne pätkät saadaan osaksi uramuotoa.
Ajoin siis ratilla.
2-3 viikkoa ennen kakkosen julkaisua aloin opettelee pädillä ajoa. Se oli lopussa jo kivaa, mutta ei mitenkään varmaa, edes nelivedoilla. Takavedolla turha edes ajaa.
Mutta nyt tän kakkosen kohdalla kaikki on paremmin. Toki rattivertailua ei ole nyt enää antaa ja varmasti huono FFB vie pelistä ison osan pois.
Kakkosessa pädillä tuntuma on paljon parempi. Siis todella paljon parempi.
Peli on itsessään paljon armottomampi kuin ykkönen. HC Damage aiheuttaa paljon enemmän huolta auton kunnosta, vaikka se toimiikin hyvin randomisti. Lisäksi tiet on liukkaampia, etenkin sateella. Myös jarrutus matkat pidempiä.
Mutta kun ohjaustuntuma on paljon luonnollisempi ja auton tuntee todella hyvin, niin vaikka peli on periaatteessa paljonkin vaikeampi, on se samalla todella paljon helpompi.
Sen vuoksi pystyn nyt ajamaan esim tuon viikkohaasteen takaveto Escortilla ”täysillä”, vaikka mitään uusintamahdollisuuksia ei ole, eikä virheisiin ole varaa. Tähän en todellakaan olisi pystynyt ykkösessä..en edes ratilla.
Se on totta, että ykkösen EK:t ovat paljon parempia, mutta toisaalta tämä uusi systeemi on sen tasoinen, että en malta odottaa vanhoja pätkiä tähän.
Urat tiessä, kelien vaihtelut, uudet fysiikat, uusi valaistus. Ne vain toimii upeasti ja tuo todella hienoa fiilistä. Ei upea suomi tarjonnut samaa fiilistä kuin tässä esim Australia tai Argentiina. Mutta voi pojat kun saadaan Suomi tän pelin versiona...rakastan.
USA on mulle sellainen ettei se kuulu ralliin, joten ihan sama mitä tietä sieltä otetaan, en tykkää. Argentiina on mun makuun kyllä jopa parempi kuin kreikka. Australia olisi ollut hyvä lisä jo ykköseen.
Uusi Seelanti sama juttu, eli olisi kiva lisä ollut ykköseen. Kumpikaan näistä ei riitä kannattelemaan peliä yksin.
Puola ei ole mun suosikki kun mennään liian kovaa, mutta hienoja saksalaisia pätkiä muistuttavia kohtia joukossa. Espanja taas olisi saanut olla ykkösessä, hieno pätkä.
Sanoisin, että näilläkin pätkillä Dirt Rally on pädi kuskille ihan selvä valinta ja vieläpä deluxena, jotta saadaan mieletön kokemus kun vanhat pätkät tulee tähän lisäksi.
Toivottavasti vain ne pätkät saadaan osaksi uramuotoa.