Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Ite en koskaan päässyt ykkösessä siihen fiilikseen että kaikilla pätkillä pystyin ajamaan omien taitotasojen mukaisesti ”täysillä”, mutta varmasti. Joko olin hidas, tai metsässä.
Ajoin siis ratilla.

2-3 viikkoa ennen kakkosen julkaisua aloin opettelee pädillä ajoa. Se oli lopussa jo kivaa, mutta ei mitenkään varmaa, edes nelivedoilla. Takavedolla turha edes ajaa.

Mutta nyt tän kakkosen kohdalla kaikki on paremmin. Toki rattivertailua ei ole nyt enää antaa ja varmasti huono FFB vie pelistä ison osan pois.
Kakkosessa pädillä tuntuma on paljon parempi. Siis todella paljon parempi.

Peli on itsessään paljon armottomampi kuin ykkönen. HC Damage aiheuttaa paljon enemmän huolta auton kunnosta, vaikka se toimiikin hyvin randomisti. Lisäksi tiet on liukkaampia, etenkin sateella. Myös jarrutus matkat pidempiä.
Mutta kun ohjaustuntuma on paljon luonnollisempi ja auton tuntee todella hyvin, niin vaikka peli on periaatteessa paljonkin vaikeampi, on se samalla todella paljon helpompi.

Sen vuoksi pystyn nyt ajamaan esim tuon viikkohaasteen takaveto Escortilla ”täysillä”, vaikka mitään uusintamahdollisuuksia ei ole, eikä virheisiin ole varaa. Tähän en todellakaan olisi pystynyt ykkösessä..en edes ratilla.

Se on totta, että ykkösen EK:t ovat paljon parempia, mutta toisaalta tämä uusi systeemi on sen tasoinen, että en malta odottaa vanhoja pätkiä tähän.
Urat tiessä, kelien vaihtelut, uudet fysiikat, uusi valaistus. Ne vain toimii upeasti ja tuo todella hienoa fiilistä. Ei upea suomi tarjonnut samaa fiilistä kuin tässä esim Australia tai Argentiina. Mutta voi pojat kun saadaan Suomi tän pelin versiona...rakastan.

USA on mulle sellainen ettei se kuulu ralliin, joten ihan sama mitä tietä sieltä otetaan, en tykkää. Argentiina on mun makuun kyllä jopa parempi kuin kreikka. Australia olisi ollut hyvä lisä jo ykköseen.
Uusi Seelanti sama juttu, eli olisi kiva lisä ollut ykköseen. Kumpikaan näistä ei riitä kannattelemaan peliä yksin.
Puola ei ole mun suosikki kun mennään liian kovaa, mutta hienoja saksalaisia pätkiä muistuttavia kohtia joukossa. Espanja taas olisi saanut olla ykkösessä, hieno pätkä.

Sanoisin, että näilläkin pätkillä Dirt Rally on pädi kuskille ihan selvä valinta ja vieläpä deluxena, jotta saadaan mieletön kokemus kun vanhat pätkät tulee tähän lisäksi.

Toivottavasti vain ne pätkät saadaan osaksi uramuotoa.
 
Kokeilin juuri äsken Dirt Rally 1:stä padilla, siinäkin näytti olevan deadzonea päällä ohjauksessa 20%. Parani huomattavasti myös tässä pelissä, kun otti sen pois. Oma vauhti muutamalla vedolla padin kanssa oli sellaista professional tasoa juuri ja juuri.

95' Subarulla ajaminen oli todella hauskaa Kreikassa, mutta esim. Super Rallycross autot oli aika kiikkeriä. DR 2.0 tarjoaa varmaan paremman ajamisen padilla, kun autoissa on kerran enemmän massaa ja autoa kontrolloidaan vielä enemmän, eikä tarkoitus ole vain mennä täysillä kokoajan kuten Dirt Rally 1:ssä.

Kyllähän tuo Dirt Rally 2.0 hankkiminen houkuttaa kovasti, pidän kuitenkin malttia ja ostan sitten alennuksesta. Toivottavasti sitten on jo FFB rateissa korjattu kuntoon.
 
Sehän tuosta unohtui mainita, että valtavin ero on juuri rallicrossin puolella. Se toimisi lähes omana pelinään nyt. Sen ajaminen pädillä on todella todella hyvää, kun ykkösessä se oli ratillakin vähän epämääräistä.
 
Career tuli aloitettua tänään Lancia Fulvialla.
Saiko tässä jotenkin säädettyä vaikeustasoa, kun Argentiina, USA ja Puola tuli kaikista ylivoimainen voitto? Ehkäpä tuo vaikeutuu uran edetessä, kuten ekassakin versiossa, mutta lähtötaso on vaan turhan helppo ja tuntuu ”pakkopullalta” kruisailla päästäkseen ajamaan tiukempaa kisaa.

Peli tuntuu kyllä hienolta ja mielestäni ohjaus sekä auton käyttäytyminen on parantunut ekasta versiosta. Ainakin itselläni tuntuu FFB toimivan ihan hyvin jopa niillä alkuperäisillä säädöillä. Rattina on Logitech G29.
Hieman hämää PS4 Prolla pelatessa toisinaan epätarkkuus/selkeästi sumea alue. Muutoin grafiikat ovat kyllä hienot.

Skoda R5 on kyllä hieno peli ajaa ja omaksi suosikkiradoiksi on muotoutunut Australia ja Puola.

Ehkä tässä pitää vielä kokeilla muutoksia ratin säätöihin, etenkin FFB puolella, että millä saa parhaimman immersion.
Toki muiden saman ratin omaavien testejä ja säätöjä olisi mukava nähdä.
 
Kai se pitää tiistaille odottaa että tuota seuraavan kerran ajaa metriäkään kun ei saa tuolla T300 RS setillä tiehen tällä hetkellä mitään tuntumaa. Auto ei vaikuta millään tavalla vaikka kuinka vaihtais. Tiistaina tulee väkisinkin se Day1 pätchi niin voi uusiksi okeilla muuttuuko mikään.
 
Kai se pitää tiistaille odottaa että tuota seuraavan kerran ajaa metriäkään kun ei saa tuolla T300 RS setillä tiehen tällä hetkellä mitään tuntumaa. Auto ei vaikuta millään tavalla vaikka kuinka vaihtais. Tiistaina tulee väkisinkin se Day1 pätchi niin voi uusiksi okeilla muuttuuko mikään.
Xbox oli eilen jo saanut kymmenen gigan pätsin, joten eiköhän sieltä tosiaan ole tulossa.
Tosin FFB ongelmista mainitsivat eilen ekan kerran, joten tuskin siihen tulee tässä pätsissä mitään muutosta vielä.

Edit: https://forums.codemasters.com/topic/34816-dirt-rally-20-v11-found-a-bug-post-it-here/

Please see below for the Day One patch notes for DiRT Rally 2.0. This is v1.1, but will be pushed live to PlayStation users as v1.03 - just something to be aware of.


Visual updates:
Improved visual quality of tracks
Improved placement of reset lines in tracks
Updated car model quality
Additional sponsors added to vehicles and trackside hoardings

Connectivity:
Online connectivity improvements to My Team via RaceNet and in title fixes
Network connectivity improvements and bug fixes for non-RaceNet multiplayer

AI:
AI has been improved in all game modes

Audio
Additional new audio lines for non-English co-drivers

Misc:
Quality of life improvements to My Team
Assorted big fixes
UX refinement for Custom mode
Addressed general stability issues throughout title
Improvements and corrections to text


Please note that we are aware of the RaceNet connectivity issues and Xbox One Deluxe Edition unlock problems, but if there's anything else you feel has slipped through the cracks otherwise, please report those issues here.
 
Viimeksi muokattu:
Corsalla rallicrossia ekan kerran ja nyt kyllä huomaa sen tunnottomuuden. Etuvedolla sutii, puskee ja ryskyttää soralla, silti ratti ei tee mitään ja voi pitää yhdellä kädellä yhden ohjausliikkeen koko mutkan ajan. Lähdössä ei tartte pitää edes ratista kiinni, vaikka tommonen etuveto oikeasti repii rattiin ihan törkeästi. Rallin puolella tätä ei jotenkin tajua, kai siellä on vielä liikaa ohjelmaa.
 
Hommasin deluxen nyt kuitenkin Xbox xlle lähinnä hdr ja telkun takia. Aloitin eventin escortilla ja kyllä on vaikea ajaa. Jarruissa tahtoo lähteä poikittain ja ratin asetuksia säätämällä vähän helpotti. Aika ajoin tule ”vetomies” olo,kun saa vastaheitot ja sladit osumaan mutta pääosin on kyllä taistelua. Dirt 4seen verrattuna ajohallinnan mallinnus on huomattavan paljon parempi mutta jonkin sortin 1sen hauskuus vähän itsellä uupuu. Nelikoilla ajaminen on nautittavaa ja tuo Audi on makee peli. Äänet ovat mahtavat. Fulvian soundiakin on kiva kuunnella ja Escokin on kyllä ärhäkkä peli verrattuna vaikka 1sen mallinnukseen.

Kerran on kaatunut peli ja racenerti on tökännyt. Grafiikaltaan hieno mutta aika ajoin tökkii. Thr tx leatherillä mennään ja forcet laitoin aika alas. Hiki tahtoo tulla,kun kytkimellä ajan näitä vanhoja pelejä. Ja muuten hienosti tuo B-ryhmän Audi imee tiehen,kun vauhtia saa.
 
Itellä on PC versio. Vaihdoin nettiohjeilla FFB asetuksia pelin tiedostoista ja nyt on huomattavasti parempi tuntuma, edelleen uupuu tiettyjä efektejä. On tämä mennyt parempaan suuntaan 1 osasta.

Suurin ero DR1 tuntuis olevan hitaanvauhdin pito, nyt luistaa huomattavasti enemmän. Mikä on vaan hyvä asia, koska pienistäkin virheistä joutuu nyt maksamaan, toisin kuin 1 osassa missä kunnon jarrutuksella pystyi yleensä pelastamaan pahankin arvionti/nuottivirheen.
 
Näillä asetuksilla tuntuu ihan hyvältä, tuskin tuosta paremmaksi oikein saa. Edelleen tiestä välittyvä tuntuma on aika kehno, toivottavasti päivitetään pian kuntoon.

PS4 + T300:
Self aligning torque 50
Wheel friction 0
Tyre friction 125
Suspension 150
Collision 85
Soft lock 100
Steering centre force 3
 
Se on totta, että ykkösen EK:t ovat paljon parempia, mutta toisaalta tämä uusi systeemi on sen tasoinen, että en malta odottaa vanhoja pätkiä tähän.
Urat tiessä, kelien vaihtelut, uudet fysiikat, uusi valaistus. Ne vain toimii upeasti ja tuo todella hienoa fiilistä. Ei upea suomi tarjonnut samaa fiilistä kuin tässä esim Australia tai Argentiina. Mutta voi pojat kun saadaan Suomi tän pelin versiona...rakastan.

Itse pidän eniten juuri Puolasta tällä hetkellä, sopivasti hyppyjä ja mennään kovaa hienoja mutkia. Argentiina ja Espanja on liian syheröä omaan makuun, asfalttiralleista odotan jo vanhaa Saksaa takaisin, vaikka tuleekin ilmeisesti vanhoilla tutuilla pätkillä.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä on PC versio. Vaihdoin nettiohjeilla FFB asetuksia pelin tiedostoista ja nyt on huomattavasti parempi tuntuma, edelleen uupuu tiettyjä efektejä. On tämä mennyt parempaan suuntaan 1 osasta.

Suurin ero DR1 tuntuis olevan hitaanvauhdin pito, nyt luistaa huomattavasti enemmän. Mikä on vaan hyvä asia, koska pienistäkin virheistä joutuu nyt maksamaan, toisin kuin 1 osassa missä kunnon jarrutuksella pystyi yleensä pelastamaan pahankin arvionti/nuottivirheen.
Kuulostaa hyvältä. DR1:ssä oli tosiaan ihan liikaa pitoa silloin, kun ei menty vetopidolla. Pystyi tosiaan paikkamaan aivan liian helposti tilanteita. Ja onhan se hauskempi fiilis, kun tietää, että oikein ajamalla sitä pitoa löytyy ja pääsee tykittämään, sitten taas väärin ajamalla sitä ei löydy. Se jäi puuttumaan ekasta versiosta.

Toki aivan moderneissa autoissa oikeastikin on paljon enemmän pitoa joka tilanteessa hyvän alustan sekä renkaiden kehittymisen myötä kuin vähän vanhemissa autoissa, toivottavasti R5 luokan autoissa olisi selvä ero vaikka Group A-luokan autoihin.
 
Jännityksellä odotan onko se Suomi mukana siinä Season 2 paketissa, toivottavasti on.

Itse pidän eniten juuri Puolasta tällä hetkellä, sopivasti hyppyjä ja mennään kovaa hienoja mutkia. Argentiina ja Espanja on liian syheröä omaan makuun, asfalttiralleista odotan jo vanhaa Saksaa takaisin, vaikka tuleekin ilmeisesti vanhoilla tutuilla pätkillä.
Aloin juuri miettimään et sekoitin nyt Puolan ja USAn ja USAsta en tykkää yhtään. Puola tais olla kyl parempi ku mietin tuos aikaisemmin.

Ja jos suomi ja Wales ei tuu ni olen kyllä aika ihmeissäni.
 
Mää tykkäsin taasen Escolla vetää jenkkiä,jotenkin oli leveämpi tie ja pystyi syöttää. Nyt alla Audi ja vauhti ihan eri luokkaa. Puola on mielettömän nopea ralli. Argentiina melkoista pattitietä ja saa tarkasti ajaa.

Tuleeko autopalkintoja voittojen myötä tai mestaruuksien myötä?
 
Varmaan johtuu siitä että ykkösessä tais replayt olla 60 FPS tässä 30 FPS, muusta en pysty sanomaan kun en peliä omista.

Tämä kyllä vähän ihmetyttää kun uudemmassa pelissä on huonomman näkoiset replayt liiketoiston osalta ja grafiikatkin noissa on huonommat kuin ykkösessä.

Ei edes oikeen kiinnosta katsella ajoa uusintana kun muistaa miten sulavalta se näytti edellisessä versiossa.

Voisivatkohan tuota päivityksellä korjata?
 
Näillä asetuksilla tuntuu ihan hyvältä, tuskin tuosta paremmaksi oikein saa. Edelleen tiestä välittyvä tuntuma on aika kehno, toivottavasti päivitetään pian kuntoon.

PS4 + T300:
Self aligning torque 50
Wheel friction 0
Tyre friction 125
Suspension 150
Collision 85
Soft lock 100
Steering centre force 3

Millä kääntösäteellä ajat?
 
Juu varsinkin takavedot on aivan hirveitä ajettavia kun ei tunne mitään. Kävin sillä GT luokan Mustangilla kokeilemassa jotain puolan pätkää niin onhan Puola näköjään nopee.

Mikähän koko GT luokan idea on pelissä? Aina kun kyseessä on ollu ratilla ajettava peli niin mun parhaat ajot on tullu takavedoilla. Sitten on yksittäisiä hauskoja nelivetoja kuten se 2001 Subaru ekasta DR pelistä jolla on ollu ihan kiva ajaa. Onko se tässä mukana?
 
Ylös Bottom