Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se Subaru tulee Season 1:ssä, julkaisupäivä on 7.5.
Onko noi julkaisupäivät eri sisällölle jo noin tarkasti tiedossa? Pistätkö loputkin päivät? :)

Edit, löysin itsekin:
12th March
  • Citroen C4 Rally
  • Skoda Fabia Rally
26th March
  • Monte Carlo Rally
  • “Special Livery”
9th April
  • BMW M1 Procar Rally
  • Opel Manta 400
  • “Special Rally”
23rd April
  • Sweden Rally
7th May
  • Ford Focus RS Rally 2007
  • Subaru Impreza
  • “Special Livery”
21st May
  • Germany Rally
 
Viimeksi muokattu:
Taisi olla niin että se 2001 Impreza tulee season kakkosessa ja tässä ekassa joku uudempi malli, olisiko ollut 2008 Impreza.
 
Eiköhän sieltä tule kohta season pass myyntiin noin 20€ hinnalla.

26 päivä pitää viimeistään hommatta passi niin pääsee montteen ajeleen, voi olla kyllä melkoista liukastelua noilla fysiikoilla :eek:
 
Nyt on tullut uraa tahkottua ja tasaisesti menty eteenpäin. Mutta mutta, mikä tuon racenetin idea oikein on? Eilen mm. päivitin autoa ja rahaa meni ja sit seuraavaks taas tuo racenet herjas ja jouduin pyöräyttää alkuvalikon kautta päästäkseen eteenpäihn. Kas kummaa auto oli päivittynyt ja rahan määrä vastaavasti lisääntynyt. Kätevää, korjaa/päivitä, maksa, käy kotona ja saat rahat takaisin. Menispä näin oikeestikin niin kyllä ralli ois halpaa.
 
innolla odotan tuota harvinaista BMW procar n. 400hv kultaisen 80-luvun tykkiä. Mutta edelleen Toyotat uupuvat,onko lisenssijuttuja vai minkä takia?

Hienosti tuli eilen autenttisuutta, kun Audissa alkoi valot pähkimään kesken yöpätkää. Alkaa maistuu pikkuhiljaa mutta forceihin sais tulla päivitystä.
 
innolla odotan tuota harvinaista BMW procar n. 400hv kultaisen 80-luvun tykkiä. Mutta edelleen Toyotat uupuvat,onko lisenssijuttuja vai minkä takia?

Hienosti tuli eilen autenttisuutta, kun Audissa alkoi valot pähkimään kesken yöpätkää. Alkaa maistuu pikkuhiljaa mutta forceihin sais tulla päivitystä.
Toyota ei anna enää autojaan mihinkään peleihin ja sen vuoksi monesta pelisarjasta ne on poistuneet.


Mutta huh huh tuo oma ura..
No nyt siirryin ekaa kertaa vähän isompiin autoihin uralla. Mäkisen vanha A-ryhmän mitsu.
Missasin yhden nuotin ihan täysin ja liukusin hiljalleen tien reunan yli ja tipuin alas.
Tuo Argentiina oli alusta asti todella haastava. Niin pomppiminen ja röykkyinen tie, että en meinaa erottaa tietä kun kuva pomppii tv:ssä niin paljon. Kokoajan myös satoi ja se liukkaus oli ihan mieletöntä. Ongelmia oli läpi rallin jo ennen tuota viimeisen erikoiskokeen lipsahdusta. Palauttelemaan autoa tielle vissiin kolmesti.

Mutta tää viimeisen EK:n liukuminen..näytti siinä mitättömältä, mutta tippui se sen verran korkealta, että ruudulle lävähti ekaa kertaa Terminal Damage. Jäin epäuskoisena tuijottamaan ruutua. Olin ongelmien vuoksi 6sek perässä kärkikuskia, joka tällä viimeisellä EK:lla sattui tuossa kohdassa olemaan juuri 6,5sek mua perässä, eli voitto oli tulossa.

Eikä siinä vielä kaikki. Jos noista mestaruuksista on saanut sen noin 200k rahaa, niin nyt tän yhden keskeytyksen vaurioiden korjaaminen maksoi 100k!!! Tähän mennessä korjailtu muutamilla tonneilla. Eli nyt täytyy ihan oikeasti alkaa ajaa todella varovaisesti.

Ei ole hetkeen missään pelissä ollut näin epätodellista fiilistä kun keskeytys tulee tuossa vaiheessa ja se miten se iskee taloudellisesti seuraavaan kisaan. Kaikissa muissa jatketaan suoraan ehjällä autolla uuteen, nyt on pakko varoa. Huh huh mitkä tuntemukset voi aiheuttaa yksi peli.

Edit: Seuraavana Uusi-Seelanti ja ennen kahta viimeistä pätkää olin tasan minuutin edellä. Päätin ottaa medium renkaat softien sijasta ja toinen vararengas vielä kyytiin. Ajelin todella varovasti ja ekalta pätkältä turpiin siten, että eroa oli 33 sek toisena tulevaan. Viimeisenä rallin pisin 16,5km pätkä. Jäin AI:lle kokoajan lisää ja lisää, samalla alkoi sydän tykyttää ja ote herpaantua. Pyörähtelin ja osuin aitoihin. Viimeiselle väliaika pisteelle tullessa olinkin perässä 39sek. Sit ajattelin et kaikki peliin ja viimeisellä sektorilla sellaiset pohjat, että voitin koko rallin kahdella sekunnilla. Eli menetin kahden viimeisen EK aikana jännitykseen, auton painoon ja vääriin renkaisiin 58sek. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole hetkeen missään pelissä ollut näin epätodellista fiilistä kun keskeytys tulee tuossa vaiheessa ja se miten se iskee taloudellisesti seuraavaan kisaan. Kaikissa muissa jatketaan suoraan ehjällä autolla uuteen, nyt on pakko varoa. Huh huh mitkä tuntemukset voi aiheuttaa yksi peli.
Tämähän se on rallin hienous.
 
Miljoona kelpaa kyllä enemmän kuin hyvin. Voin tänään siis läväyttää Subaruuni kaikki mahdolliset päivitykset ja nautiskella meneillään olevan kauden jälkimmäisen puolikkaan. Jää vielä ylikin tulevia autohankintoja varten!

Itsellä ei kauheasti ollut viikonlopun aikana RaceNetin kanssa ongelmia, vaikka välillä joutuikin odottelemaan, että pääsee jatkamaan uraa ja tekemään päivittäiset haasteet. Hieman kyllä mietitytti, että mitenhän tällä viikolla homma toimii, kun perusversion ostavat tulevat kisaamaan mukaan, mutta hienoa kuulla, että Codemastersin porukka on ottanut asian vakavasti ja ainakin pyrkivät korjaamaan homman. Olen toki sitä mieltä, että uran pitäisi olla irrallaan RaceNetistä ja sitä pitäisi pystyä ajelemaan ilman nettiäkin.
 
Se vähä mitä mä oon tätä viikonloppuna ehtiny tuolla heikolla FFB llä ajamaan niin jos sen unohtaa niin tosi paljon on parannettu edellisestä DR pelistä monella osa alueella. En muista esim että ois näin hienoja auton ääniä kuullu missään pelissä aiemmin.

Toki rekka peleihin saa moodeilla tosi hienon saundin mut konsoleilla tuollaista ei oo kuulunu. Äänet on vaan yks esimerkki.
 
Mitenhän nuo väliajat oikein menee tässä pelissä, kun näyttää vähän omituisesti noita aikoja ja sijoitus pompaakin ihan muualle, mitä luulee aikojen perusteella.

Onko keskelle lävähtävä aika koko joukon(kaikkien luokkien) välinen väliaika? Autot taitavat mennä kuitenkin käänteisessä järjestyksessä rallin/pisteiden mukaan ja aika on kai radalla menneiden autojen välinen ero ja takaa voi tulla vielä moni ohi?

Ja näyttääkö tuo ylänurkassa oleva aika sitten sektoriaikoja siihen saakka olevien oman luokan välisiä aikoja vai miten tuo nyt menee?

Vähän ristiriitaiset tunnelmat on kyllä tästä pelistä. Varsinkin pätkät tuntuvat selkeästi heikommilta ensimmäiseen osaan verrattuna.
 
Jatkuvasti vaan laskee ostohalut tämän suhteen.

Always online urassa, miksi? Codemasters selittelee huijauksen estolla, mutta järkevämpää olisi tehdä niin, että ajat ei tallennu jos kone ei ole netissä.
Nyt ei pääse ajamaan koko uraa ilmeisesti jos racenet on alhaalla.
Uran vaikeustasoa ei voi muuttaa.
Ainakin uran puolella ek:n voi aloittaa vain viisi kertaa uudestaan, miksi? Mulla voi pahimmillaan yksi ek vaatia 10-20 restarttia jotta se menee hyvin.
Eka dirt rally oli tarpeeksi hermoja raastava jo ilman tuollaista keinotekoista vaikeuttamista.

Lisäksi arvostelut ei tunnu kertovan mitään tärkeitä asioita.
Esim onko tuo restart rajoitus myös free playn puolella? Tienaako kaikista moodeista rahaa? Miten auton parantaminen on tehty, voiko päivitykset vaan ostaa vai vaaditaanko tietty määrä ajoa kuten ykkösessä? Miten historic rally toimii? Entä miten ura etenee, vaaditaanko edelleen top 3 sijoitus, että pääsee seuraavalle tasolle? Voiko urassa valita alun fulvian jälkeen minkä tahansa auton jos sellaisen vaan omistaa?
Kukaan ei mainitse noista arvosteluissaan mitään.
 
Jatkuvasti vaan laskee ostohalut tämän suhteen.

Always online urassa, miksi? Codemasters selittelee huijauksen estolla, mutta järkevämpää olisi tehdä niin, että ajat ei tallennu jos kone ei ole netissä.
Nyt ei pääse ajamaan koko uraa ilmeisesti jos racenet on alhaalla.
Uran vaikeustasoa ei voi muuttaa.
Ainakin uran puolella ek:n voi aloittaa vain viisi kertaa uudestaan, miksi? Mulla voi pahimmillaan yksi ek vaatia 10-20 restarttia jotta se menee hyvin.
Eka dirt rally oli tarpeeksi hermoja raastava jo ilman tuollaista keinotekoista vaikeuttamista.

Lisäksi arvostelut ei tunnu kertovan mitään tärkeitä asioita.
Esim onko tuo restart rajoitus myös free playn puolella? Tienaako kaikista moodeista rahaa? Miten auton parantaminen on tehty, voiko päivitykset vaan ostaa vai vaaditaanko tietty määrä ajoa kuten ykkösessä? Miten historic rally toimii? Entä miten ura etenee, vaaditaanko edelleen top 3 sijoitus, että pääsee seuraavalle tasolle? Voiko urassa valita alun fulvian jälkeen minkä tahansa auton jos sellaisen vaan omistaa?
Kukaan ei mainitse noista arvosteluissaan mitään.
Sehän tässä on ideana, että ajetaan omien kykyjen rajoissa ja otetaan se mitä maalissa tulee. Urasta tekee itselleen aika helpon, jos hinkataan se sama pätkä niin monta kertaa, että se menee hyvin.

Racenet ei itseä haittaa, kunhan ongelmat selätetään. Itsellä on kone aina verkossa muutenkin, joten mitä sitten.

Ei ole restart rajoitusta free playssa, eikä niistä tienaa rahaa. Historic rally koostuu erilaisista eventeistä, joista ainakin alussa pystyi valitsemaan kolmesta eri aikakaudesta. En osaa vielä kertoa enempää, kun ensimmäinenkin jäi vielä kesken.

Urassa auton kehittämisestä en tiedä vielä, en ole uraa aloittanutkaan. Kuitenkin se, että osat ostetaan nyt rahalla, on jo todella iso askel oikeaan suuntaan siitä ensimmäisen osan grindaamalla päivittämisestä. Siinä ei ollut mitään järkeä.

Digital Deluxen omistajana minulla on käsittääkseni alussa enemmän vaihtehtoja auton suhteen, mutta sen näkee, kun nyt avaan sen uratilan ekaa kertaa. Tähän saakka vain testaillut kaikkea ja yrittänyt saada forcet istumaan käteen.

Nyt voin jo sanoa, että tehokkailla takavedoilla ja B-ryhmän vehkeillä yhdessä H-kaaviolla ajamisesta tulee... mielenkiintoista. Hitaan vauhdin pito on nyt paljon realistisempi ja liukkaalla kelillä takatuuppari lähtee perä edelle hyvin helposti.
 
Lisäksi arvostelut ei tunnu kertovan mitään tärkeitä asioita.
Esim onko tuo restart rajoitus myös free playn puolella? Tienaako kaikista moodeista rahaa? Miten auton parantaminen on tehty, voiko päivitykset vaan ostaa vai vaaditaanko tietty määrä ajoa kuten ykkösessä? Miten historic rally toimii? Entä miten ura etenee, vaaditaanko edelleen top 3 sijoitus, että pääsee seuraavalle tasolle? Voiko urassa valita alun fulvian jälkeen minkä tahansa auton jos sellaisen vaan omistaa?
Kukaan ei mainitse noista arvosteluissaan mitään.

Nämä kiinnostais muakin.
 
Oikeastaan tuo miten Tänäk voitti ruotsissa kuvastaa sitä miten tässä pelissäkin pärjää. Ainoa kuski koko viikonloppuna joka ei tehnyt isoja virheitä missään vaiheessa.

Miina tässä pelissä on siinä et niitä virheitä on ainakin vielä niin kauan kun forcet on nykyiset niin helppo tehdä kun ei saa palautetta ja ei voi varautua siihen et missä se auton X raja pidon suhteen menee.
 
Uratilassa itselläni ainakin oli ainoastaan Lancia Fulvia valittavissa.
Ajoin kauden läpi sillä ja tein heti ekan kisan jälkeen voitetuilla rahoilla pientä päivitystä autoon. Mestaruus tuli hyvinkin helposti ja varmalla ajolla.
Mestaruuden myötä noustiin Clubman luokkaan ja kävin voittorahoilla ostamassa Mitsu Evo X. Rahat ei riittäneet aivan vielä R5 luokan menopeleihin. Uuden kauden alussa oli siis valittavana vain tuo hankkimani Mitsu sen Fulvian lisäksi.
Uusi-Seelanti tuli ajettua eilen Mitsulla ja voittojen sarja jatkuu. Nyt onnistuin kyllä kerran töheltämään pihalle niin, että rahaa piti käyttää korjauksiin. Tykästyin kyllä tuohon Uuteen-Seelantiin nyt. Vauhdikkaalla autolla sitä on aika hauska veivata mutkasta toiseen.

Mitä tuohon Mitsuun tulee, niin omaan makuun tuntuu kyllä turhankin helpolta ajettavalta ja se pysyy kyllä tiessä kuin tauti.
 
Codemasters on vahvistanut Twiittinsä kommenteissa, että FFB on asia, joka on tarkastelussa. Mitä ja milloin, siitä ei ole mitään takeita.
 
Mitenhän nuo väliajat oikein menee tässä pelissä, kun näyttää vähän omituisesti noita aikoja ja sijoitus pompaakin ihan muualle, mitä luulee aikojen perusteella.

Onko keskelle lävähtävä aika koko joukon(kaikkien luokkien) välinen väliaika? Autot taitavat mennä kuitenkin käänteisessä järjestyksessä rallin/pisteiden mukaan ja aika on kai radalla menneiden autojen välinen ero ja takaa voi tulla vielä moni ohi?

Ja näyttääkö tuo ylänurkassa oleva aika sitten sektoriaikoja siihen saakka olevien oman luokan välisiä aikoja vai miten tuo nyt menee?

Vähän ristiriitaiset tunnelmat on kyllä tästä pelistä. Varsinkin pätkät tuntuvat selkeästi heikommilta ensimmäiseen osaan verrattuna.
Väliajat menee tosiaan lähtöjärjestyksen mukaan. Eli jos lähdet ykkösenä, vihreää tulee kokoajan. Jos lähdet toisena, näet vain ekan auton väliajat jne.
Jos sun takaata lähtee 10 autoa, voit maksimissaan
tippua kymmenen sijaa maaliintulon jälkeen.
Jatkuvasti vaan laskee ostohalut tämän suhteen.

Always online urassa, miksi? Codemasters selittelee huijauksen estolla, mutta järkevämpää olisi tehdä niin, että ajat ei tallennu jos kone ei ole netissä.
Nyt ei pääse ajamaan koko uraa ilmeisesti jos racenet on alhaalla.
Always online liittynee siihen, että daily jne haasteet jotka tuo sulle rahaa pitää myös autot sidottuna sinne ja autojen damage säilyy. Tuo systeemi itsessään on erittäin hyvä ja saa oikeasti miettimään miten vedät niitä haasteita. Ei voi reikä päässä ajaa, jos ei suju ni skippaa ja menee seuraavaan. Rahat loppuu kesken noin. Itsekin pärjään paljon paremmin nyt noissa juuri sen vuoksi, että jokaisen ajettava varovasti.
Silloin kun Racenet toimii, se toimii kyllä nyt viikonlopun pätsien jälkeen todella hyvin.
Toki siihen olisi hyvä tehdä jokin systeemi millä onnistuisi offlinessa ajelu.

Uran vaikeustasoa ei voi muuttaa.
Ei, alussa on helpoin taso ja rallissa 4 EK:ta. Seuraavaksi kuusi pätkää ja yksi vaikeampi AI, sitö seuraavassa varmaan 8 pätkää jne. Ihan sama systeemi kuin ykkösessä.

Ainakin uran puolella ek:n voi aloittaa vain viisi kertaa uudestaan, miksi? Mulla voi pahimmillaan yksi ek vaatia 10-20 restarttia jotta se menee hyvin.
Eka dirt rally oli tarpeeksi hermoja raastava jo ilman tuollaista keinotekoista vaikeuttamista.
Juuri siksi, että tässä urassa on vihdoin tajuttu tuo rallin syvin olemus. Täytyy ajaa vain omien taitojen rajoissa. Jos yrittää liikaa, auto hajoaa. Korjaus on kallista ja kohta sulla ei ole rahaa ajaa. (Aloitusautot on ilmaisilla korjauksilla, joten konkurssiin ei voi mennä). Näitä nimenomaan ei kuulu ottaa uusiksi, vaan opetella ajamaan sen verran hiljaa, jotta pääset maaliin. Viikko/päivä haasteissa ei restarttia ole laisinkaan. 9 EK ralli on todella hieno päästä maaliin. Kokoajan tasapainoilua sen kanssa et paljonko rahaa tulee, paljonko menee korjaukseen. Tärkeämpää on tulla maaliin, kuin ajaa kovaa.
Ykkösessä jo oli vastaava, mutta siinä maksoi aina rahaa uusinta otto.

Lisäksi arvostelut ei tunnu kertovan mitään tärkeitä asioita.
Esim onko tuo restart rajoitus myös free playn puolella?
Ei ole rajoitusta.

Tienaako kaikista moodeista rahaa?
Ei, vain urasta. Eli ralli ka rallicross kaudet, päivä ja viikko haasteet.

Miten auton parantaminen on tehty, voiko päivitykset vaan ostaa vai vaaditaanko tietty määrä ajoa kuten ykkösessä?
Sekä että. Ajamalla saat avattua moottorin kehityksiä, jotka avaat sen jälkeen rahalla. Parempi suorituskyky tarkoittaa heikompaa kestävyyttä. Eli tehokkain ei aina ole paras.
Lisäksi eri autoluokilla on eri määrä ostettavia päivityksiä. Vaihdelaatikon, jousituksen jne kestävyyksiä voit parannella niillä.

Miten historic rally toimii?
Freeplay valikon alla erillisenä pelimuotona.
Siellä on mestaruussarja joka aloitetaan tehottomilla etuvetoautoilla (mini, fulvia jne) ja kun pääset kolmen joukkoon, pääset seuraavaan luokkaan jne. Tavoitteena modernit ralliautot. Hyvin samanlainen kuin ura, mutta rajatumpana ja ilman rahahuolia.

Freeplaystä löytyy myös rallicrossin mm sarja. Lisäksi Time trial löytyy tästä valikosta ja custom Championship jota voit ajaa offlinessa tai onlinessa.

Entä miten ura etenee, vaaditaanko edelleen top 3 sijoitus, että pääsee seuraavalle tasolle?

Sama systeemi. Top 3 nousee ja alin 3 tippuu.

Voiko urassa valita alun fulvian jälkeen minkä tahansa auton jos sellaisen vaan omistaa?
Kukaan ei mainitse noista arvosteluissaan mitään.
Alusta asti voit ajaa millä vain. Deluxe versiossa muitakin autoja tarjolla. Jos pelkkä fulvia niin ajat vaikka pari daily haastetta ja keräät rahat toiseen autoon. Uran voi siis aloittaa vaikka R5 luokan autolla.
 
Oli kiva yllätys tosiaan milli tilillä. Kävin ostaa R5 fiestan ja sillä viikko haastetta ajaa. Yllättävän samanoloinen kuin dirt1 WRC fiesta ajettavuudeltaan. Ootteko koittanut säätöjä löytää autoihin? Vaikuttaisi,että pienet säädötkin vaikuttaa ajettavuuteen. Esim. Audia tunasin asfaltille piirun jäykemmäksi ja tuli Audille ominainen keulan painonsiirtely hävisi ja sitä myötä pitikin.

Mutta kyllä ajavat sikakovaa nettikisoissa. Dirt 1ssä pystyi ajaa 10 sakkiin xo1llä mutta nyt tulee 30-60s turpaan pitkillä pätkillä,ainakin tuossa R5 viikkohaasteen Uudessa-Seelannissa. Tuo fiesta R5 on kyllä upea ja helppo ajettava.
 
Oli kiva yllätys tosiaan milli tilillä. Kävin ostaa R5 fiestan ja sillä viikko haastetta ajaa. Yllättävän samanoloinen kuin dirt1 WRC fiesta ajettavuudeltaan. Ootteko koittanut säätöjä löytää autoihin? Vaikuttaisi,että pienet säädötkin vaikuttaa ajettavuuteen. Esim. Audia tunasin asfaltille piirun jäykemmäksi ja tuli Audille ominainen keulan painonsiirtely hävisi ja sitä myötä pitikin.

Mutta kyllä ajavat sikakovaa nettikisoissa. Dirt 1ssä pystyi ajaa 10 sakkiin xo1llä mutta nyt tulee 30-60s turpaan pitkillä pätkillä,ainakin tuossa R5 viikkohaasteen Uudessa-Seelannissa. Tuo fiesta R5 on kyllä upea ja helppo ajettava.
Itse ostin kanssa Skodan ja tein tuon saman.
Mikä sulla kokonaisajaksi tuli/tulee?

Itse vedin aika tasaisesti (sen saman minuutin per pätkä perässä), mutta viimeisellä EK:lla jouduin palauttamaan auton tielle pienen virheen vuoksi. Jäin jumiin aitaan. Minuutti penaltyä.
Olin lopulta 9ek jälkeen siinä vaiheessa rankingin 18:sta (vissiin pleikan ajoista vain) ja ilman rankkua oisin ollut kymmenes.

Aikaa tosiaan kärkeen tosi paljon, mutta harva ajoi maaliin, joten nousin alun 30 paikkeilta tosiaan 20 joukkoon ja ilman virhettä oisin ollut kymmenes.
 
Ylös Bottom