Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Saako tuolla historicin puolella edes säädettyä sillä sliderilla vaikeutta vai toimiiko se vain custom championshipin puolella?

Saa säädettyä, aika lailla sama systeemi kuin F1 peleissä.

Ite ajalen tuota 70% vaikeudella takapotku Sierralla ja saa tulla aika tosissaan että pystyy vastaamaan AI.
Aikamoista pumppaamista se ajo tuntuu olevan kun auto ei ihan vielä ole kunnolla hallussa ja pätkät tuntemattomia, ei uskalla painaa kunnolla.

Tämä rokottaa virheestä paljon herkemmin kun DR1.

Kyllä ne on hyvän pelin saanut CM:llä kasaan, pieniä virheitä löytyy mutta ei ne välttämättä isoa päivitystä vaadi.
FFB saa PC:llä jo nyt ihan kohtalaiseksi pikku viilauksella joten ei se paljoa vaadi, myös optimointia tämä kaipaa, PC versio on raskaampi kuin1 osa ja graffat aika samaa tasoa keskikastin koneella, vähän epäilen että ei ole lukittu 60fps konsoleilla.

Tämä on ensimmäinen rallipeli joka pystyy ainakin melkein seisomaan Richard Burns Rallin kanssa kunnolla vastakkain.
 
Viimeksi muokattu:
AI tässä on tämmöinenkin systeemi että arvokkaamilla autoilla kisaaminen maksaa enemmän, en oo vie huomannut.
Clubman kauden aloitin A-ryhmän Cossu Escortilla, voitto irtosi mukavasti Espanjasta.

Omasta mielestä tuo on hyvä että rest startteja on vain 5kpl per kisa, täytyy harkitusti nuo käyttää.
Täytyykin käydä kurkkaan onko mullekin milli tullut, kai sitä on pakko joku R5 ostaa :p.
Juu maksaa aivan julmetusti enempi uudemmat autot. Lisäksi niitä kehitysosia on enemmän ja maksaa paljon enemmän.
 
Itsellä alkaa olemaan aika iso tatti otsassa tuon pelin kanssa. Racenettiin olen päässyt tasan kerran tänään maanantaina 22.05 pääsin sisään ajoin yhden shaken ja palasin päävalikkoon sen jälkeen en taaskaan päässyt racenettiin vaikka sammutin koko koneen. Alkaa meneen maku kyllä totaalisesti. Hieno ele tuo miljoona mutta ei oikein lohduta jos maksaa 80€ pelistä josta pääsee nauttimaan vain vähän.
 
Oli se milli mullekin tullut, pitihän siittä osa törsätä R5 Fabiaan ja vielä Audi A1 rallycross autoon.
On tuo R5 aika helppo viedä pätkällä, täytyy kyllä kehittää tuota autoa. Jotenkin hieman nuhaisen oloinen.
 
Täälläkin nyt aloitettu ura. Autona R2 luokan Peugeot 208. kaks rallia ajoin ja todella vaihtelevin tuloksin.

Espanjassa se ainoa asfaltti ralli oli se jolla aloitettiin. Muuten meni miten sattui osuin milloin mihinkin mutta yhden pätkän onnistuin ajamaan niin hyvin että päädyin pätkän kolmanneksi. Lopputulos rallissa oli ihan lupaava sija 9.

Uudessa Seelannissa kaikki meni sit viemäristä alas. :rolleyes: kolmella pätkällä neljästä selvällä erolla viimenen. Eroa toiseksi viimeiseen oli aina vähintään minuutti. Onnistuin kuitenki voittamaan sen yhden pätkän jolla en ollu viimenen. Tuli siitä joku trophykin että voita pätkä vahingoittamatta autoa.

Että raju peli samoista virheistä tulee isompi rankku kun ekassa osassa.
 
Nyt loppu huumori.
Ensinnäkin mua ärsyttää ihan hemmetisti et yli 50% pätkistä ajetaan myöhään illalla, yöllä, tai kaatosateessa. Missä on normaali päivä EK:t? Kyllä noita voi olla, mutta ei joka ralli kokonaan.

Mut toi puola. Vihaan sitä nyt jo enemmän kuin ruotsia ykkösessä.
Samat vallit suoraan tien vieressä, tässä sentää pitäs perä liukua vallin päälle, mutta ku ei. Siinä on joku ihmeen rotvalli johon perä osuu aina ja sen jälkeen todella raivostuttavasti lähtee auto minne sattuu. Pädillä ei vain riitä tarkkuus tuollaisiin vauhteihin noin ärsyttävällä valli ratkaisulla. Lisäksi kun se tie on naurettavan liukas kuivalla kelilläkin.
Yritin A-ryhmän mitsulla siellä ajaa ja pitkällä EK:lla luovutin. Käytin kaikki viisi restarttia ja kahdesti vielä huijasin menemällä päävalikkoon, jolloin saa sen viimeisen yrityksen loputtomasti uusiksi.

Parhaalla suorituksella olin ennen virheitä 21 sel kärkeä edellä ja viimeisillä kerroilla minuutin perässä. Silti hidastamisesta huolimatta auto liukui miten sattui sinne rotvalliin jossain kohdin ja hajosi, lensi yleisöön tai jotain muuta. Pädi ei mun käsissä vain riitä Puolaan nopeammilla autoilla mitenkään..
 
Isoin ärsytys juurikin tuo koko pelissä että pätkät ajetaan suurimmaksi osaksi yöllä, illalla ja sateessa. Enemmän normi päivä pätkiä kiitos.
 
Gigantista saisi 50€:llä, mutta en tiedä kannattaako pelkästä timetrialista, Online haasteista ja custom championshipistä niin paljon maksaa. Varmasti pelkkä ajaminen olisi todella hauskaa.

Ura on näköjään jokaiselta osa-asueelta täysi pettymys itselleni. Olispa tämä CMR1, 2 tai 3, mutta DR2.0 ajettavuudella sekä graafikoilla. Jopa vanhat keskinkertaiset Milestonen WRC-pelit oli uran sekä kisojen mallintamisen osalta molempia Dirt Rallyja edellä.
 
Itsellä on jäänyt uran ajeleminen taka-alalle juurikin helpon vaikeuden takia. Olisi pitänyt aloittaa jollain muulla kuin Fulvialla. Onneksi pelkkä Time trialia hakkaaminenkin on todella kivaa. Voisin kyllä suositella 50€ vaikka ei olisi uraa käytössä.

USA ja R5 on tällä hetkellä lempikombo
videolla oma rykäisy. Pitää alkaa hieromaan, viikonloppuna olin vasta 11. nopein.
 
Eihän tuo 50€ tosiaan paha ole nautittavasta ajokokemusta rallin parissa, vaikka peli ei kaikilta osin odotuksia täytäkkään. Itse vaan ollut ihan tuuliviiri tässä, kun tällä viikolla pitäisi myös repäistä 60€ PS+:aan.

Kyllähän sen aina tietää miten tälläisissä tapauksissa käy, maltti on valttia.. my ass. Huomenna kuitenkin ajetaan rallia!

Tällä kertaa voisi hommata PS4 Prolle, kun PC on jo vähän vanha. DR 1 vielä meni Ultra-asetuksilla 60fps, mutta tämä jatko-osa ei kyllä millään pyöri niin hyvin.
 
Eihän tuo 50€ tosiaan paha ole nautittavasta ajokokemusta rallin parissa, vaikka peli ei kaikilta osin odotuksia täytäkkään. Itse vaan ollut ihan tuuliviiri tässä, kun tällä viikolla pitäisi myös repäistä 60€ PS+:aan.

Kyllähän sen aina tietää miten tälläisissä tapauksissa käy, maltti on valttia.. my ass. Huomenna kuitenkin ajetaan rallia!

Tällä kertaa voisi hommata PS4 Prolle, kun PC on jo vähän vanha. DR 1 vielä meni Ultra-asetuksilla 60fps, mutta tämä jatko-osa ei kyllä millään pyöri niin hyvin.
Minähän latailin ykkösen pleikalle ja totesin ettei mitään järkeä ostaa kakkosta. Mielipide vahvistui kokoajan. Sit yhden illan aikana joku yksi kommentti tms jossain muutti mietteet, peli tilaukseen. Nyt on mielipide, että kaikessa uran ärsyttävyydessäänkin tää on ajopelin ystävälle pleikkarilla oikeastaan ainut ihan oikeasti pakollinen peli. Monet on ”tää pitää jokaisella olla”-osastoa, mut tää on jo pakollinen, lähes lakisääteinen. :D
 
Minähän latailin ykkösen pleikalle ja totesin ettei mitään järkeä ostaa kakkosta. Mielipide vahvistui kokoajan. Sit yhden illan aikana joku yksi kommentti tms jossain muutti mietteet, peli tilaukseen. Nyt on mielipide, että kaikessa uran ärsyttävyydessäänkin tää on ajopelin ystävälle pleikkarilla oikeastaan ainut ihan oikeasti pakollinen peli. Monet on ”tää pitää jokaisella olla”-osastoa, mut tää on jo pakollinen, lähes lakisääteinen. :D
Ei se vaadi kun yhden EK millä tahansa pelin nelivedolla niin pakko pelata lisää.
Niistä huomaa parhaiten miten se fysiikka on kehittyny.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se vaadi kun yhden EK millä tahansa pelin nelivedolla niin pakko pelata lisää.
Kunhan ei ole puolassa pädillä. :mad: Sen nimittäin jatkossa keskeytän suoraan. :D

Edit: olen tykännyt uuden seelannin rallista tosi paljon. Vauhtia, mutta silti suut pitävä alusta ja mutkat jotenkin soljuu eteenpäin. Pääsen siinä aina kunnon flow tilaan.
 
Miltein kaikkia autopelejä pelanneena Dirt 2.0 on mielestäni jo todella korkealla auton fysiikoiden ja fiiliksen perusteella (miltein yhtä korkealla kuin rbr czeck plugini vr laseilla) kesää odotellessa kun tuki virtuaalilaseille tulee! Ehdottomasti sen +50€ arvoinen peli vaikkakin racenet aiheuttaa tuskaa ainakin vielä...
Tässä vielä pätkää Dirt 2.0 kun olemme kaverien kanssa ajettu jo Dirt1 asti livenuoteilla. Rakentelin joku aika sitten liikesimulaattorin ja subarun vanhasta kojelaudasta vielä oman näköisen setupin olohuoneeseen varsinkin tyttöystävän kaverien kauhisteltavaksi o_O
 
Nyt loppu huumori.
Ensinnäkin mua ärsyttää ihan hemmetisti et yli 50% pätkistä ajetaan myöhään illalla, yöllä, tai kaatosateessa. Missä on normaali päivä EK:t? Kyllä noita voi olla, mutta ei joka ralli kokonaan.

Mut toi puola. Vihaan sitä nyt jo enemmän kuin ruotsia ykkösessä.
Samat vallit suoraan tien vieressä, tässä sentää pitäs perä liukua vallin päälle, mutta ku ei. Siinä on joku ihmeen rotvalli johon perä osuu aina ja sen jälkeen todella raivostuttavasti lähtee auto minne sattuu. Pädillä ei vain riitä tarkkuus tuollaisiin vauhteihin noin ärsyttävällä valli ratkaisulla. Lisäksi kun se tie on naurettavan liukas kuivalla kelilläkin.
Yritin A-ryhmän mitsulla siellä ajaa ja pitkällä EK:lla luovutin. Käytin kaikki viisi restarttia ja kahdesti vielä huijasin menemällä päävalikkoon, jolloin saa sen viimeisen yrityksen loputtomasti uusiksi.

Parhaalla suorituksella olin ennen virheitä 21 sel kärkeä edellä ja viimeisillä kerroilla minuutin perässä. Silti hidastamisesta huolimatta auto liukui miten sattui sinne rotvalliin jossain kohdin ja hajosi, lensi yleisöön tai jotain muuta. Pädi ei mun käsissä vain riitä Puolaan nopeammilla autoilla mitenkään..

En tiedä miten tässä on, mutta ykkösen nopeissa ralleissa auttoi ohjauksen epälineaarisuuden nosto, herkkyyden sai pitää korkeana. Kannattaa testata jos mahdollista säätää sitä, vähentää tuollaisia virheitä kummasti pädillä kovissa vauhdeissa, imo.
 
Itse olen enemmän kuin viihtynyt tämän tuotoksen parissa. Lähinnä ajellut päivähaasteita ja urassa rallin per päivä. Autoksi valitsin Deluxen mukana tulleen Colin McRaen A-ryhmän Subarun, koska Subbe on aina ollut ralliautoista oma suosikkini. Tietysti neliveto myös helpottaa alkutaivalta mukavasti.

Viisi rallia ajettu ja tuloksena varmistettu mestaruus kolmella voitolla ja kahdella kakkossijalla. Ihan on saanut ajaa kunnolla noihin voittoihin, ovat tulleet 15-30 sekunnin marginaaleilla. Odotan pistesaldon tippuvan, kunhan tuosta ekasta kaudesta selviän. Vielä on Argentiina jäljellä ja koitetaan tulla se niin, että Subbe olisi maalissakin ehjä :D Omppu täällä pelotteli tuolla Puolalla, mutta en minä huomannut siinä mitään äärettömän kauheaa. Toki siellä piti painaa ainakin osin kieli keskellä suuta, mutta ainakin Subbe meni ihan nätisti rännien ja ojien välissä riippumatta siitä, oliko yö, sade, vai kuiva. USA on tuntunut tähän mennessä hankalimmalta itselle jostain syystä. Australian rinteet ovat myös olleet sellaisia, että nuottia saa kuunnella tarkkaan, ettei luisu pöpelikköön.

Jos tuo Argentiina menee nätisti, niin kauden jälkeen on joku 1,2 miljoonaa tilillä. Sitten voisi seuraavalle kaudelle ostella jonkun R5-luokan kulkimen, kun siellä näkyisi olevan viikkohaasteessakin joku R5-kisa. Varmaan Rovanperän Skoda sitten se valinta, mutta katsotaan.

Peliin olen ollut erittäin tyytyväinen. Oikein kunnon rallin ajamisen tuntua! Odottelen jo aika innolla, että miltä Monte ja Ruotsi tuntuvat näillä uusilla ajofysiikoilla. Montea varsinkin odotellen.
 
Näköjään jotku osat hajoavat niin että niitä ei pysty korjaamaan ja on pakko uusia.
Huolto tauolla taas aikaa menisi liikaa osien vaihtoon.
Tuli pahasti Australian rallissa telottua Cossu Escorttia ja osa osista korjauskelvottomia.
Tuossakin kisassa kaikki pitkät pätkät pimeällä :mad:.
Kyllä tämä on helposti on tuo 50e, itselle ollut ihan 90e arvoinen.
Rallicrossi on myös hyvin tehty tässä, paljon en oo tuota pelannut viellä mutta varmasti siihenkin saa aikaa uppoaan.
 
Itsellä on jäänyt uran ajeleminen taka-alalle juurikin helpon vaikeuden takia. Olisi pitänyt aloittaa jollain muulla kuin Fulvialla. Onneksi pelkkä Time trialia hakkaaminenkin on todella kivaa. Voisin kyllä suositella 50€ vaikka ei olisi uraa käytössä.

USA ja R5 on tällä hetkellä lempikombo
videolla oma rykäisy. Pitää alkaa hieromaan, viikonloppuna olin vasta 11. nopein.


Kyllä nää aivan hävyttömän nopeeta ajat, huh huh! Ei oo meikäläisellä mitään saumaa tommosiin vauhteihin varmaan koskaan. :)
 
Ylös Bottom