Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DiRT Rally

Vastaus: DiRT Rally

Ekaa kertaa ajan rallipeliä ratilla ja on kyllä vaikeaa, varsinkin kun laittaa oikeat kääntösäteet käyttöön. No kai se tästä pikkuhiljaa lähtee :D

Oon yrittänyt ett kääntösäde asetusta, mistä se säätä löytyy. Juu vaikeeta meinaa ajottain olla:D
 
Vastaus: DiRT Rally

Pistin kaasuksi oikea tatti ylös ja jarruksi oikea tatti alas, mielestäni parempi tuntuma näin. Vaihteet sitten L2 ja R2. On kyllä hiton vaikea peli, vielä kun viimeksi pelannut autopeliä konsolilla gran turismo 5:sta. Tuntuu tosin loistavalta peliltä kunhan oppisi vähän ajamaan
 
Vastaus: DiRT Rally

Pistin kaasuksi oikea tatti ylös ja jarruksi oikea tatti alas, mielestäni parempi tuntuma näin. Vaihteet sitten L2 ja R2. On kyllä hiton vaikea peli, vielä kun viimeksi pelannut autopeliä konsolilla gran turismo 5:sta. Tuntuu tosin loistavalta peliltä kunhan oppisi vähän ajamaan

Miten tuollatavoin voi sitoa jarrulla?
 
Vastaus: DiRT Rally

Monessa tilanteessa on hyvä pitää kaasu pohjassa (suomen nopeilla pätkillä etenkin), mutta samaan aikaan sitoa jarrulla, eli painaa jarrua hieman.
 
Vastaus: DiRT Rally

miten peliin on saatu vakio ratti säädöt noin huonosti? Vaikka pcllä jo muutama vuosi väännetty.
 
Vastaus: DiRT Rally

Monessa tilanteessa on hyvä pitää kaasu pohjassa (suomen nopeilla pätkillä etenkin), mutta samaan aikaan sitoa jarrulla, eli painaa jarrua hieman.
Hmm, sen takia olenkin amätööri. Taidan vaihtaa takaisin alkuperäisiin. Siis koskeeko toi etuvetoisia autoja vai kaikkia? Oliko gt5:ssa sama ominaisuus? Sori tyhmyyteni
 
Vastaus: DiRT Rally

miten peliin on saatu vakio ratti säädöt noin huonosti? Vaikka pcllä jo muutama vuosi väännetty.

Kyllä ne ainakin Project Carsin vakiot voittaa:) Tässä on myös kohtuu helppoa säätää FFB asetuksia kun onnistuu valikosta ihan kesken ajon.
 
Vastaus: DiRT Rally

Hmm, sen takia olenkin amätööri. Taidan vaihtaa takaisin alkuperäisiin. Siis koskeeko toi etuvetoisia autoja vai kaikkia? Oliko gt5:ssa sama ominaisuus? Sori tyhmyyteni

Tärkeintä tuo on ennen hyppyjä. Saat jarrulla sidottua autoa tiehen kiinni, eikä pomput lähde minne sattuu. Voi pitää kaasun päällä, mutta jarrulla saa auton painopisteen siirtymään siten, ettei se lähde hypystä holtittomasti.
 
Vastaus: DiRT Rally

On tää DiRT kyllä hieno peli :D Äsken kun voitin sen neljännen Ekoon Suomessa (eli viimeisen) niin nousin viidenneltä sijalta kolmanneks. Yhdeltä hajos joku ECU mikä lie se on? ja toinen AI sai rengasrikon :D eli nuo tuloksetkin riippuu monesta tekijästä. Kokonaista rallia ei voi kuitenkaa vahingossa voittaa. Laitan myöhemmin videon siitä voitetusta Ekoosta. Niitä tulee melko harvoin tämmöselle amatöörille. Niin ja autona taas se Mini
 
Vastaus: DiRT Rally

Ekaa kertaa ajan rallipeliä ratilla ja on kyllä vaikeaa, varsinkin kun laittaa oikeat kääntösäteet käyttöön. No kai se tästä pikkuhiljaa lähtee :D
Tuo "oikeat kääntösäteet" oliko se se "soft lock"? vai mitä se asetus tekeekään ajettavuudelle?
Kyllä tuollasta takaveto Bemarii on vähän outoo ajaa kun ajanu Minillä koko ajan :D
 
Vastaus: DiRT Rally

On tää DiRT kyllä hieno peli :D Äsken kun voitin sen neljännen Ekoon (eli viimeisen) niin nousin viidenneltä sijalta kolmanneks. Yhdeltä hajos joku ECU mikä lie on?

ECU= Engine Control Unit eli moottorinohjausyksikkö. Säätelee mm. sytysaikaa, ilman ja polttoaineen suhdetta, bensansyötön määrää, venttiilin ajoitusta sekä venttiilin ajoitusta.

Erikoiskokeet on toteutettu todella hyvin. Tänään on tullut lähinnä haettua tuntumaa eri maiden erikoiskokeista ja luultavasti eniten on tullut ajettua Suomessa ja Kreikassa. Huomenna aloittelen luultavasti uran ja koitan tehdä hieman säätöjä, mikäli sille tarve löytyy. Säädöissä on hyvin tehty, että voi tehdä vain perusmuutoksia tai sitten hieman tarkempia säätöjä. Kävin myös kokeilemassa Pikes Peakia ja haastavaa oli verrattuna esimerkiksi SLoebiin, jossa kyseinen rata tuli ajettua useaan otteeseen. Pikes Peak on ulkonäöltää yllättävän erilainen, mikäli verrataan SLoebia ja DiRT Rallya.

Suosikki autoikseni valikoituivat 2010-luvun Volkswagen Polo R WRC sekä Hyundai i20 WRC.

Erityismaininta menee todella tasaiselle 60 fps ruudunpäivitykselle. Se teki ajamisesta todella paljon miellyttävämpää.
 
Vastaus: DiRT Rally

Löytyisikö joltakin asetuksia Thrustmaster T150 ratille, joilla pääsisi alkuun ratin säätämisessä? Oletusasetukset ovat ainakin syvältä...
 
Vastaus: DiRT Rally

Jotain pari tuntia tullu pelattuu tätä tänään ja ainakin haastetta löytyy. :D

Ruotsin pätkällä tuli lumipenkat tutuiksi. :p
 
Vastaus: DiRT Rally

Huhhuh, kyllä on vaikea! Testailin ensin vähän suomen pätkiä fulvialla ja se meni yllättävänkin kelvollisesti. Kreikka olikin sitten ihan eri meininkiä ja pöpelikössä oli heti, jos ei noudattanut nuottia kirjaimellisesti. Jokseenkin karmea ajettavakin tuo 60 luvun rotisko, mutta se tuo hommaan vain lisää fiilistä. Kunnon selvitymystistelua. :D

T300 tuntui oletusasetuksilla vähän keveältä ja nostelin noita muutamia tasoja ja ihan ok hyvältä alkoi tuntua. Wheel frictionin pudotin puoleen, koska haluan tuntea tiestä mahdollisimman paljon. Pitää kuitenkin katsella netistä vähän, miten muut on säätäny ja tehdä kokeiluja.
 
Vastaus: DiRT Rally

Kannataa ehkä sillain alkaa säätämään FFB asetuksia että laittaa aluksi kaikki 0%. Ensin säätää 3 ylintä mitkä vaikuttaa voimaan, sitten 3 alapuolelta jotka vaikuttaa efekteihin.
Aika äkkiä nuo käy läpi kun ei noita loppupeleissä montaa oo.

Aika yksilöllistä se on mistä FFB asetuksista kukin tykkää.
 
Vastaus: DiRT Rally

On kyllä näppäriä pirssejä noi "uudet" rallicross etuvedot. Rallicrossissa tulee kyllä herkästi hiki, sen verran hanakasti pitää vievata rattia :D
Niin oli, tykkäsin niistä paljon ja rallycross Minikin oli kiva. Uudet Rellut ja Pikes Peak Pösö jäi vielä kokeilematta.

Vähän houkuttaisi ostaa PS4-versio, mutta ei viitsisi ostaa peliä uudestaan. Toki PC-versio maksoi aikoinaan julkaisussa 27€, joten ei tuplasti maksaminen nyt niin paha ole.
 
Ylös Bottom