Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DiRT Rally

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Routa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: DiRT Rally

Osaisko joku auttaa dirt rallys ratin kalibroimisessa. Yrittäny miljoona kertaa mutta eivaa tajua mitä siinä pitää tehä. Kans jotai hyvii asetuksii vois antaa ku suoralla ajaessa ratti vispaavispaa ja eimitää tehtävissä ja ojassa jo. Vai johtuuko edes asetuksista vaa vai omista ajotaidoista
 
Vastaus: DiRT Rally

Peli on ollut konsoleilla noin vuoden ulkona ja edelleen huippu ajopeli, omalla kohdalla paras.
Säännöllisesti tulee tätä edelleen ajeltua, tähän peliin olisi ollut niin helppo tuoda vähän lisää ralleja ja uusia autoja kun kaikki muu on niin kunnossa.
 
Vastaus: DiRT Rally

Sanokaas kumpi kannattaa ostaa tämä vai Loeb rally. Tarkoitus on ainakin alkuun ajella pelkästään ohjaimella eli kumpi on enemmän arcademaisempi.
 
Vastaus: DiRT Rally

Ehdottomasti Dirt pelasi millä tahansa. Mielestäni pädillä Dirt rally on loistava ja ajaminen helpompaa kun Loebis. Tuntuma tässä huomattavasti aidompi kun Loebis.
 
Vastaus: DiRT Rally

Juu tuossa lueskelin ja kahtoin videoita, niin kyl se Dirtin puolelle kallistuu. Ja jos hintaa on 9.95€, niin ihan sama vaikka ei tykkääkään [emoji2]
 
Osaisko joku antaa ohjaus asetuksiin jotkut arvot kun ohjaimella tosiaan pelaan.

Mitä tuo linearity asetus tekee?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: DiRT Rally

Itse en oo tehnyt ohjaus asetuksiin muutoksia, tuntuu hyvältä nämä vakiot. Autoja tulee välillä hieman säädettyä, varsinkin vanhemmilla autoilla saa jousitusta säätää pehmeämmäksi että tulevat nätimminn hypyistä alas. Itsellä nyt Master kausi menossa rallin puolella Fiesta Wrc:llä ja aika paljon tulee kärkeen hävittyä. Kreikassa viidenneksi ja yli neljä minsaa kärkipaikalle jääneenä. Erityisesti yö pätkät tuottavat hankaluutta ja niissä tulee eniten tappiota. Suomi on kyllä tässä mahtava pelata ja harmi kun puuttuu Dirt 4:sesta.
 
Vastaus: DiRT Rally

Onhan tämä yksi parhaista autopeleistä koskaan. Onlinessa lyhyillä radoilla en ole tosin päässyt 15 sekuntia lähempää kärkeä jota suomalaiset dominoi. Noh, ei haita kunhan nautin pelistä.
 
Vastaus: DiRT Rally

Ratti, penkki, VR-lasit, kuulokkeet ja Dirt Rally. Huhhuh, aivan uskomaton! Grafiikoiden rosoisuus haittasi tasan kaksi sekuntia, kunnes pääsi radalle vauhtiin. Aivan uskomaton tunne, kaikki pomput ja mutkat tuntee, näkee, kokee ja pystyy arvioimaan hyvin. Ja kun ajaa ulos, senkin tuntee.

Tästä ei kyllä ihan helpolla palata näytöllä ajamiseen. Ei siinä oikein ole järkeä tämän kokemisen jälkeen. Ja kuvitella, että VR on tosiaan nyt huonoimmillaan, tästä mennään vain jatkuvasti parempaan suuntaan. Ja se on nytkin jo näin mullistava kokemus. Huh.
 
Vastaus: DiRT Rally

Ootteko kuinka paljon vaihdellut noita autojen säätöjä vai onko ne valmiit jo hyvät?

Pääsääntöisesti ainakin omasta mielestä ihan ok. Olen katsellut https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=462311586 tuota guidea ja sieltä pieniä säätöjä autoihin joskus ja tuolta myös hyvä tsekata autojen voimasuhteita. Rallycrossissa default-säädöt ei oikein toimineet ja niihin katsoin jostain toisesta oppaasta paremmat säädöt, mutta rallin puolella defaultit on suurimman osan ajasta ihan ok. Toki edelleen jää sen 10-20s kärjestä onlinessa, että varmaan joitain sekunteja kyllä säädöilläkin voisi säästää.

Napsahti viime viikonloppuna platina-trophy tästä pelistä, on kyllä niin parasta VR laseilla.
 
Vastaus: DiRT Rally

Ootteko kuinka paljon vaihdellut noita autojen säätöjä vai onko ne valmiit jo hyvät?
Wales, Kreikka, Monte Carlo, Ruotsi -> laita välityksiä pienemmäksi. Suomessa voi laittaa joko pienemmäksi tai isommaksi, testaa kummasta pitää enemmän. Saksassa kannattaa laittaa isommaksi.

Soralla ja lumella kannattaa nostaa alustan korkeutta tai laittaa vähän pehmeämmäksi niin pystyy ajaa lujempaa ja auton kontrolli paranee. Vakiona ne on liian jäykkiä. Monte Carlossa ja Saksassa sitten madaltaa sekä jäykistää alustaa, tekee autosta enemmän rata-autoa.

Nämä vinkit toimii varmaankin kaikkiin moderneihin neliveto autoihin ja mahdollisesti myös vanhoihin, niitä olen säätänyt vähemmän ja eikä niistä ole kunnon kokemusta.
 
Vastaus: DiRT Rally

Onko 2000-luvun ja 2010-luvun autoissa paljonkin eroa,kun lähdetään hakemaan mahdollisimman hyvää aikaa yhdellä erikoiskokeella?

On kyllä VR:nä aivan huikea kokemus, paljon parempi kuin olisi voinut koskaan kuvitella. Mitä tämä on viiden vuoden päästä seuraavilla tehoilla? Tai kymmenen vuoden päästä? Oikeat kisat peruutetaan ja mestaruudet ratkaistaan VR:nä.
 
Wales, Kreikka, Monte Carlo, Ruotsi -> laita välityksiä pienemmäksi. Suomessa voi laittaa joko pienemmäksi tai isommaksi, testaa kummasta pitää enemmän. Saksassa kannattaa laittaa isommaksi.

Soralla ja lumella kannattaa nostaa alustan korkeutta tai laittaa vähän pehmeämmäksi niin pystyy ajaa lujempaa ja auton kontrolli paranee. Vakiona ne on liian jäykkiä. Monte Carlossa ja Saksassa sitten madaltaa sekä jäykistää alustaa, tekee autosta enemmän rata-autoa.

Nämä vinkit toimii varmaankin kaikkiin moderneihin neliveto autoihin ja mahdollisesti myös vanhoihin, niitä olen säätänyt vähemmän ja eikä niistä ole kunnon kokemusta.

Jep näillä mennään, tänks.

Sit toi RaceNet, mikä se oikeen on? Voiko siellä ajaa jotain kisoja muita vastaan vai mitä. Oon tehnyt sen tilin ja mennyt sinne sivuille, mut ei sieltä mitään saa valittua. Selainkin jumissa jatkuvalla syötöllä.

Edit: No nyt ne tuli peliin näkyviin [emoji2]
 
Mikähän tähän on tullut kun asetukset ei pysy vaan talletukset häviää aina ja joutuu joka kerta laittaan asetukset uudestaan

Jotain vinkkejä 4WD B ryhmäläisen asetuksiin. Asvaltillakin on kun ajais jäällä mutkissa ei pienintäkään pitoo [emoji2]

Edit: Kuin kauan tai monta kertaa jaksatte yrittää yhtä pätkää että se menee hyvin? Mulla menee varmaan keskimäärin 10-100x ja 1/2-3h yhteen pätkään, että saan hyvän ja ehjän ajon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: DiRT Rally

Tavallisesti 1-3 kertaa, usein ekalla purkkiin. Ei maha mittään jos ja kun ei voita.
 
Vastaus: DiRT Rally

Kyllä tää harjoittelua vähän vaatii. Nykyään en paina melkein koskaan restartia. Silloin kun aloin pelaamaan niin ojassa oltiin viimeistään toisessa mutkassa:D ja sitten restartia. Ajan kanssa tulee paremmaksi kun oppii ajamaan eri pinnoilla ja autoilla ja muutenkin vaan oppii ajamaan pelissä.
 
Sanokaas miten voin perua auton osto kaupat? Ei varmaan mitenkään. Ostin B ryhmän pösön ja ei tolla vaan pysty ajaan mitenkään. Asvaltillakin 4 mutka ja vauhtia 60 niin menee kun jäällä suoraan mettään, ei pienintäkään pitoa missään mutkassa. Häviän jopa mun ekan 130hp auton aikoihin yli 2min pätkällä. Nyt kun mulla ei oo enempää rahaa ostaa muuta autoo, niin tää peli sit varmaan oli uran osalta tässä.

Edit: Piti laittaa alustan säädöt 100% erilailla kun muissa autoissa, niin rupes toimiin. Onkohan tää bugi koska eihän tuossa muuten oikeen ole järkee.
 
Vastaus: DiRT Rally

Kyllä tämä VR:nä on yksi huikeimpia kokemuksia peleissä koskaan. Siis aivan uskomaton ero litteällä näytöllä pelaamiseen. Ei vaan mitään järkeä enää palata takaisin VR:n jälkeen normiruutuun.

Huikea fiilis, kun alkaa saamaan vauhtia ajoon ja vetää kylkimyyryssä sivuikkunasta katsoen sentin päässä puista tai kalliosta täydessä vauhdissa halliten auton juuri ja juuri pienillä korjausliikkeillä, jotka VR:n ansiosta tulevat "selkärangasta". Tai pitkä hyppy suoraan mutkaan kylki edellä puita hipoen ym. Ihan mieletöntä.
 
Ylös Bottom