Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Disco Elysium - The Final Cut

Kokeilin mobiilisovelluksen kautta, sieltä kun osti pelin ja sen jälkeen valitsee "download to console", niin huomasin sen jälkeen että se lataa PS4 versiota...
Näin vähän arvelinkin. Liekö vika tuossa sovelluksessa vai PS5:ssä, että se pukkaa latausjonoon oletuksena PS4-version. Mutta tosiaan PS5:n kautta tuota ei onneksi tapahdu.
 
Huh huh rakastan tätä peliä. Vajaa tunti vasta pelattuna ja räkättänyt ääneen vedet silmissä. Tällaista peliä olen kaivannut. Heittämällä nousi yhdeksi suosikeistani. :D

Yritin ottaa kravattia katossa olevasta tuulettimesta. Noppaa heitettiin ja en onnistunut, mutta sain vahinkoa koska sydän melkein petti krapulan takia.
 
Huh huh rakastan tätä peliä. Vajaa tunti vasta pelattuna ja räkättänyt ääneen vedet silmissä. Tällaista peliä olen kaivannut. Heittämällä nousi yhdeksi suosikeistani. :D

Yritin ottaa kravattia katossa olevasta tuulettimesta. Noppaa heitettiin ja en onnistunut, mutta sain vahinkoa koska sydän melkein petti krapulan takia.

Mites ne tekstit onko niihin optioneissa säätö mahdollisuutta, tyylin large? itsellä tosiaan tuo oma telkkari seinässä makkarilla noin 3 metrin päässä. niin arvon itse vielä ostanko pelin pleikkarille vai sitten pclle.
 
Mites ne tekstit onko niihin optioneissa säätö mahdollisuutta, tyylin large? itsellä tosiaan tuo oma telkkari seinässä makkarilla noin 3 metrin päässä. niin arvon itse vielä ostanko pelin pleikkarille vai sitten pclle.
Oli siellä mahdollisuus säätää tekstin kokoa. Itse otin large ja hyvin näkyy. :)
 
Itse sain aika alussa jo Game Overin! Etsivä masentui niin pahasti omaa epäpätevyyttään rikospaikalla, että päätti lopettaa poliisin hommat ja muuttaa sillan alle asumaan. :D

Ei hemmetti mikä peli, aivan loistava. Ääninäyttely tekee aika paljon tässä pelissä, onneksi päättivät tehdä sellaisen Final Cut-versioon. Ja se on tehty vielä aika laadukkaasti.
 
Itse sain aika alussa jo Game Overin! Etsivä masentui niin pahasti omaa epäpätevyyttään rikospaikalla, että päätti lopettaa poliisin hommat ja muuttaa sillan alle asumaan. :D

Ei hemmetti mikä peli, aivan loistava. Ääninäyttely tekee aika paljon tässä pelissä, onneksi päättivät tehdä sellaisen Final Cut-versioon. Ja se on tehty vielä aika laadukkaasti.
Itse kuolin surun aiheuttamaan sydänkohtaukseen. :D

Tässä on kyllä aivan uskomaton käsikirjoitus. Siis huh huh noita keskusteluja ja pohdintoja. Ja tuo ääninäyttely on loistavaa! En oikeasti tiennyt mitä odottaa tältä peliltä, mutta olen ihan myyty.
 
Sitä äsken havahduin katsomaan kelloa ja tajusin pelanneeni koko yön. On niin koukuttava. Tuli vastaan eräs kommentti tästä pelistä, jossa sanottiin "On kuin lukisi hyvää kirjaa" ja allekirjoitan tämän täysin. Tässä on tullut sellainen fiilis, että luen kirjaa jonka olisi voinut kirjoittaa Charles Bukowski, Hunter S. Thompson tai vaikkapa William S. Burroughs. Tai kaikki yhdessä. Aivan uskomaton kokemus. Tämä on taidetta. Sitä pakko ahmia vaan lisää.
 
Hetkonen, onko tästä fyysistä versiota ollenkaan? Niin paljon täällä(kin, kuten aiemmin pc:llä pelanneet) hehkutetaan että piti googlata paljonko kustantaa mutta mieluusti ostaisin fyysisenä tällaisen tapauksen kuin diginä.
 
Hetkonen, onko tästä fyysistä versiota ollenkaan? Niin paljon täällä(kin, kuten aiemmin pc:llä pelanneet) hehkutetaan että piti googlata paljonko kustantaa mutta mieluusti ostaisin fyysisenä tällaisen tapauksen kuin diginä.
Ei ole fyysistä versiota vielä. Kesällä ilmestyy Collector's Edition ainakin PS5:lle. Luulisi, että tulee myös tavallinen fyysinen versio silloin. Xboxin ja Switchin versiot julkaistaan myös silloin.
 
Tämä on alkanut kiinnostaa, varmasti menee hankintaan jos/kun fyysinen versio ilmaantuu joskus. Digille ei kiitos tässäkin tapauksessa.
 
Oli sen verran kiinnostavan oloinen että tuli ps5:lle ostettua.. iski kyllä sitten ostoskrapula kun pääsi pelaamaan. Ja syy oli tekninen toteutus.. epätasainen ruudunpäivitys, surkea/kankea liikkuminen (äijä pyörii kuin puolukka.. kun kohteeseen x yrittää), ja muutenkin valitsemis logiikka ja uskomattoman surkeat latausajat ps5:lla, siis hotellin yläkerrasta alakertaan useita sekunteja.. huoh..
Miljoona riviä dialogia vaikuttaa pääasiassa hämäykseltä, 90% mussutusta mikä ei vaikuta oikeasti mihinkään.
Noh, tulee pelattua mutta ei tämmöistä teknisesti epäpätevää pökälettä saisi julkaisuun päästää.
 
Oli sen verran kiinnostavan oloinen että tuli ps5:lle ostettua.. iski kyllä sitten ostoskrapula kun pääsi pelaamaan. Ja syy oli tekninen toteutus.. epätasainen ruudunpäivitys, surkea/kankea liikkuminen (äijä pyörii kuin puolukka.. kun kohteeseen x yrittää), ja muutenkin valitsemis logiikka ja uskomattoman surkeat latausajat ps5:lla, siis hotellin yläkerrasta alakertaan useita sekunteja.. huoh..
Miljoona riviä dialogia vaikuttaa pääasiassa hämäykseltä, 90% mussutusta mikä ei vaikuta oikeasti mihinkään.
Noh, tulee pelattua mutta ei tämmöistä teknisesti epäpätevää pökälettä saisi julkaisuun päästää.
En ota muuten kantaa, kun en ole peliä vielä itse pelannut, mutta eikös tässä ollut kunnon ääninäyttely nyt? Joten dialogi ei sinällään haittaa, IMO. Ei ainakaan jos vertaa siihen, että se pitäisi lukea ruudulta.
 
En ota muuten kantaa, kun en ole peliä vielä itse pelannut, mutta eikös tässä ollut kunnon ääninäyttely nyt? Joten dialogi ei sinällään haittaa, IMO. Ei ainakaan jos vertaa siihen, että se pitäisi lukea ruudulta.

tarkoittaa varmaan sitä narrator dialogia joka pitää itse lukea, mitä on juuri kirjoissa paljon että kuvaillaan kirjojen tapaa hahmojen ulkonäkö tai tunnetila tai ympäristö tai joku muu yksityiskohta eli Puheseen on voicet mutta narratorin dialogi joutuu itse lukemaan kun voicella varustettu narrator puuttuu keskusteluista.
 
Viimeksi muokattu:
Juu dialogi on toki laadukasta, en vaan ole ihan vakuuttunut mikä on täytettä ja millä on peliin vaikutusta (toki jokainen pelaaja kokee tämän eri lailla, joku tykkää laajemmasta, joku suppeammasta...kerronta vs mielikuvitus tms)
 
On ongelma. Ei ole koskaan aikaisemmin ollut tällaista ongelmaa. En nimittäin kykene ollenkaan lopettamaan pelaamista. Tai, kun kykenen, ajattelen vain tätä peliä. Tyttöystävälle sanoin lähteväni käymään ulkona, 2 tuntia myöhemmin "Joko kävit?". No, en käynyt kun olin täysin uppoutunut tähän peliin. Tässä on tämän pelin julkaisusta lähtien mennyt elämä vähän ohi. Ja parasta on, että mietin jo seuraavaa pelikertaa, millaisella tyypillä lähden liikenteeseen. Siis uskomaton kokemus ollut. Huh huh. Nyt vaan toivon, että tulisi samankaltaisia pelejä lisää. :D
 
On pienet vieroitusoireet tässä päällä. Tuli vastaan bugi minkä ansiosta ei pääse etenemään yhdessä questissa. Voisi tietysti tehdä jotain muuta, mutta jäin odottelemaan päivitystä. Minkä itseasiassa piti ilmestyä tässä, PC:lle tulikin jo, mutta taitaa ilmestyä pleikkarille vasta ensi viikolla.

Aika paljon sakilla tuntunut olevan bugeja, siis juurikin PS5 ja PS4. PS5 kaikista pahimmat. On kaatumisia ja savetuksien katoamista. Onneksi tosiaan päivitys tulossa.
 
Ylös Bottom