Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dishonored

  • Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Sitten sairaan tylsä ominaisuus talletuksissa, on se kumma etteivät ota huomioon että joku pelaa näitä pelejä vaikkapa 2 eri konsolilla esim. kaverin luona ja kun pääpelilaitteelle on se lisuke koodi tullut laitettua niin "karvalakki versiolla" ei voi peliä enää pelata.. :mad: :mad: Varsinkin kun kyse on ns. kosmeettisista jutuista mitä voisi huoletta olla päällä tai ei!!
Minnekähän osotteeseen tuosta voisi tulikiven katkuista palautetta laittaa?

Menee vahvasti offtopiciksi, mutta menköön: Yleensä noi ladattavat sisällöt saa ladattua toiselle konsolille kun loggaa omalla tunnuksella sisään ja menee lataamaan tuon saman sisällön oman ostoshistorianäkymän kautta. Englanniksi tuo näkymä on "transaction history", löytyy tilinhallinnan puolelta (suomenkielen vastinetta en muista).

PS3™ | Managing account information

Ei kai tässä auta muu kuin lyödä taas Dishonored tulille ja jatkaa seikkailua.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Vaikuttaa nyt ensimmäisen tappotehtävän jälkeen todella pätevältä. Kiinnostava maailma, hieno visuaalinen ilme ja piristävän erilainen gameplay. Ensin suunnittelin että pelaan ilman alertteja tappamatta ketään, mutta heti karkumatkalla joku oli jossain välissä mukamas mennyt alerttiin, eikä saveja, niinpä päätin että menköön, pelaan stressaamatta miten tilanne vain kehittyy, tapan tai sniikkaan, mikä milloinkin tuntuu parhaalta. Menee muuten tarina ohi ja sulavuus kärsii, jonka usein haluan ensimmäiseltä läpipeluulta jos vain pelin maailma ja tarina kiinnostaa. Pelataan sitten muutama kerta uudestaan läpi myöhemmin.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Dishonoredin lyhyydestä valittamista en ymmärrä. Otin Gamerin arviokappaleen sillä mielin käsittelyyn, että "täähän on varmaan helppo ja lyhyt peli, kun netissä niin itketään ~6 tunnin pituudesta". Seitsemän pelituntia myöhemmin olen Normal-vaikeustasolla pelaten edelleen toisessa (!) tehtävässä. Aikaa on saanut turhan helposti kulumaan etsimällä kaikki riimut, luunpalat ja maalaukset. Ja toisaalta henki on lähtenyt monta, monta kertaa, kun olen yrittänyt turhan vauhdikkaasti ja huolettomasti vain rynniä eteenpäin.
 
Re: Dishonored [PS3/X360]

Pam, paukuttelin pelin läpi ja oli kyllä todella eeppistä settiä alusta loppuun, 10h tuossa meni ja valitukset tulevat ainoastaan yhdestä loppupään kentästä. Kontrollit ja liikkuninen huippuluokkaa ja kenttien laajuudesta plussaa. Tarina ei erityinen ollut, mutta ihan toimiva. 9/10 ja Hifisti -suosittelee leima. GOTY 2012 confirmed ellei AC3 onnistu pistämään paremmaksi.
 
Dishonored [PS3/X360]

Kaverille taannoin pelistä mainitsin, niin eiköhän tullut bumerangina takaisin "se on kuulemma tosi lyhyt". Jotenkin siinä työpäivästä väsyneenä sitten totesin vaan, että pelaa sitten niitä paskapelejäs saatana.

Näissä kestopuheissa täytyisi aina olla joku disclaimeri, että kommentoija on todnäk ammatikseen pelaava, tai edustaa sitä vammasinta HC-prosentuaalia joille kaikki pelit ovat pelamattakin liian lyhyitä.

Helvetin tyhmää että Perheenisä #67 jättää pelin ostamatta, guugletellessaan että mitähän sitä pelaisi kun on se vapaapäiväkin tulossa ja vaimo on lasten kanssa isovanhemmilla, tms.
 
Vastaus: Re: Dishonored [PS3/X360]

Pam, paukuttelin pelin läpi ja oli kyllä todella eeppistä settiä alusta loppuun, 10h tuossa meni ja valitukset tulevat ainoastaan yhdestä loppupään kentästä. Kontrollit ja liikkuninen huippuluokkaa ja kenttien laajuudesta plussaa. Tarina ei erityinen ollut, mutta ihan toimiva. 9/10 ja Hifisti -suosittelee leima. GOTY 2012 confirmed ellei AC3 onnistu pistämään paremmaksi.

Itse pääsen Dishonorediani jyystämään vasta parin viikon päästä, kunhan saan sen haettua ja epäilemättä se on loistava peli, mutta äläs huutele sitä GOTY-leimaa vielä! Hitman: Absolutionkin on tulossa ja titteli on alustavasti varattu sille :D
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Seitsemännessä tehtävässä, peliaika yli kymmenen tuntia ja kaksi tehtävää jäljellä. En sanoisi lyhyeksi. Tosin hiippailen ja tutkin lähestulkoon kaiken.
Tehtävät pääsääntöisesti hyviä. Ainoa kritiikki, jonka tuosta voisi sanoa, on että peli on hardillakin vielä aika helppo kun hyödyntää taikakeinoja; varsinkin
Stop Time on hyvin vahva ja olenkin käyttänyt sitä vain kun on ollut pakko, mutta myös Blink helpottaa valtavasti; tehtävät on suunniteltu niin että varsinkin Blinkkiä on pakko käyttää jos meinaa hiippailen edistyä.

Erinomainen peli silti.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Tänään tuli pelattua ensimmäinen tehtävä läpi, luonnollisesti non-lethal ja täysin ghostina. Että voikin olla pitkästä aikaa nautittavaa hiiviskelyä tarjolla. Mekaniikka toimii ja kenttäsuunnittelu rokkaa. Lisäksi monet vaihtoehdot tehtävien suorittamiseen saa lähes kyyneleen tirahtamaan hiiviskelyfanin silmäkulmaan. Näin tehdään loistavia pelejä.
 
Dishonored [PS3/X360]

Ehtinyt myös illan istumaan pelin kanssa ja ensimmäisen tehtävän jälkeen pelikello näytti muistaakseni viittä tuntia. Yllätyin, sillä välillä tuntui että etenen todella nopeata tahtia. Kaikki ampumalla kello olisi ollut varmaan realistisesti ajatellen parin tunnin paikkeilla.

Tuossa ajassa on niputettuna peli siis intropätkästään lähtien.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Viikon se kesti, läpi meni. Viimeinen tehtävä ilman tappoja ja ghostina. Yritin mennä sitä muutenkin ilman voimien käyttöä ja olisin päässytkin, mutta yhdessä kohdassa oli pakko. Tutkin vähän ja selvisi, että voi olla keino sekin välttää mutta en tiedä miten.

Gatehousen sisäpuolella Wall of Lightin takana seisoo vartija koko ajan kasvot ovelle päin, miten siitä pääsee ilman voimia? Alakerrassa on jokin tunnelintapainen, joka päättyy suljettuun luukkuun: saakohan tuon luukun auki jostain jolloin voi ulkopuolelta tulla sisään sitä kautta?

Hauskaa oli. Ainoa, mistä en pitänyt oli

Granny Grags -yliluonnollinen osuus. Kai sen voisi hiipiä senkin, ja pelastaa vartijan, mutta en jaksanut, kun en pidä tuollaisista. Siksi Grannyltä lähti henki. Oli muuten ainoa tappo koko pelissä yhden onnettoman vartijan lisäksi, vartijaparka tuli heitettyä lattialuukusta ja mursi ilmeisesti niskansa. Oli tosin Grannyn jälkeen joten en viitsinyt latailla kun Clean Hands -achievement oli jo mennyttä.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Viikon se kesti, läpi meni. Viimeinen tehtävä ilman tappoja ja ghostina. Yritin mennä sitä muutenkin ilman voimien käyttöä ja olisin päässytkin, mutta yhdessä kohdassa oli pakko. Tutkin vähän ja selvisi, että voi olla keino sekin välttää mutta en tiedä miten.

Kaikki tasot on mahdollista päästä läpi hiiviskellen ja ihan perus-Blinkillä. Viimeiseen tasoon ennen varsinaista loppuratkaisua on todella helppo reitti:

Heti kun aloitat viimeisen tason, näet meressä kivenlohkareita, joissa on kiinni paksuja vaijereita, jotka johtavat linnakkeeseen. Itse käytin noin 100 metriä oikealle aloituspaikasta olevaa lohkaretta. Kun olet kävellyt vaijeria pitkin, blinkkaa itsesi linnakkeen katolle ja sieltä kävele muurinharjoja pitkin sisäpihalle. Kun seisot sisäpihalla siinä parvekkeella, joka sijaitsee sen seinässä olevan reiän yläpuolella, pystyt blinkkaamaan itsesi katolle. Nyt sinun pitäisi olla jo lähes sillä sillalla, joka vie siihen viimeiseen hissiin.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Tuli vastaan ihan järkyttävä bugi, peli jää latausruutuun kun mennään jostain ovesta vaikka sisätiloista ulos, jäin loukkuun talon sisälle :eek:
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Dishonored tulee saamaan kolme DLC -laajennusta.

Ensimmäinen DLC, Dunwall City Trials, julkaistaan joulukuussa (4,99$ / 400MP). Laajennus sisältää 10 haastekarttaa, online leaderboard -tuen kera. Seuraavat kaksi laajennusta ilmestyvät 2013, molempien keskittyessä tarinavetoiseen kampanjaan.

- Bethesda Blog: More Dishonored content on the way
 
Re: Dishonored [PS3/X360]

Tulipa vihdoin läpäistyä peli. Ihan hyvät fiilikset jäivät. Koitin hiippailla niin paljon kuin mahdollista, mutta aika usein joku huomasi ja jouduin listimään n. 10 vihua joka kentässä. Blinkkiä kun alkoi kunnolla käyttämään niin hyvin helposti pääsi etenemään huomaamattomasti. Ei se nyt ihan täysillä iskenyt muhun, mutta mielellään läpi pelasin. Hiippailu oli kyllä paljon mukavampaa kuin tappaen kaikki vastaantulevat.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Oma mielipiteeni pelin läpäistyäni:

- Peli ei todellakaan ollut lyhyt, varmaan 15h vierähti, vaikka en todellakaan tutkinut kaikkea ja viimeiset 3 kenttää yritin vain tahkota mahdollisimman nopeasti, jotta kerkesin saada pelin vaihdettua etiäpäin.

- Peli oli hardilla vielä erittäin helppo, johtuen taikavoimista. En suosittele ottamaan sitä kykyä, jolla vihut näkee seinän lävitse. Pilasi lähes koko pelinautinnon ja erityisesti hiipimisfiiliksen. Luonnollisesti sitä ei sitten malttanut olla käyttämättä. Onneksi Stop timen otin vasta vikana kykynä, joka helpotti peliä liikaa.

- Latausajat pitkiä ja grafiikka suhteellisen ruma.

- Kontrollit olivat tosi hyvät, juoni oli ihan hirveä. Jostain syystä en lämpene peleille, joissa juoni kerrotaan lähes kokonaa kirjojen muodossa, jotka pitää itse löytää ja niissäkään ei kuulu audiota = ensimmäisen kentän jälkeen jokainen kirja jäi lukematta.

- Aseiden / vihollisien vähyydestä iso miinus.

- Olisivat tuon teleportin tilalle laittaneet samankaltaista parkour-toimintaa, kuin Mirrors edgessä.

Kokonaisuutena kaiken hypen jälkeen peli oli ITSELLENI totaalinen pettymys. 6½/10, ei varmasti tule toista kertaa pelattua.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Täytyi laittaa bethesdalle sähköpostia tuosta "infinite loading screen" bugista, toivottavasti tulee päivitystä tuohon, pääsis jatkamaan eteenpäin kun ei nyt kiinnostais alottaa alusta. Ilmeisesti muilla ei ole täällä ollut tuota bugia :eek:
 
Dishonored [PS3/X360]

Tullut tosiaan mainittua podcastissakin asiasta mistä biokka kirjoittaa. Peli on liian helppo.

Kastissa suosittelin pelaajia jättämään kykyjen ottamisen. Peli tosiaan tuntuu paremmalta, kun edetään ilman taikavoimia. Tilanteet ovat yllätyksiä, mutta vain jos ei itse ole nähnyt vaivaa ennalta varmistaa vahtien kulkureitit ja muut asiat.

Ehkä pelistä häviää joku osa, mutta kokemus on huomattavasti mukavampi kun tappamisen eteen joutuu todellakin silloin jos joku pääsee yllättämään. Tietyssä mielessä realistista, että aina vaan ei pääse pakoon ja täytyy valita se miekan tie, vaikka kuinka tekisi mieli jättää tyyppi henkiin. Tätä go with the flow tyyppistä pelaamista tulee harrastettua ahkerasti eri peleissä. Joutumalla odottamattomiin tilanteisiin ei sormi käy latausnappulalla, vaan niistä selvittyä tulee mietiskeltyä mitähän hahmo mahtaisi ajatella näistä tilanteista, tai mitä itse.

Tällaiseen pelaamiseen itseasiassa suosittelen muuta kuin tätä vaikeinta vaikeusastetta. Hyvin harvoin miekaniskut ovat niin kriittisiä kuin vaikeimmalla asteelle tai yleenlä elokuvissa. Muinoin kun oikeassa mualimassa kalpojaan kolisuttivat, taistelukentillä suuri ongelma oli viholliset jotka näyttivät kaatuneilta, mutta puristivatkin sitä omaa asetta niin kauan kuin heiltä kesti valua kuiviin.

Realismia jumaleissön.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Noniin itselläni on nyt myös ilmennyt tuo loputon latausruutu toisessa tehtävässä
Valinnainen sivutehtävä kun pitää toimittaa slackjawille äänitallenne
ja talosta pois pääsy ei onnistu. Ensin pelkäsin että levyssä on vikaa tai konsolissa mutta kevyellä googlauksella ongelmaa on monella muullakin. Loistava peli tähän asti mutta tosiaan pidemmälle en pysty pelaamaan ennenkuin tulee järjestelmäpäivitystä tähän ongelmaan. Useampi oli kokeillut jo uudelleen asennusta ja pelitietojen tyhjentämistä päätyen silti samaan tulokseen samassa kohtaa. Joillain on jäätynyt vasta kolmos tehtävässä.

Kyllä tämä nyt tympii ja en tiedä pitääkö odottaa päivitystä (jos sellaista koskaan tähän ongelmaan tulee?) vai onnistuuko pelin palauttaminen kauppaan tällaisessa tapauksessa?
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Ite pääsin tuosta ongelmasta eroon kun alotin tehtävän alusta sieltä missions valikosta, nyt ei ole ollut ongelmia.
 
Ylös Bottom