Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dishonored

  • Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Vasta pari tehtävää takana, mutta onpas ollut mahtavaa pistää pahiksia aisoihin:)Tuo monipuolisen etenemisen mahdollisuus on vaan jotain niin hienoa, varjoista hiippaileminen, puolustuksien hakerointi ja muut on vaan niin koukuttuvan tuntuisia:D Vähän ristiriitaista tuo voimien käyttö, tekevät kuolemisen lähes mahdottomaksi. Blinkillä pystyy hyppimään ilman huolen häivää ja tarpeen tullen ajan pysäytyksellä ja jouskarilla kaatuvat isommatkin lössit hetkessä... Kuolemaan onnistuu lähinnä mielettömästi ramboilulla tai jollain muulla yhtä typerällä. Blinkin avulla tehtävätkin kykenee halutessaan suorittamaan aivan käsittämättömän nopeasti, jolloin tosin jää suuri osa kaikesta muusta hienosta löytämättä ja kokematta. Diggaan myös tuosta tavasta jolla noita "pääpahiksia" pystyy hoitamaan pois kuvioista, tähän mennessä en ole muita kuin tielle sattuneita sotilaita päästänyt päiviltä, johtohahmot ovatkin kokeneet erilaisia kuolemaa pahempia kohtaloita:p
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Ostin pelin kovin odotuksin, mistä kertoo jo sekin, että kaupan hyllystä tarttui viime hetken mielenmuutoksen myötä X-comin sijaan Dishonored. Ensipuraisu oli makoisa. Liikkuminen, miekkailu, kiipeäminen ja hiipiminen tuntuivat mukavan sutjakkaalta. Pelimaailma vaikutti erittäinkin mielenkiintoiselta. Peli muistutti aluksi Bioshockilta, joka olisi revitty irti Rapturestaan. Ensimmäiset haastavammat hiippailukohdat herättivät huolenaiheen: onko tämäkin länsimaiselle pullamössöpelaajalle suunniteltu valmiiksi pureksittu kikkare.

Olihan se, vaikka paljon hyvääkin jäi käteen. Pidin pelin maailmasta, tunnelmasta ja hahmoista. Pulisongit toimii aina. Valitettavasti tunnelma lässähtää pelin helppouden vuoksi. Täytyy myöntää, että Demon's soulia ja Dead Spacea tuli ikävä. Narahtaminen vartijoille ei juurikaan aiheuta sydämentykytyksiä ja jännitys tuntuu päälle liimatulta. Tämä käy ilmi heti pelin alun kohtauksessa, jossa veteen hyppäämisen jälkeen tuuttaa armoton jännityssinfonia, ilman että kukaan on edes perässäsi.

Vaikeustasoksi vaihdoin heti vaikeimman, mutta silti pelikokemus vaatisi teennäistä pelin rajoittamista. Taikavoimat pitäisi pystyä itseltään kieltämään tai vaihtoehtoisesti jatkuvan tallennuksen mahdollisuus poistaa. Eihän tällainen heikko sielu siihen kykene. Yritin, mutta teleportti kävi liian vastustamattomaksi. Muutenkin sotii periaatteitani vastaan, jos joutuu itse riisumaan pelin keskeisen ominaisuuden pois. Mahdollisuus syöksähdellä jokaisen vihun selän taakse huomaamattomasti kuristamaan pilaa pelinautinnon. Jokaisen kentän voi läpäistä käytännössä samalla kaavalla. Hiivi, odota, porttaa vihun selkään, tainnuta (niin ei tule sanktiota) ja heitä ruumis johonkin piiloon. Vartijat ovat kaiken lisäksi sen verran vähä-älyisiä, etteivät juurikaan reagoi muutoksiin, kuten auenneisiin oviin. Ainoat paljastumistavat ovat meluaminen tai nähdyksi tuleminen. Asetan realismihiiviskelyn suhteen pelimerkkini tulevalle Hitmanille.

Pelin liiasta helppoudesta kertoo, että pelin loputtua runeja jäi käyttämättä ainakin viisitoista ja rahaa lähes kymmenen tuhatta. Dead Space (hard vaikeustasolla) on hieno esimerkki, kuinka pelistä tehdään aidosti jännittävä pelkästään rajoittamalla resursseja. Dishonored pitelee tässä suhteessa liikaa kädestä. Health- ja manajuomia on joka nurkan takana, ettei varmasti eteneminen tyssää. Jokaiseen vähänkin kinkkisempään kohtaan on varmasti laitettu näkyvästi esille, mistä eteneminen tapahtuu.

Jätän pelin myymättä ihan sen vuoksi, että haluan jossain vaiheessa kokeilla läpäistä peli puhtaasti aggre-chaos-raivolla. Ilkeiden ansojen virittely tyhmille vihulaisille voisi olla ainakin hetken nastaa. Jos jotain erityisen kehuttavaa pitää keksiä, niin peli kyllä pitää ratkaisut aika avoimina. Hetkittäin piti jopa pysähtyä miettimään, että "olikohan pelintekijä edes tarkoittanut, että noinkin voi läpäistä tuon kohdan". Kenttäsuunnittelu on kohdallaan. Ne ovat sopivan pieniä ja mielenkiintoisia ja jättävät riittävästi tilaa pelaajan luovuudelle.

Kokonaisuudessaan ihan kohtuullinen esitys. Kouluarvosana kahdeksan. Pelaaminen on sujuvaa, kenttiin ei ehdi kyllästymään ja pelimaailma on mukaansatempaava. Aseita ja muita härpäkkeitä on sopivasti. Tylsän tyhmät vihulaiset, liiasta helppoudesta johtuva jännityksen puute ja suorastaan rikollisen umpisurkea juoni tiputtavat pelin tämän vuoden goty-ehdokkaiden joukosta tylysti pois.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Tuli pelattua läpi niin, että koitin aina olla 100% huomaamaton, kolusin kaikki paikat ja koitin mennä nokkelimpia reittejä, tappamatta ketään. Tykkäsin niin paljon, että peli saanee oman henkilökohtaisen "vuoden peli" -leiman. Erityisesti pidin maailmasta/tunnelmasta, kerättävistä jutuista (bone charmit), level designistä sekä teleport-mekaniikasta, joka teki fps-platformauksesta erittäin nautittavan kokemuksen, joka ei siis ole suinkaan mikään selviö. Taidanpa aloittaa toisen läpipeluukerran, tälläkertaa kunnon murhamiehenä. :)
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Aloitin tänään toisen pelikerran, mutta laitetaan nyt kommenttia tuosta ensimmäisestä.

Pelasin normaalilla ja kuten monet muutkin ovat kommentoineet, peli on vähän turhan helppo. Uusi peli on aloitettu hardilla, mutta ei silläkään vielä kovin kummoista haastetta ole ollut, kolmannessa kentässä taidan olla. Pituudesta en valita, minä tutkin kaikki paikat niin tarkkaan, että sain kulutettua tähän hyvinkin paljon aikaa. Tarkemmin en ole katsonut, mutta siis reilusti yli 10 varmasti (kenties jopa yli 20!).

Charmeja en käyttänyt pelatessa ollenkaan, olen todella laiska käyttämään peleissä kaikenlaisia lisätavaroita ennen kuin myöhemmin. En jaksa kauheasti tutoriaaleihin tutustua :D (tuli pelattua aikoinaan FF8 lähes neljännelle levylle saakka ilman taikojen lisäämistä hahmoihin ennen kuin ymmärsin...). Nyt toisella pelikerralla tutustuin näihin tavaroihin ja huomasin, että näistähän saa vaikka mitä kaikkea lisähelpotusta peliin, joten ehkä ihan hyvä, etten käyttänyt. Olisi ollut vieläkin helpompi peli.

Koetin pelata tappamatta ketään, mutta sitten teki mieli alkaa kokeilla ansoja (spark wall, kärvähdä!). Jos ei kenttien "loppuvastustajia" oteta huomioon, taisin selvitä kuitenkin alle 10 tapolla. Tappamattomuus tuo ehdottomasti enemmän haastetta peliin ja varsinkin, jos ei halua tulla nähdyksi. Hiipiminen ikävä kyllä ei onnistunut kovinkaan hyvin ja siksi tuli jatkuvasti latailtua peliä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja kokeiltua kohtia uudestaan ja uudestaan ja uudestaan (tämä ei tietenkään näy pelikellossa eli enemmänkin aikaa on mennyt oikeasti). Toinen pelikerta on mennyt huomattavasti vauhdikkaammin, kun antaa vaan aseiden laulaa.

Koska koetin pelata stealthilla, otin taiatkin sen mukaan. Loppupuolella ottaessani seinien läpi näkemisen -taidon huomasin, että nyt peli vasta helpottuikin, kun ei tule nurkan takaa enää yllätyksiä. Toisella kerralla jätän tämän hankkimatta. Toisella kerralla panostan tietysti myös aggressiivisempiin taitoihin kuten rottien paikalle kutsumiseen ja vartijoiden tuhkaksi muuttamiseen. Lisäksi muutkin päätökset tulee tietysti tehtyä toisinpäin.

Minulle peli oli todella positiivinen kokemus, tykkäsin todella paljon. Grafiikaltaankin vähän erilainen kuin mihin normaalisti on tottunut. Haastetta olisi voinut olla lisää. Kokonaisuutena oikein mainio peli, suosittelisin ehdottomasti.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Todella hyvältä peliltä vaikuttaa kun olen pelannut nyt noin 2 tuntia. Kyllä nyt vei voiton black ops kakkosesta. Hyvä ja erilainen peli, muistuttaa vähän ehkä skyrimiä liikkuvuudeltaan. Hyvä että tässä pelissä corvo edes osaa hypätä kunnon hyppyjä..
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Todella hyvältä peliltä vaikuttaa kun olen pelannut nyt noin 2 tuntia. Kyllä nyt vei voiton black ops kakkosesta. Hyvä ja erilainen peli, muistuttaa vähän ehkä skyrimiä liikkuvuudeltaan. Hyvä että tässä pelissä corvo edes osaa hypätä kunnon hyppyjä..
Hyppelystä
Hyppyä saa parannettua jos haluaa runeja tuohon uhrata. Itse en tuota parannusta ottanut kuin vasta viimeisessä kentässä ja hyvin pärjäsi ilmankin.
 
Vastaus: Dishonored [PS3/X360]

Nyt on peli läpäisty ja olipas erittäin positiivinen kokemus. Ensimmäiset 6 tehtävää tuli pelattua hiippaillen ja hyödyntäen kenttien mahdollisuutta kiipeillä ja vältellä vartioita, loput tehtävät sitten painettiin high chaos meiningillä. Jossain vaiheessa saattaa joutua palaamaan pelin ääreen pelaten erilaisella taktiikalla. Mahdollista jatko-osaa odotellessa.
 
Vastaus: Dishonored

Minäkin ostin tämän on-deman version 20 eurolla. Oon pelissä aika loppusuoralla ja tykkään kylä kovasti. Hieno tunnelma, hiiviskely on mukavaa ja taikavoimien käyttö erityisesti. Pelaan Hardilla mutta aika helppohan tää tosiaan on mutta todella nautittava silti. Mun mielestä noita kenttiä olis voinut suunnitella enemmän niin että taikavoimia olis pakko käyttää jotta pääsee etenemään. Joitain kenttiä onkin suunniteltu silleen mutta tosiaan yllättävän helppoja noi kentät kun vastustajiakin on usein vaan kourallinen ja niiden hoiteleminen ei suurta päänvaivaa aiheuta.

Tässä oli vissiin joku Half-Life 2:sen suunnittelija ollut tekemässä jotain, toi yks kenttä oli kyllä vähän liiankin suora kopioa eräästä Half-Lifen kentästä. Grafiikat on vähän köpöt mutta visuaalinen ilme on suunniteltu muuten niin tyylikkäästi että ei haittaa. Mutta joo, tosi hyvä peli, tällaisia lisää perusräiskintöjen sijaan.
 
Vastaus: Dishonored

Merkitääks noi tainutukset tapoksi? eli tarkoitan sitä kun "kuristat" takaa päin.

Mielestäni ei mutta noita killereitä vain kertyi pelin kuluessa ja sitten kun
ne omatkin petti niin vittunuin mukana ja aloin tosissaan käyttää teleporttia ja suoraan kurkkuja auki
:-D

Mielenkiintoinen peli ehdottomasti ja ite en aina muistanut käyttää sitä sydäntä että löytäisi niitä juttuja joilla sitten päivittää taikoja. Eli jäi vajaaksi Stop ja olisi ihmisiä hallinut taika.

Tästä pelistä tuli mieleeni vanhan ajan tomb raiderit että joutu välistä miettiä(varsinkin alussa kun halusin olla ghost) kuinka pääsee eteenpäin

Sitten olisi pari kysymystä itte pelistä vaikka sen olenkin pelanut läpi..

-Voiko niitä valotorneija jotenkin hoitaa pois pelistä, eli tarkoitan missä palaa punainen valo ja kohdattaessa raketteija alkaa lentää kohdin, lopussa varsinkin oli haasteelista kikkailla niiden ohella.

-Vaikuttaako chaos jotenkin aina seuraavaan kenttään kuten Hitmanissa. Tarkoitan sitä että vartijoita alkaa olemaan enemmän mitä pidemälle mennään chaos jutulla. Vaikka yritin olla tappamatta eli tainuttaa kuristamalla(en tiedä tarkkaan onko se tappo) niin ukkoja tuli vain lisää ja lisää tai sitten se vain kuuluu pelin tempoon :D

Ehdottomasti kokeilun arvoinen peli kaikille ketkä pitävät tämän genren peleistä, ite ostin xbox livestä hintaan 29,90€ ja noin suoritus kesti sen viisi yötä/päivää joten veikkaisin että pelikello näytti noin vajaa 20h joten en kyllä nykypeleistä vertaamalla lähtisi lyhyeksi sanomaan, ei toki mitään skyrim kestoa mutta passeli "hidas" tempoiseksi peliksi ja varmasti tulen tässä yrittämään tuota low chaos peli tapaa, harmi vain tosiaan kun ei ole tuota new game+ juttua :(

Edit: Huomasin tuolla GR ennakkossa tälläisen:
"Kaikkien kykyjen virittäminen tappiin ei kehittäjien mukaan kuitenkaan onnistu yhdellä läpäisykerralla."

Eli voiko tuota sittenkin saada että on pelanut kerran lävitse ja jatkaa toisen pelikerran jolloin edellisen pelikerran taiat on mukana vaiko eikö tuota sitten tullutkaan?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dishonored

Ei, mutta tainnuttamasi tyyppi on saattanut kuolla ollessaan tajuttomana, esim. pudonnut jonnekin, hukkunut tai rotat ovat syöneet hänet.
Unohdinkin tuolla tarkentaa, tosiaan ekalla pelikerralla vain heitin jätkiä joskus veteen ettei kukaan niitä löytäisi tai jätin hengaa vain siihen. Nytten jos en ole löytänyt roskista tai vastaavaa johon piilottaa niin olen jättänyt vartiat johonkin pöydän tai maata korkeamalle ettei rotat toivon mukaan yllä nakertamaan ja siten myös ettei muut niitä löydä.

Nytten toisella pelikerralla peli on tuntunut "haastellisemalta" tavallaan kun laitoin vaikeusasteeksi hardin ja yritän olla jäämättä kiinni. Toisaalta taas osaa leikkiä paremmin toin teleportin kanssa ja vihun perään->Tainutus. Tällä pelitavalla taas joutuu savettaa vähän väliä ettei joudu taas sitä montaa jätkää tainuttaa uudestaan, koska välistä voi tulla sellaisia munkkeija ettei sitten toisella yrittämällä heti onnistu.

Vielä kysysisin tuota kun taidan olla puusilmä kun en löydä niin mikä on sen taian nimi jolla voi ottaa rotan tai kalan muodon ja siten pääsisi "helpompia" reitteijä kohteisiin.

Sen rotan hallinan löysinkin siitä kykypuusta.
 
Vastaus: Dishonored

-Voiko niitä valotorneija jotenkin hoitaa pois pelistä, eli tarkoitan missä palaa punainen valo ja kohdattaessa raketteija alkaa lentää kohdin, lopussa varsinkin oli haasteelista kikkailla niiden ohella.
Torneissa on huipulla valaanrasvatankki, jonka pääsee nappaamaan irti blinkkaamalla tasanteelle siellä tornin päällä.

-Vaikuttaako chaos jotenkin aina seuraavaan kenttään kuten Hitmanissa. Tarkoitan sitä että vartijoita alkaa olemaan enemmän mitä pidemälle mennään chaos jutulla. Vaikka yritin olla tappamatta eli tainuttaa kuristamalla(en tiedä tarkkaan onko se tappo) niin ukkoja tuli vain lisää ja lisää tai sitten se vain kuuluu pelin tempoon :D
Rottien ja niiden ihme zombie-ökömömmiäisten määrä kasvaa chaosin myötä. Lisäksi loppupään kentät ovat vähän erilaisia low- ja high-chaosilla. Vartijoiden määrään tuolla ei ole vaikutusta.

"Kaikkien kykyjen virittäminen tappiin ei kehittäjien mukaan kuitenkaan onnistu yhdellä läpäisykerralla."

Eli voiko tuota sittenkin saada että on pelanut kerran lävitse ja jatkaa toisen pelikerran jolloin edellisen pelikerran taiat on mukana vaiko eikö tuota sitten tullutkaan?
Mä luulen että tarkoitus on sanoa, että joka pelikerralla täytyy tehdä valintoja sen suhteen, mitä haluaa kehittää. Eli kaikkia kykyjä ei voi koskaan saada tappiin yhtä aikaa.
 
Vastaus: Dishonored

Dishonored saa GOTY-käsittelyn, joten ensi kuussa ilmestyy Dishonored Game Of The Year Edition, joka sisältää kaikki DLC-paketit:

The Knife of Dunwall
The Brigmore Witches
Dunwall City Trials
Void Walker's Arsenal

Lisäksi pelin mukana tulee teemaan sopiva juliste. Kansi näyttää ainakin vielä ihan hyvältä ja kaikki hehkutus-badget on jätetty pois.

Dishonored Game Of The Year Edition Coming Next Month - Gameinformer
 
Vastaus: Dishonored

Kaikki DLC:t näyttäisi olevan 75% alennuksessa Marketplacessa. Itse peli oli omasta mielestä oikein viihdyttävä. Hieman tätä alea odotellutkin, mutta onko lisäsisältö hankkimisen arvoista? Tosin eihän nuo maksa enää kun pari euroa kipale.
 
Vastaus: Dishonored

Kaikki DLC:t näyttäisi olevan 75% alennuksessa Marketplacessa. Itse peli oli omasta mielestä oikein viihdyttävä. Hieman tätä alea odotellutkin, mutta onko lisäsisältö hankkimisen arvoista? Tosin eihän nuo maksa enää kun pari euroa kipale.
Ehdottomasti ostamisen arvoiset. Itse kärvistelin parista bugista, mutta muutoin DLC:t tarjosi yhtä viihdyttävää pelattavaa, mitä pääpeli.
 
Vastaus: Dishonored

Kaikki DLC:t näyttäisi olevan 75% alennuksessa Marketplacessa. Itse peli oli omasta mielestä oikein viihdyttävä. Hieman tätä alea odotellutkin, mutta onko lisäsisältö hankkimisen arvoista? Tosin eihän nuo maksa enää kun pari euroa kipale.

Jätä suosiolla ryönäinen Dunwall City Trials homehtumaan virtuaalisen kauppapaikan hyllyyn. Kaksi muuta tarinadelsua ovat aivan erinomaisia ja ne kannattaa napata tuohon hintaan.
 
Ylös Bottom