Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Pari vaihtoehtoa:

Kiitos! Olen itse asiassa kolunnut jo sen syrjäisen talon ja mainitsemasi talentti löytyy, joten täytyypä kokeilla. Olen myös käynyt
koluamassa Esmeraldan kellarin läpikotaisin, mutta sieltä löytyneet kaksi todistetta eivät riittäneet, tarvitsisi vielä jotain lisää. Tosin suututin vartiokaartin (?) pomon pahasti, kun mainitsin hänen olevan yksi epäilty, siksi epäilin jatkon mahdollisuutta tapauksen etenemisessä.
 
Pistetään tänne kun kakoselle ei omaa topickia löydy. Witcher 3 lisäksi Divinity: Original Sin 2 on yksi niistä Switch porttauksista joiden piti olla mahdottomia. Mutta tässä ollaan, teknisesti peli ei ole lähelläkään PC versiota mutta Switchin tehot huomioon ottaen se näyttää ihan pelattavalta ja siinä on yksi iso bonus. Cross save mahdollisuus PC version kanssa, aloita pelaamaan kotona tehomyllyllä ja jatka pelaamista matkalla Switch versiolla, ainut vaatimus on että PCllä ei saa olla modeja aktivoituna siinä savessa jonka lataat.

 
Pistetään tänne kun kakoselle ei omaa topickia löydy. Witcher 3 lisäksi Divinity: Original Sin 2 on yksi niistä Switch porttauksista joiden piti olla mahdottomia. Mutta tässä ollaan, teknisesti peli ei ole lähelläkään PC versiota mutta Switchin tehot huomioon ottaen se näyttää ihan pelattavalta ja siinä on yksi iso bonus. Cross save mahdollisuus PC version kanssa, aloita pelaamaan kotona tehomyllyllä ja jatka pelaamista matkalla Switch versiolla, ainut vaatimus on että PCllä ei saa olla modeja aktivoituna siinä savessa jonka lataat.


Menin ostamaan ps4:lle tuon pelin juuri ennen switch- version julkistusta ja harmittaa aika vietävästi. Olisi nimittäin täydellinen peli reissuun mukaan otettavaksi.
 
Nyt vihdoin Divinity 2 läpi! 189 tuntia todella rautaista pelattavaa. Meni kaikkien aikojen parhaimpien pelien listalle heittämällä!
 
Onko tämä millainen peli aloittelijalle? Tämä kiehtoisi, mutta kokemusta ei juurikaan tämän tyylisistä roolipeleistä ole.

Kakkonen nimenomaan. Switchille kun saisi kannettavassakin muodossa niin paljon paremmin ehtisi tähän paneutua kuin tietokoneen äärellä.
 
Onko tämä millainen peli aloittelijalle? Tämä kiehtoisi, mutta kokemusta ei juurikaan tämän tyylisistä roolipeleistä ole.

Kakkonen nimenomaan. Switchille kun saisi kannettavassakin muodossa niin paljon paremmin ehtisi tähän paneutua kuin tietokoneen äärellä.
Taistelut ovat vuoropohjaisia ja niissä pitää taktikoida kuin shakissa konsanaan. Tämä toki riippuu myös vaikeustasosta. Kaikkien hahmojen taitoja voi alkaa myös muuttamaan täysin pelin keskivaiheilla. Itse esim. muutin päähahmoni kahden käden miekka miehestä kahden tikarin salamurhaajaan. Jos kärsivällisyyttä riittää opetella taistelumekaniikat ja tykkäät lukea paljon tekstiä/lorea, niin tämä peli ei petä.
 
Nyt vihdoin Divinity 2 läpi! 189 tuntia todella rautaista pelattavaa. Meni kaikkien aikojen parhaimpien pelien listalle heittämällä!

Itse ostin sillon launchissa pc:lle. Oikeestaan ostin koko pc:n tätä peliä varten :cool: Tai ainakin sen julkaisu sinetöi sen ostopäätöksen. Muistaakseni itsellä meni 179h, eli ihan kohtuu kauan täälläkin.


Onko tämä millainen peli aloittelijalle? Tämä kiehtoisi, mutta kokemusta ei juurikaan tämän tyylisistä roolipeleistä ole.

Kakkonen nimenomaan. Switchille kun saisi kannettavassakin muodossa niin paljon paremmin ehtisi tähän paneutua kuin tietokoneen äärellä.


Konsolilla se pelaaminen on hieman kömpelömpää, kun aika paljon pitää valikoissa pyöriä jne. Mutta ei suinkaan pelikelvoton. Xbox ohjaimen kanssa muutaman tunnin kokeilin tätä kakkosta ja kyllä se nyt ihan pelattavissa oli. Ykkösen tosiaan pelasin ihan läpikin boxilla. Tutoriaalit eivät olleet ehkä ihan parhaimmasta päästä, mutta youtubesta löytyi ja varmasti löytyy vieläkin iha hyvää tips 'n tricks pätkää aloittelijoille. Sen verran rautainen eepos tosiaan kyseessä, että ihan kaikille suosittelen alustasta riippumatta, jos yhtään vaan kiinnostaa ! :cool:
 
Hidastempoinen, paljon tekstiä/lorea/seurattavaa, joten tekstien skippaaminen aiheuttaa auttamattomasti juonesta tippumisen ja päämäärättömän haahuilun. Haastetta normaalilla vaikeustasolla riittävästi omaan makuun. Pidin pelin avoimmuudesta, siinä ei esim juurikaan yritetty kahlita pelaajaa näkymättömillä seinillä, joka tietyillä esineillä luo valtavan edun nokkelalle pelaajalle :)
Itsellä pelin loppupuolella tuli seinä vastaan, kun olin skipannut vahingossa yhden tiedon keskustelusta, google sitten auttoi eteenpäin.
 
Osta PC:lle jos sellaisen omistat, tämä on konsoleilla aika kamala pelata.

No joo. Tietenkin jos lähtee sillä aseteella, että kaikki alunperin PC:lle tehty on muilla laitteilla "kamala pelata".

Kuitenkin varsinkin Divinity: Original Sin 2 on todettu olevan erinomainen konsoliporttaus. Kaikki tarpeellinen on saatu pädille mahtumaan ja toimimaan hyvin.
 
Nostetaan ketjua ylös, olettaen että tässä puhutaan pelisarjasta. Ketjun nimeä voisi muuttaa paremmin kuvaavaksi.

Mutta ajattelin tulla kertomaan nyt hiukan tästä mikäli joku muukin tämän helmen haluaa ladata itselleen. Olen jo jonkin aikaa etsinyt jotain vähän erilaista peliä. Jotain joka ei olisi seikkailua 3. persoonan näkökulmasta. Pelejä joita on tullut tahkottua ovatkin kaikki olleet tälläisiä, mm. God of war, Assassins Creedit, Witcher 3, The Last of Us ja Unchartedit...

Ja sitten jotenkin tuli ähky. Bloodborne on nyt jäänyt tyystin kesken, ei vaan jaksa pelata eteenpäin sen vitullisen stressin takia, Tomb Raider tuli ostettua alestoresta 4€ ajatuksella, että tämähän on kuin Unchartedit. No kesken jäi sekin. Aattelin jo luovuttaa ja mietin että katseet kannattaa kohdistaa jo seuraavan sukupolven juttuihin, mutta oli yksi peli, jota olen katsellut, ja joka on saanut poikkeuksetta hyvät revikat, oli siis Divinity Original Sin 2. Tätä kirjoittaessa tämä on Storessa nyt alennuksessa, jonka saa verrattain kohtuulliseen reilun 20€ hintaan joten ajattelin että ok; ei parikymppiä nyt paljoa ole, jos sattuu ettei tämä peli kiinnostakaan. Pistin siis latinkiin.

Nyt olen viikon verran pelannut ja voin kertoa, että viimeksi olen pelannut jotain näin intensiivisesti viimeksi teinivuosina. Eilenkin havahduin kun lopettelin viimeistä matsia Mordusia vastaan (tarinasta kerron vaan sen että 3 osiolla mennään, ei tietoa kuinka pitkä peli vielä on) ja katsoin kelloa että hupsista saatana, kellohan on puoli viisi aamulla. Ja ei ole ollut ainoa päivä jolloin pelisessio on venähtänyt näin pitkiksi. Pelissä on paljon haastetta ja monissa matseissa pitää taktikoida fiksusti, jotta matsista selviää ulos voittajana. Balanssi kaikkien tavaroiden, loitsujen ja muiden suhteen tuntuu hipoavan täydellisyyttä.

Minun on turhaa tässä toistella, lukekaa vaikka KonsoliFINin revikka jos vielä tarvitsette lisätietoa. Mutta jos hakusessa on vuoropohjaista fantasiaa upeilla matseilla sekä mielenkiintoisella stoorilla, niin käykää nyt ihmeessä lataamassa tämä itsellenne!
 
2017 black fridaysta ostin itselleni peli-pc:n tätä jatko-osaa varten :D Ykkösen boxilla pelailin ja sitten kun ei konsolille saanut kakkosta niin piti kone sitä varten hommata. Kertoo ehkä jotain kuinka kovaa se ykkönen aikoinaan kolahti, eikä se jatkokaan kylmäksi jättänyt.
 
Pelannut kakkos osaa PC:llä viime aikoina kun seurasin toisen pelaamista pari vuotta sitten. Näitä vuoropohjaisia taistelupelejä en liiemmin pelaa mutta tämä tuntui sen verta hauskalta että annoin periksi. Enpä ole pettynyt.
Se mitä tällaisissa peleissä tulee tehtyä mikä jollakin tavalla pilaa peli-iloa/kokemusta tai ainakin vaikuttaa siihen on se että tulee vilkaistua Wikistä ohjeita joissakin tilanteissa ehkä vähän liikaakin. Että teinkö nyt "parhaan" valinnan tai itseä mielyttävimmän tai että saan jonkin tehtävän mutta minulla ei ole hajuakaan miten sen saisi etenemään esim. miten saada salamanteri puhumaan sinulle (pitää olla tietty hahmo ja kyky sillä käytössä joten se ei onnistu kaikilta). Ja sitten tulee ladattua uudestaan tallennuksesta jos jokin ei onnistunutkaan haluamalla tavalla joskin jos on ollut sellainen yli 15 min taistelu niin niitä harvemmin rupeaa suorittamaan uudestaan.

70+ tuntia takana tasolla 15 ja kohta puoli Reaper's Coast on koluttu läpi ja pahikset lahdattu. Itse pelaan Beastilla (summoner/parantaja/maagina) ja seurueeseen kuuluu Fane (jousiampuja/maamaagi), Sebille(maagi/parantaja/vähän necroa) ja Red Prince(soturi/maa-/tulimaagi/transformeri). Jättänyt yhdet sauvat Beastille ja Sebillelle ja antanut molemmille kilvet lisähaarniska buffeja varten sekä kilvenheitto kyvyn vaikka ovat maageja. Sekä panostanut kykyjen määrään että niitä olisi periaatteesa aina tarjolla kun muut ovat jäähyllä.

Instakuolemilta ei ole voinut välttyä mutta onneksi rahaa on kertynyt sen verta että saa ostettua kaupat tyhjiksi noista elvytyskääreistä huoletta.
Perusstrategiana on saada vastustajat johonkin tainnutus tilaan, oli se sitten kumoon kaataminen tai jäädytys/tyrmäys. Viime pelikerran yhteydessä tuli huomattua kuinka tehokas onkaan tuo jäinen maa kun sillä on aika suuri todennäköisyys että hahmot liukastuvat.
On tullut myös panostettua ympäristön hyödyntämiseen esim. kastelee maan ja sähköistää sen. Lisävahinkoa vihollisiin ja nostaa tyrmäyksien mahdollisuutta.

Huomannut että sopivissa tilanteissa voisi hieman "huijata" peliä laittamalla jousiampuja korkealle kauas ja muut menemään aloittamaan tappelun jolloin jousiampuja ei ole itse tappelussa mukana mutta riittävän korkealla jolloin hän voi ammuskella koko ajan ja viholliset joutuvat odottamaan loputtomiin vuoroaan.

Tuli myös huomattua että yhdessä vaiheessa peliä missä tulisi selkeästi hiippailla niin homman kierti vain sillä että käytti teleporttimajakoita siirtämällä se hahmojen välillä mikä ei ehkä olisi saanut olla sallittua kun se hieman pilasi koko hetken idean.

Tavaroiden luomisesta en ole vakuuttunut. Alussa siinä vaikuttaisi saavan kehnoja aseita kyyhättyä ja parempia saa ympäristöstä, vihollisilta ja kauppiailta.

Reaper's Coastilla tulee tarinallisesti yksi paljastus jos sen suorittaa, johon olisin toivonut enemmän reaktiota tähän liittyen mutta nyt on ollut kaikki hahmot aika vaisuja asiaan liittyen vaikka se on aika iso juttu mutta muuten on ollut tarina hyvä.

Tätä voin suositella helposti kuitenkin.
 
Ylös Bottom