Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Pistetääs koko setti spoileriin niin ei tuu vahingos laiteltuu jotain kriittiistä niille joilla vielä kesken
Viikon ajan sai pelailtua kunnes loppu iski vastaan, pelikello näytti tässä vaiheessa 45h. Itseäni ei tämä combat systeemi haitannut pätkääkään ja magella tuntu ihan hassulta pelata, full elemental+primal johon pari talenttia spiritistä ja arcanesta tuntu oikeen kovalta depsittäjältä.
Eniten pelissä varmaan jäi harmittamaan toi että pelin tapahtumat sijoittu samoille alueille jotka alko loppupäässä maistumaan aika puulta, esim tämä yksi ja sama luolasto pohja mitä lie montako kertaa käytettiin ?? Itse olisin toivonut että esim Deep Roads joka tapahtumapaikkana on omasta mielestä aivan mahtava olisi saatu käyttää enemmän, hirveät suunnittelut ja rahankeräykset reissua varten ja sitten koko paikka kestääki ehkä sen tunnin ?
Mutta entäs sitten lopetus, ai että kun jäi ärsyttävään kohtaan kun oikeesti luulin että selviäis mihinkä Hawke on kadonnut mutta ei!!! varmasti DLC:tä ajateltu tota loppua tehdessä, jotka toivottavasti olis laadukkaampia mitä suurin osa noista DA1 oli, mistä ainoo hyvä olikin se awakening ja muut täyttä kuraa.
Kaikesta huonosta mitä pelistä jäi mieleen kyllä ne hyvät asiat vei taas pitemmän korren. Tarina oli omasta mielestäni mahtava ja toivottavasti siihen sais myös kunnon lopetuksen tulevaisuudessa niillä DLC:llä ?
Aamuyöstä sain pelin toistamiseen päätökseen ja kassaan kertyi täydet saavutukset lukuunottamatta jumittavia DLC-saavutuksia. Hyvä peli, mutta ainakin tähden verran huonompi kuin ensimmäinen. Kehityksen suunta on aivan väärä, vaikka sillä varmasti massoja saadaankin houkuteltua pelin pariin paremmin.
Josko konsoleillekin tulisi jossain vaiheessa, auto-attack olis myös kiva. Omalla pelikerralla törmäsin tuohon Merrill-bugiin, ja pelin lopun tapahtumissa Meredithistä näkyi grafiikkabugin takia vain ilmassa leijuva kalju pää sekä vieressä leijuva miekka, aika purkkavirityksen oloinen tää DA2:n julkaisu kyllä.
Suunnitelmissani oli hankkia peli vasta toukokuun puolella, kun kaikki opiskeluasiat ovat pulkassa, jotta voin keskittyä niihin. Mutta sormet päättivät toisin ja ostin pelin jo nyt... Hups. Tuossa tulikin jo yhdessä vaiheessa pelattua 16 tuntia putkeen viikonloppuna, hehe. Perjantaina tuli siis peli eli viikonloppuna ei oikein muuta tullut tehtyä. Eikä kyllä viikonlopun jälkeenkään
Aloitin naisroguella ja hyvistelin siinä sitten kaikille. Tappeleminen oli hauskaa, eikä se nappulan ränkkääminen lopulta edes käynyt missään vaiheessa ärsyttämään, nautin vain nopeasta temmosta ja naureskelin räjähtäviä verimassoja Kovaa hommaa tuo tappeleminen, kun kasvot yltä päältä veressä ja keskustelut jatkuvat aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Romantiikasta sitten, minä liehittelin Fenristä. Oli pakko, rakastuin täysin haltian karismaan ja siihen seksikkääseen ääneen. Kyllä siinä naisen kelpaa sellaista kuunnella vaikka tuntikausia Yhdessä vaiheessa pelkäsin jo mokanneeni koko jutun, mutta ei sentään, Lopussa kaikki oli vaivan arvoista ja achievement saatu.
Muutaman kerran peli jäätyi, mikä ärsytti ja kerran Merrill jäi lukollisena ryhmään, enkä saanut pois kuin kotiin menemällä. Muita ongelmia ei oikein tainnutkaan olla.
Haltiat olivat kummallisen näköisiä, en tykännyt muutoksesta. Qunarit taasen näyttivät paremmilta. Pelin tehtävistä pidin todella paljon. Ne olivat sopivan pituisia, ei turhaa edes takaisin juoksemista ja tarpeeksi vaihtelevuutta.
Minä pidin tuosta yhdessä kaupungissa ja sen lähialueilla seikkailemisesta. Nautin siitä paljon enemmän kuin niistä iänikuisista luolastoista. Vaihtelevuuden puutetta tosin valitan minäkin, kaikki luolastot ja paikat ja talot jne. ihan sama pohjaratkaisu. Kirkwall säästää paljon rahaa, kun palkkaa yhden arkkitehdin suunnittelemaan kaikki talot.
En oikein ymmärrä tosin hahmojen loistavaksi kehumista. Minusta taas tuntui, ettei niihin tutustunut kunnolla. Pidin ykkösestä, jossa sai pistää teltan pystyyn ja keskustella hahmojen kanssa. Ottaa erilaisia keskusteluvaihtoehtoja, flirttailla vapaasti, puhua vähän kaikesta, eri aiheita ja mahdollisuuksia oli paljon. Nyt nuo vain pönöttivät omissa kodeissaan ja pari kertaa per act sai suunnilleen mennä puhumaan ja sitten kuunneltiinkin vain kun ne keskustelivat keskenänsä reissussa. En kyllä muutenkaan tuosta keskustelun muuttumisesta pitänyt. Se on ok Mass Effectissä, mutta tähän olisin kaivannut enemmän sitä samaa kuin ensimmäisessä osassa.
Lopusta
Valitsin maget, eikä kukaan minua hyljännyt, kun oltiin kaikki kavereita, jeejee. Paitsi Isabela, joka hylkäsi Act 2ssa, kun ei oltu kavereita, saakuta. Andersinkin hengen säästin. Lopputappelu oli mitä oli, kummallinen, ei jotenkin sellaista lopullisuuden tunnetta, että tässä se nyt on, lopputappelu, bossi! Siinähän se oli, en oikein saanut mitään suurta draamaa siitä irti. Seuraavaksi sitten templareiden puolella! Ei tosin missään nimessä huono peli, tykkäsin kovasti Vaikkakin vähän tällainen jonkinlainen alustus suureen ja mahtipontiseen tulevaan... johonkin.
Nyt pelaan ilkeää warriornaista, mutta magemies on myös aloitettu. Liehittelen Andersia, vaikka se onkin ärsyttävämpi kuin Awakeningissa. Mutta ihan vain siksi, kun se on mage ja mieheni myös. Pelastetaan kaikki maget ja maailma yhdessä!
EI hyvä luoja! Lähes kaikki DAO:n lisärit pelaamatta, ja tuota homohtavaa otusta ei kyllä jaksaisi katsella enää ikinä... Täysin vastenmielinen hahmo.
Hyvä posti yllä, ja noihin hahmoihin voisi takertua ainakin. Varric oli Merrillin kanssa ainoat kunnon hahmot, onnistuneet.
Fenris jos tykkää, mutta pääasiassa kuitenkin tajuton nillittäjä joka oli aina eri mieltä kaikesta.
Isabella plööplööhahmo, joka tehtiin tarkoituksella bimboksi, kun tissit kompensoi tietty.
Mä en oikeastaan edes tajunnut kaikkea koko pelissä, vaikka se oli ihan saakelin simppeli, liiaksikin. Eikö oikeasti noille pässeille voi puhua kuin taloissa, ja vain guesteissa? Eihän romanssitkaan onnistu muilla kuin homo-Andersin ja Isabellan kanssa. Ainakin olin nii kivva Merrillin kanssa. Perhana ehkä se olis tahtonut pahan pojan sittenkin, niinkun ne aina tuppaa...
Jotenkin noita vuosijuttuja lukiessa previkoissa jäi kaipaamaan jotain. Qunari-sopan jälkeen koko homma oli kyllä ihan ohi ja yhtäkkiä vuosia meni aina tosta vain ohi. Hiukan olisi voinut panostaa siihenkin.
EI hyvä luoja! Lähes kaikki DAO:n lisärit pelaamatta, ja tuota homohtavaa otusta ei kyllä jaksaisi katsella enää ikinä... Täysin vastenmielinen hahmo.
Varric oli Merrillin kanssa ainoat kunnon hahmot, onnistuneet.
Fenris jos tykkää, mutta pääasiassa kuitenkin tajuton nillittäjä joka oli aina eri mieltä kaikesta.
Isabella plööplööhahmo, joka tehtiin tarkoituksella bimboksi, kun tissit kompensoi tietty.
Eihän romanssitkaan onnistu muilla kuin homo-Andersin ja Isabellan kanssa. Ainakin olin nii kivva Merrillin kanssa. Perhana ehkä se olis tahtonut pahan pojan sittenkin, niinkun ne aina tuppaa...
Joo, Anders on ärsyttävä, kun hän on NIIIIIN väärinymmärretty. Mutta ei jaksa koko ajan Fenristä liehitellä, että saa edes hieman vaihtelua Fenris on tuollainen vähän rikkinäinen tapaus, että pitää hoivata se kuntoon, hehe.
Fenris+romanssi+lopusta
Tuo romanssitouhu oli muutenkin ihan omituinen (en tiedä onko sama muiden kanssa), kaikki puhuivat koko ajan reissussa, kuinka Fenris jätti minut. Katkera Anders valitti, että mitä näen Fenriksessä ja hyvä vaan, ettei olla enää yhdessä. Toiset taas puhuivat, että voi kun ihanaa, että olette yhdessä. En sitten tajunnut, että ollaanko vai eikö olla Sitten vähän ennen viimeisten tappelujen/tapahtumien alkamista puhuessani kaikille kavereilleni, Fenris sanoi, ettei voi koskaan olla ilman minua, pussattiin ja achievement. Romanssi viety loppuun! Eli meni noin pitkään ennen kuin tilanne selvisi ja romanssi oli viety loppuun. Miehet ovat vaikeita...
Isabela olikin noista varmaan se pinnallisin hahmo, ei mitään syvyyttä ja oikeastaan aika turhanpäiväinen. En sitten tiedä, saisiko romantisoidessa jotain irti, mutta ei kiinnosta kokeilla. Varric sitten yksi parhaiten toimivia hahmoja jo siksi, että oli kertojana, niin siitä sai huomattavasti enemmän otetta kuin muista hahmoista.
Ainakin boksiversioon tullut uusi päivitys. Korjaa varmaan kaikenlaista, mm. mageni käyttämä "notorious pirate" vaate oli saanut uudet korjatut tekstuurit.
Jep, auto-attackin voi myös pistää valikoista päälle. Vihdoinkin.
Tässä vielä patch notesit:
Title Update 1.01 (also known as Patch 1.02 on the PC & Mac) includes over 100 major and minor fixes, including the following:
------------------------
Dragon Age II 1.01
------------------------
NOTE: Some plot fixes are retroactive, but not all. Players with plot-breaking
bugs may need to revert to an earlier save, particularly a save prior to
visiting the affected area during the current year in the game.
GAMEPLAY
- The effects of various follower talents and item properties are now being
properly removed and re-applied when loading and saving.
- Anders's default set of tactics will now activate Haste when appropriate.
- Aveline's final armor upgrade is now available during "Favor and Fault."
- Aveline's Retaliation talent no longer imposes a delay when activated.
- The warrior's Rally talent now functions as described.
- The rogue's Lacerate talent now functions as described.
- Party members who are resurrected during a fight now rejoin combat properly.
- Hawke no longer gains random spells or talents after using the Maker's Sigh
potion, then saving and reloading.
- Potions, poisons, grenades, and runes can now still be ordered from the Hawke
estate after the main campaign is complete.
- Various minor gameplay issues no longer occur.
QUESTS (SPOILER WARNING)
- "Duty" will now appear on the Chanter's Board even if the player accepted
all of the board's quests before installing the Exiled Prince premium content.
- The journal for "Duty" will now update if the player left the Docks (Night)
area immediately after killing the Flint Company mercenaries.
- In "Finders Keepers," the door to Woodrow's Warehouse will now open if the
player steals the location to the warehouse from the harbormaster's office.
- In "Finders Keepers," if the player leaves Woodrow's Warehouse before finding
the crate, it is now possible to return to the warehouse to complete the quest.
- In "Herbalist's Tasks," the varterral's heart is now available even if
the player killed the varterral before receiving the quest.
- Merrill no longer refers to the aftermath of "A New Path" before the plot
has been completed.
- Varric is no longer confused about which character Hawke has been romancing.
- Various minor story-scripting issues no longer occur.
XBOX 360-SPECIFIC FUNCTIONALITY
- The options menu now includes auto-attack.
- Armor values now adjust correctly when changing shields.
- Choosing a target at close range is now easier.
- The rogue's Goad and Armistice talents now target party members directly.
- Hawke no longer gains excessive coin and experience from rapidly and
repeatedly completing a single side quest.
- Cinematics are no longer distorted on certain standard-definition televisions.
- The timestamp for saved games now displays correctly.
- Various technical changes should improve performance and limit crashes.
- Achievements now unlock properly in a new version of the Exiled Prince
premium content. To re-install the Exiled Prince, follow these directions:
Uninstalling Old Data:
1. In the Xbox 360 dashboard, go to "System Settings" under "My Xbox."
2. Choose "Memory."
3. Select the memory device on which the DLC is installed.
4. Choose "Games."
5. Choose "Dragon Age II."
6. Scroll down and choose "The Exiled Prince" Marketplace Content.
7. Select "Delete," then "Yes" to confirm the action.
Installing New Data
1. Press the Xbox Guide button.
2. Scroll right to "Settings," then choose "Account Management" and
"Yes" to confirm.
3. Choose "Download History."
4. Choose "The Exiled Prince" game add-on.
5. Select "Download Again."
Erään universumin upeimman pelisarjan luoneen Biowaren muut pelit (MDK2 lukuunottamatta) ovat multa jääneet toistaiseksi pelaamatta. Ajattelinkin siis täten tutustua kyseisen studion toiseen kovasti kehuttuun sarjaan Dragon Ageen.
Muutamia tunteja Originsia perusjampparoguella on nyt takana ja vihatkaa kuinka paljon tahdotte, mutta toistaiseksi meno on ollut hyvinnii schaibaa. Hiinä rajoilla mennään jaksaisinko tätä tahkota lävitse. Keskustelut jäävät turhan etäisiksi kun ohjaamani hyypiö ei puhku sanojaan ääneen, ja taisteluissakin a lot of forehead slapping were involved. Ulkoisesta annista puhumattakaan, mutta se on sentään anteeksiannettavissa. Mutta siirrytäänpä ketjun aiheeseen.
Dragon Age II kiinnostaa edelleen hyvin paljon, sillä lukemani perusteella kaikin puolin parempaan suuntaan ollaan menty. Kehitys on ollut ilmeisesti vastaavaa kuin ME->ME2, mikä itseäni toisin kuin monia muita miellytti.
Varsinainen asiani onkin, että kuinka välttämätöntä Originsin läpäiseminen on kakkososaa ajatellen? Onko merkitys yhtä selvä kuin massoissa? Mitä nyt pikaisesti lukaisin ketjua, niin Originsin merkitys ei ole ylitsepääsemättömän suuri. (?) Ainakin mikäli tähän ylempänä mainittuun on uskominen "Originsin tapahtumat vaikuttavat tietyissä kohdissa dialogiin ja parissa kohtaa siihen, kuka tulee nurkan takaa Hawkea vastaan."
Tajuanko mitään mistään jos kylmiltäni lähden DA2:n kimppuun, ehkä Originsia Youtuupista ja Wikipediasta opiskelleena?
Uskaltaisin väittää, että pärjäät vallan mainiosti. Paikoin samat tekstit maailmasta kertyy Codexiin kuin ykkösosassa, joten taustatiedot ovat mukana niin ykkösessä kuin kakkosessa. DA2 on mielestäni kuitenkin aika omillaan seisova peli/tarina, johon ei ykkösen pelaamista saati maailman tuntemista tarvitse allensa. Toki se auttaa ja paikoin tehostaa muutamia kohtauksia, mutta mitään samankaltaista trilogiaa Massojen kanssa ei ole lähdetty tekemään. Aka yhtenäistä tarinaa, vaan ennemminkin sama maailma, eri näkökulmat.
Tämä ei varsinaisesti spoilaa yhtään mitään, mutta pistän silti varuilta spoiler-tagin alle jos DA2:n haluaa pelata neitseellisenä:
Originsin tapahtumat käydään läpi DA2:n prologin aikana. Varsinainen juoni alkaa joitain vuosia ykkösen loppumisen jälkeen.
Hyvä juttu, kiitoksia avustuksesta. Yritän kuitenkin vielä jatkella Originsia, ideaa siinä tuntui olevan, tiedä sitten kuinka pitkälle kykenen katsomaan pelin paheita läpi sormien.
Mut helpottavaa tietää, että varsin itsenäisestä teoksesta on DA2:ssa kyse. Ei tule sitten niin syyllinen olo, mikäli isken sen tulille ilman Originsia taustalla.
Huhhuh, lähti nyt toinen kierros Dragon Age 2:sta kun pelasin tossa DA:O välillä läpi ja kyllä on pakko sanoa että on todella paljon mukavampi combat nyt kun on auto attack ! Roguella saanu jo yli 10h taas mittariin parissa päivässä
Antaako tuo demo kuinka realistisen kuvan itse pelistä? Meinaan, ei kyllä iskenyt yhtään. Taistelu oli ihan kivaa, mutta ei vaan napannut. Masentava ulkonäkö kaiken kaikkiaan (tämä on jo aika paha, jos minä nuin kommentoin) ja jotenkin väsynyt kuva jäi. Onkohan kokonainen peli parempi, vai onko nyt niin että kun mass effect jäi kesken, niin kesken se jäis tämäkin?
Noh, jos muistelee, mitä ite olin mieltä demosta, niin tykkäsin jopa. Peliin itsessään myöhemmin täysin pettynyt, joten siitä voi vetää jotain johtopäätöksiä. Peli on yhtä hengetön kuin miltä se demossa näyttää. Sellanen köyhän miehen Prince of Persia : FS- lookki, todella yksinkertaisella combatilla - verraten Originssiin.
Kyllä peli parempi on, mitä demo antaa olettaa. Ainakin omasta mielestäni demo oli surkea, kun taas peli on hyvä. Ei kuitenkaan yhtä hyvä kuin Mass Effect, joten jos se on jäänyt kesken, niin tuskin tällä menee sen paremmin.
Njoo, mass effect ei vaan jostain syystä koukuttanut tarpeeksi. Ehkä siinä eniten hierti taistelusysteemi. Tässä taas hiertää muut asiat kuin tuo taistelusysteemi, joten sillei siitä sitten etiäppäin. Pitänee kattella two worldsin suuntaan (tahi syksymmällä skyrimiä) Kesäkin tosin on
Tuli viimein läpäistyä Dragon Age 2 ja olo on todella hyvä. Jotain pelistä toki kertoo se, että 40 tunnin jälkeen tuli kuukauden (parin?) tauko. Ei vain imu riittänyt pitämään erossa muista kuumista peleistä, mitä ei ole ennen Bioware-tittelin kanssa tapahtunut. Dragon Age 2 on silti todella hyvä peli, mutta Biowaren moderneista roolipeleistä ehkä se heikoin.
En nyt ala listaamaan kaikkia Dragon Age 2:n virheitä saati plussia, mutta sanottakoot että pelissä on paljon suht käsittämättömiä suunnitteluratkaisuja, joista osa syö sen sielua ja osa käytettävyyttä/pelattavuutta. Toisaalta pelissä on äärimmäisen vahva käsikirjoitus ja juoni sekä kirjavia hahmoja, joista ainakin itse löysin nopeasti suosikkini.
Siitä täytyy erikseen mainita, että peli käynnistyy aivan liian hitaasti. Itse pidin taukoa tuon 40 tunnin jälkeen, jolloin tuntui että peli on ehkä puolivälissä eikä ole edes kunnolla käynnistynyt. Todellisuudessa tämän jälkeen oli tiedossa enää vajaat 15 tuntia suht puhdasta vuoristorataa, mutta enhän minä tätä tiennyt. Pelin loppupuolisko jätti lopulta hyvän maun juonen päästessä kunnolla vauhtiin.
Tiivistettynä voisi sanoa, että mahtava Bioware-tarina jälleen kerran, joka ei saanut ympärilleen ansaitsemaansa peliä kiireen ja hölmöjen suunnitteluratkaisujen takia. Olen kuitenkin todella positiivisella mielellä Dragon Age 3:n suhteen. Tästä on helppo parantaa ja hioa timanttia, jos vain malttaa ottaa kritiikistä vaarin.
Siitä täytyy erikseen mainita, että peli käynnistyy aivan liian hitaasti. Itse pidin taukoa tuon 40 tunnin jälkeen, jolloin tuntui että peli on ehkä puolivälissä eikä ole edes kunnolla käynnistynyt. Todellisuudessa tämän jälkeen oli tiedossa enää vajaat 15 tuntia suht puhdasta vuoristorataa, mutta enhän minä tätä tiennyt. Pelin loppupuolisko jätti lopulta hyvän maun juonen päästessä kunnolla vauhtiin.
Tiivistettynä voisi sanoa, että mahtava Bioware-tarina jälleen kerran, joka ei saanut ympärilleen ansaitsemaansa peliä kiireen ja hölmöjen suunnitteluratkaisujen takia. Olen kuitenkin todella positiivisella mielellä Dragon Age 3:n suhteen. Tästä on helppo parantaa ja hioa timanttia, jos vain malttaa ottaa kritiikistä vaarin.
Tuosta alusta, ei se ole pelkästään hidas vaan jopa käsittämättömän huono. Alussa ainakin minulla homma degeneroitu pelkästään Map markereiden perässä juoksuksi, harvemmin oli mitään muistikuvaa tehtävästä mitä oli suorittamassa. Tilannetta ei auttanut se että harvemmin ne tehtävät mitään muistettavampia tapauksia olivatkaan. Mielestäni noita sidequestejä olisi myös pitänyt ripotella huomattavasti tasaisemmin pitkin peliä. Ja tälläiset kerää määrä X hilloa tehtävät ovat varmaan ensimmäisenä esimerkkinä pelinteon käsikirjassa laiskan pelisuunnittelun alla. Onneksi homma meni kuitenkin heti pirun paljon mielekkäämmäksi kun alusta selvisi.
Käsikirjoitus ei mielestäni myöskään pääse ihan sille tasolle mille toivoisi, mutta tällainen vuosien yli kulkeva kasvutarina onkin huomattavasti vaikeampi laji kuin joku perus örkinmetsästys fantasia.
Kelpo peli joka kuitenkin jatkaa Biowaren pienoista alamäkeä. Jotain kertoo se että en ole tälle uhrannut ajatustakaan läpipeluun jälkeen. Läpipeluu kuitenkin tapahtui hurjalla vauhdilla toisin kuin Stammylla. Ja kyllähän kolmosta tosiaan edelleen odotetaan vesi kielellä.
Joo, varsinkin tuossa alussa pacing oli täysin pelaajan hallussa. Samaan aikaan journalissa vähintään 10 tehtävää koko ajan, joista suurin osa pelkkää huonoa filleriä. Tunnollisena pelaajana piti tietysti suorittaa aina kaikki sivutehtävät ennen pääjuonessa etenemistä. Tämä sitten siirsi pääjuonitehtävät liian kauaksi toisistaan. Jatko-osaan kyllä toivoo tiivistystä tai vähintään tiukempaa pacingin säätelyä.