Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Mulla jäi peli vaan kylmästi kesken. Ei helvetti jaksa noita identtisiä luolia jossa on "taitavaa pelinkehittelyä" hyväksikäyttäen muutaman laatikon paikka vaihdettu, woah epic design.

Tarina on jotain ihan paskaa, 25 tuntia peliä takana ja ei vieläkään ole sitä kaiken koossa pitävää punaista lankaa löytynyt. Ja ilmeisesti peli loppuu niin tökerösti että taidan säästää aikaa ja hermoja viemällä tämän haisevan ripulikasan pois ja ostan vaikka Crysis 2:n tilalle.

Ja ei tuosta kyllä yhtään välity se että pelin pitäisi venyä kymmenelle vuodelle. Hahmoilla samat kuteet päällä kokoajan, kaupunki ei muutu yhtään vuosien saatossa (vaikka devien mukaan näkyviä muutoksia pitäisi olla) eikä ne hahmotkaan oikeastaan muutu yhtään.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Mulla jäi peli vaan kylmästi kesken. Ei helvetti jaksa noita identtisiä luolia jossa on "taitavaa pelinkehittelyä" hyväksikäyttäen muutaman laatikon paikka vaihdettu, woah epic design.

Tarina on jotain ihan paskaa, 25 tuntia peliä takana ja ei vieläkään ole sitä kaiken koossa pitävää punaista lankaa löytynyt. Ja ilmeisesti peli loppuu niin tökerösti että taidan säästää aikaa ja hermoja viemällä tämän haisevan ripulikasan pois ja ostan vaikka Crysis 2:n tilalle.

Ja ei tuosta kyllä yhtään välity se että pelin pitäisi venyä kymmenelle vuodelle. Hahmoilla samat kuteet päällä kokoajan, kaupunki ei muutu yhtään vuosien saatossa (vaikka devien mukaan näkyviä muutoksia pitäisi olla) eikä ne hahmotkaan oikeastaan muutu yhtään.

No siis se tarina tässä pelissä ei ole tosiaan mikään vahvin lenkki... tuli mieleen lopputekstejä silmäillessä että on kyseessä vain muutaman henkilön kertomus 10 vuoden tapahtumista.. mitään elämää suurempia Final Fantasy -"5 metrisellä miekalla varustettu pahis päättää eräänä kauniina päivänä että elämä sux ja manaa avaruudesta pahuudenvoimillaan meteoriitin iskeytymään maailmaan" -tarinoita on turha odottaa... lähinnä tämmönen risuista rikkauksiin "(10v)elämänkerta" tämä.

Näkyviä muutoksia muuten on, mutta en ihmettele ettet niitä huomannut kun kerran päätit jättää pelin kesken. Muutama muutos joita itse löysin. Siis Kirkwall kaupunking uudistuneesta ilmeestä. (niistä joita nyt tulee mieleen):
-Lowtowniin ilmestyy joka vuosiskippaus uusia taloja. (en tiedä mutta luulisin että tähän saattaa voida vaikuttaakkin.. hmm)
-Docksiin pykätään Champion of Kirkwallille oma patsas.
-Docksissa on myös aina uusia taloja tai "uuttaa seinää" aika skippauksien jälkeen.
...joo enempää ei tule mieleen nytten

Ja luolien samankaltaisuuteen ei voi muuta sanoa kuin että se on pelin selvin huonopuoli. DA:Ossa oli sentään melkein kaikki paikat yksillöllisiä. :(
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

No siis se tarina tässä pelissä ei ole tosiaan mikään vahvin lenkki...

Kovasti povattiin maanläheistä hienoa tunteikasta tarinaa. Löysä ja laiska toteutus kuitenkin vesitti sen. Pettymys tämä lähinnä oli joka kantilta ajateltuna. Lopusta nyt puhumattakaan.

Ja luolien samankaltaisuuteen ei voi muuta sanoa kuin että se on pelin selvin huonopuoli. DA:Ossa oli sentään melkein kaikki paikat yksillöllisiä. :(

Nooh mun mielestä originsissa oli jotenkin täysin oma uskottava maailmansa. Originsissa oli jotain oikeasti eeppistä, hienoa, uskottavaa... Tässä oli todella pinnallinen riipaisu ympäristöstä, ja väkisinkin ottaisin sanan "laiska" taas esille. Pinnallinen, väkinäinen... Koko peli oikeastaan on kun verrataan edeltäjään. Vaikkakin mielestäni Origins kierrätti ahkerasti ympäristöjä ja niiden pohjia, se onnistuttiin naamioimaan hienolla viimeistelyllä.

Blood magic in my ass.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Teille jotka olette pettyneet Dragon Age 2:een:
Suosittelen antamaan mahdollisuuden Divinity 2 DKS:lle (XO:lla). On selvästi HooCeempaa ropea, niin hyvässä kuin pahassakin.

Omissa kirjoissa DA2 on tähden verran huonompi kuin DA:O. Petyinkö? Kyllä. Pelasinko silti useamman illan aamuun asti? Kyllä.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Vaikka oonki 100 % samaa mieltä edellä mainituista vioista ja huonoista puolista niin oon silti onnistunu nauttimaan suunnattomasti tästä pelistä. Toki oon pettyny Originsin jälkeen kun sitä odotti uutta messiasta ja sitte tämmöne tuli ulos. Pelinähän tämä ei ole ollenkaan huono, päinvastoin. Sivutehtävät ja muut oheisjutut on mielestäni kiinnostavempia kuin Originsissa ja hahmotkin paljon parempia. Fenris, Varric, Isabela .. kaikki ihan helmiä kun vertaan vaikkapa Zevraniin, Morriganiin tai vaikkapa Wynneen. Iso plussa tulee myös hahmonkehityksestä, inventoryn siistimisestä, päähenkilön äänestä ja tunnelmasta.

Valitettavasti pelissä on menty monessa kohti sieltä missä se kuuluisa aita on matalin ja en voikaan tarpeeksi itkeä ympäristön, maisemien tai kaupungin ankean ulkomuodon vuoksi. (seuraavassa minor spoiler ACT1 lopusta)
Entäs tämä tutkimusretki Deep Roadseille? Viikkojen mittainen reissu oli ohi lähinnä 10 minuutissa ja tutkittava alue oli yhtä pieni ku Hanged Man - pubi. Missä on Originsista tuttu valtavan kokoinen deep roads? Ei ei ei..
Pelissä on myös ikävää nämä tehtävät kaatavat bugit joihin itsekin jo olen törmännyt. Ja kuten moni jo sanoikin niin se juoni on kyllä ihan hakusessa, itellä on nyt 25 tuntia takana ja mulla ei oo oikeastaan mitään hajua että mikä se pääjuttu tässä pelissä on? Teemana köyhyydestä rikkauksiin? No joo sen nyt vielä ymmärrän, mutta eihän se voi olla siinä?

Pelailen silti hyvillä mielin pelin loppuun ja varmasti myöhemmin aloitan vielä parikin kertaa uusiksi erilaisella hahmolla ja teen erilaiset valinnat. Peli vain tuntuu huonommalta kuin mitä se on, koska pelaajilla on luonnollisesti suuret odotukset pelintekijöiltä. Ainakin minulla oli ja nyt petyin.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Ilmeisesti myös näissä Dragon Age peleissä voi importata ykkösen hahmon kakkoseen kuten Mass Effect sarjassa

Onko tällä suuri merkitys tarinan kannalta ??
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Ilmeisesti myös näissä Dragon Age peleissä voi importata ykkösen hahmon kakkoseen kuten Mass Effect sarjassa

Onko tällä suuri merkitys tarinan kannalta ??
Samalla hahmolla ei voi DA 2:ssa pelata kuin ensimmäisessä osassa, mutta muilta osin tallennuksen siirtäminen kakkososaan on mahdollista. Originsin tapahtumat vaikuttavat tietyissä kohdissa dialogiin ja parissa kohtaa siihen, kuka tulee nurkan takaa Hawkea vastaan.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

20 tuntia peliaikaa on ylitetty ja tarkoitus olisi lähteä (ilmeisesti) ACT1:n päätehtävään. Olen kyllä nauttinut joka hetkestä. Tietyt pelin ongelmakohdat, jotka on monessa paikkaa toitotettu,
allekirjoitan, mutta ne eivät missään nimessä ole onnistuneet himmentämään pelin hohtoa.

Eniten rakkautta ammennan pelin ja maailman loresta, joka täydentyy koko ajan codexin ja keskustelujen kautta. Originssissa, Awakeningissa ja kirjoissa luotiin upea Dragon Agen maailma ja Dragon Age 2 syventää tätä mainiosti. Fereldenin hylkääminen jatko-osaan oli mielestäni mahtava ratkaisu, sillä tässä universumissa on niin paljon koettavaa.

Toiseksi olen suorastaan nauttinut taisteluista. Selkeytetyt talenttipuut ovat varmistaneet sen, että niihin on tullut syvennyttyä Originssia paremmin ja taktinen talenttien käyttö on omassa pelissäni jopa kasvanut Originssiin nähden. Myös kasvanut tactics-slottien lämmittää mieltä.

Keskusteluissa ei aina voi vaikuttaa ihan niin paljon kuin haluaisi, mutta tämän vastapainoksi niitä on todella ilo seurata, ja FemHawken ääninäyttelijä ja käsikirjoittajat ovat tehneet hienoa työtä. Sarkastisia vaihtoehtoja tulee paljon käytettyä ja viihtyminen on taattua.

Originssin ja Awakeningin tallennusta on käytetty yllättävän paljon hyödyksi. Ominaisuutta kun ei rummutettu lainkaan, kuten Mass Effect 2:n kanssa, vaikka sitä käytetään oikeastaan aivan samalla tavalla ja yhtä paljon kuin scifieepoksessa. Positiivinen yllätys.

Mieli voi tietysti muuttua pelin edetessä, mutta so far so awsoum.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Tänään meni toinen kierros lävitse. Ekalla kierroksella oli käytössä naiswarrior ja nyt toisella naismaagi. Iloisen erilainen pelattava eri hahmoluokilla ja vaihtelua reilusti. Pakko edelleen todeta, että aivan koukussa ollaan, vieläkään ei kahden pelikerran jälkeen ole maha tullut täyteen ja varmasti pitää vielä kolmannen kerran...

Ihan uteliaisuudesta kysymys maageille: Mitä taitoja olette painottaneet ekalla maagikierroksellanne? Itsellä oli electricity-ice-forcemage, jolla porukkaa kaatui niin kauempaa kuin sauvan etäisyydeltä. Oikeastaan tuntui helpommalta maagilla, kun Act 2:n ja 3:n lopputaisteluissa pomot kaatuivat kuin heinää vaan, kun Hawke sauvaansa heilautti :D
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Vähän hämmentyneenä sain katsoa kämppiksen pelaamista PC-versiolla, kun kaveri joutui neljä kertaa perätysten kahlaamaan saman luolaston läpi kierrätettynä. Kun katsoo pelin (oletettua) kehitysaikataulua, ei tällaisen mallin toivoisi ainakaan toistuvan. Tai noh, johan tuo BioWare on Mass Effectillä näyttänyt, että se kierrättäminen heiltä onnistuu mainiosti.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Tänään meni toinen kierros lävitse. Ekalla kierroksella oli käytössä naiswarrior ja nyt toisella naismaagi. Iloisen erilainen pelattava eri hahmoluokilla ja vaihtelua reilusti. Pakko edelleen todeta, että aivan koukussa ollaan, vieläkään ei kahden pelikerran jälkeen ole maha tullut täyteen ja varmasti pitää vielä kolmannen kerran...

Ihan uteliaisuudesta kysymys maageille: Mitä taitoja olette painottaneet ekalla maagikierroksellanne? Itsellä oli electricity-ice-forcemage, jolla porukkaa kaatui niin kauempaa kuin sauvan etäisyydeltä. Oikeastaan tuntui helpommalta maagilla, kun Act 2:n ja 3:n lopputaisteluissa pomot kaatuivat kuin heinää vaan, kun Hawke sauvaansa heilautti :D

Itse olen kanssa menny nyt magella toista kertaa läpi ja erikoistun voimaan ja hengen parannukseen :) Poikkeaa, kuten sanoit, kuin yö ja päivä soturilla pelaamisesta. Soturilla saattoi vain unohtaa taktiikat hetkeksi ja mennä vastustajalta toiselle kuin metallinen pyöremyrsky. Magella taas ehtii miettimään kun ei toi taistelu tunnu niin hektiseltä.
Muuten niistä skilleistä joista erityisesti pidän magella... winter's grasp ja cone of cold on tulleet tutuiksi ja muitakin elementti loitsuja. Toinen magi (Anders) käyttää Primal loitsuja eli siis pääasiassa chain lightingia. Sitten on huomannut, miten käytännöllinen toi Entropy loitsupuu kaikenkaikkiaan on. Siitä kun loitsii muutaman vihollisen vaikka Hex of tormentin (dmg res down) niin ei niiden loppumattomilta vaikuttava "Health Pool" olekkaan niin rajaton. Misdirection Hex (se mikä vähentää attack speediä ja osuma tarkkuuttaa rutkasti) saa myös ihmeitä aikaan kun taistelee rogue bosseja vastaan. Jutun juju on että ei magen tarvitse aina olla pää damagen tekijä (DA2 pää damage lähde=dagger rogue)
Entropyn ja Elementtien lisäksi on muutama pointti Arcanessa ja Creationissa.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Itse käytän crowd controlliin Creation-luokan glyphejä (toinen halvaannuttaa ja toinen heittää voimalla taaksepäin) ja sitten kun karja on ajettu kasaan, niin taivaalta satamaan tulta (Primal-luokasta). Spirit healerin otin (group heal ja revive), jottei tarvitse välttämättä pitää toista magea mukana parantamista varten. Siinä se peruskaava. Magen mukana tuleva mind blast on toki myös säännöllisessä käytössä.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Itse käytän crowd controlliin Creation-luokan glyphejä (toinen halvaannuttaa ja toinen heittää voimalla taaksepäin) ja sitten kun karja on ajettu kasaan, niin taivaalta satamaan tulta (Primal-luokasta). Spirit healerin otin (group heal ja revive), jottei tarvitse välttämättä pitää toista magea mukana parantamista varten. Siinä se peruskaava. Magen mukana tuleva mind blast on toki myös säännöllisessä käytössä.

Paralyse Glyph on ihan jees, ainakin upgradettuna.. sitten se repulsion tai mikä se oli... mikä järki ottaa se jos erikoistuu force magiciin? Itse en voi käyttää mitään AoE loitsuja kun omat kaverit siinä vaan heittää henkensä nightmarella :p Itselläni on kaksi healeria ihan sen takia vain että kun omia kaatuu aika usein.. kumpikaan niistä ei ole kylläkään mitään erikoistunut parantamiseen.
Mind blastin onnistumis prosentti tuntuu välillä niin säälittävältä ettei sitä oikein viitsi käyttää... toki jos sen upgradettaisi, mutta kyllä keksin parempaakin käyttöä 2 skilli pointsille. Lisäksi joka kerta kun käyttää mind blastia pitää aina katsoa ettei omia ole vieressä :p
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

soturilla ollaan kolmosaktin loppupuolella ja onhan tämäkin kierros ollut aivan mainiota :cool: Kuten edellä on sanottu, ei soturilla pelatessa tarvii liikaa miettiä, kahdenkäden asetaidot huippuun kehitetty ja reavertaitoja mukana niin on kyllä niin ilo mättää että voivoi. Ja ääninäyttely toimii.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Sain viimeinkin itseäni niskasta kiinni ja pelasin vielä puuttuvan tunnin ensimmäisestä läpipeluukierroksesta. Erittäin nautinollinen kokemus. Paljon puhutut viat voin monilta osin allekirjoittaa, mutta pelin rautaisemmat osa-alueet korvaavat tästä paljon.

Miesmaagi oli varsin mielenkiintoinen pelattava, vaikka tosin melko ylivoimainen onkin. Tietenkin tässä kohtaa voi miettiä, kannattaako hahmo tehdä taitojensa puolesta "oikein" vai mielenkiintoiseksi pelata. Itse jouduin toteamaan (verrattuna originsiin), etten edes olisi tarvinnut loppupään levelien suomia skillpointseja, vaan maagini oli noin lvl 15 kohdilla jo sellainen, kuin halusin. Tietenkin laiskuuskin iski, kun noita pikavalintoja on vain kuusi.

Tarinallisesti peli oli mukaansa vetävä, vaikka käänteet olivatkin monissa kohdin hieman mielikuvituksettomia. Myös omien valintojen vaikutus jäi, tai ainakin näin pahasti epäilen, melko merkityksettömiksi. Suurin osa tapahtumista tuntui tapahtuvan joka tapauksessa, kenties eri järjestyksessä ja eri dialogi pätkien saattelemana. Myös lopetus jätti paljon toivomisen varaa, vaikka selvähän on, että tässä jätettiin auki maksulliselle lisäsisällölle.

Toinen kierros lähti käyntiin femroguella. Vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta myöskin. Yksi tiimiläinen jäi saamatta (en edelleenkään oikein ymmärrä miksi tätä kyseistä henkilöä en saanut, kun yritin tehdä kaikki tehtävät, luultavasti kuitenkin jotain jäänyt huomaamatta), joten uuttakin koettavaa on vielä edessä. Täytyy myös ottaa erilainen ote hahmon persoonallisuuteen ja katsoa, miten vaikuttaa pelinkulkuun.

Todella nautittava peli kaikesta valituksestani huolimatta. Ehdottomasti vuoden parhaita, vaikka mitä tulisi vielä vastaan.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Onko ollut mitään puhetta tulevasta downloadable contentista? Nimeä, sisältöä, julkaisupäivää etc?
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Eilen meni dragoni läpi 39h peliaikaa meni. Pelillisesti ja tarinallisesti paljo huonompi ku origins. Pari questia jäi tekemättä ku ne bugitti. Samoin jäi saamatta muutama achi starkhavenin gay prince lisäristä ku, mitä biowaren sivuilta luki niin noin on käynyt monelle muullekin. Ei jaksais uudestaan alkaa noiden takia pelaamaan läpi, ku se on kai se ainoa keino unlockata ne?

Ku eipä tolla nyt sen kummemmin ole sitä uudelleen peluu arvoa et myyntiin lähtee.
 
Ylös Bottom