Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Massiivinen prosentti pelaajista haluaa Mass Effect 2- tyylistä peliä...

Jep, näinhän tuo menee. Tuohon viittasinkin tuolla "ME-generaatiolla". BioWaren wanhat fanit tulevat pc-puolelta, kun taas nämä uudemmat fanittajat ovat saattaneet tutustua BioWareen vasta nyt, Mass Effectin aikoihin. Siinä on melkoinen "kulttuuriero" näiden kahden ryhmän välillä ja nyt on uudempien fanien aika saada herkkua. Itsekin siitä aikoinaan sain osani(BG, NWN, ym.), joten olen varsin tyytyväinen.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Uusi cinematic-traileri Gamescomilta:
[video=youtube;_k3TDQyLRyE]http://www.youtube.com/watch?v=_k3TDQyLRyE[/video]

Näyttipäs helvetin siistiltä, ilmeisesti päähahmolla on joku rage-moodi kuten tuossa lopussa nähtiin. Tai sitten ei.
Tulis jo sitä gameplayy :|
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Mieluummin olisin katsonut sitä varsinaista gameplayta, mutta kaipa tämäkin menee. Pääsankari näyttää tosin melkoisen tylsältä, mutta kahtellaan.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Erinomainen traileri. Nuo CGI trailerithan nyt ovatkin aina yhtä herkkua.

Ymmärsinkö siis oikein. DA2:ssa on ennalta määritelty päähenkilö, originssit on poistettu eikä näin importtaaminen siis ole mahdollista? Päähenkilö on myös ääninäytelty?
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Aivan nappiin.

Hmm.. Melko erikoista. Ilmeisesti yrittävät saada Dragon Agea kasualisoimalla suurempaa yleisöä pihteihinsä (enemmän rahaa). No, onhan se peliteollisuuskin bisnestä ja päätavoitteena kaikilla yrityksillä on kerätä lisää rahuskia. Miksi tehdä hyvää peliä pienelle kohdeyleisölle, kun voi tehdä keskinkertaisen kompromissin suuremmalle yleisölle ja näin saada revittyä isommat massit.

Noh, ehkä liian hätäisiä johtopäätöksiä.

Tietysti ääninäytelty päähenkilö on plussaa, mutta olisin ehdottomasti halunnut jatkaa kakkosessa ykkösestä importatulla hahmolla. Käytännössä importtauksen poisto ja idean/tarinan muuttaminen syö melkoisesti ykkösen uudelleenpeluuarvoa...
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Hmm.. Melko erikoista. Ilmeisesti yrittävät saada Dragon Agea kasualisoimalla suurempaa yleisöä pihteihinsä (enemmän rahaa). No, onhan se peliteollisuuskin bisnestä ja päätavoitteena kaikilla yrityksillä on kerätä lisää rahuskia. Miksi tehdä hyvää peliä pienelle kohdeyleisölle, kun voi tehdä keskinkertaisen kompromissin suuremmalle yleisölle ja näin saada revittyä isommat massit.

Noh, ehkä liian hätäisiä johtopäätöksiä.

Tietysti ääninäytelty päähenkilö on plussaa, mutta olisin ehdottomasti halunnut jatkaa kakkosessa ykkösestä importatulla hahmolla. Käytännössä importtauksen poisto ja idean/tarinan muuttaminen syö melkoisesti ykkösen uudelleenpeluuarvoa...

Aika lailla samat mietteet täälläkin. Pienen porukan fan service ei nykypäivän budjeteilla kannata, eikä Origins kummoisesti myynytkään, joten sinänsä lopputulos on melko loogista jatkumoa. En tosin kuitenkaan usko, että BioWare olisi tällaiseen nyt mukaan lähtenyt ihan omasta aloitteestaan, vaan EA:lla taitaa olla tätä nykyä sormet aika mukavasti BW-pelien kehityksissä kiinni.

Tarina on minulle aina tärkein, joten taistelun yksinkertaistus ei sinänsä vielä ole mitenkään kriittinen juttu, mutta puhtaalta pöydältä aloittaminen tuollaisella geneerisellä "Hawke" -action herolla vähän pistää harmittamaan. Hienovaraisestihan Originsille ehdittiin jo jatkoa lupaillakin, muistaakseni pelin lopputeksteissäkin.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Onkohan tuohon tulossa male/female shep... eikun hahmon valinta?
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Aika lailla samat mietteet täälläkin. Pienen porukan fan service ei nykypäivän budjeteilla kannata, eikä Origins kummoisesti myynytkään, joten sinänsä lopputulos on melko loogista jatkumoa. En tosin kuitenkaan usko, että BioWare olisi tällaiseen nyt mukaan lähtenyt ihan omasta aloitteestaan, vaan EA:lla taitaa olla tätä nykyä sormet aika mukavasti BW-pelien kehityksissä kiinni.

Höpön löpön, Origins on kuitenkin rikkonut 3 miljoonan myydyn kappaleen rajan jo helmikuussa. Ja kyllähän Biowaren pelit ovat menneet kasuaalimpaan suuntaan koko 2000-luvun. Ei sitä voi miksikään EA efektiksi laskea.

Itse pelihän on ihan kirkkaasti top 5 odotetuimmat listallani. Mutta kyllähän tässä lievästi huolestunut olo on. Jos previkoissa kuvaillaan pelin taistelua Ninja Gaidenin kaltaiseksi, niin ollaan mielestäni menossa metsään. Eikä varmasti Dragon Agen pelimoottori edes tuollaiseen toimintaan taivu. Keskusteluluissa tuo kolmekin vaihtoehtoa tuntuu ihan riittävältä, kuten Massat ja Alpha Protocol ovat osoittaneet. Eihän se tietenkään ideaalitilanne ole, mutta ei se pelistä huonoa myöskään tee.

E: Ja noose01 femShep löytyy
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Ymmärsinkö siis oikein. DA2:ssa on ennalta määritelty päähenkilö, originssit on poistettu eikä näin importtaaminen siis ole mahdollista? Päähenkilö on myös ääninäytelty?

Itseltäni on mennyt kokonaan tämä ohi. Mielenkiintoni lopahti totaalisesti. Eiköhän se ollut Dragon Agen tarina sitten siinä omalta osaltani. Thumbs down BioWare!
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Näyttipäs helvetin siistiltä, ilmeisesti päähahmolla on joku rage-moodi kuten tuossa lopussa nähtiin. Tai sitten ei.
Tulis jo sitä gameplayy :|

Näytää verimagialta. Tai sitten hänellä on jotain hienoa lohikäärme verta tai jotain vastaavaa.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

En kyllä allekirjoita tuota että oman hahmon tekeminen olisi mikään kynnyskysymys. Tärkeintä pitäisi olla mahdollisuus pelata peliä haluamallaan tavalla, ei niinkään valita pelaako elffimaagia, ritari-ihmistä vai barbaarikääpiötä.
Hahmon tehtävä on kuitenkin ennalta määrätty, ei pelissä voi ojaakaan jäädä kaivamaan vaikka kuinka tekisi mieli. Baldur's Gatessakin oltiin ensisijassa Bhaalin äpäriä, riippumatta rodusta. Joo, eihän samaan muottiin pakottaminen ideaalitilanne ole, mutta nämä dramaattiset "Bioware petti tässä nyt faninsa" -marttyyritodistukset on vähän korneja.

Enemmän harmistuin taistelun suoraviivaistamisesta, sillä tähän asti tykkäsin Biowaren peliliikkeestä antaa Mass Effectille leffamainen ja Dragon Agelle "old school" taktinen taistelu. Ja DA:nikin pelasin kevytversiona eli konsolilla. Vaan minkäs teet.
Sen sijaan tykkään Grey Wardenien heittämisestä romukoppaan. Blight on ohitse ja dark spawnit on nähty, Awakening-lisäosa tuntui jo vähän saman vihollisen kierrättämiseltä. Jotain uutta, kiitos.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

En kyllä allekirjoita tuota että oman hahmon tekeminen olisi mikään kynnyskysymys. Tärkeintä pitäisi olla mahdollisuus pelata peliä haluamallaan tavalla, ei niinkään valita pelaako elffimaagia, ritari-ihmistä vai barbaarikääpiötä. Joo, eihän samaan muottiin pakottaminen ideaalitilanne ole, mutta nämä dramaattiset "Bioware petti tässä nyt faninsa" -marttyyritodistukset on vähän korneja.

Mielestäni ykkösosakin olisi täytynyt tehdä sitten tällä samalla kakkosen muotilla eikä alkaa muuttamaan kesken kaiken. Sama kuin olisivat muuttaneet Halon ykkösosan jälkeen third-person-shooteriksi rpg elementeillä.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Mielestäni ykkösosakin olisi täytynyt tehdä sitten tällä samalla kakkosen muotilla eikä alkaa muuttamaan kesken kaiken. Sama kuin olisivat muuttaneet Halon ykkösosan jälkeen third-person-shooteriksi rpg elementeillä.
Jeps, samaa mieltä tästä. Joskin tuntuu muutenkin etteivät Biowaren kaiffarit suunnitelleet DA:ta trilogiaksi samaan tapaan kun esim Mass Effectiä, sillä kun kaikki pahikset ja uhkat hoideltiin pakettiin jo ensimmäisessä pelissä, Grey Warden -päähenkilö jäi auttamatta työttömäksi. Näin ekan pelin tehtävä pelisarjassa lienee lähinnä Fereldenin maailman tutuksi tekeminen, ja tällaisten muutosten laatiminen kakkososaan on helpommin sulatettavissa.
Toisaalta, jos Blight olisi ollut kolmen pelin kestoinen uhka, olisi yhtäläisyydet ME:hen olleet vähän kiusallisen selvät.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

mutta nämä dramaattiset "Bioware petti tässä nyt faninsa" -marttyyritodistukset on vähän korneja.

Mielipiteitä riittää moneen junaan, kuuluu vanha sanonta. Käsittääkseni KonsoliFINin tyylisillä foorumeilla on vapaata kertoa oma mielipiteensä, oli se kuinka kornia tahansa. En odottanutkaan tulevan Dragon Agen pysyvän täysin muotissaan. Ensimmäinen osa oli puhdasverinen roolipeli kaikkine kliseineen sekä näpertyleineen. Se oli mielestäni myös paras roolipeli mitä konsoleilla oli nähty. En siis sulata sitä, että BioWare muokkaa radikaalisti odottamaani jatko-osaa eliminoimalla siitä pois pelillisiä elementtejä, jotka juuri tekivät sarjan ensimmäisestä osasta mieleiseni. Ja tämä vain siksi että -ne Originsin vaikeaselkoisiin valikoihin ja tylsään taisteluun- pettyneet Mass Effect fanittajat saisivat oman, yksinkertaistetun pelielämyksensä. Ehkä BioWarella on vain alemmuuskompleksi Dragon Agen suhteen. Siltä se haiskahtaa, ja tietenkin rahalta.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

kun kaikki pahikset ja uhkat hoideltiin pakettiin jo ensimmäisessä pelissä, Grey Warden -päähenkilö jäi auttamatta työttömäksi.

Ei. Dragon Age: ORIGINS oli vasta esinäytös ennen varsinaista tarinaa (mikä se sitten onkin). Tämän aikeen huomaa siellä täällä pitkin matkaa ja ainakin muistini mukaan myös peliä edeltävässä kirjassa Stolen Throne.

EDIT: Meinaan siis sitä, että Dragon Agen pääosassa on itse maailma eikä sen päähenkilö niin kuin Mass Effectissä.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Meinaan siis sitä, että Dragon Agen pääosassa on itse maailma eikä sen päähenkilö niin kuin Mass Effectissä.
Jepu ja tämä antaa tekijöille aivan uudenlaisia vapauksia pelin tarinoinnin suhteen. Mass Effect 2:ssa selvästi huomasi, että trilogian keskimmäisenä oleminen rajoitti jonkin verran sitä paljonko tarinassa pystyttiin etenemään ja näin käteen jäi lopulta tarinallisesti jonkinlainen väliosa ilman massiivisia käänteitä. Originsissa tarinankaari vietiin kunniallisesti loppuun (joskin jätettiin toki narunpäitä myös solmimatta), joka antaa tekijöille nyt vapauden lähteä aivan uuteen suuntaan. Joidenkin mielestä valitettavasti ja joidenkin onneksi tämä näyttää tarkoittavan myös pelin uudistamista muutoinkin.

Herkku traileri, kuten Biowaren teettämiltä pätkiltä ollaan totuttu odottamaankin. Pelikuvaa odotellessa, sillä parissa lukemassani hands-onissa oli lisää screenshotteja ja sitä samaa yrjökamaa ne olivat mitä tähänkin asti nähdyt.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Toivottavasti pelistä ei mennä tosiaan tekemään liian suoraviivaista! Itselleni ne tärkeimmät parannukset ovat jatko-osan kannalta kunnollinen haaste ja hieman monipuolistettu vastustajakaarti. Awakening -lisäosan pelaaminen loppui itseltäni parin tunnin jälkeen, kun peli ei tarjonnut edes vaikeimmalla tasolla minkäänlaista haastetta, vaan periaatteessa pelkkä oma hahmo riitti vihujen niittämiseen.Tämä siis pc-versiossa...

Varsinainen peli oli kuitenkin haastava, valitettavasti melkein kaikkiin vihollisiin vain toimivat samat taktiikat, eli pääasiassa jäädytyksen ja force fieldin käyttö. Kaxkang taisi olla yksi niistä harvoista, jotka toipuivat näistä niin nopeasti, ettei niistä aivan tolkutonta etua saanut. Jatko-osassa pelaajan pitäisi siis keksiä monipuolisempia taktiikoita taisteluissa, jolloin ne myös pysyisivät tuoreempina pelin ajan!
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Mielipiteitä riittää moneen junaan, kuuluu vanha sanonta. Käsittääkseni KonsoliFINin tyylisillä foorumeilla on vapaata kertoa oma mielipiteensä, oli se kuinka kornia tahansa.

Joo, oon samaa mieltä siitä että tänne saisi tulla kertomaan mielipiteensä, eikä pitäisi heti kuulua haistattelua jos se hieman poikkeaa omasta. Mutta ihan kiva on jos voidaan jutella mielipiteistä sivistyneesti.
 
Ylös Bottom