Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age 2

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Pelin nimi: Dragon Age 2
Kehittäjä: BioWare
Julkaisija: Electronic Arts
Lajityyppi: Roolipeli
Julkaisuaika: Maaliskuu 2011 (X360, PS3, PC)
Moninpeli: Tuskin
Kotisivut: BioWare | Dragon Age

Elikkästä BioWaren monnikas fantasiaroolipeli saa jatkoa. Kopioin tähän hätään yksityiskohdat BioWaren verkkosivuilta (joilta voi poimia myös konseptitaidetta):
Experience the epic sequel to the 2009 Game of the Year from the critically acclaimed makers of Dragon Age: Origins and Mass Effect 2. You are one of the few who escaped the destruction of your home. Now, forced to fight for survival in an ever-changing world, you must gather the deadliest of allies, amass fame and fortune, and seal your place in history. This is the story of how the world changed forever. The legend of your Rise to Power begins now.

Key Features:

* Embark upon an all-new adventure that takes place across an entire decade and shapes itself around every decision you make.
* Determine your rise to power from a destitute refugee to the revered champion of the land.
* Think like a general and fight like a Spartan with dynamic new combat mechanics that put you right in the heart of battle whether you are a mage, rogue, or warrior.
* Go deeper into the world of Dragon Age with an entirely new cinematic experience that grabs hold of you from the beginning and never lets go.
* Discover a whole realm rendered in stunning detail with updated graphics and a new visual style.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Olinko eka? Eiku Toka!


Ja sitten toivelistaa DA2een:

1.Ollapa se päähenkilö nyt ääninäytelty.
2. ...


No siinäpä se olikin. Heh

EDIT:
Epäilenpä, jos saat valita ihmisen,kääpiön tai haltian
Tällaista valintaahan ei ole, toivo siis elää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Olinko eka? Eiku Toka!


Ja sitten toivelistaa DAO2een:

1.Ollapa se päähenkilö nyt ääninäytelty.
2. ...


No siinäpä se olikin. Heh

Epäilenpä, jos saat valita ihmisen,kääpiön tai haltian, niin silloin levylle pitäisi pakata kuudet ääniraidat päähahmolle. Joten tuskinpa tulee ääninäyteltyä päähahmoa, itseäni tuo ei todellakaan haittaa.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Bioware käytännössä jo varmisti, että Originit eivät palaa:
Choose Language | BioWare Social Network

Ja tuolla sivullahan se jo mainittiin, että pelaaja on varaton pakolainen ja siitä sitten noustaan valtaan (=tämän pelin Origin).

Kysymysmerkiksi jää, mitä tämä tarkoittaa kustomoinnin kannalta. Ainakaan eri backstooreja ei voi samalla tavalla valita, mutta ollaanko valinnanvaraa rajoitettu vielä enemmän? Nythän kansikuvassa on jo ennalta määritelty sankari, ihmis-mies:

badge-preorder.png


(hieno kansikuva muuten, ei samanlainen assfuck kuin ME2 cover)

Tämä voisi tarkoittaa, että päähenkilössä on menty Shepardin viitoittamaa tietä, mutten usko että Dragon Agen fanit arvostaisivat tätä ratkaisua.

Aika näyttää ja tämä on vain puhdasta spekulaatiota. Toivotaan, että vielä voisi pelata myös haltijaa tai kääpiötä.

--

Liitteenä artit:
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Hyvälle kyllä näyttää minun mielestäni, joskin Originsin tarinan jatkaminen oli ehdottomasti toiveissa. Tosin tämähän olisi tietänyt Mass Effectiin verrattuna ihan eeppisiä määriä duunia, joten sinänsä vähän utopistinen toive.

Rakastan kyllä tätä BioWaren politiikkaa pelien ilmoitusten suhteen, ei kiusata turhaan faneja vaan ilmoitellaan ne projektit ihan selkeästi ja ajoissa. Tosin takaisinhan se puree viimeistään siinä vaiheessa, kun heput spoilaavat ihan huolettomasti pelejään virallisissa pätkissä.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Tosin takaisinhan se puree viimeistään siinä vaiheessa, kun heput spoilaavat ihan huolettomasti pelejään virallisissa pätkissä.
Tarttis miettiä hieman tämän ketjun spoileripolitiikkaa. Todella tiukkaa vai vapaampaa ja halutessaan sitten vain välttää ketjua?

Esim. jos nyt julkistustrailerissa vilahtaa Alistair, niin käytetäänkö spoilertageja vai hehkutellaanko vapaasti "woot! Alistair is back baby!"?

Itse ainakin pyrin pitämään itseni aika hyvin pimennossa, sillä pettymyksiä on ollut mm. Mass Effectin spoilerrikas ennakkomarkkinointi. Kaikki party memberit tiedettiin jo etukäteen ja myös ne suuret yllätykset (palaavat memberit ykkösestä) eivät olleet yllätyksiä. Itse haluaisin, että käytettäisiin reilusti spoilertageja, jotka kuvattaisiin selkeästi. Haittaa hieman foorumin käytettävyyttä, mutta toisaalta takaisi kaikille paremman pelikokemuksen sitten julkaisussa.

Ihailtavaa myös olisi, jos vaikka jonkun tietyn traikun jo nähneet raportoisivat spoilereista. Tyyliin "Herkkien kannattaa välttää Trailer 2:sta. Leikattuja pätkiä pelin välivideoista, joista voi päätellä jo tiettyjä juonenkäänteitä.".

--

Mihin rajat sitten vedetään? Se on vaikea kysymys. Yksinkertaisinta tietysti olisi, jos kaikki juonikeskustelu (hahmot, lokaatiot, viholliset...) olisi spoilereissa. Siis kaikki mikä menee vähänkään pelin ihan peruspremissin ylitse (mikä tiedetään jo). Pelin mekaanisesta puolesta keskustelu olisi edelleen vapaata, sillä kukaan tuskin spoilaantuu jostain "pelissä on nyt täysin reaaliaikainen taistelu" -jutusta.

Nämä ovat vain ehdotuksia. Mielipiteet muilta keskustelun tulevilta osapuolilta olisivat tervetulleita.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Kyllähän tuo hieman harmitti Massa Kahden kohdalla, kun kaikki kortit iskettiin pöytään jo ennen varsinaista julkaisua... Olisi varmasti ollut paljon päräyttävämpi kokemus, ilman devaajien spoilailua yms. Nyt täytyy yrittää Dragon Age 2:n kohdalla jättää pelifoorumit yms. täysin rauhaan. Joku pelinsä viikkoja ennen virallista julkaisupäivää Warettanut pelaaja kuitenkin vahingossa/tarkoituksella spoilaa jotain:mad:.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Kieltämättä omalla kohdallani nämä DA2:n lähtokohdat ovat pienenpieni pettymys. Ehkä on tullut liikaa Mass Effect 2:ta pelattua, mutta sen tyylinen päätösten ja hahmon importtaus olisi sopinut tähänkin peliin kuin nenä päähän. Toisaalta valintoja olisi DAO:sta varmasti liikaa siirrettävänä, mutta jotenkin nyt tuntuu että ykkösosan päätöksillä ei ole pirunkaan vertaa merkitystä pelin jatkumossa. Ja etenkin tämä kakkososan ennaltamäärätty hahmo tuntuu samalla tavoin jotenkin... tylsältä ratkaisulta. No, kaipa tästä "pettymyksestä" pääsee sitten yli. Kunhan päätöksillä on pelin sisällä merkitystä, tarina ja hahmot ovat hyvin kirjoitettu ja niin edelleen, niin kaipa sen voi hyväksyä. :p

Kuulostaa kokonaisuudessaan aika herkulliselta, innolla odotan etenkin uusittuja grafiikoita. Mennäänkö vähän Massan suuntaan visuaalisessa hienoudessa ja laadussa? Toivon mukaan... varmasti Biowaren hemmot lykkäävät peliin taas kaikenlaista muuta kivaa ja ostoslistalle tämä sit' menee.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Lehdistötiedotteen puolella julkaisupäiväksi mainittiin maaliskuu. Aika tahtia saavat pojat pelejä tehdä, tosin kuulin juttua, että PC-versio Originsista olisi ollut melkeinpä valmiina vuoden ennen julkaisua, mutta tuolloin jouduttiin odottelemaan konsolikäännöksien valmistumista. Lisäksi juonesta saadaan vähän lisätietoa.

Dragon Age 2 thrusts players into the role of Hawke, a penniless refugee who rises to power to become the single most important character in the world of Dragon Age. Known to be a survivor of the Blight and the Champion of Kirkwall, the legend around Hawke’s rise to power is shrouded in myth and rumor. Featuring an all-new story spanning 10 years, players will help tell that tale by making tough moral choices, gathering the deadliest of allies, amassing fame and fortune, and sealing their place in history. The way you play will write the story of how the world is changed forever.

Lehdistötiedotteen otsikkona on monien kannalta varmasti pelottavasti "Action and Fantasy Collide in BioWare's Dragon Age 2".
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Ja sitten toivelistaa DA2een:

1.Ollapa se päähenkilö nyt ääninäytelty.
2. ...

2. Traveller achia ei tule ;)

Juurikin Lelianan Laulua pelatessani hiipi mieleen ajatus, että milloinkohan se kakkososa oikein tulee. Kiilasi suoraan odotuslistan kärkeen.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Mikä taika tässä on? Kyllä jotain oon lukenut, että jollain oli ongelmia ton kanssa, mutta mulle se tuli ihan huomaamatta ekalla läpipeluulla.

Taika on siinä, ettei Hepe ole saanut sitä kun toiset sai ns heittämällä. :D
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

No höh, mä ainakin oisin halunnu valita hahmon rodun nyt sentään :eek:

Toivottavasti täst ei nyt mitään sellasta että tyhmistetään ja suoraviivaistetaan tämä peli jotta massojen on helpompi päästä peliin sisään. Ei luulisi olevan vaikeaa mieltää että jos puhutaan refugee-tyylisestä hahmosta, niin miksei se voi olla ihmisen sijaan vaikka juuri haltia tai maanpinnalla elävä kääpiö?

Taistelumekaniikkaa ne sitten ainakin uusii joten tuleeko tästä puhdasta hack und slashia vai mitä?
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

2. Traveller achia ei tule ;)

Oijjoi!
Pitikin muistuttaa tuosta. : (

Noh, täytyy todellakin toivoa, ettei tarvitse DA2ssa kyntää tuommoisia.

***
"I contacted BioWare and they told me to talk to EA...who told me to talk to BioWare."
lol
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Aika jännä tuo 10 vuoden veto. Mielestäni tässä ollaan menty selkeästi oikeaan suuntaan, sillä esim AC2:ssa käsiteltiin reilut 20 vuotta päätarinan aikana. Siinä ajassa päähahmo muuttui hyvin, tarinallisesti homma toimi paremmin ja uskottavammin jne. Jotenkin nyt vaikuttaa siltä, että DA2:lle tehdään Mass Effect 2:t. Eli hieman sitä suoraviivaistetaan, tehdään "sujuvampi" ja kiillotetaan ulkokuorta aikaisempaa enemmän. BioWareen on kyllä luottamus ja jos ne 2011 aikana julkaisee sekä DA2 että ME3... niin ei siinä kyllä enää muita konsolipelejä tarvitakaan.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Uutta faktaa Game Informerista:

1. Hawke will be a voiced character.
Unlike Dragon Age: Origins, the player's character in Dragon Age II will be fully voiced. This opens the door for a more cinematic approach to dialogue and creates an identity for the character outside of the text you see on-screen. It also eliminates those awkward scenarios where you feel like your character should be reacting, but instead just stares blankly without so much as a grunt.

2. Hawke is human.
Yes, that means that you won't be able to select Hawke's race. However, just because that one aspect of Hawke's backstory is set doesn't mean BioWare is eliminating character creation. You can still choose your class and customize your appearance. When we visited BioWare's studio, we only saw (and heard) the male Hawke in action, but the team promises that players can select either gender for the character.

Minispoileria hahmon taustoista (tyyliin Hawke eleli Dragon Agen aikaan siellä ja teki Blightin aikaan tätä):

3.
Hawke didn't just survive the blight...he escaped it.
As the Grey Warden from Dragon Age: Origins was fighting darkspawn, Hawke was living in Lothering. Fans will remember that the small village was raided and destroyed (an event that occurred off-screen in Origins), and Hawke was one of the survivors. However, rather than stay and fight the darkspawn menace, Hawke flees Ferelden and heads north.

Minispoileria pelin lokaatiosta (minne peli sijoittuu):

4.
Hawke is the Champion of Kirkwall.
Kirkwall is a major population center in the Free Marches, a collection of city-states north of Ferelden. This means that at least some of the action in Dragon Age II will be set in Kirkwall itself, though Hawke will also spend time in other areas of the Free Marches. What exactly Hawke does to earn the honorary title of Champion, however, is up to you.

Minispoileria tarinan lähtökohdista (ykkönen kertoi Blightin kukistamisesta, kakkonen kertoo...):

5.
Hawke drives the story.
Dragon Age II is not about killing an ancient evil or about quelling another blight; Hawke is the driving force behind the narrative. Over the course of the game's 10-year timeline, players' actions and choices will determine Hawke's history, relationships, and regrets...all in service to answering the larger question: Who is the Champion of Kirkwall?

--

Eli enemmän Massan suuntaan mennään aivan selvästi päähahmon kanssa. Tavallaan tykkään, koska Mass Effect on minulle kuitenkin läheisempi peli ja ehkä yksi syy tähän on juuri legendaarinen Sheppis. Toisaalta Origins oli jotain mahtavaa ja erilaista. 5. faktasta päätellen päähenkilön kanssa ollaan menty kuitenkin ehkä vielä pidemmälle kuin Massassa.

--

Kertokaas miltä tämä spoilerityyli vaikuttaa.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Jotenkin nyt vaikuttaa siltä, että DA2:lle tehdään Mass Effect 2:t. Eli hieman sitä suoraviivaistetaan, tehdään "sujuvampi" ja kiillotetaan ulkokuorta aikaisempaa enemmän.…

Tämähän se haisee ja kauas. Jo pressitiedotteen äksön+fantasia säikäytti paskat ulos minusta.
That being said ME2n laadusta kertonee jotain se, että julkaisuviikonlopun pe-ma aikana tempaisin pelikelloon yli 70h + Suomen eka 100% läpäisy.

Se vaan, että ME1 oli jotain niin loistavaa (huomasi erittäin hyvin palatessani sen pariin ME2 jälkeen), milloin tuo suoraviivaistaminen ja "mainstreamaus" tuntui todella pahalta. Ja olen varma, että muutkin HC-miehet ovat samassa kelkassa. Kaikkihan lukivat viiden tähden DAO-revikan, joka muuten jäi KFIN-taruni viimeiseksi. Aika muikea lopetus. :)

***
Kaikki ennusmerkit viittaavat siihen, että DA2 kokee saman kuin ME2. Katkeransuloista tavallaan, sillä varmasti BioWareen voi tässä luottaa. Mutta joudutaanko taas harmittelemaan, miten DAO oli sittenkin parempi ja diipimpi ja blaa.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Niinhän siinä luultavasti tulee käymään. Mutta pidetään toivo korkealla jos vaikka trikki onkin ensin tehdä loistava peli hc-ukoille (ME1 ja DAO), sitten tyhmennetty mainstreamversio (ME2 ja DA2). Lopuksi kun on saatu hankittua älyttömät läjät uskollisia faneja ja mainetta ja kunniaa myös mainstreamissä, voidaan läjäyttää pöytään se todellinen timantti, grande final, joka on diipimpi ja diipa daapa sekä jokaisen ropettajan märkä uni (ME3 ja DA3).

Tämä on toiveeni ja haaveeni, mutta tulevaisuus tulee näyttämään kuinka käy...
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Selvältähän se vaikuttaa jo ihan mainostuksen perusteella, ettei DA2 tule vastaamaan kompleksisuudessa ensimmäistä osaa, mutta siitähän pelaajat voivat syyttää vain itseään - kysynnän ja tarjonnan laki vallitsee, ja konsolipojille kelpaa vain Call of Duty. Tästä syystä BioWare joutuikin markkinoimaan (ja kehittämään) ME2:ta pelinä, johon Call of Duty- fanit ihastuvat.

Hätä ei sinänsä ole tämän näköinen, sillä yksinkertaistaminen ei välttämättä tarkoita paskaa peliä, mutta tietysti ensimmäiseen osaan ihastuneet vanhan koulun roolipelinaavaparrat pettyvät ihan varmasti.

Itse sijoitun niiden ojanpientareiden väliin, polvet syvälle mutaan, jossa en osaa päättää, kummasta pidän. CoDia en kuitenkaan haluaisi roolipeleissäni nähdä tai kuulla edes viitattavan.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Täytyy tosin muistaa, että myös ykkösen markkinointi oli äärimmäisen harhaanjohtavaa juuri massojen harhauttamiseksi. Verta ja tissejä lupailtiin, mutta lopulta saatiin aivan toisella tapaa aikuinen peli, jossa oli aineksia myös politiikasta ja uskonnoista.

Virallisella foorumilla kovasti devit rauhoittelevat riehaantunutta kansaa. Ihmiset kuulemma eivät tiedä pelistä vielä mitään (totta) ja vetävät silti hirveitä johtopäätöksiä (totta). Kuulemma tulemme rakastamaan lopullista tuotosta (*katsoo Biowaren track recordia*... totta).

Ainoa mitä tiedetään varmasti on, että enää voi pelata vain ihmisellä. Muista yksinkertaistuksista voi esittää vain arvailuja. Itse tarina voi sen sijaan olla paljon monimutkaisempi ja syvempi ainakin alkuasetelmista päätellen (erittäin henkilökeskeistä, 10 vuoden aikajana). Odotan jännityksellä ja innolla.
 
Ylös Bottom