Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!
Noin 30 tuntia intensiivistä pelailua takana. Pelailen miespuolisella, ajan harmaannuttamalla roguella. Paljon puhutut bugit on jättänyt minut ainakin suurimmaksi osaksi rauhaan. Kerran peli kaatui, kun yritin ladata tallennusta.
MUTTA, pelissä on yksi iso bugi joka voi pilata immersion pahasti. Hahmon puheääni vaihtuu kesken pelin, erään kohtaamisen jälkeen. Luulin aluksi, että oma mielenterveys on koetuksella, kun ukko alkoi latoa reploja yhtäkkiä brittiaksentilla. Täällä on onneksi muutkin kirjoitelleet tuosta. Pieni vinkki kaikille jotka tuon haluaa hoitaa sulavammin: Eli kun main quest tehtävissä tulee tilaisuus customoida erästä hahmoa, se mahdollisuus kannattaa jättää väliin, paitsi jos pelaat oletusaksenteilla. Human ja elf hahmoilla on ääni 1 - eli brittiaksentti, qunari ja dwarf hahmoilla 2, jenkkiaksentti. Jos olet mennyt tätä vaihtamaan alussa, kuten minä, ÄLÄ missään nimessä valitse "custom" vaihtoehtoa kun sitä kysytään eräässä juonitehtävässä, vaan "default". Spoilertagit lienee turhat tässä, kun en mitään olennaista kertonut. Lisäksi haluan, että mahdollisimman moni lukee tämän ennen kuin on liian myöhäistä. Omassa pelissä tämä tapahtui noin 23 pelitunnin kohdalla ja nyt on jo liian myöhäistä itselläni, kun vanhin save on pelitunnilta 27. Tekisi mieli aloittaa uusi hahmo, mutta liian pitkällä jo olen että jaksaisi alun tahkoa uudestaan. Pitänee varmaan vaan ajatella, että meikän inquisitor on kolauttanut päänsä jossain vaiheessa niin pahasti, että unohti juurensa.
Muuten peli on toiminut tosi hyvin ja ollut nautintoa seikkailla. Kyllä huomaa, että Bioware on jokusen samankaltaisen pelin tehnyt, alkaa olemaan balanssi kohdillaan tässä; sopivasti tutkittavaa, dialogia, taisteluita ja draamaa. Companionit on mun mielestä tosi onnistuneita, toisin kuin vaikka Dragon Age 2:ssa. Pidin aluki Cassandraa ja Solasta melko ärsyttävinä ja tylsinä, kunnes vaivauduin juttelemaan niiden kanssa enemmän. Nyt molemmat kuuluu jo vakioseurueeseeni.