Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Niin en koko juonta arvostellut kolmen tunnin perusteella, vaan tuota yhtäläisyyttä oblivioniin..
Karkeasti otettunahan juoni on hieman samankaltainen kuin oblivionissa, mutta toisaalta karkeasti otettuna suurimmassa osassa rpg pelejä sankari on alussa joku tuntematon heppu ja tästä leivotaan pelin aikana kaiken kansan pelastaja. Pelaa vaan peliä eteenpäin niin kyllä sieltä kunnon juoni paljastuu, itse varsinkin pidin noista oman partyn hahmojen henk. koht tehtävistä sillä näitä tekemällä sai lisää tietoa hahmoista.
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Eilen tuli aloitettua - kieltämättä itseänikin hieman hymyilytti nuo "Oblivion portit" joita alettiin sulkemaan ja sitten ruettiin keräämään liittolaisia... ;)

Noh, onneksi ei tarvitse jokaiseen porttiin astella sisälle sulkemaan (ne tornit Oblivionissa, urgh...) - riittää että vähän rannetta heiluttaa. :D
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Karkeasti otettunahan juoni on hieman samankaltainen kuin oblivionissa, mutta toisaalta karkeasti otettuna suurimmassa osassa rpg pelejä sankari on alussa joku tuntematon heppu ja tästä leivotaan pelin aikana kaiken kansan pelastaja. Pelaa vaan peliä eteenpäin niin kyllä sieltä kunnon juoni paljastuu, itse varsinkin pidin noista oman partyn hahmojen henk. koht tehtävistä sillä näitä tekemällä sai lisää tietoa hahmoista.

Sulla se ei luetun ymmärtäminen pelaa, vai oletko Oblivionia pelannut edes? Tarkoitin juuri noita portteja, ja niiden sulkemista, en minä itse juonesta mitään vielä voikaan tietää..
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Vihdoin pääsi itsekin aloittamaan, Keepiin yritin käydä valintoja tekemässä mutta totesin ettei ollut edellisistä osista enää mitään muistikuvia joten defaultilla aloitin. Hyvälle näyttää kolmen tunnin perusteella, mutta tuo juoni.. Suora kopio Oblivionista :D Mikähän ollut syynä kierrättää sama perusidea kokonaan.

Sulla se ei luetun ymmärtäminen pelaa, vai oletko Oblivionia pelannut edes? Tarkoitin juuri noita portteja, ja niiden sulkemista, en minä itse juonesta mitään vielä voikaan tietää..

Kylläpä tuota juonesta itse puhuit, kannattaa varmaan katsoa mitä tulee kirjoittaneeksi ennenkuin rupeaa muita haukkumaan.
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Kieltämättä riftit toi mullekkin mieleen oblivionin portaalit, mutta erojakin on, niihin ei pääse eikä niistä tarvi hakea mitään. N. 30 tunnin perusteella ainakaan.

ES ja DA sarjat ovat mukavan erilaisia, pidän hitusen enemmän ryhmänä liikkumisesta vaikka se on työläämpää, mutta toisaalta skyrimin tapa käsitellä ihan kaikkia esineitä objekteina tuntuu hyvältä, DA:ssa kirjahyllyt ym. ovat lähinnä rekvisiittaa. Molempi parempi.
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

45h takana... huhhuh tätä tekemisen paljoutta ja juonen mukana keikkumista. Tässä massiivisessa ajassa olen saanut tehtyä ehkä noin 50% sivuhommista ja päätehtäviäkin pitäisi olla vielä runsaasti jäljellä... tässä kohtaa leveleitä ehtinyt kertymään vasta 22.

Ehdoton must have ostos jokaiselle rpg ystäville. Välillä on mukava vaan pysähtyä hetkeks ja veivata tattia ympäriinsä (jeps, r3:sta tarkoitan) ja ihastella maisemia ja kuunnella taustalla soivaa musiikkia / ympäristön ääntä.

Tuskin tarvii spoileriin pistää - mutta yhtäkään lohikäärmettä en ole vielä saanut piestyä...
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

^"vasta" tasolla 22:D Ellen väärin muista niin pahin lohikäärmekin on tasolla 25-28.
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

^"vasta" tasolla 22:D Ellen väärin muista niin pahin lohikäärmekin on tasolla 25-28.
Tuli kaikki käärmeet pistettyä teuraalle ja pahin taisi olla levelillä 23. Helppoja olivat kun oma hahmo oli suunnileen samoilla leveleillä.
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Ihan uteliaisuudesta... millähän vaikeustasolla pelaatte?
Itse pelaan hardilla ja ei todellakaan ole noin helppoa. Tai sitten olen vaan huono. Mikä on hyvinkin mahdollista. :)
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Ihan uteliaisuudesta... millähän vaikeustasolla pelaatte?
Itse pelaan hardilla ja ei todellakaan ole noin helppoa. Tai sitten olen vaan huono. Mikä on hyvinkin mahdollista. :)

Itse pelasin ensin läpi normalilla joka oli aivan liian helppo, nappi alas meni koko peli.

Toisen kierroksen aloitin nightmarella, rogue archer ja alku oli kyllä tosi haastava, sen jälkeen kuin pääse skyholdiin niin helpottuu ja kuin saa vähän parempia tavaroita kasaan niin ei sen kummempaa kuin normalilla oikeastaan. Kaikki lohikäärmeet tapettu myös, ei vain kannata mennä liian aikaisin yrittämään.

Partynä 2 tankkia, oma rogue archer ja solas barrier painoitteinen.

Koskien oblivionia ja riftin niin tottakai ne ovat samantyylisiä! Mistäs ne demonit tulee tänne jos ei porttien kautta?!?!
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Ihan uteliaisuudesta... millähän vaikeustasolla pelaatte?
Itse pelaan hardilla ja ei todellakaan ole noin helppoa. Tai sitten olen vaan huono. Mikä on hyvinkin mahdollista. :)
Normaalilla pelasin ja sillä aika rämpyttämistä vaan taistelut jos ei liian kovia lähtenyt haastamaan liian aikaisin. Muusta mahtavuudesta huolimatta taistelu oli kakkia, joten ei juuri vaikeammat moodit kiinnostaneet. Menihän tuohon silti lähemmäs sata tuntia aikaa hönöillessä miltei kaikki mestat. Maalissa olin lvl 23. Vasta jokunen päivä sitten meni läpi, vaikka julkaisupäivänä ostin ja pikkuhiljaa pelaillut säännöllisesti.
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Nightmare ja sitä myöten platina taputeltu. Jotain kummaa tuossa vaikeustasossa on, kun tuossa 16-18-tasoilla taistelut tuntuivat muuttuvan lähinnä "press button to win"-meiningiksi.

Lootti muuttui myös samoilla paikkeilla varusteiden osalta täysin yhdentekeväksi, parhaat kamat sai ite craftaamalla.
Esim. tuon Oasis-temppelin myötä oisin odottanut jotain todella päräyttävää, vaan samoja +30 vöitä ja pari hassua tikaria sieltäkin tuli.
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Peli maalissa.

Tunteja kutakuinkin 80h paikkeilla - jep, väsynyt vanha mies ei jaksanut enää juoneen paneutua viime metreillä ja suurin osa tuli skipattua keskusteluista. (perheellinen mies ja vaimo pauhaa taustalla)

Leveleitä kertyi 25 paikkeille - tätäkään en jemmaa spoileriin, mutta tällä tasolla sai kaikki loharitkin piestyä suht helposti.

Party millä tuli pelattua suurin osa ajasta: Itse mage, iron bull, dorian, sit se tummanaismageminkänimeäenmuista.

Tämä spoileriin:
Yksikään pelin naishahmoista ei syttynyt mun magelle, joten loppukohtauksissa menin sänkyyn dorianin kanssa... sit olin hetken, että ei jumalauta ja suljun pelin ja myin etiäpäin... kuitenkin, vuoden 2014 peli itselle!
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Toinen kierros hardilla läpi ja tunteja 120h / lvl 23. Mielestäni olen kolunut lähes kaikki tehtävät joitain mosaiikkipaloja lukuunottamatta ja silti tuntuu, että monella leveli korkeampi.

Kyllä tämä DA sarja varmaan nyt viimeistään taisi ohittaa Half-Life sarjan goat listani kärjessä. On vain uskomaton fiilis, miten maailma on saatu sellaiseksi, että aikuinen mies haluaisi sinne kadota yhä uudestaan. Ja miten edellisosien ratkaisut vaikuttavat kokemukseen. Jatko-osiin toiveita:

- Hieman realistisempaa, likaisempaa ja ryysyisempää otetta a la Witcher
- Variaatioita hahmoihin. Lisää lapsia ja vanhuksia. Koomista, kun jollain vanhusta esittävällä on kroppa kuin playboy pupulla, eli mukaan niin lihavia, laihoja kuin huonoryhtisiäkin hahmoja.
- Kaupunkeihin ja kyliin eloa ja ihmisvilinää.
- Vielä enemmän painoarvoa suhteiden rakentamiseen: syrjähypyt mahdollisiksi, flirttailut kunnolla sallittu myös suhteessa oleville. Olisi ollut hienoa, jos suhteeni Cassandran kanssa olisi tullut jotenkin ilmi dialogeissa myös taistelukentällä.
- Hieman ryhdikkyyttä tehtävien sekamelskaan.
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Olen nyt ollut koko ajan enemmän havaitsevinani jonkinlaista poliittista agendaa Dragon Age: Inquisitionissa. Meinaan että vallanpitäjissä on melkein tasan miehiä ja naisia, suunnilleen jokainen on vähintään biseksuaali, omassa porukassa on parikin homoa, yksi mustaihoinen ja nyt vielä yksi transseksuaalinen sotilaskin.

Toisaalta on hienoa, että peli kerrankin ottaa selvästi kantaa asioihin eikä edes erityisen saarnaavasti. Toisaalta taas kaiken mahdollisen ymppääminen yhteen ja samaan pakettiin on jo silmiin pistävää. Kyse on tietysti rahan tekemisen maksimoinnista ja BioWarella on laskettu, että tällä hetkellä juuri tällainen myy parhaiten.

Ja varmuuden vuoksi mainitsen, ettei minulla ole mitään seksuaali- tai sukupuolivähemmistöjä vastaan enkä usko naisen paikan olevan vain keittiössä nyrkin ja hellan välissä.
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Lienee turvallisempaa siis BioWarenkin tyytyä jatkossa lihaksikkaaseen kaljuun avaruussotilaaseen, joka alkuvideossa pussaa tyttöään kovasti ettei vaan pääsisi mitään heterogeenisyyttä videopeleihin.
 
Vastaus: Dragon Age: Inquisition - Nobody expects Bioware's inquisition!

Lienee turvallisempaa siis BioWarenkin tyytyä jatkossa lihaksikkaaseen kaljuun avaruussotilaaseen, joka alkuvideossa pussaa tyttöään kovasti ettei vaan pääsisi mitään heterogeenisyyttä videopeleihin.

Todellisuudessahan tilanne on juurikin päinvastoin? Kaikkien Gamergatejen ja Anita Sarkeesianien jälkeen on taloudellisesti kaikkein turvallisinta sisällyttää mahdollisimman moninaisia vähemmistöryhmiä peleihin ja tehdä naishahmoista mahdollisimman itsenäisiä ja voimakkaita. BioWare näyttää tämän trendin selkeimmin haistelleen ja totta kai pelinkehittäjät menevät sinne, mistä raha tulee. Tekisin itse aivan samoin heidän sijassaan. Uusin Dragon Age kattaa melkein kaikki mahdolliset yhdistelmät ja mahdollisuudet, jolloin jokainen voi muovata kokemuksen itselleen mieleiseksi ja näin sen pitää roolipelissä ollakin.
 
Ylös Bottom