Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Eikä sitä hahmojen välistä keskutelua voinut edes verrata mass effectin vastaavaan.

Itse en ole vieläkään pelannut Mass Effectiä, johtunee siitä että tuo roolipelien sulattaminen tulevaisuuden muottiin ei vain yksinkertaisesti kiinnosta meikäläistä. Olen kuitenkin pelistä hyvinkin tietoinen ja olen tutustunut ME:n pelikuvaan ym.

Tämä asia jäi vielä hieman kaivamaan mieltä. Eli siis miten tuo 'hahmojen välinen keskustelu' sitten eroaa toisistaan Mass Effectin ja Dragon Agen välillä? Mietin vain sitä, että nuo DA:n kanssakäymiset (mitä nuo pelivideot näyttävät) tekivät ainakin meikäläiseen suuren vaikutuksen positiivessä mielessä. On tietenkin ehkä hieman huono aihe vertailla, koska DA:ta ei ole vielä edes julkaistu saatikaan pelailtu meidän maallikkojen piireissä.

Menee hieman offiksi.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Kyllä tuolla on Mass Effectin kanssa sen verran tekemistä, että peli perustuu lähinnä juuri syvään tarinaan, uskottavaan, laajaan (peli)maailmaan ja muutenkin BioWaremainen peli varmasti tulee olemaan eli joudut tekemään päätöksiä jotka vaikuttavat jatkossa omaan peliin tavalla tai toisella, jne.

jos vain ME biowaren peliä pelannu voi tuntua tolta mutta ihmiset jotka on pelannu baldurs gatet tunnistaa kyllä heti saman tyylin
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

jos vain ME biowaren peliä pelannu voi tuntua tolta mutta ihmiset jotka on pelannu baldurs gatet tunnistaa kyllä heti saman tyylin

Olen pelannut aikanaan kun ilmestyivät, samoin Kotorit(ykkönen tosin vain Biowaren) ja Neverwinterit on pelattu enemmän tai vähemmän läpi.

Kysehän ei nyt ole siitä etteikö DA olisi enemmän Balduria tai NWN:kin(sama "aikakausikin"), kuin ME:ssä. Vaan kyse on siitä, että ME:ssä on paljon samaa kuin DA:ssa(videoiden ja puheiden perusteella). Juuri ne merkittävimmät ja tärkeimmät asiat ovat yhteisiä. Siis väitteesi ettei näillä olisi mitään tekemistä keskenään ei pidä sinänsä ollenkaan paikkansa.

Eli kyse ei ollut siitä kumpaa lähempänä DA tullee olemaan/on, vaan siitä että Biowaren pelien kantavat asiat ovat samat ME:ssä ja DA:ssa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

No jos odottaa Mass Effectin kaltaista niin onhan tuossa nyt taistelussa ihan eri meininki. Mass Effect kun on ihan sujuva 3rd person räiskintä, kun taas Dragon Age on perinteisempää roolipeliklikkailua.

En nyt lähtisi sanomaan Mass Effectiä sujuvaksi 3ps:säksi. Josa pääpointti olisi ollut taistelu niin olisi ollut aika pökäle kyseessä. Kyllä ainakin minä odotan että näiden pelien vahvuudet löytyy hyvästä tarinasta ja hahmojen välisestä kanssa käymisestä:cool:

Onkos muuten kenelläkään mitään tietoa paljon nuo julkaisun DLC:t vie tilaa kovolta? On meinaan tuo 20 GB melkein käytetty.

EDIT: Miten hitossa toi third person shooter lyhennettiin? Nyt pienessä maistissa en todellakaan saanut parempaa lyhennystä mieleen... :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

En nyt lähtisi sanomaan Mass Effectiä sujuvaksi 3ps:säksi. Josa pääpointti olisi ollut taistelu niin olisi ollut aika pökäle kyseessä. Kyllä ainakin minä odotan että näiden pelien vahvuudet löytyy hyvästä tarinasta ja hahmojen välisestä kanssa käymisestä:cool:
Ja sinun mielestäsi "sujuva" on sitten äärimmäisen positiivinen kommentti? :D

Alkaa pikku hiljaa jurppimaan tuo Journeys. Nyt 4 kertaa vedetty läpi, eikä achia kuulu. Roguena ja warriorina pelattu ja magella vielä tuplaten kun ei aluksi achia tullut, eikä siis tullut vieläkään. Nyt sitten lähti jo vihaista postia tonne Journeysin mailiin.

Väsyttää. V*tuttaa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Ja sinun mielestäsi "sujuva" on sitten äärimmäisen positiivinen kommentti? :D

Alkaa pikku hiljaa jurppimaan tuo Journeys. Nyt 4 kertaa vedetty läpi, eikä achia kuulu. Roguena ja warriorina pelattu ja magella vielä tuplaten kun ei aluksi achia tullut, eikä siis tullut vieläkään. Nyt sitten lähti jo vihaista postia tonne Journeysin mailiin.

Väsyttää. V*tuttaa.

Toi Helm of the Deep on kuitenkin joku hikinen mainoskikka saada pelaajat innostumaan Journeystä :D
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Nysse on ansaittu:

helmofdeep.jpg


Oli kyllä työn ja tuskan takana. Läpipeluihin meni varmaan 4-5 tuntia aikaa ja sitten achi bugasi. Noh, muutamia kertoja toistelin eri hahmoilla pelin viimeistä taistoa (mulla oli seivi jokaisesta läpipeluusta ihan lopusta) ja lopulta achi unlockas ja siten Helm of the Deep on miun.

Paska reissu, mutta tulipahan tehtyä kuvaa tuntoja varsin hyvin. Kypärä tuskin on mikään niin loistava, että se kestää Originsissa paria tuntia kauempaa (sitten löytyy jo parempi), mutta kun kerran hommaan ryhdyin niin eihän sitä voinut jättää kesken. Huono fiilis jäi kyllä lopulta Journeysista achibugien ja muutoinkin turhaan venytetyn kokemuksen takia. Eka läpipeluu oli makoisa, mutta loput täyttä pakkopullaa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Kypärä jää omalta osaltani saamatta, piste. Yritin eilen pelailla toista kertaa lävitse, mutta mielenkiinto ei enää vain riittänyt. Voin kuvitella millaista pakkopullaa kolmas peluukerta olisi.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

En tiedä onko tänne muuten postattu, mutta pelin achit on julkaistu:

Xbox360Achievements.org - Dragon Age: Origins Achievement List

Ihan hyvältä näyttää ja positiivista on mielestäni se, että läpipeluuachit eivät ole vaikeustasosta riippuvaisia. Kaikkien achien keruu vaatii kyllä "muutaman" läpipeluuta. :p Huh huh.

Jonninlaiseksi spoileriksi noista on osa mielestäni luokiteltavissa, joten jos ei halua tietää esim. romanssikohteita tai joidenkin tehtävien "luonnetta", niin ei noita kannata katsoa. Salaisia acheja en luonnollisestikaan katsonut, joten en tiedä kuinka pahoja spoilereita niissä on.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Näyttää siltä että ME:n ja Sacred 2:n tavoin tähän vaaditaan "hieman" reilumpaan panostusta ja mielenkiintoa jos haluaa kaikki achit saada. Ja se on hienoa se :D
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Jostain syystä mielenkiinto tätä peliä kohtaan pomppasi taivaisiin. Suurena KotOR fanina ja fanaattisena keskiaika friikkinä peli tulee varmasti olemaan hunajata. Varsinkin tuo pimeä ja brutaali keskiaika ympäristö iskee kuin miljoona volttia, ei enää niitä perhosia ja karkkimaisema kukkaketoja jossa hyppelehditään ja tökitään möllejä tikkarilla :).
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Jostain syystä mielenkiinto tätä peliä kohtaan pomppasi taivaisiin. Suurena KotOR fanina ja fanaattisena keskiaika friikkinä peli tulee varmasti olemaan hunajata. Varsinkin tuo pimeä ja brutaali keskiaika ympäristö iskee kuin miljoona volttia, ei enää niitä perhosia ja karkkimaisema kukkaketoja jossa hyppelehditään ja tökitään möllejä tikkarilla :).

Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi. On hienoa että kliseiden täyttämästä ja puhkikulutetusta fantasia- koseptista saadaan väännettyä jotain erilaista.

Itseäni rupesi kiinnostamaan tuo The Stone Prisoner. Jättimäisellä kivigolemilla riehuminen kuulostaa niin perkeleen kivalta. Saa nährä hankkiiks!
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Itseäni rupesi kiinnostamaan tuo The Stone Prisoner. Jättimäisellä kivigolemilla riehuminen kuulostaa niin perkeleen kivalta. Saa nährä hankkiiks!
Pitäis tulla ilmaiseksi kaikkien uutena ostettujen pelien mukana, kuten myös Blood Dragon Armor. Warden's Keep maksaa 560 pojoa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Kai tuon Journeysin speed-runnaa läpi vielä kerran jos se kypärä sieltä kolahtaisi plakkariin.
Ilmeisesti tuon kanssa on ollut enempikin ongelmia muilla...
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Pitäis tulla ilmaiseksi kaikkien uutena ostettujen pelien mukana, kuten myös Blood Dragon Armor. Warden's Keep maksaa 560 pojoa.

Hienoa! Ei ole osunut moinen silmääni.

Että tälläistä:

RPG fans have plenty of reasons to be excited for the launch of BioWare’s Dragon Age: Origins early next month, but now EA is throwing down the gauntlet with an international competition that will deliver cold hard cash to the world’s most determined adventurers. Called Dragon Age: Origins Wardens’ Quest, the 24 hour gaming event will invite gamers and press from North America and across Europe to put their skills and endurance to the test as they embark on a “tense, epic journey of discovery”.

Here’s how it works…On October 28, at 10:00 AM GMT, ten teams of four players each will live, fight and explore the game in their 24 hour quest to claim the grand prize. Each winning team member will receive $12,500. Official rules can be found at Dragon Age Origins

“We’re extremely excited about the Dragon Age: Origins Wardens’ Quest – it’s going to be an awesome chance for gamers to band together to prove they’re the best at navigating the world of Dragon Age,” said Mark Darrah, Executive Producer, Dragon Age: Origins. “In the game, putting together a strong team is essential to success - In the same way the overall strength of the competing teams will decide who walks away with the money.”

There will be ten participating teams representing their countries: the United States, Canada, United Kingdom, France, Netherlands and Belgium, Spain, the Czech Republic and Slovakia, Hungary, Poland and a specially selected team comprised of the most loyal BioWare fans from around the world. The competition will take place in the Debating Chamber at County Hall in London, England. This space will provide a grandiose setting for the competitors to play the game, discuss strategy and battle for the grand prize as teams are eliminated throughout the day. Around the chamber, screens will be used to display leader board stats and show highlights. BioWare staff and costumed actors will further enhance the environment, theatrics and dramatics of the day.

Hmmm, sounds pretty interesting, what with people dressing up and all. We’ll keep you posted on the result of the event so you can feel bad about not playing the game early and/or not winning a ton of cash (j/k).
Linkki: Dragon Age Competition Announced News | Video Game Event News, Latest Trailers | GameTrailers.com
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Katsoin yhtä haastattelua ja mies siinä sanoi yhden pelikerran kestävän jopa 120 tuntia jos koluaa kaikki paikat läpi. Se tarkoittaisi sitä, että jos kaikki 8 originsia käy läpi niin siinä pitäisi vierähtää lähes 1000 tuntia :). Jopa pelkän main storyn läpi menemällä ja kaikkien dialogien skippauksella siinä vierähtää kuutisenkymmentä tuntia.

Nyt alkaa kyllä iskeä pieni paniikinomainen tunne, kun ei millään osaa päättää millä originsilla aloittaisi ensimmäisenä. Kuitenkin se ensimmäinen peluukerta on luultavasti se paras. Dalish Elf jousella kiinnostaisi tällä hetkellä eniten, mutta mitä jos se onkin väärä valinta :(. Mitenköhän noiden eri originseilla pelaaminen eroaa toisistaan? Onko vain niin, että eri hahmo ja taidot ja muut hahmot suhtautuvat sinuun vain eri tavalla, mutta muuten samanlainen peli? Meinaan jos tuolla mennään niin epäilen vahvasti ettei se ainakaan kahdeksaa läpipeluu kertaa kestä.

Monet varmaan jo lukenut, mutta ihan mielenkiintoista:
http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/dragonage/news.html?sid=6213878&mode=previews

Nyt täytyy kyllä sanoa, että odottavan aika, se on pitkä aika se...
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Olen ymmärtänyt niin että originsit eroaa toisistaan mm. siten että npc-hahmot kohtelevat pelaajaa eri tavoilla. Tarkoitan nyt siis niitä hahmoja joita ei saa joukkioon mukaan. Jotkut tehtävät eivät avaudu joillekkin originseille jne.

Olettaisin että Bioware on tehnyt noista originseista mahdollisimman paljon toisistaan erovia koska muuten miksi tehdä tuollaista uniikkia systeemiä jos peli ei eroa silloin toiminnaltaan hirveästi? Pääjuoni varmasti on pitkälti sama kaikilla aluilla, toteutustapa voi muuttua tosin.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Origin vaikuttaa siis tarinan alkuun (jokaiselle tämä oma ~2 tunnin uniikki origin story) ja myöhemminkin siihen millaisena pelimaailma pelaajaa kohtelee. Origin vaikuttaa myös hieman alun skillipisteisiin, mutta enemmän niihin vaikuttaa hahmoluokan (warrior, mage, rogue) valinta ja se miten pisteitä itse jakelee. Acheista päätellen pelissä on myös erilaisia loppuja, mutta voisi kuvitella että pelin loppuun vaikuttaa enemmän pelaajan tekemiset pelin sisällä kuin se, minkä originin hän aluksi valitsee.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Oli miten oli, hattua nostan sille ketä paukuttaa pelin päätöspisteeseensä kaikilla Origineillä :D
 
Ylös Bottom