Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Mulla meni kans samalla tavalla toi lopputaisto, eli maagilla pystyin vaan ihan sillä tikullaan ampumaan tuikkupalloja ja hurlokit ja muut kuolivat yhdestä. Johtunee siitä että ne oli gruntteja kaikki, elikkäs ihan alimman kastin heikoimmasta päästä. vaikeusaste oli normal

Minä tein haltiastani archerin ja äärimmäisen hyvin sain napsittua sillä porukkaa. Viimeisessä taistelussa tosin yhtäkkiä sain yhdellä nuolella napsittua Hurlockeja vaikka sitä aiemmin vaati monta saadakseen tapettua yhden.

Ilmeisesti viimeisessä taistelussa tulee vastaa normia heikompia vihulaisia. Miekkamiehenikin alkoi tiputtelemaan niitä yhdellä iskulla. Aikaisemmin tuollaisesta ei ollut puhettakaan.

Vaihdan hieman aihetta, ja kysynkin:

Kuinka moni kaipaisi jatkoa Dragon Agelle? Todella haikeat fiilikset puskevat, jos DA jää vain kahteen osaansa. Ristiriitaiset fiilikset myös siitä, sillä onhan se hyvä ettei loistavasti startattua peliä venytetä roskapeleihin asti. Mutta silti...

Video Games Bloggerista löysin tälläisen pienen kirjoituksen koskien aihetta. Kirjoitus on helmikuulta, joten sen paikkaansapitävyyttä en tiedä. Myöhemmin on uutisoitu, että DA2:sen kimpussa olisi jo käsikirjoittajia.

Fereldenistä on vaikeaa luoda uusia tarinoita, varsinkin niin suuria mitä Origins meille tarjoili. Jotenkin silti toivoisin, että joskus lähitulevaisuudessa pääsisimme seikkailemaan Fereldenin synkkään historiaan, aikaan jolloin Darkspawn ilmestyi ensimmäistä kertaa.

Siis tuossahan vain todetaan, ettei tuota Originsin tarinaa ole suunniteltu samalla tapaa trilogiaa poikivaksi kuin Mass Effectin. Ei tuossa missään nimessä kielletä, etteikö voisi tulla pelejä Dragon Age 2:n lisäksi. Lisäksi puhutaan franchisesta, minkä voisi suomeksi ajatella tarkoittavan sarjaa. Ei kaksi peliä nyt olisi kummoinenkaan sarja (no, tv-sarjathan voivat olla vaikka yhden kauden mittaisia).

Älkääkä nyt pelkkään Fereldeniin jumittako. ;) Löytyyhän tuolta Orlesiaa ja Antivaa ja ties vielä mitä muita paikkoja.

EDIT. Fereldenin synkästä historiasta on muuten vähän vaikia tehdä Dragon Age -peliä, kun tuo Dragon Age alkoi vasta siinä 30 vuotta takaperin. ;)

Siis tuossahan vain todetaan, ettei tuota Originsin tarinaa ole suunniteltu samalla tapaa trilogiaa poikivaksi kuin Mass Effectin. Ei tuossa missään nimessä kielletä, etteikö voisi tulla pelejä Dragon Age 2:n lisäksi. Lisäksi puhutaan franchisesta, minkä voisi suomeksi ajatella tarkoittavan sarjaa. Ei kaksi peliä nyt olisi kummoinenkaan sarja (no, tv-sarjathan voivat olla vaikka yhden kauden mittaisia).

Älkääkä nyt pelkkään Fereldeniin jumittako. ;) Löytyyhän tuolta Orlesiaa ja Antivaa ja ties vielä mitä muita paikkoja.

EDIT. Fereldenin synkästä historiasta on muuten vähän vaikia tehdä Dragon Age -peliä, kun tuo Dragon Age alkoi vasta siinä 30 vuotta takaperin. ;)

Helvetin tietosanakirja :) Suoraan sanottuna en kauheasti ole perehtynyt tuohon maailmaan. Pitäisi jatkossa tutustua tarkemmin tuohon maailmaan kautta historiaan, kirjat varmaan toimisivat parhaimpina johdattelijoina.

Helvetin tietosanakirja :)
:D Helppohan tuo on muistaa, kun Dragon Age alkaa vasta siinä ekan kirjan loppupuolella (tuskin spoilerz). Ja kyllähän nuo muut maat jo päättelee noista hauskoista aksenteista (Leliana Orlesiasta ja Zevran Antivasta). Täytyy todeta, etten noita muita maita tunne, jotka on tässä wikissä lueteltu. Kartta on muuten mielenkiintoinen ja osoittaa kuinka pienessä paikassa pelissä liikutaan verrattuna universumiin (ja tossakin näkyvillä vain yksi maanosa):

ThedasMap.jpg

Noi ajathan (vrt. keskiaika, pronssikausi, rautakausi jne.) on kerrottu täällä. Toi Biowaren maailmanrakennus on niin älytöntä puuhaa, kun kirjotetaan historiat tuhansien vuosien päähän.

Toi Biowaren maailmanrakennus on niin älytöntä puuhaa, kun kirjotetaan historiat tuhansien vuosien päähän.

Tutkistelin myös tuota Dragon Age Wikiä, ja aika heikosti sieltä mitään tietoa irtoaa. Valtavan kokoisia maita näyttää tuossa kartassa olevan. Alkoi ihan himona polttelemaan tuo Thedas, tekisi mieli tutustua tarkemmin. Kyllä ne kirjat näyttävät olevan vain pakkohankinta tälläiselle uteliaalle fantasiahöperölle (kunhan vain olisi tuo englannin lukutaito niin skarpissa, että ilman liiempiä hankaluuksia tuosta luku-urakasta selviäisin).

Ihan mielenkiinnosta, mihin paikkoihin noissa kirjoissa sitten tutustutaan?

Villi veikkaus seuraavasta Dragon Agesta:
Uutena hahmorotuna ainakin Qunarit. Sitä myöten tapahtumat saattaisivat keskittyä pienesti Par Volleniin.

Ihan mielenkiinnosta, mihin paikkoihin noissa kirjoissa sitten tutustutaan?
Molemmat kirjat sijoittuvat pelkästään Fereldeniin, mutta Stolen Thronessa puhutaan melko paljon Orlesiasta ja sen eroista Fereldeniin. The Callingissakin tutustutaan jonkin verran muihin kultuureihin (esim. lyhyt pätkä vuorilla elävästä kansasta), mutta ei mitenkään ihmeellisesti.

Fereldenin sisällä Stolen Thronessa matkataan ympäriinsä ja käydään jossain pelistäkin tutuissa paikoissa (Korcari Wilds ainakin ja Lake Calenhad + maagien torni). The Calling keskittyy lähes yksinomaan Deep Roadseihin.

Näkisin muuten joskus mieluusti Dragon Age-filmatisoinnin. Aivan sama, jos olisikin hölmöä Hollywood-huttua. Nautin suuresti Max Paynestakin. :)

Kai tuo nyt oli joku hyvä läppä? :D

Ei missään nimessä valkokankaille eikä varsinkaan Hollywood- meiningin tahdittamana. Sieltä tulisi tietenkin joku v*tun Peter Jackson sähläämään ja sen nyt tietääkin jo, että LOTR-kopiota pukkaisi.

Kai tuo nyt oli joku hyvä läppä? :D

Ei missään nimessä valkokankaille eikä varsinkaan Hollywood- meiningin tahdittamana. Sieltä tulisi tietenkin joku v*tun Peter Jackson sähläämään ja sen nyt tietääkin jo, että LOTR-kopiota pukkaisi.

Niin..Dragon age onkin aivan helvetin originaalinen verrattuna noihin LOTR-elokuviin/muuhun fantasiaan:rolleyes: Siltikin, itse ainakin katsoisin mielelläni suurella rahalla tuotettua Dragon age-elokuvaa. Pakostihan siinä tulisi LOTRit yms. mieleen sitä katsoessa, fantasia kun on suht samanlaista pelistä/elokuvasta/kirjasta riippumatta... Kunhan vielä saataisiin Uwe ohjaajan pallille, ni perkeles sentään;)

Jatkoin nyt kuitenkin tuolla warriorilla pelaamista. Kyllä se ison kahen käden ase on vain niin hauskaa puuhaa. Kymysys: Miten tärkeä toi dexterity on warriorille? Sehän parantaa osumatarkkuutta ainakin, mutta niin tekee strengthikin. Eli kompensoiko iso strength dexterityä?

Pitäisikö aktiivinen tehtävä näkyä kartalla keltaisena paikkana? Meinaan kun merkkaan jonkun tehtävän aktiiviseksi niin mitään ei tapahdu. Kartalla näkyy aina keltaisena se kylä mistä shale löytyi, vaikka olen tehtävän suorittanut. Onko tässä joku bugi vai kädetänkö.

Pari bugia on tullut vastaan ja häiritsevin ehdottamasti se ettei peli menekkään pauselle kun aktivoi valikkoympyrän vaan sitten kun kyseisen valikon sulkee. Eli päinvastoin kuin sen pitäisi mennä.

Mutta yli 30 tuntia takana ja hyvin olen viihtynyt, vaikka olen aika nirso pelien suhteen. Jotkut jutut vähän häiritsevät kuten se ettei taistelussa pysty komentamaan tyyppiä paikkaan x. Nyt ne joko juoksevat vihollisen perässä minne sattuu tai sitten jököttävät paikoillaan. Inventaarion käyttö on myös kohtuu kömpelöä ja pelissä voisi olla paikkoja mihin voisi varastoida tavaroita. Itse kun en tajunnut pelin alkuvaiheissa ostaa backpackeja niin nyt myöhemmin niitä ei tunnu oikein saavan mistään.

Miten tärkeä toi dexterity on warriorille? Sehän parantaa osumatarkkuutta ainakin, mutta niin tekee strengthikin. Eli kompensoiko iso strength dexterityä?

Benefits of Strength
- Increases damage from all weapons except crossbows and staves.
- Increases attack score in melee combat by 0.5 for each point purchased.
- Prerequisite for most weapon talents and higher-level armor and weapons.
- Contributes to physical resistance and intimidation.

Benefits of Dexterity
- Increases attack score in ranged combat by 1 for each point purchased.
- Increases damage from piercing weapons.
- Prerequisite for some weapon talents.
- Contributes for physical resistance..

Itse panostaisin strenghtiin jos käyttää painavia haarniskoita ja kahdenkäden aseita ja dexiin taas jos käyttää vaikka kahta asetta.

Niinpä. Mutta jos vakavia ollaan niin Jacksonin sijaan hommaan pitäisi ehdottomasti palkata joku Hollywood-konkari joka tuntee pelibisneksen. Kuten vaikka Uwe Boll!

Jep. Uwe ohjaajan penkille ja sassiin! Heh :p

Mutta niin siis, ihan sen vuoksi mielestäni ei kannattaisi valkokankaille tulla, koska riskinä saattaisi olla täydellinen LOTR-kopio. On totta, että fantasia on melko samanlaista, koska siitä on revitty kaikki mahdollinen irti. Kannattaa kuitenkin muistaa, että DA:ssa on paljon sellaista, mitä muissa fantasiahakkeluksissa ei ole. Pelkäänpä, että se uniikki kokonaisuus pilattaisiin elokuvalla.

Jos tässä aletaan tosissaan ohjaajaa miettimään, niin Guillermo del Toro olisi oma suosikkini. Jäbähän tekee Hobitteja tällä hetkellä, mutta se ei olekaan syynä valintaani. Uskon että hän osaisi ymmärtää Dragon Agea oikealla tavalla, ja osaisi tehdä Dragon Agesta todellisen paketin: toimintaa, draamaa, mustaa huumoria sekä romantiikkaa. Hobittikin on niin kliseinen fantasiapuuro, ettei siltä voi odottaa mitään mikä olisi verrattavissa DA:een.

Pitäisikö aktiivinen tehtävä näkyä kartalla keltaisena paikkana? Meinaan kun merkkaan jonkun tehtävän aktiiviseksi niin mitään ei tapahdu. Kartalla näkyy aina keltaisena se kylä mistä shale löytyi, vaikka olen tehtävän suorittanut. Onko tässä joku bugi vai kädetänkö.

Pari bugia on tullut vastaan ja häiritsevin ehdottamasti se ettei peli menekkään pauselle kun aktivoi valikkoympyrän vaan sitten kun kyseisen valikon sulkee. Eli päinvastoin kuin sen pitäisi mennä.

Mutta yli 30 tuntia takana ja hyvin olen viihtynyt, vaikka olen aika nirso pelien suhteen. Jotkut jutut vähän häiritsevät kuten se ettei taistelussa pysty komentamaan tyyppiä paikkaan x. Nyt ne joko juoksevat vihollisen perässä minne sattuu tai sitten jököttävät paikoillaan. Inventaarion käyttö on myös kohtuu kömpelöä ja pelissä voisi olla paikkoja mihin voisi varastoida tavaroita. Itse kun en tajunnut pelin alkuvaiheissa ostaa backpackeja niin nyt myöhemmin niitä ei tunnu oikein saavan mistään.

Benefits of Strength
- Increases damage from all weapons except crossbows and staves.
- Prerequisite for most weapon talents and higher-level armor and weapons.
- Contributes to physical resistance and intimidation.

Benefits of Dexterity
- Increases attack score in ranged combat by 1 for each point purchased.
- Increases damage from piercing weapons.
- Prerequisite for some weapon talents.
- Contributes for physical resistance..

Itse panostaisin strenghtiin jos käyttää painavia haarniskoita ja kahdenkäden aseita ja dexiin taas jos käyttää vaikka kahta asetta.

Itse panostan paljonkin Dexiin ja Strengthiin. Käytän Dual Weaponseja sekä Heavy Armoreita. Tähän mennessä ei ole ollut Normal vaikeusasteella vaikeata ollenkaan. Tekee sen verran hyvää vauhtia damagea sekä kestää kuritustakin huolellisesti. Sitten vaan Maget pistää healia ja meno jatkuu.

Tähän vielä spoili tuosta:
Mountain Topilla tuli High Dragon hakattua kyseisellä hahmolla suhteellisen ongelmitta, Stun Runet kummassakin aseessa ja sillä leipoi turpaan jo tasolla 16. Oli siltikin erittäin näyttävä taistelu.

Mä olen huomannut sen, että Rogue kahdella aseella on kaikista ylivoimaisin hahmo etenkin pelin alussa. Tämä on ainakin oma mielipiteeni, näin kaikkiin kolmeen hahmoluokkaan tutustuneena. Maagi on aika tasaista pullaa koko pelin ajan, mutta Warrior alkaa nousemaan todelliseen rooliinsa vasta myöhemmillä tasoilla. Tästä esimerkkinä oma 6LVL-Warriorini, joka missaa kovalla kädellä TH-miekalla. Sanotaanko, että oikein kehitettynä typystä alkaa hioutumaan todellista soturia vasta siinä 10 tasolla.

Kovin jaksavat tuolla PS3-ketjussa valittaa tuosta grafiikasta. Huoh.

Mä olen huomannut sen, että Rogue kahdella aseella on kaikista ylivoimaisin hahmo etenkin pelin alussa. Tämä on ainakin oma mielipiteeni, näin kaikkiin kolmeen hahmoluokkaan tutustuneena. Maagi on aika tasaista pullaa koko pelin ajan, mutta Warrior alkaa nousemaan todelliseen rooliinsa vasta myöhemmillä tasoilla. Tästä esimerkkinä oma 6LVL-Warriorini, joka missaa kovalla kädellä TH-miekalla. Sanotaanko, että oikein kehitettynä typystä alkaa hioutumaan todellista soturia vasta siinä 10 tasolla.

Kovin jaksavat tuolla PS3-ketjussa valittaa tuosta grafiikasta. Huoh.

Tuosta Rogue + dual weapon olen samaa mieltä. Taistelu on myös kaikista hauskinta juuri näin.
Maagi oli epäilemättä huono valinta ensimmäiseksi läpipeluuksi, mutta toisaaltaan nyt jaksaa kiinnostua taistelusta paljon paremmin.

Ja tuohon graffoista nillittämiseen:
Ehkä se kertoo jotain pelaajista, jos kerta XO:lla on huonommat graffat, mutta juurikaan kukaan ei siitä valita vaan keskittyvät olennaiseen :D

Ylös Bottom