Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Mulla ei ole ikinä kostuneet silmät lopputekstien aikana. Paitsi nyt. Helvetin kaunista.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Vilahtipa siellä muute yksi suomalainenkin nimi siellä crediiteissä, Mika Uusnakki :D

Oli jossain onlinetiimissä muistaakseni
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Vilahtipa siellä muute yksi suomalainenkin nimi siellä crediiteissä, Mika Uusnakki :D

Oli jossain onlinetiimissä muistaakseni
Hää ei itseasiassa ole suomalainen, mikä tekee asiasta kaksi kertaa hauskemman. :D
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Keskivertoa spoileria henkilöistä ja pelin jälkeisistä tapahtumista:
Pelailin tuota DLC-moodia, ja yksi asia oli mielenkiintoinen: omasta leiristä löytyi kuin löytyikin Morrigan, vaikka hän oli niinkin vannonut lähtevänsä heti loppukähinöiden jälkeen lätkimään. Kuitenkin palava rakkaus hahmojen välillä oli jostain syystä muuttunut ystävyyssuhteeksi. :)
Pelin jälkeen muuten noilta hahmoilta irtoaa hieman erilaista dialogia kuin sen aikana, joten suosittelen vilkaisemaan.

Tässä täytyy kyllä pitää nyt pientä huilia ennen seuraavan kerran aloittamista, sen verran raskas kokemus oli tää ensimmäinenkin kerta. Seuraavaksi lähtee luultavasti kääpiöllä, sen jälkeen maagilla ja niin edelleen.

Mutta tosiaan, peli ansaitsee kunniapaikan pelaamieni pelien aikakirjoissa. Ehdottomasti yksi parhaista peleistä tällä vuosituhannella, noin juhlallisesti sanottuna. Palava odotus kakkosversiota kohtaan roihahti ilmiliekkihin, kun
vielä lopussa jotain siihen suuntaan vihjailtiinkin. ;)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Meleko timmi geimi kyllä! Pelailen tällä hetkellä Dalish Roguella ja vakiopartyyn kuuluu Morrigan, Sten & Alistair. Kestäis tuo nyt 30 tai 100 tuntia nii ihan sama, kun pelattavaa on kuitenkin enemmän ku riittävästi.

Normal vaikeustaso on meikäläiselle erittäin kelepo ja tykkään pelailla kaikki automaattiset tacticsit pois laitettuina. Vaan jukravit et meinasi eräs kerta palaa kääpä, kun olin tapellut tuolla ihmissutten luolassa lymyilleen Revenantin kanssa semmoset parikymmentä kertaa ennenku annoin periksi ja vaihdoin casualille. Revenenantilla oli vajaa neljäsosa terveyttä jäljellä kunnes peli kaatui! Prrrrrrrrrrrrrrrk.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tulipa täysin impulssipäätöksellä ostettua tää peli, itse asiassa niin pikaseen että kotimatkalla tulikin fiilis että mitäköhän skeidaa sitä nyt taas tuli ostettua :D
Oli miten oli, nyt apaut 10 tuntia peliä takana ja yllätti, varsin toimivaa mättöö kaikin puolin, pelimaailma on kiinnostava ja keskusteluja jaksaa oikeasti seurata. Codexitkin on suurimmilta osin tullut luettua.
Hahmoista erityisesti pisteitä, mieleenpainuvaa jengiä. Erityisesti
riimeissä puhuva, sokea vanhuspuu
paloi mieleen niin kovaa ettei se sieltä varmaan koskaan lähde :D

Mutta että todellista tasokattoa ei olisi? Olis muuten nättiä, diggaan tosta taistelusysteemistä sen verran että olisikin kiinnostusta kehittää oikeen super-overpowered -hahmo.

Mistä muuten riippuu onnistuuko persuade tai intimidate keskusteluissa? Onko niille omat skillipuunsa/talenttinsa, en nyt muista tarkkoja nimiä kun pamautan aina auto lvl uppia, vai auttaako joidenkin attribuuttien kohotus, kuten voimakkuuden?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tulipa täysin impulssipäätöksellä ostettua tää peli, itse asiassa niin pikaseen että kotimatkalla tulikin fiilis että mitäköhän skeidaa sitä nyt taas tuli ostettua :D
Oli miten oli, nyt apaut 10 tuntia peliä takana ja yllätti, varsin toimivaa mättöö kaikin puolin, pelimaailma on kiinnostava ja keskusteluja jaksaa oikeasti seurata. Codexitkin on suurimmilta osin tullut luettua.
Hahmoista erityisesti pisteitä, mieleenpainuvaa jengiä. Erityisesti
riimeissä puhuva, sokea vanhuspuu
paloi mieleen niin kovaa ettei se sieltä varmaan koskaan lähde :D

Mutta että todellista tasokattoa ei olisi? Olis muuten nättiä, diggaan tosta taistelusysteemistä sen verran että olisikin kiinnostusta kehittää oikeen super-overpowered -hahmo.

Mistä muuten riippuu onnistuuko persuade tai intimidate keskusteluissa? Onko niille omat skillipuunsa/talenttinsa, en nyt muista tarkkoja nimiä kun pamautan aina auto lvl uppia, vai auttaako joidenkin attribuuttien kohotus, kuten voimakkuuden?



Tuo persuade ja intimidation on pelissä. Molempia tyylejä edustaa skilli nimeltä Coercion. Toimii niin että intimidationia säätää hahmon strength, ja persuadea säätää hahmon cunning

Sitten tietty sen Coercion skillin taso myös.

Ja kandee muuten ainakin oman hahmon kohdalla ite laittaa ne taidot, niin saa just sellaisen hahmon minkä haluaa eikä sitä default maagi/soturi/roguea. Ei siinä mitään vaikka autolevelillä vedätki, aattelin vaan ku ite ainakin saan pelistä enemmän irti ku teen ite just sellasen hahmon ku haluan.

Tasokattoa ei tosiaan ole, mutta jos teet kaikki mahdolliset sivutehtävät yms, niin hahmot ovat pelin lopussa noin tasolla 21-22. Periaatteessa hahmot voivat nousta vieläkin korkeammalle mutta peli ennättää loppua ennen sitä, ja taitaa tapettavakin loppua.

On muuten aika hyvin balansoitu tuo tason nousu, joissakin peleissä välillä käy niin että hahmot saavuttaa maksimitason reippaasti ennen pelin loppua ja loppu onkin sitten tylsää raatamista.

Ja vaikka tässä olisikin lopussa siellä tasolla 22, haastetta silti piisaa tuosta viimeisestä mätöstä mikä on ehkä eeppisintä toimintaa mitä ikinä olen nähnyt peleissä Mass Effectin lopun lisäksi. Muutenkin tuossa on jännä balanssi kokoajan, hahmot tuntuvat kehittyneiltä mutta silti haastetta löytyy.

Prkl kyllä Bioware vaan osaa :D
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Täytyy kyllä vielä kehua tuota 30 Seconds to Marsin "This is War"-biisiä lopputeksteissä. En ole ikinä ollut tuollaisen emorokin fani, mutta kyllä tuon eeppisen lopetuksen jälkeen iski aivan käsittämättömän lujaa. Onnistui pelimaailman kauneimman lopetuksen kanssa saamaan minut sellaiseen tunnetilaan, että tosiaan silmät vähän kostuivat. :o

Muutenkin Dragon Agessa on ihan käsittämättömän kauniit musiikit; kuka muu saa joka ikinen kerta ihan älyttömät sävärit, kun kuulee tuon alkuvalikon mollisävytteisen musiikin? Minut se onnistuu virittämään kerta toisensa jälkeen aivan täydelliseen tunnelmaan pelaamista varten.

Kuten aikaisemmin sanoin, kyseessä on kyllä yksi pelimaailman merkkiteoksista. Minua harmittaa niiden puolesta, ketkä eivät vain viitseliäisyyttään ole halunneet BioWaren tarinoidentäyteiseen maailmaan tutustua.

Ai niin, tuo Wardens Keep-teema on hyvin mahdollisesti komein ja parhaiten tehty koko Xbox LIVE:n katalogissa. Aivan käsittämättömän hienoa jälkeä. Kertoo kyllä BioWaresta, joka ei tee kompromisseja sitten missään.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Hitto soikoon. Nyt on taas se vaihde päällä, että jokaisessa taistelussa tulee turpiin. Jokseenkin rasittavaa ja turhauttavaa raastaa voitto todella niukasti - jos edes silloin. Mietinkin tässä pitäisikö jatkaa pelaamista casualilla. Tuo jatkuva loadaaminen syö miestä ja turhauttaa muutenkin.

Pelaako ketään casualilla täysipäiväisesti? Paljon miehekkäämpää kiskoa porukkaa spadduun sopivaan tahtiin ja sitten välillä tietenkin voittaa taistelun pienten vaikeuksien kautta - kun taas saada jatkuvalla syötöllä ympäri korvia ja voittaa lopulta taistelu kuin tuurilla.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pelaako ketään casualilla täysipäiväisesti? Paljon miehekkäämpää kiskoa porukkaa spadduun sopivaan tahtiin ja sitten välillä tietenkin voittaa taistelun pienten vaikeuksien kautta - kun taas saada jatkuvalla syötöllä ympäri korvia ja voittaa lopulta taistelu kuin tuurilla.
Itse tuli eilen mentyä tuo A Paragon of Her Kind kokonaisuudessaan casualilla ja tänään sitten sama normaalilla. Pelasin sen aluksi casualilla, sillä
ajattelin että hankin vain nopeasti myös sen toisenkin kuningasehdokkaan tukemisesta saatavan achievementin. Koko tehtävähän siinä sitten loppujen lopuksi piti pelata, sillä lopussahan oli vielä mahdollisuus vaihtaa puolta.
Casualissa on se huono puoli, että taisteluista loppuu haaste aivan kokonaan. Ei tarvitse kuin A:ta kerran painaa ja se on siinä, loppu hoituu aika lailla itsestään. Pomotaisteluissa, sekä parissä muussa kohdassa jouduin pari potionia käyttämään. Tänään normalilla mentäessä oli aivan erilainen tunnelma taisteluissa, varsinkin pomoissa. Casualilla pelatessa katoaa kyllä mielestäni suuri osa peli-iloa. Vihoviimeisenä vaihtoehtona, kun kaikki toivo on menetetty siirtyisin vasta casualiin, mutta ei kai siinä muu auta, jos kaikki keinot on taktiikoiden ja muiden osalta käytetty.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tuli nyt kuitenkin jatkettua normalilla, ja ai että oli mukavaa. Tuo casual taitaa todellakin olla liian helppo, vaikka varmasti siihen turvaudun kuitenkin satunnaisesti.

Tänään puhalsivat uudet tuulet: ensiksi sain istutettua kääpiölleni Blood Dragon Armorin, joka puki kammottavat näköistä soturiani loistavasti. Ehkei se sitten se sovi hentoluisille haltioille, mutta järeälle kaljamahakääpiölle kyllä. Ja vihdoin ja viimein sain Alistarille Templar Armorin. Kirsikkana kakun päälle aloin kehittämään Morriganista Arcane Warrioria.

Todella hyvä maku jäi tämänpäiväisestä DA-sessiosta näin illaksi. Seuraavaksi suntaankin Deep Roadseille vuodattamaan verta. Tuskin maltan odottaa huomista ;)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tuli nyt kuitenkin jatkettua normalilla, ja ai että oli mukavaa. Tuo casual taitaa todellakin olla liian helppo, vaikka varmasti siihen turvaudun kuitenkin satunnaisesti.

Sen jälkeen kun aloitin uudelleen roguella on pysynyt vaukeustaso normalilla. Taistelut jotka olivat kilpimiehellä tuskaa ja uudelleenyrittämistä ovat kaikki menneet heittämällä läpi. Pikaisesti arvioituna rogue tekee tuplasti vahinkoa eikä health putoa sen nopeampaa vaikka hitareita on huomattavasti vähemmän.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Hitto soikoon. Nyt on taas se vaihde päällä, että jokaisessa taistelussa tulee turpiin. Jokseenkin rasittavaa ja turhauttavaa raastaa voitto todella niukasti - jos edes silloin. Mietinkin tässä pitäisikö jatkaa pelaamista casualilla. Tuo jatkuva loadaaminen syö miestä ja turhauttaa muutenkin.

Pelaako ketään casualilla täysipäiväisesti? Paljon miehekkäämpää kiskoa porukkaa spadduun sopivaan tahtiin ja sitten välillä tietenkin voittaa taistelun pienten vaikeuksien kautta - kun taas saada jatkuvalla syötöllä ympäri korvia ja voittaa lopulta taistelu kuin tuurilla.

Itse olen pelaillut nyhvösti casualilla. Sen verta kortilla tuo pelaamiseen käytettävä aika nykyään, että ei ole halutusta viettää sitä tämän kaltaisessa pelissä loading-ruutua katsellen.

Yllättävästi tämä koukuttaa (eilenkin 4 tunniksi). Grafiikat on kyllä paikoin niin karuja, että oikein ihmetyttää (varsinkin metsissä). En yleensä ole grafiikkahoro, mutta luulisi, että nykypäivänä Bioware hieman parempaan pystyisi ilman suurempia ponnisteluja...jos ei tekstuurit mahdu yhdelle levylle, niin laittaisi sitten kaksi. Sehän tosin kertoo muiden osa-alueiden laadusta, kun jaksaa silti iskeä peliä tunti tunnin perään :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Noin 40h takana, ja kylläpä on maittanut. Taattua Bioware-laatua!

Uh ah, loppupomo tuottaa harmaita hiuksia. Kerran pääsin jo tilanteeseen, jossa voitto oli periaattessa varma, mutta boxi päätti kaatua. Kivat ja sillee.
Olisko kenelläkään vinkkejä? Välillä tuntuu sopivan haastavalta, välillä ensimmäinen uhri tulee jo 2 min sisällä aloittamisesta. Oma jannu hoitaa warrior-vastuunsa kiitettävästi Alistairin kanssa, taustalla häärivät Morrigan ja Wynne. Apuun kutsuttavat maget vielä tuohon päälle. Morrigania juoksutan ballistoilla, Wynne parantelee. Olisiko esim. oivia taktiikkavinkkejä?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pelaako ketään casualilla täysipäiväisesti? Paljon miehekkäämpää kiskoa porukkaa spadduun sopivaan tahtiin ja sitten välillä tietenkin voittaa taistelun pienten vaikeuksien kautta - kun taas saada jatkuvalla syötöllä ympäri korvia ja voittaa lopulta taistelu kuin tuurilla.

Myönnän, että vaihdoin jossain välissä helpommalle kun oma maagi alkoi saada pataan jatkuvasti. Huonona puolena tuossa on liiaallisen helppouden lisäksi myös se, että vihuja tuntuu tulevan selvästi vähemmän kuin normalilla. Esim hautakiviä tutkiessa ilmestyy pelkästään se revenantti (vai mikä se nyt oli?), kun normaalilla ilmestyi paljon muitakin. Tämän peluun vedän tuolla helpolla ihan noin niinkuin harjoitusmielessä. Seuraavaksi jollain hieman kestävämmällä ukolla (ja skillpointsit fiksummin käyttäen). Saa nähdä onnistuisiko vika jo vaikeammalla vai onko turha edes kuvitella moista...

Normal tasolla tylsää oli se, että perus susilauma saattaa välillä syödä koko porukan "tostanoinvaan", kun kyseessähän pitäisi olla kivenkovat mimmit ja sällit jotka pätkii kovempiakin jamppoja turpaan vaikka silmät sidottuna.

Random-ukkojen listiminen onkin paljon hauskempaa helpolla, vaikkakaan taistelusta selviäminen ei anna yhtä suurta tyydytystä kuin normalilla.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Noin 40h takana, ja kylläpä on maittanut. Taattua Bioware-laatua!

Uh ah, loppupomo tuottaa harmaita hiuksia. Kerran pääsin jo tilanteeseen, jossa voitto oli periaattessa varma, mutta boxi päätti kaatua. Kivat ja sillee.
Olisko kenelläkään vinkkejä? Välillä tuntuu sopivan haastavalta, välillä ensimmäinen uhri tulee jo 2 min sisällä aloittamisesta. Oma jannu hoitaa warrior-vastuunsa kiitettävästi Alistairin kanssa, taustalla häärivät Morrigan ja Wynne. Apuun kutsuttavat maget vielä tuohon päälle. Morrigania juoksutan ballistoilla, Wynne parantelee. Olisiko esim. oivia taktiikkavinkkejä?

Vie vaan ihan kylmästi kaikki tiimin jäsenet sinne ylös Ballistoille. Sieltä sitten pistät keskitettyä tykitystä Archdemonin niskaan, samalla kun annat apujoukkojen hoidella sen lähitaistelun. Sitten kun Archdemon vetäytyy HP:n ollessa noin puolessa välissä, vie kaikki tiimin jäsenet samaan paikkaan, ja selvitä tiukalla tiimityöllä Darkspawnit.

Tämän jälkeen Darkspawnia pukkaa tasaiseen tahtiin pienissä määrissä, joten mene yhden Ballistan luokse, ja ammu sillä tiimin heikoimman avulla. Loput jäsenet pistät kummallekin kulkuaukolle puolustamaan ballistaa.

... äläkä unohda, että kun viimeistelet lohikäärmeen käsin Warriorilla, saat ihan törkeän siistit finisherit. Eli siis jätä elkkuihin ihan milli jäljelle, ja mene viimeistelemään. :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Hieno ominaisuus noissa spoilereissa on se, että sähköposti-ilmoituksessa lukee koko sisältö.
Täytyy olla tarkkana kun aukoo sähköpostia... :p
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Muuten, tekeekös noilla timanteilla ynnä muilla arvokivillä yhtään mitään? Vai voiko armottomasti myydä pois.. Eipä sillä että rahanpuutetta olisi.

Ja toisekseen, vihut eivät taida missään spawnata uudestaan? Aiemmin totesin paikasta toiseen kartalla matkaamisen hyväksi tavaksi päästä tappelemaan kun se niitä satunnaisia taistoja heitti, mutta eipä enää pääse niinkään tappelemaan kun ainoat satunnaishäppeningit mitä tuolla tulee vastaan on kääpiökaupustelijat.
Onko Mass Effectissäkin tämä vihut ei spawnaa -systeemi? Tykkäisin jos olis loputtomasti tapettavaa, mutta onhan tää ainakin realistisempi systeemi..
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Noh niin...Maagilla aloin nyt pelaamaan, tarkoituksena kokeilla tuota GodModea(ArcaneWarrior/BloodMage). Maagi on jo muutenkin helvetin OP verrattuna muihin classeihin, ni saas nähdä mitä tuostakin seuraa:D
 
Ylös Bottom