Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]
Heh
Pahoitteluni jos tuo tuli yllätyksenä. Itse en kyllä osannut yhdistää kysymystäni spoileriksi (onhan tuosta aikaisemminkin ollut puhetta ilman spoiler- tagia?).
Loppusanat: (Ei sisällä paljastavia spoilereita, lähinnä pohdiskelua siitä, mitä peli minulle antoi jne.)
Miten pukea täydellinen peli sanoiksi? Niin, enpä tiedä. Kai se riittää, että Dragon Agea nimittää TÄYDELLISEKSI PELIKSI. Dragon Age tarjoili niin mahtavia pelielämyksiä minunlaiselleni tientallaajalle, että lopusta jäi mieleen monenlaisia tuntemuksia: haikeutta, kunniallisuutta sekä helpotusta siitä, että "kaikki" on nyt saatu päätökseensä.
Dragon Age: Origins on kuin hyvä kirja, jota ahmii niin suurella intohimolla, että muistat vilkaista kelloa vasta aamuyöllä, kun takanasi on jo useiden tuntien mittainen pelisessio. Kiitokset BioWarelle, joka teki konsoleille roolipelin josta tuskin olin uskaltanut edes uneksia. Kaiken kukkuraksi "lohikäärmeiden aika" paranee jatkuvasti lopun lähestyessä. Se kun on nykypäivän peleille niin harvinaista.
Hassua oli se, että huomasin myös kiintyneeni oikeasti useisiin pelihahmoihin. Koskaan en ole tuntenut näin suurta kiintymystä pelihahmoihin. Koskettavat tarinat, selvät persoonallisuuserot sekä hahmot jotka ovat täynnä yllätyksiä olivat osana tätä täydellistä kokonaisuutta. Vaikka taistelumekaniikka sekä toteutus olivat roolipelaajalle timanttia, lopussa uskomaton tarina sekä mahtavat keskustelut veivät voiton. Voiko parempaa enää toivoa?
En osaa sanoa enää mitään muuta, kuin että odotan seuraavaa Dragon Agea vesi kielellä. BioWare on mestarillinen studio luomaan pelielämyksiä, joita emme koskaan unohda. Sitä uskallan odottaa myös tulevalta "pikkuveljeltä", kunhan se joskus markkinoille putkahtaa.
On totta että Dragon Age ansaitsisi enemmän huomiota tämänhetkisesä pelibisneksessä, ja on totta että tuo metacriticin keskiarvo on todella kaukana pelin todellisesta loisteliaisuudesta. Mutta eihän tämä kaikkiin uppoa samalla tavalla kuin minuun? Onneksi. En haluaisikaan Dragon Agesta koskaan mitään, mikä olisi edes verrattavissa esim. Modern Warfare 2:seen. Nautin paljon, paljon enemmän uskomattomasta tarinasta, loppuunsa hietusta pelimaailmasta, tappavan terävistä dialogeista sekä kiinnostavista, persoonallisista sivuhahmoista - kuin siviilien tappamisesta lentokentällä.
Kiitokset BioWarelle vielä kerran tästä pelielämyksestä. Ja kiitos kaikille muille KF:n pelaajille, jotka jakoivat pelihetkensä tässä varteenotettavassa threadissa. (+ kiitokset kaikille ketkä valittivat spoilereistani ja olisivat olleet valmiina pistämään minut jäähylle
)
Nyt odottavat "uudet" seikkailut uudella hahmolla. Lähdin leikkimään täydellisellä vastakohdalla entiseen hahmooni verrattuna. City Elf Rogue vaikuttaa tappavan kiinnostavalta hahmolta näin 3h pelanneena. Hienoa on huomata myös se, että toinen pelikerta vaikuttaa vähintäänkin yhtä kiinnostavalta kuin ensimmäinen. Suositteluni!