Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ettei sullekkin olisi käynyt niinkuin mulle, että vahingossa vaikeustaso helpottuu?;)
Tuossa puhuttiin Mass Effectistä, jossa mielestäni ei ole tuota vaikeustasoa tehty samalla tavalla kuin DA:ssa (=vissiin tehty vähän paremmin).

Pahoittelen sekaannusta, sillä väärässä ketjussahan tässä liikuttiin ja liikutaan edelleen.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pahoittelen sekaannusta, sillä väärässä ketjussahan tässä liikuttiin ja liikutaan edelleen.

Heh, sori. Minusta lähti koko rumba liikkeelle.

Tuo dexterity-bugi aiheuttaa ilmeisesti sen ettei tässä kannata puhdasta jousimiestä käydä tekemään. Itse kun tuli panostettua tuohon jousipyssyillyyn eikä sillä tunnu saavan oikein mitään aikaiseksi.

Minä tein haltiastani archerin ja äärimmäisen hyvin sain napsittua sillä porukkaa. Viimeisessä taistelussa tosin yhtäkkiä sain yhdellä nuolella napsittua Hurlockeja vaikka sitä aiemmin vaati monta saadakseen tapettua yhden.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Mulla meni kans samalla tavalla toi lopputaisto, eli maagilla pystyin vaan ihan sillä tikullaan ampumaan tuikkupalloja ja hurlokit ja muut kuolivat yhdestä. Johtunee siitä että ne oli gruntteja kaikki, elikkäs ihan alimman kastin heikoimmasta päästä. vaikeusaste oli normal
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Minä tein haltiastani archerin ja äärimmäisen hyvin sain napsittua sillä porukkaa. Viimeisessä taistelussa tosin yhtäkkiä sain yhdellä nuolella napsittua Hurlockeja vaikka sitä aiemmin vaati monta saadakseen tapettua yhden.

Ilmeisesti viimeisessä taistelussa tulee vastaa normia heikompia vihulaisia. Miekkamiehenikin alkoi tiputtelemaan niitä yhdellä iskulla. Aikaisemmin tuollaisesta ei ollut puhettakaan.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Lopputaisteluissa ainakin perusrivimiesten healttia vähennetään huomattavasti, että saadaan sitä massiivisuutta mukaan rähinään. Tämä on ehkä juuri ja juuri sellainen juttu, mistä voi puhua ilman spoilereita.

Spoileri Redcliffe-episodin lopusta (fade-ratkaisulla).
Vaihdoin tuossa sekä äidin että pojan hengen petipuuhiin Desire Demonin kanssa. Eikä edes harmita! :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Vaihdan hieman aihetta, ja kysynkin:

Kuinka moni kaipaisi jatkoa Dragon Agelle? Todella haikeat fiilikset puskevat, jos DA jää vain kahteen osaansa. Ristiriitaiset fiilikset myös siitä, sillä onhan se hyvä ettei loistavasti startattua peliä venytetä roskapeleihin asti. Mutta silti...

Video Games Bloggerista löysin tälläisen pienen kirjoituksen koskien aihetta. Kirjoitus on helmikuulta, joten sen paikkaansapitävyyttä en tiedä. Myöhemmin on uutisoitu, että DA2:sen kimpussa olisi jo käsikirjoittajia.

Fereldenistä on vaikeaa luoda uusia tarinoita, varsinkin niin suuria mitä Origins meille tarjoili. Jotenkin silti toivoisin, että joskus lähitulevaisuudessa pääsisimme seikkailemaan Fereldenin synkkään historiaan, aikaan jolloin Darkspawn ilmestyi ensimmäistä kertaa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Vaihdan hieman aihetta, ja kysynkin:

Kuinka moni kaipaisi jatkoa Dragon Agelle? Todella haikeat fiilikset puskevat, jos DA jää vain kahteen osaansa. Ristiriitaiset fiilikset myös siitä, sillä onhan se hyvä ettei loistavasti startattua peliä venytetä roskapeleihin asti. Mutta silti...

Video Games Bloggerista löysin tälläisen pienen kirjoituksen koskien aihetta. Kirjoitus on helmikuulta, joten sen paikkaansapitävyyttä en tiedä. Myöhemmin on uutisoitu, että DA2:sen kimpussa olisi jo käsikirjoittajia.

Fereldenistä on vaikeaa luoda uusia tarinoita, varsinkin niin suuria mitä Origins meille tarjoili. Jotenkin silti toivoisin, että joskus lähitulevaisuudessa pääsisimme seikkailemaan Fereldenin synkkään historiaan, aikaan jolloin Darkspawn ilmestyi ensimmäistä kertaa.

No olisi suoraan sanottuna persiistä, jos emme saisi Fereldenin universumista nauttia myös jatkossa. Tuo käsikirjoitushuhu on mielestäni kylläkin jo sitä luokkaa, että voimme pitää toista osaa jopa todennäköisyytenä. Tällaiset lipsautukset ovat aina niitä kaikkein luotettavimpia.

Siitä jatko-osan vaikeudesta en sitten tiedä, sillä edelleen Mass Effectissä pelastettiin sitten ihan kokonainen universumi kadotukselta. Ei se Fereldenin vaarojen kehitteleminen voi tuon selättämistä vaikeampaa olla. :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Siis tuossahan vain todetaan, ettei tuota Originsin tarinaa ole suunniteltu samalla tapaa trilogiaa poikivaksi kuin Mass Effectin. Ei tuossa missään nimessä kielletä, etteikö voisi tulla pelejä Dragon Age 2:n lisäksi. Lisäksi puhutaan franchisesta, minkä voisi suomeksi ajatella tarkoittavan sarjaa. Ei kaksi peliä nyt olisi kummoinenkaan sarja (no, tv-sarjathan voivat olla vaikka yhden kauden mittaisia).

Älkääkä nyt pelkkään Fereldeniin jumittako. ;) Löytyyhän tuolta Orlesiaa ja Antivaa ja ties vielä mitä muita paikkoja.

EDIT. Fereldenin synkästä historiasta on muuten vähän vaikia tehdä Dragon Age -peliä, kun tuo Dragon Age alkoi vasta siinä 30 vuotta takaperin. ;)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Siis tuossahan vain todetaan, ettei tuota Originsin tarinaa ole suunniteltu samalla tapaa trilogiaa poikivaksi kuin Mass Effectin. Ei tuossa missään nimessä kielletä, etteikö voisi tulla pelejä Dragon Age 2:n lisäksi. Lisäksi puhutaan franchisesta, minkä voisi suomeksi ajatella tarkoittavan sarjaa. Ei kaksi peliä nyt olisi kummoinenkaan sarja (no, tv-sarjathan voivat olla vaikka yhden kauden mittaisia).

Älkääkä nyt pelkkään Fereldeniin jumittako. ;) Löytyyhän tuolta Orlesiaa ja Antivaa ja ties vielä mitä muita paikkoja.

EDIT. Fereldenin synkästä historiasta on muuten vähän vaikia tehdä Dragon Age -peliä, kun tuo Dragon Age alkoi vasta siinä 30 vuotta takaperin. ;)

Helvetin tietosanakirja :) Suoraan sanottuna en kauheasti ole perehtynyt tuohon maailmaan. Pitäisi jatkossa tutustua tarkemmin tuohon maailmaan kautta historiaan, kirjat varmaan toimisivat parhaimpina johdattelijoina.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Helvetin tietosanakirja :)
:D Helppohan tuo on muistaa, kun Dragon Age alkaa vasta siinä ekan kirjan loppupuolella (tuskin spoilerz). Ja kyllähän nuo muut maat jo päättelee noista hauskoista aksenteista (Leliana Orlesiasta ja Zevran Antivasta). Täytyy todeta, etten noita muita maita tunne, jotka on tässä wikissä lueteltu. Kartta on muuten mielenkiintoinen ja osoittaa kuinka pienessä paikassa pelissä liikutaan verrattuna universumiin (ja tossakin näkyvillä vain yksi maanosa):

ThedasMap.jpg

Noi ajathan (vrt. keskiaika, pronssikausi, rautakausi jne.) on kerrottu täällä. Toi Biowaren maailmanrakennus on niin älytöntä puuhaa, kun kirjotetaan historiat tuhansien vuosien päähän.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Toi Biowaren maailmanrakennus on niin älytöntä puuhaa, kun kirjotetaan historiat tuhansien vuosien päähän.

Tutkistelin myös tuota Dragon Age Wikiä, ja aika heikosti sieltä mitään tietoa irtoaa. Valtavan kokoisia maita näyttää tuossa kartassa olevan. Alkoi ihan himona polttelemaan tuo Thedas, tekisi mieli tutustua tarkemmin. Kyllä ne kirjat näyttävät olevan vain pakkohankinta tälläiselle uteliaalle fantasiahöperölle (kunhan vain olisi tuo englannin lukutaito niin skarpissa, että ilman liiempiä hankaluuksia tuosta luku-urakasta selviäisin).

Ihan mielenkiinnosta, mihin paikkoihin noissa kirjoissa sitten tutustutaan?

Villi veikkaus seuraavasta Dragon Agesta:
Uutena hahmorotuna ainakin Qunarit. Sitä myöten tapahtumat saattaisivat keskittyä pienesti Par Volleniin.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ihan mielenkiinnosta, mihin paikkoihin noissa kirjoissa sitten tutustutaan?
Molemmat kirjat sijoittuvat pelkästään Fereldeniin, mutta Stolen Thronessa puhutaan melko paljon Orlesiasta ja sen eroista Fereldeniin. The Callingissakin tutustutaan jonkin verran muihin kultuureihin (esim. lyhyt pätkä vuorilla elävästä kansasta), mutta ei mitenkään ihmeellisesti.

Fereldenin sisällä Stolen Thronessa matkataan ympäriinsä ja käydään jossain pelistäkin tutuissa paikoissa (Korcari Wilds ainakin ja Lake Calenhad + maagien torni). The Calling keskittyy lähes yksinomaan Deep Roadseihin.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Nyt kun on näistä kirjoista puhetta, niin täytyy kyllä kehua sitä, miten hyvin tuo Stolen Throne on kirjoitettu.

Itse olen jotain fakin Dragonlance-kirjaa aikaisemmin lukenut, ja se ainakin lähinnä itketti typerän ja lapsellisen tekstinsä takia. Tämä David Gaider taas osaa mielestäni kirjoittaa elävää tekstiä todella hyvin, eikä sorru missään vaiheessa sellaisiin ilmauksiin, joissa tekisi mieli vain haudata kasvonsa myötähäpeässä.

Kirja on nyt noin puolivälissä, olen edennyt hyvin hitaasti, sillä olen lähinnä ennen nukkumaanmenoa aina noin tunnin ajan lukenut. Kuten tuossa jo aikaisemmin epäilinkin, englanti ei tunnu tuottavan mitään ongelmia, ja mikä onkin melko uskomatonta, välillä sitä ihan unohtaakin että lukee kirjaa englanniksi. Tästä lienee kiittäminen juurikin tuota mainon elävää tekstiä.

Näkisin muuten joskus mieluusti Dragon Age-filmatisoinnin. Aivan sama, jos olisikin hölmöä Hollywood-huttua. Nautin suuresti Max Paynestakin. :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Näkisin muuten joskus mieluusti Dragon Age-filmatisoinnin. Aivan sama, jos olisikin hölmöä Hollywood-huttua. Nautin suuresti Max Paynestakin. :)

Kai tuo nyt oli joku hyvä läppä? :D

Ei missään nimessä valkokankaille eikä varsinkaan Hollywood- meiningin tahdittamana. Sieltä tulisi tietenkin joku v*tun Peter Jackson sähläämään ja sen nyt tietääkin jo, että LOTR-kopiota pukkaisi.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kai tuo nyt oli joku hyvä läppä? :D

Ei missään nimessä valkokankaille eikä varsinkaan Hollywood- meiningin tahdittamana. Sieltä tulisi tietenkin joku v*tun Peter Jackson sähläämään ja sen nyt tietääkin jo, että LOTR-kopiota pukkaisi.

Niin..Dragon age onkin aivan helvetin originaalinen verrattuna noihin LOTR-elokuviin/muuhun fantasiaan:rolleyes: Siltikin, itse ainakin katsoisin mielelläni suurella rahalla tuotettua Dragon age-elokuvaa. Pakostihan siinä tulisi LOTRit yms. mieleen sitä katsoessa, fantasia kun on suht samanlaista pelistä/elokuvasta/kirjasta riippumatta... Kunhan vielä saataisiin Uwe ohjaajan pallille, ni perkeles sentään;)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Jatkoin nyt kuitenkin tuolla warriorilla pelaamista. Kyllä se ison kahen käden ase on vain niin hauskaa puuhaa. Kymysys: Miten tärkeä toi dexterity on warriorille? Sehän parantaa osumatarkkuutta ainakin, mutta niin tekee strengthikin. Eli kompensoiko iso strength dexterityä?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kai tuo nyt oli joku hyvä läppä? :D

Ei missään nimessä valkokankaille eikä varsinkaan Hollywood- meiningin tahdittamana. Sieltä tulisi tietenkin joku v*tun Peter Jackson sähläämään ja sen nyt tietääkin jo, että LOTR-kopiota pukkaisi.

Ei niin pientä pilaa, ettei totta toinen puoli. ;)

Mutta siis joo, tietysti elokuva olisi väkisinkin raiskausta, mutta ei se nyt niin paha keissi kuitenkaan olisi, jos oikein kierosti ajattelee.
Siis aatelkaapas: helvetin suurella budjetilla väsättyä mättöä ala Troija tai Kingdom Of Heaven, Dragon Agen universumissa! How fuckin cool is that! Ei minua ainakaan ihan koko leffan ajan itkettäisi, että juoni ja dialogit olisivat perinteisesti päin persettä. Kyllä Max Paynekin oli todella viihdyttävä pläjäys, vaikka lähinnä pyllisti aluperäiselle tuotokselle. :D

Juu, pidän joskus roskasta. Tietyissä määrin.
Modern Warfare on tosin jo liikaa.
;)
stammy sanoi:
Noi ajathan (vrt. keskiaika, pronssikausi, rautakausi jne.) on kerrottu täällä. Toi Biowaren maailmanrakennus on niin älytöntä puuhaa, kun kirjotetaan historiat tuhansien vuosien päähän.
Tuota olen tosiaan kerta toisensa jälkeen ihmetellyt suu ammollaan. On aivan mahtavaa, että tuolla ollaan noinkin perfektionisteja, heput rakentavat maailman jokaista pientä yksityiskohtaa myöten, oli se sitten miten merkityksettömältä tuntuva tahansa. Lienee turhaa sanoa, miten dramaattisesti tämä vaikuttaa immersioon.
 
Ylös Bottom