Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Repslol:D ei kai kukaan oikeasti usko noin? Vaikka peli onkin hyvä, ei siitä silti löydy mitään, mikä nostaisi sen muun fantasian yläpuolelle. Maailma, jossa elfit ampuvat jousilla, dorfit ryyppäävät ja ihmiset ovat universumin suurimpia kusipäitä jne...Oikeasti? Dragon age on kasa kaikkia mahdollisia fantasiakliseitä, joita ilman koko pelissä ei olisi sisältöä ollenkaan...

Täysin samaa mieltä. Varsinkin pelin pääjuoni, jossa käydään kliseistä suurta pahaa vastaan on aivan uskomatonta schaissea. Jos sitä tarjottaisiin kirjan muodossa en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Maailman luonnissa ollaan valovuosien päässä fantasia kirjallisuuden parhaista tekijöistä (Bakker, Martin, Kay yms.), mutta muihin pelimaailmoihin verrattessa Dragon Age on aivan selkeää kärki kastia. Tasoero esimerkiksi juuri kirjoihin on kuitenkin valtava.

Ei Dragon Agen maailma tarjoa mitään uutta hieman enemmän fantasiaa lukeneelle. Haltiat orjuutettuna/sorrettuna ei ole todellakaan mitään uutta (esim Witcher ja kuolemanportti). Mutta ei sillä ole hittoakaan väliä. Minun luomalle sankarilleni Ferelden on aivan tarpeeksi mielenkiintoinen paikka temmeltää. Ja vaikka pääjuoni onkin pökäle löytyy maailmasta paljon mielenkiintoista joka pitää pelikokemuksen kiinnostavana.

Pelinä Dragon Age on aivan A-luokan kamaa, vaikkei aivan ylläkkään Biowaren edellisen konsolisukupolven merkkiteoksien tasolle. Ei peli voi olla muuta kuin mestariteos, jos pelikello näyttää jo yli 100 tuntia ja toisen läpiipeluukerran lopulla miettii vain millaisella hahmolla seuraavan pelin aloittaa.

Jos jotain olisin kaivannut peliin paremmin tehtynä on nämä isot valinta kohdat. Tärkeissä paikoissa pelaajalla on kaksi vaihtoehtoa selvästi hyvä ja paha. Ikinä ei pelaaja joudu pohtimaan kumpi vaihtoehto on hyvä ja kumpi paha vaan se on aina selvää. Myös seuraukset ovat suorasukaisia, harvemmin tulee yllätyksiä että "Eihän tämän näin pitänyt mennä!". Witcherissä joutui miettimään välillä näissä valinnoissa päänsä puhki kun ikinä ei tiennyt mihin mikäkin päätös vaikutti tai kuinka kauas kantoisia seuraukset olivat. Päätökset eivät olleet selvästi hyviä tai pahoja.

Harvinaisen usein myös kiinnostavasti alkanut juonen kehittely ratkaistaan kaikkein helpoimmalla ja halvimmalla tavalla "kaiken takana olikin demoni, joka kontrolloi sitä kaveria!".

Jos Dragon Age maistui, eikä ole vielä tutustunut PuuCeen Witcheriin niin kannattaa ehdottamasti korjata se virhe, jos vain mahdollisuus tarjoutuu.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Jos jotain olisin kaivannut peliin paremmin tehtynä on nämä isot valinta kohdat. Tärkeissä paikoissa pelaajalla on kaksi vaihtoehtoa selvästi hyvä ja paha. Ikinä ei pelaaja joudu pohtimaan kumpi vaihtoehto on hyvä ja kumpi paha vaan se on aina selvää.
Tästä olen eri mieltä. Mielestäni yksikään pelin avainkohdista (näitä mistä acheja pumppasi) ei ollut selvä valinta. Aluksi selvältä (moraalisesti) tuntuva valintakin sai kyllä uusia ulottuvuuksia, kun selvitti ja mietti asiaa, eikä homma enää tuntunutkaan niin helpolta päättää. Anna joku esimerkki erityisen selvästä hyvä/paha -valinnasta.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Hienoa se on, että nostetaan kissa pöydälle ja pistetään kunnon mielipidevertailut pystyyn. Minuakin kiinnostaa enemmän tasoikas keskustelu, vaikkei se varsinaisesti pelin sisältöön niin liittyisikään.

Pitäisi varmaan luoda helpperi Dragon Agelle, niin saataisiin täällä sitten keskustella rauhassa hievan syvemmistä asioista.

Mutta niin, näytän aikuisen esimerkkiä ja palautan keskustelunaiheet itse peliin:

Nuo Warriorin Weapon/Shield -talentit keräsivät aikaisemmin hieman negatiivistä mölyä, mutta nyt keskittyneenä vain näihin talentteihin voisin valaista hieman muuttunutta näkemystäni:
Viestissä tarkkoja yksityiskohtia W&S-talenteista.
Eli kyseessä on toinen hahmoni, ja tarkoitukseni oli panostaa n. 85% voimalla etenkin alussa Strengtiin ja Weapon and Shield- talentteihin. Hahmoni on seikkailujen temmellyksessä saavuttanut 11 tason, ja täytyy sanoa, että melkoinen tappokone tästä aatelisnuorukaisestani on kehittynyt. Veikkaisin, että kiskoisi mennen tullen turpaan entistä Warrioriani, jonka ominaisuuksia kehitin melko tasapaksusti. Strenghtini on nyt 42 Blood Dragon Armorin plussien kera. Lisäksi tämän mahtihaarniskan istuttaminen näinkin alussa on osoittautunut uskomattoman ylivoimaiseksi suojaksi. Ja voi että näitä talentteja! Assault on todella tappava iskusarja: hahmoni iskee kohteeseen neljästi. Parhaimmillaan olen saanut yhdellä iskulla 40-50 damaa, ja kun sen kertoo neljällä, voi saada selvän kuvan talentin tehokkuudesta. Overpower- talentilla hahmoni iskee kilpeä ja miekkaa heiluttaen kolmesti: iskuista viimeinen on aina osuessaan kriittinen ja jonka voima lennättää vastustajan selälleen. Todella loistavia talentteja, jotka mielestäni pieksevät melko kovin ottein nuo 2k-talentit. Loistavaa viihdettä ollut koko hahmo, nyt kuitenkin on aika keskittyä muiden ominaisuuksien parantelemiseen.

E: Hit rate on myös ihan mukava, 94%.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

ei Tolkien kuitenkaan itse tätä kaikkea suinkaan keksinyt. Kyseiset tarinat ja fantasiat olivat jo olleet pitkään olemassa hieman Kalevalan tapaan kertomuksina, joista sitten Tolkien otti vahvat vaikutteet ja kasasi LotR-saagan kokoon. Täten emme voi juurikaan pitää mielestäni LotRia yhtään sen originellimpana kuin Dragon Ageakaan, vaikkakin kirjan kirjoittaminen kymmeniä vuosia sitten tosiaan saattoi ollakin huomattavasti työläämpää.

Niin ei varmasti kaikkea keksinytkään. Jokainen tarina saa vaikutteita jostain, tuskin kukaan ole kirjoittanut kylmiltään kirjaa lukematta kenenkään muun kirjaa sitä ennen. Kirjailijat ja muut tarinoitsijat poimivat eri tarinoista, kirjoista ja ympäristöstään ne helmet ja asiat joista itse pitää ja muokkaa niitä mieleisekseen. Näin synnyttäen originaalin, ennen näkemättömän tarinan, vaikka sieltä voisikin poimia vaikutteita jostain muista tarinoista, mutta se on silti originelli tarina, jos ei nyt ihan plagioimiseen mennä. Jokaikisestä kirjasta voidaan löytää vaikutteita muista tarinoista sekä oikeasta elämästä, koska ilman niitä tarinaa ei voi syntyä.

Jos jotain olisin kaivannut peliin paremmin tehtynä on nämä isot valinta kohdat. Tärkeissä paikoissa pelaajalla on kaksi vaihtoehtoa selvästi hyvä ja paha. Ikinä ei pelaaja joudu pohtimaan kumpi vaihtoehto on hyvä ja kumpi paha vaan se on aina selvää. Myös seuraukset ovat suorasukaisia, harvemmin tulee yllätyksiä että "Eihän tämän näin pitänyt mennä!". Witcherissä joutui miettimään välillä näissä valinnoissa päänsä puhki kun ikinä ei tiennyt mihin mikäkin päätös vaikutti tai kuinka kauas kantoisia seuraukset olivat. Päätökset eivät olleet selvästi hyviä tai pahoja.

Olen samoilla linjoilla Stammyn kanssa. Mielestäni valintakohdista ei erottanut suoraan oliko kyseessä hyvä vai paha päätös. Harvasta valinnasta kykeni näkemään seurauksia, minkä kertoo se, että loppumetreillä minua harmitti suuresti muutama asia joita olin tehnyt ja olisin tehnyt ne toisin jos olisin voinut hypätä ajassa taaksepäin.

AC2 kohta pelattu ja aika siirtyä taas DA:n pariin. Nyt on vaikea päätös millä ukkelilla lähden liikkeelle, vaihtoehtoina noble dwarf, ihmiswarrior, ihmismaagi. Tällä hetkellä kaikki kiinnostaisivat suuresti, lisäkiinnostus heräsi ihmiswarrioriin Acousticin hehkutuksen jälkeen :). Onko kellään suosituksia johonkin noista originsseista?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Noista kolmesta oli ainakin omasta mielestäni ihmismaagin origin story mielenkiintoisin.
Noissa origin pätkissä on se hauska puoli, että eri originia pelatessa törmää hahmoihin joihin on törmännyt eri hahmolla pelatessa eri tilanteessa.

Esim.
Jowaniin törmää kaikilla hahmoilla pelatessa, mutta vain maagilla kaveriin on päässyt tutustumaan aiemmin ja tietää paremmin taustoja.

Noble Dwarfilla pelatessa taasen hahmon "oikea käsi" joutuu karkoitettavaksi ja ilmeisesti (jos ei mennyt nimet sekaisin) löytyy myöhemmin "Dwarfen steeliä" kauppaamasta.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tuolta esim: Amazon.com: The Calling (Dragon Age) (9780765324092): David Gaider: Books

Kirjahylly :D
IMG_0275.JPG
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tässä vaiheessa alkoi pieni epäilys kirjailijan laiskottelusta, ettei halunnut kirjoittaa vielä useaa kymmentä sivua loppuratkaisusta.

Stolen Thronesta, ei nyt varsinainen spoileri kylläkään:
Joku tämän kritiikin pelin foorumilla esittikin ja kirjailija vastasi siihen suurin piirtein niin, että tarinan huippukohta oltiin tuossa vaiheessa jo suoritettu, eikä lopun kuvaamiselle sen tarkemmin ollut enää perustetta. Kirjailijan mukaan Stolen Throne on ennen kaikkea tarina matkasta ja kasvamisesta, eikä niinkään lopusta.

Mun kirjahylly oli jossain vaiheessa aika samannäköinen kuin noosen :rolleyes:

46711.jpeg

No, vanha kuva, eikä siitä sen enempää.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tästä olen eri mieltä. Mielestäni yksikään pelin avainkohdista (näitä mistä acheja pumppasi) ei ollut selvä valinta. Aluksi selvältä (moraalisesti) tuntuva valintakin sai kyllä uusia ulottuvuuksia, kun selvitti ja mietti asiaa, eikä homma enää tuntunutkaan niin helpolta päättää. Anna joku esimerkki erityisen selvästä hyvä/paha -valinnasta.

Lähtökohdat olivat usein mielenkiintoisia, mutta mitä enemmmän asiaa selvitti sen mustavalkoisemmaksi hommat eteni.

Esimerkkejä:
Anvil of void
Olisi ollut saumat ihan kiinnostavaan päätökseen. Mutta Brankasta tehtiin aivan täysin seonnut hirviö, jotta pelaajalle viimeistään varmistuu että on pahasta jos niitä kääpiöitä pistää Golemeiksi. Tätä voidaan verrata melko suoraan Wardens Keep DLC:hen, jossa päätös oli jo huomattavasti vaikeampi koska avernus ei ollut selvästi paha hahmo. (No joo, ei hkä Brankakaan, mutta kuka sellaisen sekopään kelkkaan hyppäisi?)

Urn of Sacred ashes
Tuhkien tuhoamista ei voi perustella millään muulla kun halulla pahistella.

Maagien torni
Templareiden puolelle voi hankkiutua vaan mikäli antaa syyttömienkin maagien kuolla.

Harrowmont vs. Bhelen
Harrowmont on kaikessa suoraselkäisempi kuin opportunistinen Bhelen, joka pyrkii käyttämään kaikkia hyväkseen. Bhelenillä vain oma etu mielessä.

Hyvin taas on tehty Dalish Elf setti, jota sai hieman jo pohtiakkin. Redcliffen linna oli myös vielä selkeästi plussan puolella. Ja Landsmeetissä sai jo tehdä päätöksiä jotka eivät olleet selkeästi hyvä paha akselilta repäistyjä.

Voin olla yksin mielipiteeni kanssa että seuraukset olivat ennalta arvattavia, mutta antakaa nyt jotain esimerkkejä noista puun takaa tulleista seurauksista.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]


Juuri kun valittelin konsolipelien olevan niin kalliita ettei niitä raaski ostaa, niin joku ostaa saman pelin neljä kertaa? :eek::D

Mutta joo, reilu 40 tuntia takana ja nyt alkaa tulla pientä turhautumista. Liian pitkissä luolastoissa komppaus ja jatkuva säätö kömpelön inventaarion kanssa, kun mitään kamaa ei mahdu mukaan, alkaa syömään miestä. Ja kun en tajunnut ostaa/ottaa tietyssä vaiheessa peliä vastaantulevia backpackeja niin niitä ei tietenkään saa enää myöhemmässä vaiheessa. Jonkun lisäosan pelin ostamalla saisin arkun johon varastoida tavaroita, mutta tuntuu niin tyhmältä maksaa ominaisuudesta jonka tulisi olla jo valmiina.

..No kyllä tämä silti on aikalailla parasta mitä poksillani olen pelannut. Ainakin top viidessä, tai no sanotaan kolmessa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Lähtökohdat olivat usein mielenkiintoisia, mutta mitä enemmmän asiaa selvitti sen mustavalkoisemmaksi hommat eteni.

Esimerkkejä:
Anvil of void
Olisi ollut saumat ihan kiinnostavaan päätökseen. Mutta Brankasta tehtiin aivan täysin seonnut hirviö, jotta pelaajalle viimeistään varmistuu että on pahasta jos niitä kääpiöitä pistää Golemeiksi. Tätä voidaan verrata melko suoraan Wardens Keep DLC:hen, jossa päätös oli jo huomattavasti vaikeampi koska avernus ei ollut selvästi paha hahmo. (No joo, ei hkä Brankakaan, mutta kuka sellaisen sekopään kelkkaan hyppäisi?)

Urn of Sacred ashes
Tuhkien tuhoamista ei voi perustella millään muulla kun halulla pahistella.

Maagien torni
Templareiden puolelle voi hankkiutua vaan mikäli antaa syyttömienkin maagien kuolla.

Harrowmont vs. Bhelen
Harrowmont on kaikessa suoraselkäisempi kuin opportunistinen Bhelen, joka pyrkii käyttämään kaikkia hyväkseen. Bhelenillä vain oma etu mielessä.

Hyvin taas on tehty Dalish Elf setti, jota sai hieman jo pohtiakkin. Redcliffen linna oli myös vielä selkeästi plussan puolella. Ja Landsmeetissä sai jo tehdä päätöksiä jotka eivät olleet selkeästi hyvä paha akselilta repäistyjä.
Joohanh jo asiaa kommentoikin, mutta oman näkemykseni mukaan:

Branka oli sekopää, kyllä, mutta muutoin ei olisi oikein ollut mitään perusteita tuhota Golemeita. Muutama viaton siinä orjuuntuu, mutta Gray Wardenien tehtävä on pysäyttää Blight keinolla millä hyvänsä ja Golemeiden avulla voisi säästyä paljon enemmän viattomia. Tämä ei olisi kuitenkaan varmaa, joten päätös on kinkkinen. Mielestäni klassinen "meillä on tämä superase, joka voi säästää paljon viattomia, mutta tuhota muutamia viattomia tai sitten jos kaikki menee päin pyllyä, niin tuhota paljon viattomia." Vaikea päätös imo.

Urn of the Sacred Ashes lähinnä peilaa pelin uskontoa. Oma hahmoni käveli skeptisenä temppeliin sisään, mutta kaikki siellä tapahtuneet ihmeellisyydet ikäänkuin käännyttivät hahmon ainakin sen verran ettei hän kehdannut tuhota tuota väitettyä reliikkiä. Toisaalta vaikka fanaattiset kultistit helposti aiheuttavat nykyihmisessä hylkimisreaktion, niin entä jos he olivat oikeassa ja Andraste tosiaan eli lohikäärmessä? Lopussa paljastuu selkeästi, että lohikäärmeillä on kyky pitää sisällään eräänlaista sielua, jonka voi jopa sijoittaa toiseen ruumiiseen.

Pelissä ja kirjoissa tehdään hyvin selväksi kuinka riskialtista magia pelissä on, sillä faden ja oikean maailman raja ei ole kovinkaan vahva. Jos demonit tosiaan pääsevät valloilleen, niin siinä ei muutaman viattoman maagin henki paljoa paina. Kuolevat kuitenkin ja muuttuvat ties miksi hirviöiksi.

Tässä hallitsija-valinnassa oli nuorta ja vanhaa, perinteistä ja liberaalia sekaisin. Ihan täysin en saanut selville kumpi sitten olisi parempi valinta, vaikka Bhelen tulikin ärsyttävämpänä esiin. Toisaalta hän oli kuitenkin kuninkaallista verta ja Fereldenin maailmassa kuninkaallisen veren arvostus riippuu pitkälti rodusta. Itsekin valitsin mukavammalta tuntuneen Harrowmontin, mutta pelin lopussa selvisi ettei hän ollut saanut oikein mitään aikaan, ennen kuin kuolla kupsahti.

Tietty pelin päätöksissä jonkinlaisia renegade/paragon -ulottuvuuksia on havaittavissa, jos tarkastelee päätöksiä pelkästään länsimaisen nykyisen moraalikäsityksen pohjalta (=käytännössä yksikin viattoman kuolema on automaagisesti paha. Jos nyt peilaa Dragon Agea vaikka keskiaikaan, niin ihmishenki ei painaisi paljon pyllyäkään).

Ja offia Halosta, spoileissa jottei liikaa ärsytä muita:

Olen ostanut Halo 3:n kahteen kertaan. Surkeudestaan kuuluisa Collector's Edition hajotti levyt ~parissa viikossa ja silloin julkaisun huumassa ei auttanut muuta kuin pistää uusi (normiversio) tilaukseen samalla kun lähetin levyt Microsoftille. Aikanaan Microsoftilta tuli sitten vaihdossa käytännössä Legendary Editioniin kuuluneet levyt ja kotelot. Tuo kuvassa oleva Collectorin kotelo on siis tyhjä.

-Halo 3 Standard Edition (ostettu)
-Halo 3 Collector's Edition (ostettu, tyhjä)
-Halo 3 Legendary Edition pelikotelo (saatu)
-Halo 3 Legendary Edition bonuskotelo (saatu)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Jonkun lisäosan pelin ostamalla saisin arkun johon varastoida tavaroita, mutta tuntuu niin tyhmältä maksaa ominaisuudesta jonka tulisi olla jo valmiina.

Tähän liittyen, saattaa sisältää spoilereita Red Cliffiltä:
Uhkailin kylän tavernan pitäjän auttamaan kyläläisiä kylän puolustuksessa. Ukko tietenkin heitti henkensä kahakassa ja tarjoilija (olikos se Bella nimeltään?) nousi tuuraajaksi. Häneltä ei voi ostaa mitään vaan tavarat saa ilmaiseksi ja lisäksi myymisen sijaan tarjoaa vaihtoehtoa Stash. En sitä jäänyt sen kummemmin testaamaan, mitä nyt otin kaiken arvokkaan pois. Mutta tuonne saattaisi saada jemmattua tavaraa?

Vai onko niin, että Warden's Keep on tehnyt tuon mahdolliseksi?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tähän liittyen, saattaa sisältää spoilereita Red Cliffiltä:
Uhkailin kylän tavernan pitäjän auttamaan kyläläisiä kylän puolustuksessa. Ukko tietenkin heitti henkensä kahakassa ja tarjoilija (olikos se Bella nimeltään?) nousi tuuraajaksi. Häneltä ei voi ostaa mitään vaan tavarat saa ilmaiseksi ja lisäksi myymisen sijaan tarjoaa vaihtoehtoa Stash. En sitä jäänyt sen kummemmin testaamaan, mitä nyt otin kaiken arvokkaan pois. Mutta tuonne saattaisi saada jemmattua tavaraa?

Vai onko niin, että Warden's Keep on tehnyt tuon mahdolliseksi?

Ei taida onnistua, mutta kokeilen vielä kunhan pääsen pelaamaan. Kuukkeli sanoi "The only way to store items is to download the Warden's Keep Mission. When you complete this side quest go to your camp."
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Mulla oli tuo Redcliffe stash, enkä muistaakseni ollut ladannut lisäosaa vielä siinä vaiheessa. Hahmo varmaan tarvitsee tarpeeksi ison intimidiate-skillin, että voi saada sen (selittää Joohanh:n).

EDIT. En tosin ole varma.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Bhelen vs Harrowmont:
Parasta tässä onkin se, että tilanne on täysin erilainen esim Dwarf Commonerilla kuin Dwarf Noblella. Ja tietämyksesi ko herroista ovat hyvin erilaiset (puhumattakaan tunteista). ;)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Jonkun lisäosan pelin ostamalla saisin arkun johon varastoida tavaroita, mutta tuntuu niin tyhmältä maksaa ominaisuudesta jonka tulisi olla jo valmiina.

Stash feature - Wardens Keep
New features - a base of operations with party storage. Inventory full? Stash new items as well as loot from the main Dragon Age: Origins campaign

Onhan se tyhmää että tuollaisesta pitää vielä maksaa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

1h 40min pelasin ihmiswarrioria kilpi ja miekka yhdistelmällä ja erittäin mukavalta vaikutti. Vaihtelua viime hahmooni joka ampui jousella matkan päästä, enkä silloin päässyt näkemään noits super hienoja lopetusliikkeitä niin useasti.

Laitetaan tästä tälläinen kun on täällä kehkeytynyt aiheesta keskustelua.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kuinka kauan olette jaksaneet pelata? Onko sitä peli-aikaa yli 100 tuntia mahdollisesti jopa 1000 tuntia mikäli muistan oikein jostain haastattelusta.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kuinka kauan olette jaksaneet pelata? Onko sitä peli-aikaa yli 100 tuntia mahdollisesti jopa 1000 tuntia mikäli muistan oikein jostain haastattelusta.

No sen verran tiedän, että 50-60 tuntia (arvostelujen mukaan) pelaamista yhdellä ukolla. Jos aiot kaikilla roduilla pelata, niin siinä ei ainakaan pelaaminen lopu kesken.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

No sen verran tiedän, että 50-60 tuntia (arvostelujen mukaan) pelaamista yhdellä ukolla. Jos aiot kaikilla roduilla pelata, niin siinä ei ainakaan pelaaminen lopu kesken.

Ensimmäisellä pelikerralla itselläni meni noin 60h, kun yritin tehdä lähes kaiken mahdollisen. Toisesta kerrasta selviydyin alle 30h, myöskin aika lailla kaiken tehneenä. Ei tuo 50h välttämättä tule täyteen edes ekalla kerralla jos ei jaksa tutkia maailmaa pääjuonen ulkopuolelta. Toisaalta peliin käytetty aika, on aikalailla kauttaaltaan laatu sellaista.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ensimmäisellä pelikerralla itselläni meni noin 60h, kun yritin tehdä lähes kaiken mahdollisen. Toisesta kerrasta selviydyin alle 30h, myöskin aika lailla kaiken tehneenä. Ei tuo 50h välttämättä tule täyteen edes ekalla kerralla jos ei jaksa tutkia maailmaa pääjuonen ulkopuolelta. Toisaalta peliin käytetty aika, on aikalailla kauttaaltaan laatu sellaista.

Ookkei. Arvostelussa vain luki 50-60h mutta tiedät luultavasti asiasta paremmin kun olet itse kokenut. Mutta eiköhän pelaamista silti tarpeeksi riitä, jos käy kaikki hahmoluokat lävitse.
 
Ylös Bottom