Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Minä taas sanon, että Dragon Agella ei kyllä ole juurikaan tekemistä Lord of The Ringsin kanssa. Jos tämän pelin ostaa sen takia, että haluaa ostaa uuden LoTR-pelin, voi ostopäätöstä miettiä vielä kahteen kertaan. Siitä franchisesta on Origins todella kaukana.

Joo, onhan näissä tosiaan yhteistä jonkun verran. Darkspawnit voisi tietysti rinnastaa örkkeihin (ei herrajumala miten typerä nimitys edelleen), ja maailmasta löytyy kääpiöitä sekä haltioita. Siihen se sitten jääkin, eivätkä esimerkiksi jälkimmäisenä mainitut ole Tolkienin mielikuvituksen tuotetta.

Juonirakenne kasvattaakin sitten jo järkyttävän pesäeron, sillä LoTR-saagan banaalista "I muts go to teh montain to desrtoy teh rign"-tyylistä ei ole juuri tietoakaan, vaikkakin pelissä tosiaan päävihollinen on tuo maan alla asusteleva Darkspawn. Tämä ei kuitenkaan ole mikään satu, vaan hyvinkin kypsä ja monella eri osa-alueella työskentelevä juoni.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Itsehän voisin pitää peliä miltei LotR-pelinä, vaikka tarinankerronta onkin vapaamuotoisempaa, RPG kun on kyseessä. Kaikin puolin.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Joo, onhan näissä tosiaan yhteistä jonkun verran. Darkspawnit voisi tietysti rinnastaa örkkeihin (ei herrajumala miten typerä nimitys edelleen), ja maailmasta löytyy kääpiöitä sekä haltioita. Siihen se sitten jääkin, eivätkä esimerkiksi jälkimmäisenä mainitut ole Tolkienin mielikuvituksen tuotetta.

Vaikka Dragon Age onkin huomattavasti syvempi kokonaisuus kuin Sormusten Herra, niin kyllä noita selviä yhtäläisyyksiä löytyy enemmänkin. Spoilerissa enemmän näitä yhtäläisyyksiä:

Elävät puut? Selvästi napsittu trilogian enteistä, ja visualisoitu leffojen tyyliin.
Suuret taistelut, kuten Ostagarin taistelu? Toteutuksessa paljon yhtäläisyyksiä leffojen kanssa.
Yksi suura uhka ja yksi suuri valtias? Menee aika lailla käsi kädessä trilogian kanssa: Darkspawnit ja örkit, arkkidemoni ja Sauron.

Enkä todellakaan tarkoita, että nämä asiat tekisivät Dragon Agesta jonkinlaisen LOTR-kopion, en todellakaan. Niin kuin totesin, DA on huomattavasti syvempi kokonaisuus. Ja on paljon sellaista, mikä tekee tästä fantasiateoksista yhden uniikeimmista. Itselleni Ferelden nappaa kybällä kovemmin kuin Middle-Earth. DA:n etuna on varsinkin huomattavasti rakentuvampi kokonaisuus, kun taas Sormusten Herra on toteutettu jo kirjoina kauan sitten. Sitä ei enää ketään mene muuntelemaan tai kehittämään.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Vaikka Dragon Age onkin huomattavasti syvempi kokonaisuus kuin Sormusten Herra, niin kyllä noita selviä yhtäläisyyksiä löytyy enemmänkin. Spoilerissa enemmän näitä yhtäläisyyksiä:

Elävät puut? Selvästi napsittu trilogian enteistä, ja visualisoitu leffojen tyyliin.
Suuret taistelut, kuten Ostagarin taistelu? Toteutuksessa paljon yhtäläisyyksiä leffojen kanssa.
Yksi suura uhka ja yksi suuri valtias? Menee aika lailla käsi kädessä trilogian kanssa: Darkspawnit ja örkit, arkkidemoni ja Sauron.
Joo, noi puut pitää kyllä paikkaansa. Unohdinkin kokonaan moisen nolon yksityiskohdan, vaikka tuota pelatessa hautasin kasvoni käsiini myötähäpeästä. Mielestäni kyseessä on tosiaan pahan luokan källi.

Taistelut nyt joo, mutta en menisi niitä miksikään LoTR-ekslusiiveiksi missään tapauksessa kutsumaan. Turpasauna on turpasauna, ja ainahan siitä on komea tehtävä. :)

Arkkidemonin yhtäläisyyksistä Sauroniin on nyt hankala sanoa mitään, mutta pitäähän tuo loppujen lopuksi kutinsa, jos noin ylimalkaisesti ajatellaan. Darkspawn kyllä muistuttaa näitä hupaisasti nimettyjä örkkejä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Joo, noi puut pitää kyllä paikkaansa. Unohdinkin kokonaan moisen nolon yksityiskohdan, vaikka tuota pelatessa hautasin kasvoni käsiini myötähäpeästä. Mielestäni kyseessä on tosiaan pahan luokan källi.

Olivathan nuo Wild Sylvanit puhdas rippaus Sormusten Herrasta. Ei kuitenkaan mitään niin vakavaa miten sinä sen koit :) Ihan mukava lisähän nuo olivat, otti muutenkin noiden ihmissusien teurastaminen jo tarpeeksi kaaliin.

Fantasian yleinen ilmiö on se, että toisista teoksista napsitaan niitä uniikeimpia juttuja noihin omiin teokstiin. Se on kuitenkin varsin anteeksiannettavaa, sillä jostakin nuo hirviöt/tarinat on revittävä. Sama homma on mielestäni scifissä. Vert. Massa Effectissä nuo hirviöt toivat eittämättä mieleen Star Warssit, Star Trekit sun muut. Ehkei kyseessä ole yhtä massiivinen ilmiö mitä fantasiassa, mutta sama oravanpyörä joka tapauksessa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

örkkeihin (ei herrajumala miten typerä nimitys edelleen)

En nyt sanoisi, että "örkit" ovat yhtään sen hölmömpi nimitys kuin "pimeänsikiäjät" tai "pimeänkutijat"..

Kertokaa perusteluja minkä vuoksi Dragon Age on syvempi kuin Lord of the Rings.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Taistelut nyt joo, mutta en menisi niitä miksikään LoTR-ekslusiiveiksi missään tapauksessa kutsumaan. Turpasauna on turpasauna, ja ainahan siitä on komea tehtävä. :)

Eipä tässä mitään eksklusiivisuutta haetakaan, isoista taisteluista nyt vain sattuu tulemaan mieleen LotR. Ei kyse kait ollu mistään siitä kyse, mitä kaikkea "eksklusiivista" DA vie LotRilta. En tähän hätään kuitenkaan keksi mitään, missä moisia suuria örkki-ihminen -taisteluita olisi ollut, kuin LotR.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kertokaa perusteluja minkä vuoksi Dragon Age on syvempi kuin Lord of the Rings.

Päällimmäisenä tulee mieleen se, että tuo Sormusten Herra rakentuu yhden suuren ongelman ympärille. Keski-Maa voi suuresta uhasta huolimatta melko sopuisasti. Ferelden on darkspawnin aikana melko karkea paikka elää - paikka josta kaikki haluavat pois, ja jota vain rohkeimmat ja kasvuinseudulleen uskolliset haluavat puolustaa. En nyt vähättele Sauronia uhkana, mutta sen vaikutelman ainakin elokuvat/pelit antavat. Kirjoista en voi puhua, koska viime lukaisukerrasta on todella paljon aikaa. Eli siis Fereldenin uhkana eivät vain ole darkspawnit, vaan myös maan yleinen tilanne, paha tilanne ruokkii maan kriminaaleja ja pilaa ihmisten mielen. Loghainin petturuus on myös toinen merkittävä tekijä Dragon Agessa. Siinä missä Sormusten Herrassa kaupungit miettivät yhteistuumin keinoja tuhota Sauron, Dragon Agessa heillä on päällimmäisenä ongelmana kaupunkiensa yleinen sekasorto. Ongelmia siis riittää joka lähtöön.

On paljon muutakin, mutta nyt ei ennätä aika kirjoittaa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Eniten kiehtoo roolipeleissä juuri tyypillinen Taru Sormusten Herrasta -tarina.

ps3 aattelin hankkia pääasiassa sen takia, kun tulee mätkittyä noita ladattavia fantasiaroolipelejä, joihin kuitenkin kyllästyy melko nopeasti. Pleikalla tykkään enemmän, kun tulee sellanen fiilis että saa muutanki painella kun hiirellä ja näppäimistöllä. En tiedä mistä johtuu, sillä pc:llä pelinhän ainakin pitäisi olla parempi.

Tuntuu siltä että kaikilla on jo peli. Itse piti jo peli hommata, mut sit huomasin et tollane collector`s edition tuli, niin aattelin muutamia päiviä venailla sen tuloa.

Vielä sellanen kysymys, että onko tässä leveleitä ja jos on, niin mikä on korkein levelitaso?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Vielä sellanen kysymys, että onko tässä leveleitä ja jos on, niin mikä on korkein levelitaso?

Jossain muistaakseni sanotaan, ettei todellista kattoa olisi, mutta juttujen perusteella se on siinä 20-22 tietämillä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ookkei. Onko kukaan muuten hommaamassa sitä Collector`s editionia?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Suuri matka on ohitse ja nälkävuoden pituisten lopputekstien jälkeen on aikaa huoahtaa ja summata pari juttua.

Aivan uskomaton kokemus tämä Biowaren tekele oli, jälleen kerran, mutta en odottanutkaan yhtään sen vähempää. Peli oli nimenomaan suuri matka, 60+ tuntia tuovat loppuhuipennukseen suurta saavuttamisen tunnetta ja pelin hahmoihin ehti kiintyä tuossa ajassa suuresti. Tästä päästäänkin pariin nillittämisen aiheeseen (kyllä, luitte oikein):

Pahoja spoilereita pelin lopusta ja loppupään valinnoista:

Vaikka pelin loppu tyydytti, se ei tehnyt sitä kuitenkaan täydellisesti. Koin muutamia suuria harmistuksen aiheita, jotka harmittavasti söivät mattoa pelin lopun alta:

-Pelin aikaisempien valintojen johdosta toinen ryhmäni Gray Warden oli Loghain eikä Alistair. Tämä yhdistettynä hahmoni sukupuoleen, Morrigan meni sitten peuhaamaan Loghainin kanssa, jotta Gray Wardenin ei tarvitsisi lopussa kuolla. Seksikohtaus oli tehty erittäin tönkösti Loghainin kiemurrellessa Morrigania pakoon aivan kuin pikku poika. Ei sopinut hahmolle ollenkaan ja mielessäni sykki vain, että tuossa paikalla pitäisi olla Alistair. Olen seurannut Loghainin hahmoa nyt kahden kirjan ja yhden 60h pelin ajan ja tuo yksi kohtaus vain kirkui epäsopivuutta hahmolle. Ihan kuin koko tuo vaivalla mieleeni rakennettu hahmokuva valuisi hiekkana sormieni lävitse.

-Lopun rauhaisa osuus, eli party membereiden kanssa jutustelu. Todella hyvin tehty PAITSI juuri niiden hahmojen osalta, joita minä pidin mukanani koko pelin ajan ja joihin minä olin kiintynyt. Morrigan oli lähtenyt (tämän ymmärrän), mutta Shalea ei näkynyt missään (:mad:) ja koiran kanssa ei voinut reagoida mitenkään. Toisaalta tämä kertoo pelin onnistumisesta, että olin oikeasti surullinen kun en nähnyt parhaita kavereitani missään.

-Lopun eeppinen video. Oikein hieno ja eeppinen, mutta Mass Effect oli nostanut tason itselleni liian korkealle. Video oli liian lyhyt ja pahinta kaikesta, kuva pikselöityi niin näkyvästi, että immersio lähti ikkunasta ulos juuri kriittisimmällä hetkellä.

Spoiler-nillitysten lisäksi harmitusta aiheutti pieleen mennyt romanssini Lelianan kanssa. Ilmeisesti olin yhdellä väärällä repliikkivalinnalla heti alussa pilannut suhteen, vaikka yritin valita juuri luonnollisimpia valintoja romanssin syntymiseksi. Tämä repla mikä olisi pitänyt valita oli mielestäni liian tökerö, eikä ollenkaan tilanteeseen sopiva. Käsittämätöntä että romanssi kusi tähän, vaikka myöhemmin pumppasin Lelianan like-mittarin loppuun asti ja vonkasin minkä kerkesin.

Siinä negatiivisimmat mietteet. Muutoin sitten oltiinkin niin paljon plussan puolella, että K-kauppaa hirvittää.

EDIT.

Ai niin! Mass Effect/Bioware -faneille oli lopputeksteissä uskomatonta bongattavaa. Paljon meni varmasti ohitse, mutta additional voicesta löytyi niin Kimberly Brooks (ME: Ashley Williams) kuin myös kaikkien ihquttama Mark Meer (ME: Male Shepard). Ei kukaan ole sattunut bongaamaan, että ketä henkilöä nuo mahtavat pelissä esittää? Olisi mahtava löytää sivuhahmo, joka puhuisi Sheppiksen äänellä. :D Mark Meer oli myös Warden's Keep DLC:n äänikastissa, mutta siinäkään en Shepardia kuullut.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kohta on ihanneparty kasassa. Morrigan hoitaa taikomishommat primal- ja entropyloitsuilla (negabuffit sopii mainiosti selkäänpuukottaja rogueni kanssa taisteluissa), Leliana (jota koitan myös saada heilakseni) sihtailee etäältä jousellaan ja Shalen otan pian Zevranin tilalle tankiksi, kunhan saan assassiinien salat kakistettua häneltä. Tolla poppoolla meinaan sit vetästä ihan loppuun asti.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kohta on ihanneparty kasassa. Morrigan hoitaa taikomishommat primal- ja entropyloitsuilla (negabuffit sopii mainiosti selkäänpuukottaja rogueni kanssa taisteluissa), Leliana (jota koitan myös saada heilakseni) sihtailee etäältä jousellaan ja Shalen otan pian Zevranin tilalle tankiksi, kunhan saan assassiinien salat kakistettua häneltä. Tolla poppoolla meinaan sit vetästä ihan loppuun asti.
Jos ilman parantajaa lähtee, niin kannattaa varata paljon potioneja. Ei ole mahdotonta, sillä leiristä saa loputtomat distillation agentit ja flashkit, Dalishien leiristä saa elfrooteja loputtomasti, joten helposti herbaloimalla saa väännettyä suuret suuret kasat potioneja.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Saa Morriganistakin ihan tarpeeksi hyvän parantajan. Muutamalla pisteellä irtoaa Heal- ja Group Heal -loitsut. Revival on kanssa kiva olemassa, mutta ilmankin pärjää. Näiden päälle saa sitten vihamielistä magiaa yllin kyllin.

Itsellähän Wynne pääsi hengestään, kun piti puhdistaa maagitorni oikein kunnolla. Muutenkin tuli ehkä pelattua vähän nurinkurisessa järjestyksessä (Redcliffe --> Orzammar --> Lake Calahad --> Brecilian). Etenkin Orzammarissa oli aika tiukkoja kohtia kun potioneita ei ollut vielä taskut pullollaan.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Suuri matka on ohitse ja nälkävuoden pituisten lopputekstien jälkeen on aikaa huoahtaa ja summata pari juttua.

Aivan uskomaton kokemus tämä Biowaren tekele oli, jälleen kerran, mutta en odottanutkaan yhtään sen vähempää. Peli oli nimenomaan suuri matka, 60+ tuntia tuovat loppuhuipennukseen suurta saavuttamisen tunnetta ja pelin hahmoihin ehti kiintyä tuossa ajassa suuresti. Tästä päästäänkin pariin nillittämisen aiheeseen (kyllä, luitte oikein):

Pahoja spoilereita pelin lopusta ja loppupään valinnoista:

Vaikka pelin loppu tyydytti, se ei tehnyt sitä kuitenkaan täydellisesti. Koin muutamia suuria harmistuksen aiheita, jotka harmittavasti söivät mattoa pelin lopun alta:

-Pelin aikaisempien valintojen johdosta toinen ryhmäni Gray Warden oli Loghain eikä Alistair. Tämä yhdistettynä hahmoni sukupuoleen, Morrigan meni sitten peuhaamaan Loghainin kanssa, jotta Gray Wardenin ei tarvitsisi lopussa kuolla. Seksikohtaus oli tehty erittäin tönkösti Loghainin kiemurrellessa Morrigania pakoon aivan kuin pikku poika. Ei sopinut hahmolle ollenkaan ja mielessäni sykki vain, että tuossa paikalla pitäisi olla Alistair. Olen seurannut Loghainin hahmoa nyt kahden kirjan ja yhden 60h pelin ajan ja tuo yksi kohtaus vain kirkui epäsopivuutta hahmolle. Ihan kuin koko tuo vaivalla mieleeni rakennettu hahmokuva valuisi hiekkana sormieni lävitse.

-Lopun rauhaisa osuus, eli party membereiden kanssa jutustelu. Todella hyvin tehty PAITSI juuri niiden hahmojen osalta, joita minä pidin mukanani koko pelin ajan ja joihin minä olin kiintynyt. Morrigan oli lähtenyt (tämän ymmärrän), mutta Shalea ei näkynyt missään (:mad:) ja koiran kanssa ei voinut reagoida mitenkään. Toisaalta tämä kertoo pelin onnistumisesta, että olin oikeasti surullinen kun en nähnyt parhaita kavereitani missään.

-Lopun eeppinen video. Oikein hieno ja eeppinen, mutta Mass Effect oli nostanut tason itselleni liian korkealle. Video oli liian lyhyt ja pahinta kaikesta, kuva pikselöityi niin näkyvästi, että immersio lähti ikkunasta ulos juuri kriittisimmällä hetkellä.

Spoiler-nillitysten lisäksi harmitusta aiheutti pieleen mennyt romanssini Lelianan kanssa. Ilmeisesti olin yhdellä väärällä repliikkivalinnalla heti alussa pilannut suhteen, vaikka yritin valita juuri luonnollisimpia valintoja romanssin syntymiseksi. Tämä repla mikä olisi pitänyt valita oli mielestäni liian tökerö, eikä ollenkaan tilanteeseen sopiva. Käsittämätöntä että romanssi kusi tähän, vaikka myöhemmin pumppasin Lelianan like-mittarin loppuun asti ja vonkasin minkä kerkesin.

Siinä negatiivisimmat mietteet. Muutoin sitten oltiinkin niin paljon plussan puolella, että K-kauppaa hirvittää.

Lisää spoileria loppupäästä:
Tosiaan tuo lakananheiluttelukohtaus Morriganin kanssa taitaa sitten mennä ihan samoin kaikilla hahmoilla, sillä myös minun hahmoni peruutteli ujosti Morrigania karkuun, vaikka oli jo neidin kanssa aikaisemminkin tehnyt yhtä sun toista. :p
Ei kyllä juuri jäänyt häiritsemään, vaikka ikävästi silmään säräyttikin.

Täytyy kyllä sanoa, että ensimmäisellä kerralla teloitin Loghainin kylmästi, mutta nyt kun olen tuon Stolen Thronenkin jo melkein ehtinyt kokonaan loppuun asti lukea, ovat mietteet toiset. Ehkäpä tällä peluukerralla olenkin huomattavasti armollisempi.

Nuo lopussa olevat hahmot kuvittelisin löytyvän siitä sivuoven takaa toisesta huoneesta, itsekin ne ensimmäisellä kerralla misssasin ja menin suoraan ulos. Tosin en sitten tiedä, sillä tajusin tämän vasta jälkeenpäin enkä ole tarkistanut.

Loppuvideo tosiaan hävisi Mass Effectille mielestäni eeppisyyden termeissä reippaasti, ja minullakin pikselöityi video ihmeellisesti. Ihan kuin olisin katsonut jotain streamia Inside Xboxista tms.

Ja mitäs tuosta romanssista Lelianan kanssa oikein voisi sanoa... mielestäni kuulostaa oikeinkin realistiselta skenaariolta. Ei auta lahjat ei. :p
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Lisää spoileria loppupäästä:
Täytyy kyllä sanoa, että ensimmäisellä kerralla teloitin Loghainin kylmästi, mutta nyt kun olen tuon Stolen Thronenkin jo melkein ehtinyt kokonaan loppuun asti lukea, ovat mietteet toiset. Ehkäpä tällä peluukerralla olenkin huomattavasti armollisempi.

Nuo lopussa olevat hahmot kuvittelisin löytyvän siitä sivuoven takaa toisesta huoneesta, itsekin ne ensimmäisellä kerralla misssasin ja menin suoraan ulos. Tosin en sitten tiedä, sillä tajusin tämän vasta jälkeenpäin enkä ole tarkistanut.

Loppuvideo tosiaan hävisi Mass Effectille mielestäni eeppisyyden termeissä reippaasti, ja minullakin pikselöityi video ihmeellisesti. Ihan kuin olisin katsonut jotain streamia Inside Xboxista tms.

Joo, Loghainista kuoriutuu tarinan (kirjojen+pelin) edetessä melkoinen psykopaattinen kuspää, mutta toisaalta hahmolla on melkoisen katkera menneisyys tätä valottamaan. Itse en nyt ekalla kerralla voinut miestä tappaa, ihan vain sen takia, kun hän on niin iso osa kirjoja ja nimenomaan "sankarin" roolissa.

Perhanan perhana. Kovasti koitin katsella, että onko joku ovista mentävä, mutta monet feikkiovet sitten vissiin sekoittivat pään. En tiedä näkyi kartasta sitten tuota sivuhuonetta? Shale varmaan pahastui kun Viviân unohti hänet.

Ihmeellistä tuo pikselöityminen, mitä ei missään muissa pelin videoissa näkynyt. Luulisi, että loppuvideo oltaisiin viilattu kuntoon, jos mikä. Vatuttaa tollanen, koska kun tollasen huomaa niin se vie heti huomion vääriin asioihin ja on pois itse kokemuksesta.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Päällimmäisenä tulee mieleen se, että tuo Sormusten Herra rakentuu yhden suuren ongelman ympärille. Keski-Maa voi suuresta uhasta huolimatta melko sopuisasti. Ferelden on darkspawnin aikana melko karkea paikka elää - paikka josta kaikki haluavat pois, ja jota vain rohkeimmat ja kasvuinseudulleen uskolliset haluavat puolustaa. En nyt vähättele Sauronia uhkana, mutta sen vaikutelman ainakin elokuvat/pelit antavat. Kirjoista en voi puhua, koska viime lukaisukerrasta on todella paljon aikaa. Eli siis Fereldenin uhkana eivät vain ole darkspawnit, vaan myös maan yleinen tilanne, paha tilanne ruokkii maan kriminaaleja ja pilaa ihmisten mielen. Loghainin petturuus on myös toinen merkittävä tekijä Dragon Agessa. Siinä missä Sormusten Herrassa kaupungit miettivät yhteistuumin keinoja tuhota Sauron, Dragon Agessa heillä on päällimmäisenä ongelmana kaupunkiensa yleinen sekasorto. Ongelmia siis riittää joka lähtöön.

On paljon muutakin, mutta nyt ei ennätä aika kirjoittaa.

Täytyy kuitenkin muistaa, että Lord of the Rings ei rajoitu pelkästään siihen trilogiaan. Tolkien on kirjoittanut mm. kirjan: "Hurinin lasten tarina" (tosin sen viimeisteli Christopher Tolkien) mikä sijoittuu 6500 vuotta ennen sormuksen sodan tapahtumia ja silmarillion joka taasen kertoo ihan keski-maan alkuajoistasta. Sormuksen sotaa edelsi kaksi monta tuhatta vuotta kestävää ajanjaksoa ja niitä edelsi "Valianin vuodet". Sormuksen sodan jälkeen elettiin neljättä aikaa jonka jälkeen tuli niin sanottu viimeinen taistelu mitä voidaan pitää tuon maailman the endinä.

Sauronkaan ei ole se ylipäävihollinen vaan hänkin oli joskus yksi, samanlaisen pahan ruumiillistuman, Morgothin alaisista/luutnanteista. Tuo on periaatteessa rinnastettavissa Dragon Agen arkkidemoneihin.

Tuolta kantilta jos ajattelee LotRin maailman syvyyttä niin ei se mielestäni häviä Dragon Agelle. Eikä mielestäni Dragon Agen enemmän aikuisille suunnattua lähestymistapaa fantasiaan voida pitää niiden piirteiden takia sen syvempänä maailmana. Se on vain yksi lähestymistapa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Vaikka Dragon Age onkin huomattavasti syvempi kokonaisuus kuin Sormusten Herra, niin kyllä noita selviä yhtäläisyyksiä löytyy enemmänkin. Spoilerissa enemmän näitä yhtäläisyyksiä:

No, siis en edes tiedä mistä aloittaa, jos sanot että Dragon age peli on syvempi kokonaisuus kuin Tolkienin middle-earth ja kaikki mikä siihen kuuluu niin oletan että et ole perehtynyt hirveesti Tolkienin maailmaan?

Tolkien keksi haltijakielen, miten videopeli voi olla syvempi kuin se? Ja onhan se helppo tehdä "syvää" videopeliä kuin on saannut tutkia Tolkienin fantasykonseptia yli 50vuotta.
 
Ylös Bottom