Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age Origins

Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

Taitaa usein olla niin että PS3 omistajilla on se Xbox jolla sitten pelataan niitä pelejä...

;) (ja vielä kerran ;) itselläni aika usein on näin - kuten DA:nkin tapauksessa.)

No jaa, syy voi toki olla niinkin selvä, että tämä on ensimmäinen Biowaren julkaisu Playstationilla, joten kyseinen porukka ei herätä vielä niin suurta luottamusta PS3-pelaajissa.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

EA Suomen mukaan peli ilmestyy Suomessa PS3:lle 19.11. (ja PC:lle ja Xboxille 5.11.).

Jenkeissä peli taasen (kuten aikaisemmin on todettu) ilmestyy samaan aikaan kuin PC ja Xbox versiot eli 3.11. Lähde: Virallinen kotisivu (klikkaa uutista "Dragon Age Origins have gone gold!".

Tämä peli on mulle tullu jotenkin ihan puskista. Ei oo jostain syystä herättänyt hirveesti kiinnostusta vasta kuin ihan hiljattain. Ehkä se johtuu juuri siitä, että tämä ketju ei ole ollut aktiivinen täällä PS3-puolella. Tämä mennee ostoon jos PS3-porttausta ei ole ryssitty täysin. Varsinkin kun roolipelejä ei PS3:lla kauhean paljon ole.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

Uuh uuh... Vallan mainiota!
15. päivä kotiudun MNF:stä ja sitten alkaa loppukiri hypetys pelkän PS3:n nykykonsoleista omistavana. (vai pitäisikö tilata jenkeistä kun koeviikotkin loppuvat sopivasti 15. päivä...)

Ei mutta siirtynen tuonne boksipuolelle ellei täällä ala keskustelu elämään :D
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

Jahas, odotellaan näemmä tätä herkkua muuallakin. Itse Baldureita joskus muinoin fanittaneena odotan tätä todella paljon. Pistin itse p-amerikoista tilaukseen, kun taitanee tulla sitä kautta ennen euroopan julkaisua. Täytyy nyt vaan toivoa, että tämä ei tee "Falloutteja" ettei tarvitse erikseen PC:lle ostaa. Onkos jollain selvillä, voiko editorilla etukäteen tehdyt hahmot jotenkin siirtää pleikkarin puolelle?
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

Jahas. Tunti sitten lähtenyt postiluukkuani kohti DA. Eipä taida ihan tälle viikolle kuitenkaan keretä. Puuh. En oikein malttais odotella :) Ei taida olla pelistä pelattavaa demoa olemassa?
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

Jahas. Tunti sitten lähtenyt postiluukkuani kohti DA. Eipä taida ihan tälle viikolle kuitenkaan keretä. Puuh. En oikein malttais odotella :) Ei taida olla pelistä pelattavaa demoa olemassa?

PS3 versio? Eikös sen julkaisu pitänyt olla vasta myöhemmin?
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

PS3 versio? Eikös sen julkaisu pitänyt olla vasta myöhemmin?
Euroopan julkaisu on vähän myöhässä. Varmaan jotain lokalisointeihin liittyvää. Tai sitten tulevat hitaasti paatilla tänne jenkkien puolelta.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

Juu. Joskus loppukuusta julkaisu täällä euroopassa. Siksipä juuri Kanukkilasta siis tulossa. Ottanee ~ viikon.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

GameSpot on julkaissut arvostelunsa. Eka arvostelu missä olen nähnyt mainintoja PS3-versiosta. Mielenkiintoista on, että arvostelijan mielestä PS3-versio on graafisesti parempi kuin Xbox 360 -versio.

The differences between versions aren't limited to the interface. Dragon Age doesn't look amazing on the PC, but it's an attractive game nonetheless. Zooming from an isometric view to a third-person perspective is slick, and while environments don't hold up quite as well when viewed up close, they're consistently lovely when viewed from above. On the flip side, the Xbox 360 version looks positively disappointing. Textures are highly compressed and colors are washed out, though the upside is that this version maintains a smoother frame rate than on the PlayStation 3, where things might get jittery when swiveling the camera around. The PlayStation 3 version features higher-quality textures than those on the Xbox 360, better color saturation, smoother facial animations, and shorter load times. Minor visual hiccups, like corpses that disappear and reappear, are a bit more common on the PS3, however. The PC version is the superior experience, but if you're choosing between the two console releases, the PlayStation 3 has the upper hand.

Eli suomeksi lyhyesti: PS3:lla paremmat tekstuurit, värit, kasvoanimaatiot ja lyhyemmät latausajat mutta Xboxilla parempi ruudunpäivitys.

Suosittelen myös lukemaan Fidgitistä pelipäiväkirjaa. Jutut eivät sisällä ollenkaan pahoja spoilereita.

Euroopan myöhästyminen on kyllä todennäköisesti täysin SCEE:n syytä, sillä PC:lle ja Xboxille peli ilmestyy jo 5.11. Voi tietysti olla, että SCEE:llä on tiukemmat lokalisaatiovaatimukset kuin Microsoftilla. Mulla on peli Kanadasta matkalla. Hyvällä tuurilla pääsen pelaamaan jo tällä viikolla.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

GameSpot on julkaissut arvostelunsa. Eka arvostelu missä olen nähnyt mainintoja PS3-versiosta. Mielenkiintoista on, että arvostelijan mielestä PS3-versio on graafisesti parempi kuin Xbox 360 -versio.
En pidä tätä mitenkään ihmeellisenä jos ottaa huomioon että PC-version asennettu koko on noin 15,5 gigatavua. Xboxin DVD:lle kun mahtuu vain se 7.5 gigaa, niin jostain on tingittävä ja ne on sitten tekstuurit.

PS3:n BR:llehän taas mahtuu kevyesti tuo 15 gigaa ja vielä jää kymppi ylikin jos suurinta käytetään. ;)
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

Onko tosiaan Suomen julkaisu tulossa vasta loppukuusta? Kanukeista olis vissiin kans pitäny tilata sit, harmi kun menin jo ennakkotilaamaan puolenkuunpeleistä :/ Toisaalta ei haittaakkaan kun tuo Demon's Souls yllätti niin positiivisesti että sitä jaksaa hakata vielä pitkään.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

Hyvä.

Vihdoin taas yksi peli mikä näyttää paremmalta ps3:lla. Viime tais olla Oblivion, mitä mä nyt oon pelannu. Onneksi toi MW2 tulee ensi viikolla, niin ehkä sitä sitten jaksaa hakata kunnes tää tulee :) Näyttää todella lupaavalta.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

Taitaa mennä ostoon. Kehittäjän aikaisemmat julkaisut läpikolunneena odotan paljon tältä peliltä. Vähän kyllä "myöhään" heräsin tälle pelille ;) Sen verran ollut huomionarvoisia pelijulkaisuja viimeaikoina.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

Onko muuten siinä mitään järkeä, että ostaisin pelin ensin ps3:selle ja sitten joskus pc: lle? Pointtina on, että eroaako konsoliversiot pc- versiosta muullakin tavalla kuin pelkkien kontrollien osalta?
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

Aika sama taitaa olla sisällön puolesta. Ainakaan mun perusläppärillä ei oikein meinaa pyöriä, vähän kaduttaa että tuli steamista ostettua, mutta eipä voinut vastustaa kiusausta julkaisuyönä :) Nyt olen tahkonnut nelisen tuntia pleikkarilla ja maistuu paljon paremmalta kuin tökkivä pc-versio. Arvostelujen perusteella PC versio on kuitenkin parempi ja näin varmasti onkin jos näyttiksessä ja koneessa muutenkin riittää potkua. Konsolilla lienee sen puolesta toimintapainotteisempi, että kun ei ole niin nopeasti säädettävissä taktiikat ja muut niin tulee helpommin juostua mätkinnät läpi. Vaatinee vain hieman totuttelua. PC:llä pelasin enemmän kuin perinteisiä Baldur's Gateja ja Neverwintereitä, kauempaa ja pausettaen ahkerammin. Ihan suht. fiksulta tämäkin systeemi tuntuu siihen nähden että padilla kuitenkin pelataan. Grafiikkaa on moitittu jonkun verran, minulle kyllä ihan riittävän hyvällä tasolla. Etenkin loitsut ja muut on ihan makean näköisiä. :)
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

Aika sama taitaa olla sisällön puolesta. Ainakaan mun perusläppärillä ei oikein meinaa pyöriä, vähän kaduttaa että tuli steamista ostettua, mutta eipä voinut vastustaa kiusausta julkaisuyönä :) Nyt olen tahkonnut nelisen tuntia pleikkarilla ja maistuu paljon paremmalta kuin tökkivä pc-versio. Arvostelujen perusteella PC versio on kuitenkin parempi ja näin varmasti onkin jos näyttiksessä ja koneessa muutenkin riittää potkua. Konsolilla lienee sen puolesta toimintapainotteisempi, että kun ei ole niin nopeasti säädettävissä taktiikat ja muut niin tulee helpommin juostua mätkinnät läpi. Vaatinee vain hieman totuttelua. PC:llä pelasin enemmän kuin perinteisiä Baldur's Gateja ja Neverwintereitä, kauempaa ja pausettaen ahkerammin. Ihan suht. fiksulta tämäkin systeemi tuntuu siihen nähden että padilla kuitenkin pelataan. Grafiikkaa on moitittu jonkun verran, minulle kyllä ihan riittävän hyvällä tasolla. Etenkin loitsut ja muut on ihan makean näköisiä. :)

Itse taas pidän enemmän wowimaisesta tyylistä, eli pelissä on taktinen ote kuitenkaan suoraviivaista toimintaa unohtamatta. Ts. en itse ainakaan hirveästi jaksa suunnitella mitään monimutkaisia taistelustrategioita, vaan edetä aina tilanteen mukaan. Tärkein kysymys onkin että onko konsoliversion taistelu lähinnä muutaman namiskan hakkausta ja taidon käyttämistä? Tiedän toki että konsoliversio on suoraviivaisempaa mättöä, mutta kiinnostaakin tietää kuinka paljon suoraviivaistetumpaa.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3 Hype]

On tullu nyt 6 tuntii pelattua tätä ja todella hyvä peli on ,helkkaristi dialogia ja hyvä juoni.Hieman ruudunpäivitys hidastelee ,mutta eipä grafiikka ole pääasia tämmöisissä rpg:issä, tosin ruma peli ei kyllä ole.Vuoden paras roolipeli menee kyllä DA:O:lle.
 
Ylös Bottom