Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Quest IX DS:lle

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FamaZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Tämmöinen vähän outo kysymys: Tarviiko DQIX:ssä A nappia...? DS:ssäni on semmoinen vika että kone sammuu satunnaisesti A nappia painellessa. Jokin kosketushäiriö kaiketi.
: ( Ja saa antaa korjausvinkkiä jos on tuttu vika. : (((
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Tämmöinen vähän outo kysymys: Tarviiko DQIX:ssä A nappia...? DS:ssäni on semmoinen vika että kone sammuu satunnaisesti A nappia painellessa. Jokin kosketushäiriö kaiketi.
: ( Ja saa antaa korjausvinkkiä jos on tuttu vika. : (((

Jep. Kaikkiin keskusteluihin mennään aalla. Taisteluissa sitten voi painella vaikka L-nappia, näppärää kun voi pelata (grindata) pelkällä vasurilla.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Jep. Kaikkiin keskusteluihin mennään aalla. Taisteluissa sitten voi painella vaikka L-nappia, näppärää kun voi pelata (grindata) pelkällä vasurilla.
Kyllähän tän voi pelata kokonaan styluksella, tai vaihtaen lennossa näppäinten ja styluksen välillä. Kumpikin input on koko ajan aktiivisena. Kynällä ehkä vähä rasittavampaa näppäillä esim. taistelussa.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Pelissä ilahduttaa se, että loitsut, jotka vaikuttavat vihollisen ominaisuuksiin vaikuttavat myös pomoörkkeihin. Taistelin rauniolinnassa olevaa noita-akkaa vastaan ja heitin maagilla loitsun, joka heikentää vastustajan puolustusta ja se toimi. Usein japaniroolipeleissä ainoastaan puhdasta vahinkoa tuottavat loitsut tepsivät pomovastustajiin.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Kyllähän tän voi pelata kokonaan styluksella, tai vaihtaen lennossa näppäinten ja styluksen välillä. Kumpikin input on koko ajan aktiivisena. Kynällä ehkä vähä rasittavampaa näppäillä esim. taistelussa.

Ainiin joo, en ole kynään koskenut koko pelin aikana niin eipä tullut ajateltua.

Pelissä ilahduttaa se, että loitsut, jotka vaikuttavat vihollisen ominaisuuksiin vaikuttavat myös pomoörkkeihin. Taistelin rauniolinnassa olevaa noita-akkaa vastaan ja heitin maagilla loitsun, joka heikentää vastustajan puolustusta ja se toimi. Usein japaniroolipeleissä ainoastaan puhdasta vahinkoa tuottavat loitsut tepsivät pomovastustajiin.

Pari kertaa koittanut itse ja ei ole toiminut. Hyvä tietää!
Loppu jo lähenee. Juuri kun alkoi toistamaan itseään pahasti niin muuttuikin meno sopivasti.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Pitäisi aina mennä majataloon lepäämään ennenkuin käy pomohirviön kimppuun. Olin tutkinut erästä luolastoa ja maagin ja papin taikapisteet olivat puolessavälissä ja sitten kävin luolaston pomohirviön kimppuun. Meinasi tulla vaikeuksia, kun hahmojen taikapisteet loppuivat. Voitin juuri ja juuri, kun sain maagille erikoisloitsun, että saa taikoa ilman taikapisteitä.

Eli ensin tutkitaan luola, sitten kun reitti pomohirviön luo on selvä, käydään lepäämässä ja sitten suorinta tietä pomon kimppuun kun on vielä täydet taikomispisteet.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Nyt tuli vähän seinä vastaan kun on vissiin viimeisiä pomoja vaille paketissa tarina. En vaan pärjää ja katsoin youtubesta millä levelillä porukka näitä pätkii: 45-50.
Itellä 31 enkä oo mitenkään kiirettä pitänyt, mitä helvettiä?

Kiinnostaa grindata viistoista leveliä..
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Paljonko näyttää pelikello, mojo? DQ VIII:ssä mahdollisesti suurimpia puoleensavetäjiä mun kohdalla oli se, että se oli niin järjettömän pitkä.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Paljonko näyttää pelikello, mojo? DQ VIII:ssä mahdollisesti suurimpia puoleensavetäjiä mun kohdalla oli se, että se oli niin järjettömän pitkä.

33 tuntia. Olen tehnyt muutaman tunnin questeja, avannut kolme classia lisää sun muuta sekalaista materiaalien grindausta.

Ihan mukavan pituinen 30e hintaan mitä maksoin. Läpäisyn jälkeen ilmeisesti tulee lisää questeja ja muuta touhuttavaa.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

No niin, nyt on ~70 tuntia peliä takana. Muutamia plussia ja miinuksia, laitan varmuuden vuoksi spoilereihin.

+ Tuttu ja turvallinen, toimiva pelimekaniikka
+ Alkemia on hauskaa ja toimivampaa kuin kasissa, koska löydetyillä resepteillä kamat voi tehdä "automaattisesti". Myöskään (ärsyttävän pitkää) odottelua ei tavaroiden tekemisessä ole.
+ Grafiikka on DS-peliksi hienoa ja selkeää
+ Pelillä on pituutta enemmän kuin laki sallii. Pelin voinee läpäistä nopeimmillaan ehkä 30-35 tunnissa, itse grindailin kaikessa rauhassa pitempään. Läpäisyn jälkeen on mahdottoman paljon pelattavaa mm. tehtävien ja aarrekarttojen koluamisen muodossa.
+ Pelihahmoja voi kehittää vapaasti haluamaansa suuntaan ja vocation-järjestelmä on toimiva
+ Perushirviöt ovat DQmaisen hauskoja ja muutenkin koko pelissä on vähän sellainen kieli poskessa - asenne.
+ Poislukien alla olevat ongelmat itse pelin tarinan suhteen, on DQIX loistava JRPG ja kuuluu DS:n kärkikaartiin genressään, ja itse asiassa genrestä rippumatta. Peli on tehty rautaisella ammattitaidolla ja tuotantoarvot kyllä näkyvät.

- Tarina on mitäänsanomaton, vaikkakin saa hieman ryhtiä loppua kohden.
- Kunnollista pääpahista ei ole, ja (huono) sellainen esitellään vasta ihan lopussa. WTF? Ei tässä mitään Kefkaa, Golbezia, Sephirothia tai Dhoulmagusta odoteltu, mutta pahiskaarti on kyllä tällä kertaa sieltä paskimmasta päästä.
- Sankarit jäävät vaisuiksi. Syy on tietysti se, että ne luodaan itse, josta seuraa että yksikään hahmo ei puhu halaistua sanaa koko pelin aikana. Tämä on oikeasti aikamoinen ongelma hahmoihin samaistumisen kannalta.

Pähkinänkuoressa: Peli ei aivan vastannut ylisuuriin odotuksiini johtuen valjusta tarinasta ja hahmojen - niin hyvisten kuin pahisten - mitäänsanomattomuudesta. Muutoinhan peli on täyttä JRPG-rautaa.

Moninpeliä en ole vielä päässyt kokeilemaan joten siirtä en sano mitään. Ensi viikolla kokeillaan kaverin kanssa niin sittenhän sen näkee.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Päähenkilö on alussa hahmoluokaltaan ministrel, joka on vähän kuin yleismies Jantunen, niin vaihdoin sen ammatin warrioriksi. Varkaan ammatin vaihdoin paladiiniksi. Nuo voivat olla parempia bossiörkkejä vastaan. Varkaan erikoisliike oli että saa 100%:n varmuudella saaliin haluamaltaan örkiltä. Bossiörkkejä vastaan tällä taidolla ei tee mitään, koska bossit jättävät aina kuollessaan muutenkin saalista. Paladiini muistaa yhä varkaan ammatista miten varastetaan örkeiltä. Saa kerättyä alkemiatarvikkeita varastamalla örkeiltä. Luulin pelin alussa että varkaalla pääsee tiirikoimaan lukkoja, mutta eihän se mitään osaa tiirikoida. Aina tarvitaan avain.

Olen tehnyt nyt warriorille, maagille ja papille level 15 varustetehtävän, jossa level 15:n ammatinharjoittaja saa tehtävän, josta saa palkinnoksi hyvän asusteen. Paladiinille en ole tehnyt kyseistä tehtävää. Kokeilin tehdä sitä ja siinä oli tehtävänä tappaa jotain ritariörkkejä pincushion kyvyllä. Löysin sitten kyseisiä ritareita ja kun käytin pincushioinia niin ritari sai huimat kolme pistettä damagea. Löin warriorilla kyseistä ritaria niin se oli pystyssä vielä 90 pisteen iskun jälkeen ja se pitäisi tappaa jollain kolmen pisteen lyönneillä? Katsoin gamefaqseista ohjeet niin siellä sanottiin että paladiini pitää riisua alasti ja perusase käteen ja terveyttä pitää etukäteen laskea sata pistettä, niin silloin pincushion toimii paremmin. Kokeilin ohjetta niin nyt ritari sai viisi pistettä damagea.

Jätin koko paladin tehtävän kokonaan väliin ja ostin Upoverista Paladiinille mirror armorin, joka maksoi yli 20000 kultarahaa. Tuoteselosteessa luki että heijastaa joskus maagien loitsut takaisin. On varmaan parempi kuin se mikä olisi tullut paladin varustetehtävästä.

Kirjoitin aiemmin että pitäisi aina käydä tankkaamassa taikapisteitä ennenkuin käy bossiörkin kimppuun. Tutkin Magmaroota ja sitten tulikin yhtäkkiä bossitappelu lohikäärmettä vastaan ja taikurilta melkein taikapisteet loppu. En sitten tehnyt taikurilla muita loitsuja kuin sappia niin kauan kunnes louharille tulee kaksinkertainen puolustuskyvyn lasku ja sitten warrior ja paladiini hoitaa loput. Maagi oli lopun taistelua vaan puolustusasemissa.

Pappi kannattaa muuten pitää tietokoneohjauksessa ja tietysti focus on healing päällä. Kun pappi on tietokoneohjauksessa niin se osaa lennossa kesken vuoron päättää kenelle heittää parannusloitsun. Eli jos edellisessä siirtovuorossa vihu antaa omalle ukolle kunnon tällin ja seuraavana on vuorossa pappi, niin tämä osaa tietokoneohjauksessa heittää parannusloitsun sille joka juuri äsken sai tällin. Pelaajan ohjaamana pappi on aina askeleen jäljessä.

Dragon Quest aiheisia taustakuvia:
Dragon's Den > Dragon Quest IX DS > Wallpaper
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Päähenkilö on alussa hahmoluokaltaan ministrel, joka on vähän kuin yleismies Jantunen, niin vaihdoin sen ammatin warrioriksi. Varkaan ammatin vaihdoin paladiiniksi.

Umm tuleekos tää hahmoluokan vaihto mahdolliseksi myöhemmin? Mun tyypit seilaa noin 14 tasolla ja nyt on 2 ministreliä joukkiossa. Pitäisi vähän vaihtaa hahmotuksia. Todella mukaansatempaava peli kyllä, vielä yksi vihu meinikin ja pelisessiot venyy...
Kohta missä menen tällä hetkellä:
Wight Knight on vapautettu pahan demonittaren kynsistä ja olen käynyt Starlight expressissä, alkemiaa en ole vielä oppinut/tehnyt.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Umm tuleekos tää hahmoluokan vaihto mahdolliseksi myöhemmin?

Tulee mahdolliseksi myöhemmin. Lisäksi kun kerroin että tein varkaasta paladiinin niin se hahmo avautuu vasta paljon myöhemmin kun on tehnyt erään sivuquestin Gleebassa. Peli käyttää hahmoluokasta nimitystä vocation, ja kun pelissä tulee puhe vocationin vaihtamisesta niin sitten onnistuu, kunhan ratkoo ensin hahmoluokan vaihto palatsia vaivaavan ongelman.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Pelissä tuli vastaan kohtaus, josta tulee mieleen Conan Barbaari elokuva.
Vangit työntävät samanlaista pyörää, mitä työntämällä Conan sai voimansa. Vanki kysyi vartijalta että mitä hyötyä tämän pyörän pyörittämisestä on. Vartija oli sitä mieltä että on siitä jotain hyötyä.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Kertokaas immeiset onko tämä peli niin vaikea kuin uutiset antoi aikoinaan ymmärtää? Omat kokemukset Dragon Questit ovat vain kasista, ja sekin ilo loppui lyhyeen vaikeustasonsa takia.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Kertokaas immeiset onko tämä peli niin vaikea kuin uutiset antoi aikoinaan ymmärtää? Omat kokemukset Dragon Questit ovat vain kasista, ja sekin ilo loppui lyhyeen vaikeustasonsa takia.

Useimmat bossit ovat kaatuneet ensimmäisellä yrityksellä. Ja jos käy huonosti niin hakataan vähän perushirviöitä jotta tasot nousee ja sitten taas bossin kimppuun.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Läpi meni. Pelikellossa oli 46 tuntia lopputekstien jälkeen. Panin merkille netissä olleet varoitukset vaikeasta loppubossista, niin sitten kun tuli ilmoitus että mennään örkkien palatsiin niin meninkin Bowholeen ja grindasin siellä pari tuntia hakaten Liquid Metal Slimeja. Tasot nousi 32 -> 42. Kun tulin loppubossin luo niin ryhmän jäsenten tasot oli 40-44. Loppubossin kaksi ekaa vaihetta meni ensi yrittämällä ja viimeistä vaihetta joutui yrittämään kaksi kertaa. Pelissä ei tosiaan ole mitään point of no returnia. Bossin voi rauhassa jättää sinne viimeiseen muotoon ja jatkaa grindaamista ja alkemiatarvikkeiden metsästystä missä haluaa.

Ehdoton huippupeli ja yksi DS:n parhaista peleistä! :D

Täältä saa lisää DQIX taustakuvia.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Nyt päässyt jonkun tunnin pelailemaan ja perhana, kyllähän tää pirun kovalta vaikuttaa. Tarinalta en liiemmin mitään kummempia odotan kun VIII:n tarina oli jo aika yksinkertainen, niin tässä on vielä päälle lyöty mykät hahmot. Pelillisesti kuitenkin vaikuttaa rautaakin rautaisemmalta klassiselta JRPG:ltä, jota olenkin jo hetken hakenut.
 
Vastaus: Dragon Quest IX DS:lle

Nyt kun tarina tuli puheeksi niin omasta mielestä tässä on sellainen perushöpsö satuseikkailu, josta tulee hyvälle mielelle. Ei tässä mitään huippudraamaa ole niin kuin Heavy Rainissä, mutta ainakin minusta oli mukava seurata tarinaa. On tämä nyt ainakin paljon parempi kuin Wiin Fragile Dreamsin tarina, joka oli niin huono että joutui häpeämään pelintekijöiden puolesta.
 
Ylös Bottom