Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma

Vastaus: Dragon's Dogma

Juu, en tiedä onko D-Dogman savet lukittuja,mutta kyllä mä repisin pelihousuni jos menettäisin ajalla ja vaivalla Dragon Forgetut varusteet.

Onpas näppärän oloinen strideri lainassa millä on Rusted Bow viimeiseen asti raretettu
eli antaa hyvin Damagea+torpor+poison, tästä innoistuin itekkin ja aloin metsästää Drakeja Rusted-aseilla :) tarvis varmaan myös katsoa noita aneled/black aseita miten fantsuiksi ne saa jos viimosen päälle rarettaa, Ehkä myös Golden-aseet, olen vaan myynyt ne kaik :)

Niin ja vihdoinkin kävi oma pawnikin lainassa, saako siitä normaalistikkin kasan Rift-Crystalleja palkkioksi? (muistaakseni 70-170k) En tiedä oliko joku täältä, mutta oli ääretön leveli kysees
ääretön leveli näyttäis olevan level 200 mikä on myös pelin katto vissiinki

Dragon's Dogman save ei ole lukittuja. Voi kopioida vaikka usb-tikulle. Joten backupin ottaminen on helppoa. ja lvl 200 on max. sitä myös merkki ääretön näyttää tai merkitsee. Rift kristalleja saa paljon kun pawnia lainataan. ainaki paljon enemmän kun "tekoäly" sitä lainaa. sitä tosiaan tulee tuhansia. Toisaalta en tiedä vaikuttaako tuohon esim se, kuinka kauan pawni oli lainassa.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Plussa-pelinä hankitusta pelistä takana vasta kolme isompaa hirviön kaatoa, ja ei ole peliin ollenkaan tuntumaa. Hirviöt ovat kaatuneet, mutta mulla ei ole minkäänlaista hajua, olenko minä saanut hirviöt kaadettua, vaiko mun ai-avusteiset apurit.

Muutenkin peli on jälleen kerran vain ehkä liian "japanilainen" länsimaiseen makuuni.

Pelimaailma (lähinnä isot hirviöt) on pelissä kiinnostava, mutta ääninäyttely ja muuten toteutus on ollut aika kaameata koettavaa.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Plussan kautta myös Dark Arisen.

Haastetta ollut riittävästi ja vähän yli 50levelillä Bitterblack Isle on aika mielenkiintoinen paikka.
Siellä vain tuntuu ettei pawnit ole yhtä aktiivisia kuin Gransyssa.
Rupesi aikaisemmin harmittamaan yksi epäonnistunut tehtävä ja samalla ainut savetusmahdollisuus. Liian myöhään älysi joissakin olevan tarkoitus suorittaa ne tietyssä järjestyksessä.

Omasta mielestä hyvä peli, eikä ärsyttävyyksiä ole tullut vastaan.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Halleluja vihdoin se tapahtuu, Dragons dogma: dark arisen tulee alkuvuodesta 2016 PClle [emoji4] konsoliversion surkea framerate sekä ruutu täyteen ahdettu turhaa infoa veivät kyllä kaiken mielenkiinnon pelata tätä konsoleilla. Nyt on lisää mielenkiintoisia pelejä tulossa, kyllä meitä lellitään.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Pakko nostaa tätä ketjua. Nyt on Dark Arisen (PS3) tulossa itselle käytettynä. Olen kokonaan jäänyt paitsi tästä enkä malttaisi enää odottaa sekuntiakaan, että saan iskeä lätyn koneeseen.

Olen jo etukäteen varmistellut ne eniten mieltä polttavat jutut. Eli mitään online passeja ei tarvittaisi. Dark Arisen sisältää kaikki samat jutut kuin alkuperäinenkin, eli ei pitäisi jäädä mistään paitsi.

Jotenkin meni itseltä ohi tämä peli. Ennen sekoitin tämän aina Dragon's Ageen, kun en kummastakaan pelistä tiennyt juuri nimeä enempää. Sitten kun Dragon's Age oli plakkarissa, tämä peli vaan jotenkin unohtui. Vaan ei enää. Miksei Posti voi käyttää yliäänisuihkukoneita? :(
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Pakko nostaa tätä ketjua. Nyt on Dark Arisen (PS3) tulossa itselle käytettynä. Olen kokonaan jäänyt paitsi tästä enkä malttaisi enää odottaa sekuntiakaan, että saan iskeä lätyn koneeseen.

Olen jo etukäteen varmistellut ne eniten mieltä polttavat jutut. Eli mitään online passeja ei tarvittaisi. Dark Arisen sisältää kaikki samat jutut kuin alkuperäinenkin, eli ei pitäisi jäädä mistään paitsi.

Jotenkin meni itseltä ohi tämä peli. Ennen sekoitin tämän aina Dragon's Ageen, kun en kummastakaan pelistä tiennyt juuri nimeä enempää. Sitten kun Dragon's Age oli plakkarissa, tämä peli vaan jotenkin unohtui. Vaan ei enää. Miksei Posti voi käyttää yliäänisuihkukoneita? :(

Oijoi, niin hyvä peli ,et tuu pettymään :)

Voi kun tuo tulis ps4:lle joku päivä
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Oijoi, niin hyvä peli ,et tuu pettymään :)

Voi kun tuo tulis ps4:lle joku päivä

Parhaita pelejä joita oon pelannu. Toivottavasti tulis se Japanissa julkaistu nettiropeiluversio tännekin länteen. Vaan aika epätodennäköistä taitaa olla.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Nyt se on Dark Arisen on korkattu ja kirjoitan tähän jotain ensivaikutelmia. Eipä ole aikoihin uusi peli pitänyt otteessaan samalla tavalla. En millään halunnut lopettaa pelaamista, mutta kun silmät tuntuu kuivuvan päähän, on tauko paikallaan.

Oma hahmo on strider, koska oli vaan pakko päästä ammuskelemaan jousella. Etukäteen katselin videoita ja näytti niin hienolta kun ensin pehmitettiin mörköjä jousella ja sitten kiivettiin jalkaa ylös ja alettiin rankaisemaan tikareilla. Seuraan tuli Rook-niminen maagi ja luulin että se lähtee pois kun on oman pawnin luonut, joten nyt on sitten kaksi maagia. Kannattaisikohan ottaa uusiksi ja tehdä omasta pawnista soturi?

Se on sanottava, että yleensä minua ärsyttää peleissä tekoälyn ohjaamat kaverit. Ne tunkevat tulilinjalle, jumittavat oviaukoissa ja pilaavat tehtävät tapattamalla itsensä. Tässä tiimikaverit tuntuvat oikeasti hyödyllisiltä ja ne osaavat itsekin tapella, laittaa minulle buffia ja seurata. Olen tottunut ihan päinvastaiseen, eli siihen kun tekoälykaverit seisovat kuin tikku paskassa samalla kun vihollinen mättää kuonoon. Mutta tässä on toisin. Niiden jututkin toimivat eräänlaisena tutoriaalina kun vasta opettelee pelaamaan.

Ketjun alusta luin, että en ole ainoa jolle tulee Monster Hunter mieleen. Materiaalien keräilystä ja yhdistelystä tykkäsin siinäkin, mutta tässä jää vähän kaipaamaan selkeää listaa opituista resepteistä. Itse taistelu tuntuu reilummalta, eikä vihollisen kuntoa tarvitse arvailla jonkun viiksikarvan asennosta kuten Monster Hunterissa. En minä ainakaan ehdi sellaista tarkkailemaan, kun on täysi rähinä päällä.

Kerrankin saa olla tyytyväinen ostokseen. Tämän ja monen seuraavankin illan ohjelma on selvä.

Kiinnostaisi tietää, millä tavalla käyttöliittymää on muokattu perus-Dogmaan verrattuna? Kun en ole sitä päässyt pelaamaan.
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Jahans, Dragon's Dogma ilman dark ariseniä tuli pelattua xbox360:llä ja pidin, paljon. Loppukin oli tehty haikean hyvin :), mutten saanut hankittua Dark Arisenia. Ehkäpä nyt tulee remasteri hankittua :cool:
 
Vastaus: Dragon's Dogma

Dragon's Dogma tuli viimein pihalle (toissapäivänä) tämän sukupolven konsoleille. Valitettavasti näyttäisi että Capcom on mennyt sieltä mistä aita on matalin ja fps on 30 näinkin vanhaan peliin. Kuitenkin, PS3 versioon verrattuna ollaan jo huomattavasti paremmilla vesillä, sillä alkuperäinen peli kärsi oikeista teknisistä ongelmista.

Fyysinen versio liikkuu 25 euron paikkeilla, en katsonut paljonko storesta mutta oliskohan samaa luokkaa. Näillä hinnoilla ehdottomasti hankkimisen arvoinen peli jos on jäänyt välistä. Erittäin aliarvostettu roolipeli, joka jostain syystä jäi aikoinaan monen muun ison pelin jalkoihin ja on noussut enemmänkin kultti-statukseen. Länsimaisin japanilainen roolipeli ever, hyvällä taistelusysteemillä ja avoimella maailmalla.

Itse pähkäilen vielä hankkimista. PS3:lla pelattiin aikoinaan läpi, PC:llä muutama kymmenen tuntia mutta olisi kiva taas palata Dragon's Dogman pariin PS4:llä.
 
Mahtavaa ja nostalgistakin on meno nyt ollut Ps4-konsolilla. Hinta ei tosiaan ole päätä huimannut, joten ilolla ostin pelin, vaikka satoja tunteja siihen onkin jo aikanaan kulutettu. Platina-trophy tavoitteena.

Eka läpipeluu on viimeistä tehtävää vailla Everfalissa, kaikki questit tehty ekalla läpipeluulla trophya ajatellen. BBI vedetty läpi kahdesti ja nyt vielä farmaillaan gearia ja nostellaan tasoja. Sitten uusi kierros Hardilla ja vielä Speedrunilla.

Magick Archer tuli nyt tehtyä ihan BBI:tä ajatellen. On aika OP siellä. Pawnina strider. Lvl taitaa nyt olla joku 110. U-Dragon on vielä pieksemättä, mutta jätän suosiolla sen korkeammalle levelille. En oo jaksanu min - maxia miettiä, sillä aika tehokasta menoa on ilman sitäkin, ja mene vähän into pelistä jos pitää pelata väkisin vocationilla sata leveliä, josta ei pidä.
 
Dragons dogma dark arisen PS5/XSX onko molemmissa fps lukittu 30? XSX olis 3,75e ja PS5 3,99e. Ei ainakaan hinnalla pilattu mutta kumpi versio olis "parempi" ?
 
Dragons dogma dark arisen PS5/XSX onko molemmissa fps lukittu 30? XSX olis 3,75e ja PS5 3,99e. Ei ainakaan hinnalla pilattu mutta kumpi versio olis "parempi" ?

Molemmat konsolit lukittu 30 fps, pleikalla resoluutio on 1440p xboxista en tiedä. Mutta jos löytyy jonkinnäköinen PC niin sillä saa sulavempas menoa, juuri asentelin Steam Deckille ja helposti pyörii 60 fps hyvillä asetuksilla.
 
PC, paras. Pleikkari on paljon/vähän* parempi kuin Xbox, koska pro-versio on, mutta ei One X -versiota. * Makuasia, kuinka paljon

PC:lle tuon saa nyt Humble Bundlesta osana Capcomin kesä 2022 bundlea. Siinä on aika monta muutakin hyvää peliä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom